kurallara göre araba hatalı elbette ama bizim çift taraflı düşünüp ona göre sürüş geliştirmemiz gerekiyor,
kendi içimizde kendi muhasebemizi yaparsak bu sebepten genelde biz hatalıyızdır, çünkü istesek olağanüstü olmadıkça bi çok kazayı bertaraf edebiliyoruz. kızımız malesef çok toymuş, motorun başına geçip içlenmesine üzüldüm ama yav :(
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
videoyu bir kaç kez izledim.
herkes kızın yolu kontrol etmediğini söylüyor ama yanlış görmüyorsam kız yolu kontrol ediyor. belli ki acemi, yola baktığı anda yolu boş gördüğü için sağa kaçmak istiyor, hız yapmayacağı çok açık...
otomobil sürücüsü yol boşmuş gbi yapıştırmış geliyor, frene de anca 2. motorcuyu geçtikten sonra basıyor, yani adam zaten yola bakmıyor.
hatalı otomobil sürücüsü. kızınkisi sürüş hatasından ziyade acemilik.
bir de arkadaşlar, türkiye vatandaşı olmaktan ileri gelen bir "zarar gören suçludur" psikolojimiz var maalesef. "memleketin ortalaması belli, şöförler ayı, kazaya karışırsanız suçlusunuz" gibi bir fikri üretmek bahsedilen memleket ortalamasını yükseltmiyor maalesef. eh, her tecavüz olayında tecavüze uğrayan kişi ile ilgili "ne demiş, ne giymiş, nerdeymiş, saat kaçmış" gibi tecavüzcünün suçunu hafifletmesi olasılığı olan soruları sorarsak olacağı budur sanırım. (tecavüzün sadece zorla cinsel ilişki kurmak olmadığı, eviniz zorla girilmesi, haklarınızın gaspedilmesi gibi şeylerinde tecavüz olduğunu düşünürsek daha rahat anlarız konuyu.)
bir de kaza hakkında dikkatimi çekenler:
- 2. motorcu kendi kaskını çıkarıp kendini yere atıp "gittiiiğğğ" diye dövünmüyor, kazaya karışan şöföre saldırmıyor, sakince ama seri bir biçimde kazazedenin yanına gidip onu yere sırtüstü düz bir biçimde yatırıyor, kaskını bile çıkarmıyor, biz de olsa çoğu kişi tutup kaldırmaya çalışır.
- şöför kaçmaya yeltenmiyor.
- kazazedenin ekipmanı var.
- ambulans seri bir biçimde olay yerine intikal ediyor.
hayır kesinlikle haklı. saçma bir tez değil. motorcu her zaman önsezili olmalı, gözüaçık olmalı, en kötü ihtimali hesap etmeli, "hesap etmeli", tahminlerini yürütmeli kontrol etmeli. araba sürücülerinden çok çok daha dikkatli olmalı. arabaların hatalarını kendisi absorbe edebilmeli ki, kaza anında kendisi zarar gördüğü için. bu işi seviyoruz hayatta kalmak istiyoruz. o zaman biraz daha fazla emek vereceğiz. benim kolum bacağım kırıldıktan sonra kafam patladıktan sonra öldükten sonra araba hatalı olsa neeee olmasa ne.. motorcunun kafası motosikletinden hızlı çalışmalı.
söylendiği gibi trafik kurallarına göre araba sürücüsü hatalı olabilir ama camiaya göre motosiklet hatalı.. tüm arkadaşların da anlattığı gibi eksik yapılan birşey var demektir bu..
saygılar
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Kızın öylece yola atlayıp arkadan gelen arabanın önüne öylece çıkmasına ne demeli araba sürücüsü frene daha erken basabilirdi kafayı anlık olarak cevirdi ama baktımı bakmadımı o bile belli degil böyle motosiklet sürenlere bu kelimeyi kullanmak hoşuma gitmiyor ama acıyorum şundan motosiklet sürücüsü olsa ne olur
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:54 ----------
Sağa kaçmaya çalıştığı felan yok yolda kendinden başka kimse yokmuş gibi davranıyor öyle olsa arkadan gelenin önüne atlamazdı arkadan gelen arabada bunun sazan gibi önüne atlayacağını tahmin edememişde olabilir sola kaçsa gene diyer motosikletliye çarpardı bu durumda hepsinde suç var
''Sağa kaçmaya çalıştığı felan yok yolda kendinden başka kimse yokmuş gibi davranıyor öyle olsa arkadan gelenin önüne atlamazdı arkadan gelen arabada bunun sazan gibi önüne atlayacağını tahmin edememişde olabilir sola kaçsa gene diyer motosikletliye çarpardı bu durumda hepsinde suç var''KESİNLİKLE KATILIYORUM!
