Ardahan'da Kar ve Buzda -7'de Cub Sürmenin Dayanılmaz Hafifliği
Reklamlar
-
Ardahan'da 4 gün önce işe başladım. Gelmeden 1 gün önce eşyalarım ile birlikte motosikletimi de PTT kargoya vermiştim. Hatta konuyu "Motosikletin kargo ücreti, neredeyse motosiklet fiyatına" başlığı ile duyurmuştum. 2 gün önce kargo ile motorum geldi. Çok kötü ambalajlamama rağmen, motorun sadece ön farın oturduğu plastik kısmı yerinden çıkmıştı.
Görev yaptığım okul şehrin biraz dışında. Sömestr tatili olması nedeni ile okula minibüsler de çalışmıyor. Yayan gitsem, dönüş yolu rampa. Ben de gözümü kararttım ve Mondial cub ile dualar ederek yola çıktım. Mübalağa etmiyorum, geliş gidiş sırasında yolun hiçbir yerinde tekerler asfalta basmadı. Sadece yoldaki buz veya sıkışmış kar. 2. viteste son derece temkinli gitmeme rağmen, kapalı kaskımın (cub satın aldığımda beraber gelen 50-100 milyonluk bir şey) vizörü sürekli buğulandı. Bunu önlemek için, şehre vardığımda, dönüş yoluna çıkmadan önce kaskın vizörünün iç kısmına tükürerek, buğulanmasını önlemeye çalıştım. Bu seferde -7 derece sıcaklık yüzünden tükürük kalıntıları vizörde dondu, daha da kötü oldu.
Vizöre niye tükürdüğümü belki merak edenleriniz vardır. Bende amatör dalgıçlık var. Dalgıçlık geçmişi olanlar bilir, dalışa geçmeden önce, dalış gözlüğünün su altında buğulanmasını önlemenin en pratik yolu, içini tükürüklemek ve deniz suyu ile yıkayıp, giymektir.
Şehirde iken, bu forumda okuduğum "Arkadaşlar hani bu elektrik kablolarını v.b şeyleri tutturmak için kullanılan cırtların kalınlarından lastiğe cırtlıyorsunuz, kayma ve patinaj riskini azaltıyor." şeklindeki yöntem üzerine, ön ve arka teker lastiğine cırt (plastik kelepçe) taktım. Ancak motoru hareket ettirince, dönerken bir yerlere değdi. Tekrar söktüm (Herhalde ben uygun takamadım). Arka tekerdeki birisi kalmış, 2. fotoğrafta görünüyor.
Dönüşte topcase dolu idi. Bir kutuyu da top case ile benim arama ip ile bağladım. Sol gidona da bir poşet taktım. Yaradan'a sığınıp, bu halde sağ salim gelmeyi başardım. Anıyı fotoğraf ile sabitlemek istedim.
Benim gibi acemi sürücülere tavsiyeleriniz nelerdir, Tecrübelerinizi paylaşır mısınız? Bu gibi durumlarda "Hiç çıkma, evde otur" dışında, ne yapmak lazım?
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
Reklamlar
-
Çanakkale'den Ardahan'a,çok farklı iklimler,alışmanız zor olacak gibi.Anladığım kadarı ile öğretim görevlisisiniz şimdiden kolay gelsin,hayırlı olsun.Yapacağınız tek uygulama tecrübe.Atlayıp kontrollü bir şekilde yol yapacaksınız.Yurt dışında kar-buz kullanımı için çivili lastikler mevcut ama malum maliyetleri çok yüksek.Gördüğüm kadarı ile lastik profiliniz araziye benziyor,iş görür gibi.Zaten gideceğiniz yere varmışsınız.Tecrübe ile çok daha rahat kullanırsınız.Vizör buğulanması için spreyler var ancak okadar soğukta donmadan iş görürmü bilemiyorum.
-
Harika keyifli sürüşler dilerim
-
Dikkatli surusler, ptt ile kargoya bende vermeliyim ancak ilceden il merkezine oluyormu , fiyat ne kadar odediniz ? Motor hasar görürse muhatap kim ve dikkate aliyorlar mi zarar temin edilir mi .
-
Visorun ic kismina tras köpugu sıkın ve iyice yayin yarim saat felan öyle kalsin sonra kuru bir bezle silin icini. 3 veya 4 gun buğusuz bir visorle surus yaparsiniz.
