Başlangıç motoru olarak hangisini seçmeliyim ?
Reklamlar
-
Bende 22 yaşındayım ve iki yıldır motosiklet kullanıyorum. İlk motorum 100cc'lik Rks Jaguar modeli idi 3bin km kullanıp sattım. Daha sonra 150cc Mondial X Treme Max aldım ve 6bin km kullanıp sattım. Şuan yine 150cc(CBF) bir motosiklet alıyorum. Neden bunları anlattın diye sorarsan maksimum 150cc'lik motosikletlere sahip olmama rağmen trafikte bir çok saçma olaya maruz kalmam. O nedenle bence 150cc bir motosiklet ile "en az" 10bin km tecrübe et,az biraz trafik tecrüben olsun daha sonra 250cc bir motosiklet al. Yaşımız genç kanımız kaynıyor Allah korusun bir anlık hata ile üzücü durumlar yaşanabilir. Gönlünde ki motosiklete kavuşman dileğiyle
Reklamlar
-
Kesinlikle cbr 125R tek silindir başlangıç motorudur.. teknik özellikleri ile sizleri bilgilendirmek isterim. (alıntıdır Honda sitesi)
Motor Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, SOHC, tek silindirli
Motor hacmi (cc) 125
Silindir çapı x strok (mm) 58 x 47,2 mm
Sıkıştırma oranı 11 : 1
Yakıt sistemi PGM-FI Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi
Maks. Güç (kW@dev/dak) 9,8/10.000 (13,3 PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 10,4/8.000
Ateşleme Bilgisayar kontrollü, dijital transistörlü, elektronik avanslı
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 6 vites
Güç aktarımı O-ring zincirli
Boyutlar (UxGxY) (mm) 1.985 x 710 x 1.135
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1310
Sele yüksekliği (mm) 793
Yerden açıklık (mm) 185
Yakıt kapasitesi (litre) 10 lt. (yedek dahil)
Ağırlık 137 kg
-
ozgranl adlı üyeden alıntı
Bende 22 yaşındayım ve iki yıldır motosiklet kullanıyorum. İlk motorum 100cc'lik Rks Jaguar modeli idi 3bin km kullanıp sattım. Daha sonra 150cc Mondial X Treme Max aldım ve 6bin km kullanıp sattım. Şuan yine 150cc(CBF) bir motosiklet alıyorum. Neden bunları anlattın diye sorarsan maksimum 150cc'lik motosikletlere sahip olmama rağmen trafikte bir çok saçma olaya maruz kalmam. O nedenle bence 150cc bir motosiklet ile "en az" 10bin km tecrübe et,az biraz trafik tecrüben olsun daha sonra 250cc bir motosiklet al. Yaşımız genç kanımız kaynıyor Allah korusun bir anlık hata ile üzücü durumlar yaşanabilir. Gönlünde ki motosiklete kavuşman dileğiyle
Hocam maalesef gençlerin kanı kaynıyor yapacak bir şey yok bu konuda geçen sene koca konu açmıştım, sabitlenmesini de istedim modlardan sabitlenmedi yine unutuldu hatta orada da "Başlangıç için hangi 250 cc" diye konular yine açılacak diye de yazmıştım umarım o kaynayan kanlar asfaltı süslemez ne diyeyim...
MOTORUN İLE KORUNMADAN İLİŞKİYE GİRME
-
gokhanarslan adlı üyeden alıntı
Hocam maalesef gençlerin kanı kaynıyor yapacak bir şey yok bu konuda geçen sene koca konu açmıştım, sabitlenmesini de istedim modlardan sabitlenmedi yine unutuldu hatta orada da "Başlangıç için hangi 250 cc" diye konular yine açılacak diye de yazmıştım umarım o kaynayan kanlar asfaltı süslemez ne diyeyim...
valla bana kızabilirsiniz ama kusura bakmayın ben başlangıç motoru olarak 100 cc tavsıye etmıyorum he bu arada benim ilk motorum honda todaydi :D :D :D tavsıye etmeme sebebıme gelırsek küçük motor daha tehlikeli bence. he burdan arkadaşlar yanlış anlamasın kımseyede gıt 600 lük al demiyorum o tamamen yanlıs zaten ama en az 200 cc olması lazım bence başlarken özellikle vitesli motorda bence. bana 100 cc lık motordan daha guvenlı gelıyorlar. bazen gazı açmanız sizi kazadan kurtarır ki çoğumuzun başına gelmiştir. 100 cc bır motorla 200 cc adam gibi motorun gazı açtıgınız anda ivmelenmesi çok farklıdır. ben 100 cc yerıne 200 - 250 cc 25 beygırı gecmeyen ( daha üstü değil ) bir motor ile başlamayı daha doğru buluyorum.birde hafif bir motor olursa oohh deme keyfine. ki hepsinin başında eğitimleri almak gerekıyor tabikide. scooter olarakda 150 -200 cc scooterlar dogru gelıyor. örneğin pcx 150 süper bence.
-
berkcigdem adlı üyeden alıntı
valla bana kızabilirsiniz ama kusura bakmayın ben başlangıç motoru olarak 100 cc tavsıye etmıyorum he bu arada benim ilk motorum honda todaydi :D :D :D tavsıye etmeme sebebıme gelırsek küçük motor daha tehlikeli bence. he burdan arkadaşlar yanlış anlamasın kımseyede gıt 600 lük al demiyorum o tamamen yanlıs zaten ama en az 200 cc olması lazım bence başlarken özellikle vitesli motorda bence. bana 100 cc lık motordan daha guvenlı gelıyorlar. bazen gazı açmanız sizi kazadan kurtarır ki çoğumuzun başına gelmiştir. 100 cc bır motorla 200 cc adam gibi motorun gazı açtıgınız anda ivmelenmesi çok farklıdır. ben 100 cc yerıne 200 - 250 cc 25 beygırı gecmeyen ( daha üstü değil ) bir motor ile başlamayı daha doğru buluyorum.birde hafif bir motor olursa oohh deme keyfine. ki hepsinin başında eğitimleri almak gerekıyor tabikide. scooter olarakda 150 -200 cc scooterlar dogru gelıyor. örneğin pcx 150 süper bence.
Evet 100cc motosikletin yetersiz olduğuna bende katılıyorum. Fakat kendimden örnek vermek gerekirse Cub tarzı motosiklet seçmemin sebebi,vites olayına bir nebze ayağımı alıştırmak olmuştu(tabi bu kullanıcıya göre değişebilir ben pratik yaparak öğrenmeyi tercih eden bir insanım). Ama 250cc bir motosiklet ile trafik içerisinde gaz açtığınızda kurtulayım derken daha üzücü durumların yaşanacağı da kuvvetli ihtimaller arasında. Bir arkadaşımın CRF'sini kullandığımda gaz tepkilerine bir hayli şaşırmıştım. Tabi ki son karar arkadaşımızın
-
Arkadaşlar bu tvs apachelerin yeni kasalarında titreşim nasıl? Ya tvs alcam bende yada mondialin getircek olan 250ccclik endurosundan alcam :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)