Şöyle yapalım araba %25 hatalı motor %75 hatalı!Yani sonuç motor sürücüsü hatalı beyler yola öyle girilmez!
Araba suruculerini trafik kurallarina uyan suruculer olarak algilamamaliyiz. Her zaman her hatayi yapabilecek gibi davranmaliyiz. Bu nedenle bizler iki, hatta uc kat daha dikkatli olmaliyiz. Uyanik ve onsezili olmaliyiz...
Araba, ilk cikan erkek surucu olsaydi bence yine kadin surucuye carpardi. Erkek ana yola gectiginde, saga dogru hizlanirdi, yani yolu ortalamaz ve yana hizli bir sekilde gecerdi. Bu sirada kadin surucu yavas bir sekilde once yolun ortasindan, sonra da erkek surucuyu takip edip, yolun yanina ama yavasca gecerdi. Tabi bunlari yapana kadar, araba ona yine carpmis olurdu...
analizim su :
araba : hizli, dikkatsiz, ongorusuz.
motor : yavas, dikkatsiz, ongorusuz.
Bana kalirsa motorcu 5-6 saniye daha bekleseydi, kendini garantiye almis olacakti.
Solda ki motora vurmamak için sağa kaçtı , orada ki bayan sürücüye çarptı. Sanki arkada bir kapışma var gibi geldi bana iki araç arasında . Bence o yolda o hız yapılmamalı zaten.
Bu başlık altındaki yorumlar halen eğitim seviyemizin ne kadar düşük, cehaletimizin ise ne kadar yüksek olduğunu gösteriyor.
Motosiklet sürücüsü hatalı. Neden mi?
Çünkü araç sürücüsü otomobilinden indikten sonra hiç bir şey olmamış gibi önce arabasının ön kısmına bakar, çok hasar var mı yok mu kontrol eder. Tampon, kaporta aman boşver yürüyeninde bir şey yok nasıl olsa kasko karşılar der ve büyük ihtimalle de üç ay sonra o ülkenin sahibinden gibi bir sitesine ilan verip değişensiz, kazasız yazıp bir güzel de arabasını satar.
Motosiklet sürücüsü ise motosikletini perte çıkarır, ölüm tehlikesi atlatır ama umursamaz sonuçta haklıdır?.. Ömrünün geri kalanını bozulmuş bir psikoloji, incinmiş bir kaç uzuv ve belki de hiç kurtulamayacağı bir korku ile geçirirse şanslıdır.
bu yorumlar bu ülkede yapılıyor; bu kaza da ülkemizde yaşansa idi...
1-motosiklet sürücüsünde koruma büyük ihtimalle olmayacaktı ve çok daha büyük hasar alacaktı.
2-büyük ihtimalle sürücü çarptıktan sonra kaçacaktı.
3-ambulans olay yerine yarım saat sonra gelecekti.
4-adam 6 ay sonra bulunacak ama sanki hiç kaçmamış gibi 18 ay ceza alacak sonra da iyi hal bilmemne gibi sebeplerle hiç yatmadan kurtulacaktı.
Böyle gerçekler varken, araç sürücüsü hatalı konulu mesajlarınızı ibretle okuyoruz
-Oysa motosiklet sürücüsü "One is Not Enough" deyip arkadaki sürücü gibi yolu iki kere kontrol etseydi
-Doğrudan sağ şeride geçmek yerine şerit arasına yakın girerek hem kendisi hem de araç için kaçma alanı yaratabilseydi
-Arkadaki sürücü belli ki daha deneyimli; arkadan takip yerine öncülük etseydi
bu kaza yaşanmayacaktı...
