Arkadaşlar sürdüğünüz motorun oturuş pozisyonunu ,artılarını ve eksilerini söyleyin dinleyelim hep merak etmişimdir.
Abimden kalma commuter sürüyorum, oturuş pozisyonu dik kollarım orta derecede açık, rüzgar yemekten nefret ediyorum :'(
Arkadaşlar sürdüğünüz motorun oturuş pozisyonunu ,artılarını ve eksilerini söyleyin dinleyelim hep merak etmişimdir.
Abimden kalma commuter sürüyorum, oturuş pozisyonu dik kollarım orta derecede açık, rüzgar yemekten nefret ediyorum :'(
Rüzgar ve yol
Oturuş pozisyonum o şekil olmasaydı 125 cc bir motosiklet ile 660 km yolu gidip 1 hafta sonra tekrar geri dönemezdim sanırım.
Dik oturuş candır
dik oturcan hacı başka türlü uzun yolda yoruyor
choppercılar nasıl dünya turu yapıyorlar peki ben o pozisyonda 1 saat sürsem kollarımı kaldıramam diye düşünüyorum :D
cycle-ergo.com
Faydalı site.
Gv250 kullanırken, rüzgardan uzun yolda bıktığım doğrudur.
Bir süre sonra paçalarımın rüzgardan çıldırdığını hissediyorum.
ne çok biliyosun yahu bu işleri.
cruiserlarda kalçalar uyuşur, belde ağrı olur. sürücü sırtlığı kullanılırsa bel ağrısı sorunu çözülmüş olur, kollar ve bacaklar en rahat kısımlardır hiç baskı altında kalmazlar. cruiser motorlar uzun yolculuk için değildir kısa ve orta mesafeli gezilerde çok rahattırlar. dünyayı gezenler gülü sevip dikenine katlanıyorlar
Ben en çok sport-touring sevdim uzun yol için. Hem ss in domalma pozisyonu yok hem de özellikle benim gibi ufak bi adamsanız hiç rüzgar yemiyorsunuz. Bence çok optimum cbr ın oturuşu. 450 km yol yaptım tek seferde neredeyse hiç yorulmadım
Benim kollar kabarmış horoz gibi. Vücudum dik. Doğru mu bilmiyorum ama böyle rahat ediyorum
Tabiki racing pozisyonu. Istedigi kadar rahatsiz olsun bazen giderken bir magaza camindan yansimami goruyorumda ahh bu benmiym diyorum sekil bir oturuşa sahip.
ss pozisyonu çok iyi yaa :D
bende honda cbr250r var, ister dik pozisyonda istersem de fotoğraftaki son pozisyonda gidebiliyorum
Rahatlık göreceli bir kavram uzun boylu kollar bacaklar lebo derya bir adam diyelim ki yuksek motorda rahat eder ama scooterda kaskati kesilir veya kolları kısa ise super sport 15 km sonra işkence olur
Bana gore en rahatı sport turing, tur cami grenaj ve güç hepsi bir arada. Tabi bu uzun yol için şehir içi için en ideali yine naked ;)
wr için doğru
eklemek isterim. ben de mağaza camından kendimi gördüğüm zaman kaskın içinden haymaşallah şu duruşa bak beeh diyorum :D
şöyle bi düşüncem var. ss motosiklet de cruiser ci arkadaşımızın dediği gibi öyle 100lerce km nin motoru değil. hız viraj falan biraz daha ne biliyim eğlence işi(ben böyle eğlenirim)
touring enduro evet çok rahat bi oturuş pozisyonu var rahatlıktan çay bile demleyebileceğin motosikletler var
commuter cross enduro rüzgar tokadını yemek pek de eğlenceli değil commuter şehiriçi git gel, cross enduro da dağ bayır ya da çaz cuz motoru çok eğlenceli olur.
sportouring benim de en sevdiğim tarz. gazlicam dersen yat üstüne gazla. yok tura çıkcam dersen tak çantaları turla. vfr800 7-9 lt arası yakmıyor olsa düşünüyordum ama yakıt çoook fazla beeehh.. :D
gelelim oturuş pozisyonlarına. kaba taslak olarak anlatmak isterim
her şekilde ayaklar peglere bisiklet pedalına basar gibi ne parmak ucu ne ayağın ortas ile basılıyor. gidon serbest bırakılıyor. depoya önümüzü yapıştırmadan oturuluyor.
ss tiplerde dirsekler yere paralel bi şekilde kırık kesinlikle bele yük verecek şekilde kıçı çıkartmak dom-almak yok kollar da ok gibi dimdik değil. birincisi bu gidona çok yük bindirir ve tankslap e girmenizi kolaylaştırır. düzgün oturuş biçimi çok da rahatsız edici bişey değildir ki cbr1000 ile uzun yol yapanlar da var. virajlarda sarkma tekniği ağırlık merkezinin yerini değiştirir motor daha dik konumda böylelikle daha fazla yer teması ve yol tutuşu ile daha sert girilebilir viRAjlara.. tekniği apayrı bişeydir. vücut sarkacak motosiklete paralel olacak iç ayaklığa basılacak vs. vs.. detayları var.
touring enduro. dik oturuş biçimi kollar serbest rahat. ya ne diyim rahat işte :D motor ile birlikte viraj alınır aynı düzlemde. virajdayken arkadakiyle pişti oynayabilirsiniz :D
cross enduro :D genelde ayakta ve her sporda olduğu gibi stance pozisyonunda dizler kırık, peglere basacağın yer sürekli değişir yeri gelir fren kullanabilmek için ayağın ortasıyla yeri gelir arkasıyla sele pozisyonu yeri gelir deponun üstüne oturursun yeri gelir arka kuyrukta :D ama kollar hep aynıdır kartal gibi açarsınız ve dirseklere yere dik ve doksan derecelik açı yapar. bu vücut amortismanı içindir. hani peglere ayaklarımızın ucu ile basmak gibi. o da bacak amortismanı için darbe emicilik içindir bunlar. viraj tekniği vücut yer zaman yere dik motor yatırılır genelde arka kaydırılmaya çalışılır çünkü gevşek arazide önü daldırmadan dönmenin yolu budur. daha doğrusu teknik o kadar değişkendir ki şu dönüş en ideal diyemeyiz. zemine göre değişiklik gösterir. genel mantık ön dalmasın saplanmasın kaymasın. arka nereye giderse gitsin sonuçta ön lastiği takip edecek.
illa ki detaylandırma yapmadığım için eksik kalan noktalar olacak veya noktalama hatalarım olmuş olabilir bu yüzden yanlış anlaşılacak yerler olacak. hatalı gördüğünüz nokta varsa beraber düzeltebiliriz
velhasıl her tarzın kendine özgü bi oturuş tarzı var ve doğrusu en rahatıdır. tabi aralarında bana göre yine en rahatı touring enduro. ama en eğlencelisi hepsi :D hepsinin zevki ayrı. cruiser hariç :D alınmaca gücenmece olmasın :D ben pek sevmem ne işe yaradığını da anlamış değilim :d sevene de sonsuz saygım var onların olayı bambaşka
saygılar
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Tüm motosiklet tarzlarını kullanmış biri olarak, uzun yolda en rahat ettiğim motosiklet tarzı tur motorları olmuştur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)