-
kaygan zemin surusunde mumkun mertebe motoru dik kullanin,kar,buzda.
hareket ettikden sonra koltukta one gelin
on lastigin kaymasi dusme demektir,
ona dikkat edin, bunun icin on freni kullanmayin
lastikleri yuzde 20 ye yakin indirin
-
oluroyle adlı üyeden alıntı
Dikkatli surusler, ptt ile kargoya bende vermeliyim ancak ilceden il merkezine oluyormu , fiyat ne kadar odediniz ? Motor hasar görürse muhatap kim ve dikkate aliyorlar mi zarar temin edilir mi .
Ben ucuzluğu nedeni ile sürekli PTT kargo ile çalışıyorum. Tek kusuru kargoyu diğer özel şirketlerden 1-2 gün geç teslim etmeleri. PTT kargo ile ilçeden il merkezine kargo yollayabilirsiniz. Ben Çanakkale'den Ardahan'a bu cub için 130 TL ödedim. Ağırlığını 105 kg beyan ettim. Cubın üstünü açılmış koli kutuları ile sardım. Ancak bu tip gönderi kesinlikle hasara açık. Benim cub 4 yaşın da ve 500 TL etmeyecek bir şey olduğu için, ben "Ne kadar sağlam gelirse, benim için kâr" dedim. Çanakkale'deki PTT kargo görevlisi söyledi, birinin pahalı bir motorunu taşımışlar. Motorda hasar olmuş. Sahibi mahkemeye vermiş. İlgili kargo görevlisinden 850 TL zarar tahsil etmiş motor sahibi. Bu nedenle eğer motosiklet yollayacaksanız, kesinlikle ahşap veya metal bir ambalajın içine koyun. Çünkü görevliler benim motoru sürerek indir bindir yapmışlar. Kamyona koyunca üstüne malzeme koymuşlar veya koli düşmüş. Motor Ardahan'a gelince, ön farın etrafındaki plastik gövde yerinden çıkmıştı. Çanakkale'deki görevliler "Bu kargo uygun şekilde ambalajlanmadığndan dolayı sorumluluk mal sahibine aittir" diye tutanak tutmuşlar ve 3 kişi imzalamış. Böylece olası bir zararda tazminat ödemekten böyle kurtuluyorlar. Eğer motoru görünmeyecek şekilde iyice ambalaj bir kutunun içine koyarsanız, sorun yok.
Ergün Kardeşim, öneriler için teşekkürler.
Barodi Kardeşim, traş köpüğü önerin için çok teşekkürler. Gelecek sefere uygulayacağım.
Cenkito Kardeşim, bu tip faydalı önerilere ihtiyacım var. Çok teşekkürler. Çünkü ben acemiyim, üstelik yaş 53, öğrenmem siz gençlere göre daha zor oluyor. Ben de kurallara ve hız sınırlarına azami uyuyorum. Dezavantajlarımı böyle telafi etmeye çalışıyorum.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
Uzak mesafeye kargo yerine otobus bagajinda goturmek daha mantikli degil mo, niye kargo ile ugrastiniz?
-
ne zevkli olur şimdi o karda sürmesi
yıllardır kar görmüyorum en son 2001 de karda bisiklet sürmüştüm sonra güneye taşınınca yalan oldu kar macerası
şuan tekirdağdayım ve ben geldim diye kar yağmayası tuttu
hacam cross kullanmışlığınız varmı ? eğer varsa anlarsınınz
one biraz yakın gidince yol da düz gitme oranı artar fakat arka tekerlek gaz açınca kızaklar sert zemin bulana kadar yolu yolar bu arada bir sağa bir sola kaçar gidonu gideceğiniz yolda tutmanız ve motor un hafif yatmalarını onlemek için gidona ters yüklenilir zaten mümkün olduğunca dik gitmeye çalışıyoruz bu arada ayaklar la da yatmaları engellemek gerekli nekadar erken müdahale edilirse okadar az yatar devrilme önlenir
yalnız buzda nasıl bi tepkisi olur bilemedim (ben çamurda ve falezli çakıllı toprakta kullandım hep)
arka yeker karlı yüzeyi yolup buza ulaştığında belki yol tutuşu sıfır olur direk devrilirsiniz
bu sebeple arka tekerin tepkisini biraz denemek lazım sonuçta zemin buz motosiklet cub
bi endurocu arkadaşlara da danışmak lazım (buzlu karlı zemin için )
-
AurorAbeam adlı üyeden alıntı
Uzak mesafeye kargo yerine otobus bagajinda goturmek daha mantikli degil mo, niye kargo ile ugrastiniz?
