TRAFİK KAZALARI
Kazaların yarısından fazlasının kavşak ve tali yollarda en çok hata yapanın ise otomobil sürücülerinde olduğu tesbit edilmiştir.Otomobil sürücülerinin sağa ya da sola yanlış sapmalarından kaynaklandığı belirtiliyor. Ayrıca bütün bu kazaların motosikletlerde bulunan farlara rağmen otomobil sürücülerinin onları görmemesinden kaynaklandığı tesbit edilmiş. Araştırmalara göre en çok kaza olan bölgeler şöyle
1.Otomobil sürücüleri,sola dönmek istediklerinde aynı yönden gelen motosikleti görmüyorlar.Çoğu kez görüş alanı başka araçlar tarafındanda engelleniyor.
2.Ormanlık alanda güneşin yol açtığı ışık oyunları, ileri tepeliğin arkasında batmakta olan güneşin yaydığı ve araç sürücüsünün gözünü alan ışıklar... Bu gibi durumlarda karşı yönden gelen motosikletin ışıkları yanmıyorsa büyük tehlike yaklaşıyor demektir.
3.Diğer bir faktörde aşırı hız. Aslında bütün motosiklet kazalarında kaza sebebi motosikletin yapmış plduğu aşırı hızdan kaynaklanmıyor.Ancak şu varki, motosikletler kendilerine verilmiş olan hız limitinin en üst barajında seyrediyorlar.Uzmanlar bütün bu kazalrı önlemek için otomobil sürücülerini özellikle sola dönüşlerde uyarıyorlar.Pisikolojik şartlanmada kazaların önemli bir nedeni. Çünkü otomobil sürücüleri,trafikte yalnız otomobil sürücüleri varmış gibi kendilerini otomobile şartlamışlar. Bu şartlamanın sonucu olarak da karşıdan bir motosikletin geleceğini ihtimal dışı tutuyorlar. Araştırmada motosikletlere yapılan uyarılarda ise otomobilleri sollarken, özellikle"ölü bölge" denilen aracın sol tarafındaki bölgeye girmemeleri üzerinde önemle duruluyor. Özellikle çok şeritli yollarda en sol şeritte seyreden bir otomobili sollamak oldukça tehlikeli. Çünkü otomobilin hafif bir şekilde sağa kayması onu henüz sollanabilirliğinin bir işareti sayılmıyor. Meydana gelen küçük aralığın "ölü bölge" olak iimlendirildildiğinde en çok ölümcül kazalrın bu bölgede meydana geldiği belirtiliyor.