alarm yok jikle manuel dir otomatik değil yani ampül koydum hafif kızardı fakat ölçü aletinde bir değer alamadım sizce sıkıntı nerde yada nasıl bulurum şu kısa devreyi
alarm yok jikle manuel dir otomatik değil yani ampül koydum hafif kızardı fakat ölçü aletinde bir değer alamadım sizce sıkıntı nerde yada nasıl bulurum şu kısa devreyi
dün gece akü full iken akünün - kutbunu çıkartıp öyle bıraktım sabah geldim taktım akü yine full sizce şu kısa devreyi nasıl bulurum .......
Önce kısa devreye şartlanma derim. Tarif edicem, kolayca testini yap.
Bu durumun aynısı benim de başıma geldi.
Kısa devremi konjektör mü çözümü için şöyle yap.
Akü normal bağlı olsun.
Konjektörün çıkış soketi vardır. Kırmızı yeşil renkli. Bu soketi çıkar.Garanti olsun diyorsan konjektöre gelen giden tüm soketleri çıkar
3 sarı kablolu ve kırmızı yeşil kablolu soket.
Böylece konjektör ve statör ile motorun geri kalan tesisatını bir birinden ayırmış olacaksın.
Eğer kısa devre varsa akün yine boş olacaktır.
Eğer ki akün dolu olursa. Konjektörün diyotlarından biri yanmış.
Sebebi :normalde motor çalışmıyorken Akü-> konjektör-> statör yönünde akım geçmemesi lazım. Konjektör akü ile statör arasında duvar olur ki statör, aküyü bitirmesin.
İşte bendeki konjektörde aynen böyle oldu ve normalde çalışıp şarj ediyorken motoru bıraktığımda sabaha kadar bitiriyordu.
Sonra dedim ki kendime: Demek ki kaliteli de olsa ikinci el konjektör almamak lazım.
BEN ZATEN FORUMDADA YAZDÜĞIM GİBİ KONJEKTÖRE GELEN SOKETLERİ SÖKTÜM YİNE BOŞALIYOR
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)