Çanakkale'den Ardahan'a direk otobüs olsa, bu yolu denerdim. Ancak ben uçakla gitmek zorundaydım. Ankara'da motoru otobüsten otobüse nakletmek sorun. Ayrıca motorun bagaj parası yine aynısını bulurdu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:01 ----------
sahin08 adlı üyeden alıntı
ne zevkli olur şimdi o karda sürmesi
yıllardır kar görmüyorum en son 2001 de karda bisiklet sürmüştüm sonra güneye taşınınca yalan oldu kar macerası
şuan tekirdağdayım ve ben geldim diye kar yağmayası tuttu
hacam cross kullanmışlığınız varmı ? eğer varsa anlarsınınz
one biraz yakın gidince yol da düz gitme oranı artar fakat arka tekerlek gaz açınca kızaklar sert zemin bulana kadar yolu yolar bu arada bir sağa bir sola kaçar gidonu gideceğiniz yolda tutmanız ve motor un hafif yatmalarını onlemek için gidona ters yüklenilir zaten mümkün olduğunca dik gitmeye çalışıyoruz bu arada ayaklar la da yatmaları engellemek gerekli nekadar erken müdahale edilirse okadar az yatar devrilme önlenir
yalnız buzda nasıl bi tepkisi olur bilemedim (ben çamurda ve falezli çakıllı toprakta kullandım hep)
arka yeker karlı yüzeyi yolup buza ulaştığında belki yol tutuşu sıfır olur direk devrilirsiniz
bu sebeple arka tekerin tepkisini biraz denemek lazım sonuçta zemin buz motosiklet cub
bi endurocu arkadaşlara da danışmak lazım (buzlu karlı zemin için )
Motor sürmeye 51 yaşımda iken, 1,5 yıl önce 2011 model Mondial UKH 100 cub alarak (600 TL'ye) başladım. Bu nedenle henüz debriyajlı bir motorda dahi tecrübem yok.
Diğer sürüş önerileri için çok teşekkür ederim.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
sizin sartlara en iyi cross kullanimi uYuyor
internetten cros viraj videolarini izlerseniz faydasi olacaktir
onlarda on lastigi kaydirmayip arka lastigin kaymasina izin verirler
-
cenkito adlı üyeden alıntı
sizin sartlara en iyi cross kullanimi uYuyor
internetten cros viraj videolarini izlerseniz faydasi olacaktir
onlarda on lastigi kaydirmayip arka lastigin kaymasina izin verirler
Ben nasip olursa Şubat sonundaki Eurasia Motosiklet Fuarına gelip, önce ekipmanları dizip, sonra YBR 125, az bir ihtimalle Bajaj, RKS Titanik veya TVS Apache almayı düşünüyordum. Ama Ardahan Kasım'dan Nisan'a kadar en az 4 ay kar altında oluyormuş. Cenkito, yani şimdi aklım birden cross motora kaymaya başladı.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
Değerli öğretmenim. Öncelikle gözü karalığınız için tebrik ederim. İstanbul şartlarında bile benim motor 1 haftadır branda altında. Benim size tavsiyem motosiklet değilde bisiklet kullandığınızı kabul edip o hızlardan yukarı çıkmamanız. Düşsenizde zarar az olur. Umarım olmaz ama Ardahan'ın kışında düşme olasılığınız çok yüksek. Bu nedenle kafanızda düzgün düşme senaryoları hazır olsun. Düşerken düşmeye karşı direnmek yerine yuvarlanma veya toparlanıp dizleri karına çekme hareketi ile darbelere karşı kendinizi korumaya hazır olun. Öte yandan cırtların sürtünme yapması çamurluk veya diğer aksamın tekere çok yakın olduğunu gösteriyor. Cırt yerine ince urgan sarmayı deneyebilirsiniz. Patinaj ve frende kayma olasılığını azaltır. Termal içlik(neopren kumaştan) alırsanız soğuk algınlığı olasılığı azalır. Sağlam eldiven ve ayakkabı da gerekir. Kaskınız buğu camı takmaya müsait değilse camında pinlock olan sağlam bir kask almanızı öneririm. Tekeriniz düz bassın...
