şampuan olur, hiçbir sakıncası yok. ama üç defa ön tekere üç defa da arka tekere su vermen ve sonrasında da motorun her tarafını iğne ucu kadar kuru yer kalmayacak şekilde durulaman lazım. esas o zaman temiz olur
Saç şampuanınının ph değeri motosikletin ph değerinden yüksek değilse sıkıntı olmayacaktır. İki ay önce gazla motosikleti ve özellikle motor kısmını yıkatmıştm. simsiyah yağ aktı. gazladıktan sonra güzelce yağlayabilirsin
Arab değil arap hocam düzeltelim. benim arkadaşlarım ıslak bez ile siliyor, sonrasında kuru bez ile kurulayıp tamamlıyordu. Tavsiye ederim.
R6 motorun varsa 5 liraya benzincilerde satılan oto şampuanlarından alabilirsin sorun saçma o yuzden..
Kendi adıma, motosikletimi yıkamıyor, onun yerine güzelce siliyorum.
1 kova ılık su ve 4 adet (Silme ve durulama için) fiber optik bez bu işlem için yeterli.
Suyun içine el yıkamada kullanılan sıvı sabunlardan 1 kapak kadar koyabilirsiniz.
Bu şekilde yapılan temizliğin motosiklete herhangi bir zarar verdiğini de gözlemlemedim.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
Garajda yatan motoru hiç yıkamayın.
Kıyıda köşede ıslak yerler kalır paslanma artar.
Gerenk yok.....
Arkadaşlar, şu "motosikleti yıkamıyorum, önce nemli sonra kuru bezle yıkıyorum" mantığı özellikle karenajlı motosikletlerde kılcal çiziklere neden oluyor.
Bu nedenle motosikletin üzerindeki tozlardan arınması için önce süngerle bol köpüklü su geçirilmesi lazım. Sonra aynı yöntemle durulandıktan sonra kuru bez ile kurulanabilir.
Ben motosikleti bulaşık deterjanı ile yazın musluk suyuyla, diğer mevsimlerde kendi konforuma göre uygun gördüğüm sıcaklıktaki suyla yıkarım. Kaynar su deri kısımlara sıkıntı yapabilir, ona dikkat etmek lazım.
Saç şampuanı bir canlı varlık olarak bize zarar vermediği gibi motora da bir zarar vermez. Ama durulamayı çok çok iyi yapman lazım, yoksa köpük izi kalır. Ben neden köpürtme ihtiyacı duyulduğunu gerçekten anlayamıyorum, yani motorun her tarafı yağa mı batık, çok mu pis? Eğer öyle değilse, en güzeli sadece su ile yıkamaktır. Önce üzerindeki bütün toz zerrelerini atacak şekilde su dökmelisin. Ardından yumuşak bir süngeri kovadaki suya batıra batıra yavaş yavaş her tarafını süngerle çok bastırmadan, üzerinde yapışık çamur vs yi daha çok suyun etkisiyle atarak silmelisin. Sonra kuru bezlerle (kuru bezin en güzeli eski penye atlettir, eski atletini ikiye kes onu kullan, daha güzel bir bez bulamazsın) iyice silip kurulaman lazım. En son oynak parçalara wd40 sıkıp işi bitiriyorsun. (öyle kendin motor bloğuna mazot süreyim falan işlerine bence girme)
Zincire gelince, zinciri her yağlama vakti geldiğinde önce temizlemen zarar verir (zincirin oringlerine zarar verir). 2 ya da 3 yağlamada 1 defa önce temizlik yapmalısın. Temizlik için özel spreyler de var ama en güzeli gaz yağı diye biliyorum.
Bu soğukta motor yıkanması tehlikeli zatürre olur illa yikayacam diyorsan dalin kullan gözleri yakmasın
2'si 1 arada ürünlerden (Şampuan + krem) kullanmanızda yarar var..
lastıklerede parlatıcı sür tam olsun :D D: hani bu oto yıkamalar en son araç lastigine sürüyorlar ya ondan işte şaka yapma sakın öle hişi :D :D :D :D ben 5 ayda bır yıkatıyorum bu arada bence takılma böle seylere gerek yok ama zincir bakımı için en başta bir video var o çok önemli işte...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)