Araç sürücüleri hiç bir zaman hata yapmayı bırakmayacak, kurallara uymayacak. Bunu beklemek Azrail'e göz kırpmak gibi.
şimdi şöyle bir durum var : arabanın gittiği yol ana yol, motorcunun çıktı yol ara yol. altında ne olursa olsun,motosiklet olsun,araba olsun,traktör olsun ara yoldan ana yola çıkarken kontrollü çıkacaksın. gerekirse 50 kere kontrol edeceksin. ana yola, her yerden bir bağlantı vardır,dolayısıyla ana yoldan gidenler "lan dur bak burdan biri çıkar,50 mt sonra burdan biri girer,200 mt sonra buraya biri döner" gibi düşünmez. eğer böyle düşünüp tetikte olacaksa 40-50 km/h hızı geçmemesi gerekir.tabi ki ana yoldan gidenler de dikkatli olacak fakat ara yoldan çıkanlar ana yolda ilerleyenlere göre daha temkinli olmalıdır.
En büyük suç kızın erkek arkadaşı olan 2. motor sürücüsünde. Kızın acemi olduğu belli, belli ki kıza öğretme aşamasında daha, bu yüzden yolda fermuar düzeninde giderken kız önden ve şeridin sağa yakın kısmından, erkekse arkadan gelen araçlardan koruma amacıyla arkadan ve şeridin sola yakın kısmından gidiyor. Yolda gidiş esnasında bu pozisyon doğru, ama ana yola bağlantı kavşağına geldin ve sola döneceksin, o zaman senin artık acemi şoförün sağ tarafına geçip onu seninle birlikte hareket etmeye zorlaman lazım. Yani sağda sen kalacaksın yola çıkış zamanını sen belirleyeceksin. Aynı anda çıkacaksınız ve sola döndüğünüzde önce sola en yakın yerde kalacak, sonra ayna ve omuz kontrolü ile sağ şeride geçeceksiniz. Bunu yaparken de bir an önce yolun hızına ulaşmaya çalışacaksınız. Böylece arkadan olası aşırı hızla gelen arabanın size çarpmadan kaçabileceği koridoru oluşturacaksınız.
Kaza pozisyonunda arkadan gelen araç hızlı olduğu için hatalı ama 8/8 değil. Çünkü motorcular da ana yola çıkış hatası yapıyor, 2 şeridi birden kapatıyorlar. Tamamen araca suç bulamazsınız, kurallar bazı gerçekler sebebi ile vardır, burada olay böyle değil ama ya aracın freni patlamış olsaydı ne olacaktı? Kazadan kaçınmanın yolu frenden önce direksiyondur, o yüzden öyle 2 şeridi birden kapatamazsın, sola çıkışta cart diye sağ şeride geçemezsin, arkadan gelen arabaya manevra yapabileceği koridoru bırakmak zorundasın. Kız acemi olduğu için bu hatayı yaptı ama en büyük suçlu erkek sürücü, bunun önlemini alması gerekiyordu.
yemın ederım öldü heralde dedim... ama bravo yani soğuk kanlılıkları ve bilinçliliklerine bittim... ambulansda 2 dk sonra geldi... kazada kim suçlu der iseniz bilemedim açıkcası araba baya bı hızla geldi ama anayola çıkan motorlarda o aracın hızını kestiremedi. arabanın o kadar hızlı gıtmesı zaten bir suç.
Araç çok süratli ama hız sınırına uyup uymadığı belirsiz...motorcu kız ise öngörüsü kıt bir şaban...en azından ana yola çıktın az seriye bağlan veya hızlanana kadar kenara sağa yanaş...
Ben bu videoda hatalısını değil başka bir şey dikkatimi çekti. daha öncede bu videoyu tekrar tekrar izlemiştim arada moıntaj varmı diye. Kazanın olmasından ambulansın gelmesine hatta doktorun yaralının yanına gelmesi1 dakika 20 saniye gibi bir süre geçiyor ki. ülkemizde ambulansa nerde olduğumuzu anlatmamız bile daha uzun zaman alır. o konuda tebrik ederim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)