-
-
acemi60 adlı üyeden alıntı
Değerli öğretmenim. Öncelikle gözü karalığınız için tebrik ederim. İstanbul şartlarında bile benim motor 1 haftadır branda altında. Benim size tavsiyem motosiklet değilde bisiklet kullandığınızı kabul edip o hızlardan yukarı çıkmamanız. Düşsenizde zarar az olur. Umarım olmaz ama Ardahan'ın kışında düşme olasılığınız çok yüksek. Bu nedenle kafanızda düzgün düşme senaryoları hazır olsun. Düşerken düşmeye karşı direnmek yerine yuvarlanma veya toparlanıp dizleri karına çekme hareketi ile darbelere karşı kendinizi korumaya hazır olun. Öte yandan cırtların sürtünme yapması çamurluk veya diğer aksamın tekere çok yakın olduğunu gösteriyor. Cırt yerine ince urgan sarmayı deneyebilirsiniz. Patinaj ve frende kayma olasılığını azaltır. Termal içlik(neopren kumaştan) alırsanız soğuk algınlığı olasılığı azalır. Sağlam eldiven ve ayakkabı da gerekir. Kaskınız buğu camı takmaya müsait değilse camında pinlock olan sağlam bir kask almanızı öneririm. Tekeriniz düz bassın...
Söylediklerinizin hepsini dikkatle not ediyorum. Bilgi paylaşıldıkça artan tek şeydir. Kıymetli öneriler için teşekkür ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------
Ahmanamra adlı üyeden alıntı
Bu şartlardan motor kullanmaktan vazgeçmediğiniz için tebrik etmek gerek sizi hocam.
Diğer arkadaşlarında dediği gibi kar buz sürüşünün tadı bir başkadır ama beni en çok yoran sürüştür. Lastiğiniz istediği kadar dişli olsun buzda kayar . Siz dik sürsenizde zemindeki ufacık bir buzlu kot farkı sizi düşürmeye gene yeter ama şanslısınız ki motosikletinizin sele boyu ayaklarla rahat idare edilebilecek kadar alçak ve motorunuz hafif. Dik sürüşün ardından gaz açıp kapamalarınızında çok yumuşak olması önemlidir. Ani gaz kesişlerde arka teker kitlenmiş gibi kayabiliyor.Ama arka tekerin kayması çok kötü bir durum değil aksine bundan zevk almaya başladığınızda çamur ve buz aramaya başlarsınız bir daha
Ön tekeri kaydırmamak için ön frenden çekin parmaklarınızı ve gidon refleksleriniz iş başında olsun. Birde takip mesafenizi 2-3 katına çıkarın arkanızdan bir araç sürücüsü geliyorsada sağa çekin bırakın geçip gitsin.Çivili lastik dışında zincir dahi bağlasanız lastiklerinize gene kayar düşersiniz aklınızdan çıkmasın hocam. Tecrübeyle sabittir
Nacizane benim uygulamaya çalıştığım şeyler bunlar.
Söylediklerinizin hepsini dikkatle not ediyorum. Bilgi paylaşıldıkça artan tek şeydir. Kıymetli öneriler için teşekkür ediyorum.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
Hocam helal olsun Şu fuar bi gelsin hele size her modeli deneticem ona göre güzel bi motor ve ekipman bakarsınız.. Bu karda soğukta, birazda sınavların etkisiyle motoru 2 haftadır yatırıyorm.. 51 yaşında başlamış olsanızda azim ve cesaretiniz takdire şayan
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
Valla azminiz taktire şayan hocam, inşallah kısa zamanda iyi bir arazi motoru alırsınız hocam
-
EneS_Turker adlı üyeden alıntı
Hocam helal olsun
Şu fuar bi gelsin hele size her modeli deneticem ona göre güzel bi motor ve ekipman bakarsınız.. Bu karda soğukta, birazda sınavların etkisiyle motoru 2 haftadır yatırıyorm.. 51 yaşında başlamış olsanızda azim ve cesaretiniz takdire şayan
Tamam Enes, inşallah programın uygun olursa 27 Şubat Cuma günü 16.00 dan sonra fuarda görüşebiliriz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:14 ----------
Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı
Valla azminiz taktire şayan hocam, inşallah kısa zamanda iyi bir arazi motoru alırsınız hocam
Fikrimi sizler sayesinden yavaş yavaş değiştirmeye başladım. Commuter yerine cross alabilirim
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
Cross düşünüyorsanız alttaki linki bir okuyun hocam.Blunduğunuz coğrafya için bu tip motosiklet ihtiyaçları en iyi karşılar.Havalar ısındığında uzun soluklu seyahatlerıde rahatça yaparsınız.Piyasaya yeni giren bir model,benim bir deneyimim yok ama ana üretici firma çinlilerin büyüklerinden.Konuda detaylı incelemeler mevcut.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html
-
Hocam wr125, crf250l veya Klx250. Bunları dusunmenızde fayda var. O şartlarda daha uygunu zor.
Çinli ucuz olarak da lifan in modeli düşünülebilir.
Arkadaşlar Rx3 önermişler. Ben de yasınıza yakısacagını düşünüyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)