Geçmiş olsun, ama motora b*k atma
Karşılaştığın sorunların HEPSİ motosikletin bakımsızlığıyla alakalı, kaza da senin tecrübesizliğinle alakalı. Yani Kuba diye değil.
Yani istersen senin Ybr, sürdüğün Kuba'dan daha kötü hale getirilebilir
Geçmiş olsun, ama motora b*k atma
Karşılaştığın sorunların HEPSİ motosikletin bakımsızlığıyla alakalı, kaza da senin tecrübesizliğinle alakalı. Yani Kuba diye değil.
Yani istersen senin Ybr, sürdüğün Kuba'dan daha kötü hale getirilebilir
Altındaki motor honda olsaydı, suzuki olsaydı yine aynısı olurdu. Sen hissedeceksin vites geçtimi diye. 6 bin devirdee vitese atar debriyaj bırakırsan bunu yapmaya gücü yeten her motor tekere kalkar. YBR'yi muaf tutuyorum çünkü zayef olduğu bilinen bir gerçek güç bakımından. Bununla geçmiş olsun. Ama hata motosikletten değil senin tecrübesizliğinden kaynaklanmış.
Bahsettiğin boşluklara gelince, hepsinden benim motorda da vardı, çektim tamirciye yaptırdım. 2 bardak çayını içtim, 5 tl para aldı. Bakımını yaptırmazsan harleyde alsan boş...
Bence forumun başlığı "Bir daha başkasının hiç sürmediğim bir markadaki motoruna binersem 2 olsun" olmalıymış.
Kendi motorundan başka motorda gaz debriyaj ayarını beceremeyen sen, ehliyetsiz motora binen sen, ikinci viteste duran sen, vitesi geçiremeyen sen, gazı harş diye açan sen, devir yüksekken debriyajı çat diye bırakan sen, suçlu olan motor. İnşallah arkadaşının hasarını karşılamışsındır bare.
Aaa bende gecemden baska motora binersem düşüyorum :D :D gece benim motorumun adi yani oburleri ustunden atiyor.
Beni bir tek gece anliyor :D saka biyana motorun sucu yok bencede kaza sizin
Bak senin icinde deneyim olmus 6000 devirde birdaha birakma aniden debriyaji yoksa gokyuzuyle kanka olursun
Kardeşim ben de Antep'liyim. Dediğin KUBA'nın benzer modelini 55000 km kullandım ve Maraş'a sattım. 10000'de 1000 tl'ye almıştım satarken 800 tl'ye sattım 45000 km binmişim. Son zamanlarda gerçekten motorda bazen çok sık olmamakla beraber gaz yememe,vitese geçmeme gibi olaylar oluyordu ancak o fiyata 55000 km yaptım ve her binişimde motorumla gurur duyuyordum. Sanki o benim sadık bir dostum gibi geliyordu. Ne günlerimde benim yanımda oldu. Ne zamanlarımda işimi gördü. O yüzden sen o motora laf söylemekle gerçekten yanlış yapıyorsun. Sağda solda ' ÇİN MALI MOTOR ALMAYIN' gibi HANEKLER duymuş olabilirsin ama bu kadar da çamurlu işlere girmeyin lütfen. Yiğidi öldürün,hakkını verin vesselam.
o gene iyi cub kullandığım dönemde o motoru debriyajsız kaldırmışlığım var ve halaaa o dişlileri nasıl kırmadığımı merak ediyorum
bu arada kübanın motosikletleri gene iyi heleki viteslerde bir kısmı sıralı da değil 5 ten boşa falan geçiyor büyük kolaylık
şuan kullandığım chopperda ole her istediğinde vites değiştiremiyorsun hele hareket halinde değilken bide soğukken tam eziyet boşa almak ustalık istiyor (özellikle dururken)
ama bir yamaha kawasaki olmasada parası kadar kaliteli ve yeterli (bide gerçekten sürücü usta şöför hepsini kullanır )
kesin ben yanlış biliyorum ama artçı ile sürebilmek için deneyim sahibi olmak gerekir.
yeter vurmayin artik
öldü gariban
Belkide oda senin bisikletinden hoşlanmamıştır
Herkesin motoru kendine
ya bak herşeyi geçtim debriyaj teli bile kopsun da sen o motor 6 bin devire gelene kadar hiç mi bişey hissetmedin be mübarek? Bide bi baktım 6 bin devir yazmış, devir saati falan olmasa redline redline gezeceksin demek. Veya bardağın dolu tarafından bakalım, motor o kadar iyi ki 6 bin devirde bile sıfır titreşim vermiş sana hiçbişey hissetmemişsin.
Bu kadar yüklenmeyin en azından biraz daha koyup ybr almış.
Arkadaşım yorumunu okudum başlarda herhalde çok deneyimli bilgi birisi, bilgi verecek dedim ki. O da ne ! Sende YBR,CBF avukatları gibi motosikle koruyorsun. Ybr ve cbf ciler bile kendi markaları ile ilgili bu kadar uzun yazı yazmamıştır. Motosikletinizi seviyor ve beğeniyor olabilirsiniz ama çin malını lütfen bu kadar savunmayın, iyi forumlar.
geçmiş olsun sorunun tamamen alışık olmadığın motora binmen huyunu bilmediğin motoru sürdüğün için sıkıntı yaşamıssın eğer durduğun vakit 3 vites düşürtürsen bazen vites 1 e geçmez çok az bişe ileri gitsen o vites 1 e geçer belki bu yamahada olmuyordur 2.si debriyaj ileride kavrıyorsa sende o motora alışık değilsen arkadada artçı varsa kavramayı geç yaptıysan arka taraf ağır olduğu için direk teker yapmışsın buda çok normal tek kişi olsan belki kurtarırdın tekrar geçmiş olsun birde çin malı felan karalamaya gerek yok herkez bunu bilipde alıyor en azından sen veya bir başkası ybr ye ucuz binmesi için bu çin mallarıda gerekli yoksa takamuro takaşi icizaki size 10.000 den aşşağı ybr satmazdı sağlıcakla kal.
Herifler boşuna demiyor biraz daha koy ybr al diye
Arkadaşa katılıyorum bir yerde çin motorlarının sağı solu pek belli olmuyor mondialin commuter tarzı 125'lik motorunu sürmüştüm.Gaz kolu kendiliğinden geri gitmiyormuş arada sırada takılıyormuş öyle dedi sahibi bende motorun devrinin sesini pek bilmiyorum ilk kez sürdüm onu gazı yarıya kadar açıkmış debriyajı bir bıraktım ırmağa uçuyordum nerdeyse
ya ne guldum su saatte :D...
arkadasim motor dunyasi ile ilgi ve alakanin yeni olmasi kazayi yapis seklin ve bu konuda motoru suclu bulmandan anlasiliyor. sendeki iyi cesaretki bu tecrube ile artci ile motor surmussun, once git bir ehliyetini al sonra motor ve surus uzerine teknik ve pratik bilgileri edin, daha sonra . birde basligi degistir. kuba motorunu bilmem ancak burada suc motorun degil. bizzat senin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)