motosikletin aküsü kendi kendine boşalıyor
Reklamlar
-
Reklamlar
-
bi kısa devre falan var bi yerde aynısı başıma geldi...kısa devreyi düzeltince bi sorun kalmadı.
-
motorcuya sordum bana kısa devre olsa ışıklar yanmazdı dedi
-
motoru akşam park ettiğinde kutup başlarını çıkart... ertesi sabah kutup başlarını takıp bak bakalım... akü boş mu dolu mu...
-
Motorunda problem olup olmadığını anlamak çok kolay.Akünün bir ucunu söküp kontak kapalı iken araya bir ampermetre bağlayıp bakarsın.Eğer ampermetrede bir akımı çekimi görülüyorsa bir yerlerde sıkıntı vardır.Yok herhangi bir değer ölçmüyorsan aküdür.
-
-
o zaman tek sorun kısa devre...başka bir motorcuya göster...
bu arada motorunun marka model nedir...
-
bu linkteki ampermetreden bendede var ergün yanlız nasıl kullanacağımı bilmiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:47 ----------
https://www.google.com.tr/search?q=a....0%3B400%3B533
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:49 ----------
kısa devre olsaydı ışıklar falan yanmazdı bence
-
neden kısa devreyle ışığın alakası olsunki benim motorda kısa devre vardı devir saati sapıtıyordu ordan anladım buldum
-
devir saati sapıtıyordu derken
-
benim devir saati elektronik gidonun orada bir kablo soyulmuş gidonu sağa yada sola çevirdiğimde devir saatinde düşme kalkmalar oluyordu bazen giderken yapıyordu far karenajınnı söktüm depoyu söktüm kablolara bakarken farkettim
-
kısa devre yoksa konjektör arızalıdır ölçme ile olmaz sağlam konjektör ile denemen lazım...Aynısı başıma gelmişti konjektör değiştikten sonra normale döndü...
-
nasılyani sorun konjektörde olursa konjektör motorun kontağı kapalıyken şarj çekermi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------
benim bildiğim kısa devre olursa motosikletin bütün tesisatını yakar en azından sigortayı attırır
-
kısa devrenin olduğu yere bağlı... benim arka parklara giden kabloda kısadevre vardı hiç bi sigortayı attırmadı devir saati sapıttı.akü boşaldı.sorunu buldum düzeldi herşey...
sen ampermetrelerde bi özellik var 2 ucu birbirine değdirince dit diye ötüyor.aküyü sök + ve - uca değdir.eğer öterse biyerde kısa devre vardır.
-
onu yaptım kontak kapalıyken ötmüyor açıkken ötüyor motor stop halindeyken
-
10 A kademesine al ölçü aletini.Syah prop yerinde kalsın,kırmızıyı 10 A yazan yere sok.Ayarıda 10 A yazan yere getir.Akünün bir ucunu ayır araya aletin uçlarını bağla.Muhtemelen kontak kapalı iken bir değer gösterecek.Sonra konjektör uçlarını ayır bir daha bak.Yalnız dikkat et ölçü aletini bu konumda iken akünün iki başına değdirir yada kaçak ölçümü yaparken kontak açıp marşa basarsan ölçü aletini bozarsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:05 ----------
Motosikletin ne bu arada ?
-
akünün artı kutbunu sök ve söktüğün kablo ile akünün artı sının araya bi ampül falan koy ama çok küçük gülçü olsun yada ölçü aletini artısı aküde eksi si söktüğün kabloda olsun
kontak kapalı iken bir değer okursan yada ampul hafif kızarırsa
kaçak kısa devre denen durum olmuştur 2 kablo sıyrılıp su ile iletebilir konjektör de ki diyot iletiyordur
eğer kaçak tesbit edersen (özellikle ölçü aletinde kaçağı görürsen ) bulması da çok kolay
yanlız bu arada kış ayında aküler biraz daha nazlı olur soğuktan çabuk ta boşalabilir
-
şimdi arkadaşlar ben dün gece motoru bıraktıktan sonra konjektör kablosunu söktüm sabah geldim yine boşalmış şimdi bu kısa devre olsaydı kontak kapalıykende aküyü boşaltırmı?? bide sigortalar neden atmıyor ki o zaman?
-
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
benim devir saati elektronik gidonun orada bir kablo soyulmuş gidonu sağa yada sola çevirdiğimde devir saatinde düşme kalkmalar oluyordu bazen giderken yapıyordu far karenajınnı söktüm depoyu söktüm kablolara bakarken farkettim
Abicim mesaj atmışsın ama konuyu bulamadım
Şahin08 yazacağımı yazmıs
akünün artı kutbunu sök ve söktüğün kablo ile akünün artı sının araya bi ampül falan koy ama çok küçük gülçü olsun yada ölçü aletini artısı aküde eksi si söktüğün kabloda olsun
kontak kapalı iken bir değer okursan yada ampul hafif kızarırsa
kaçak kısa devre denen durum olmuştur 2 kablo sıyrılıp su ile iletebilir konjektör de ki diyot iletiyordur
eğer kaçak tesbit edersen (özellikle ölçü aletinde kaçağı görürsen ) bulması da çok kolay
yanlız bu arada kış ayında aküler biraz daha nazlı olur soğuktan çabuk ta boşalabilir
sıcak bir yerde boşalırsa o zaman sıkıntı , akü yeniyse soğukta da boşalmz
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
akü conjoktörden boşalmıyorsa tesisatta kontak tan başka aküye direk baglı bir şey varki akım çekiyor sonradan ne taktırdın motora onu yanlış takmışlar tesisatı gözden geçir bütün sistemi kontaktan sonraya baglat alarm veya jikle bunlar harcAYABİLİR ONLARI KONTROL ETTİR
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)