Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Rodaj sırasında neden uzun yola çıkılır?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildigim kadariyla, motor fabrikadan madeni yag konarak cikiyor, rodajda surtunmenin normalden fazla olmasi istendiginden madeni yag daha iyi is goruyor.
    Rodajdan sonra sentetige gecilmesi oneriliyor.
    Rodajın fabrika çıkışında içerisindeki yağ ile yapılmış olması önemli.
    Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    bur4q330 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kuba Xcg 150
    Ahahaha bu güzeldi :D rodajı bitmemiş bi motoru direk uzun yola çıkarıp gazlamak mı? motorun 5 yıl gideceği varsa 5 hafta sonra eline alır o arkadaş motoru

  3. #23
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd

    slm

    Sözde dosta gider demiş mış müş
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...95306564/detay
    Rodajın gözüne vurmuş tenereci
    Rodaj:Haraketli parçların birbirine alışmasıdır,dip gaz gidilmemeli

  4. #24
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Adettendir, uzun yola çıkılır ve hatta Bodrum'a gidilip gelinir. Köklenip de hata yapıldığı anlaşılınca, ben şeklimi yaptım gibisinden ilanlarla hevesli ve bu sebepten kandırılabilecek arkadaşlara motor itelenir. Km 1000-1200 civarı, renk kırmızı ya da HRC tarzı albenilidir

    Not: Yıkamacıda, bayiden alındığındaki poşetli hali ve deniz kenarında çekilmiş fotoğraflar bu tip ilanlarda elzemdir.

    Arkadaş, araştıra araştıra...

  5. #25

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    rodaj uyum sürecidir. buna sürücü de dahildir. içinde bolca sabır vardır. piston ve silindir ilişkisi ne indirgemek ...

  6. #26

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    Ben mesela rodajı şu şekilde yapıyorum yani teknik servis bana bunu tavsiye etti ilk 1000 km hız yapmadan sakin sakin vites değiştirerek kullanılır daha sonra motor ilk bakıma yağ değişimine götürülür 1600 km gibi bi yol kat ettikten sonra ise ikinci bakım yapılır subab ayarı hava ayarı yağ değişimi yapılır sonra düz bi yola çıkıp dip gaz gitmek gerekir bu yöntemle motosikletin son hızı artış gösterir bu teknikle 99 u geçmeyen motosikletim bi haftasonu yaptığımız dip gazlama yöntemi ile son hızı 124 e çıkmıştır dahada çıkacak inşallah

  7. #27
    Darkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2014
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-125 ('14), Yamaha MT-25 ('17)
    Ben rodajin büyük bir kısmını uzun yolda yaptım, yalnız vaktim vardı, şehirden bir 400 km uzaklaşıp ertesi gün geri geldim, böyle ağır ağır (sağdan sağdan ) bol duraklamalı, temiz havalı gezi gibi oldu. Ne kitapçıkta belirtilen devirleri geçtim, ne uğramadığım vites kaldı. Kalan km'yi de daha düşük viteslerde şehir içinde geçirdim. Rodajın son km'lerinde de bir miktar bastım dayanamayıp kısa süreli. Şimdilik yolunda her şey.

  8. #28
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı fz6_fazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sözde dosta gider demiş mış müş
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...95306564/detay
    Rodajın gözüne vurmuş tenereci
    Rodaj:Haraketli parçların birbirine alışmasıdır,dip gaz gidilmemeli
    Dediğim böyle bişey işte sen bulmuşsun tebrik ederim ama bunu forumda yapanlar da var o zaman insan bi duraksıyor ya acaba ben mi yanlış yapıyorum da bunca senelik motorcu üstelik yanına da arkadaşlarını almış o mu doğru yapıyor diye bi sorguluyor insan kendi kendini


  9. #29
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Rodaj uzun yolda yapılmaz diye bir şey yok. Hatta rodajı tanımlarken uzun yolda olmaz diyen ve detay veren arkadaşlarda kendileri ile çelişiyor. Bence önemli olan o uzun olan yolun nasıl olduğu. Otobana girip 300 km. dümdüz gitmek ayrı bir şey, virajlarda vites atmak molalar vermek ayrı bir şey. Ben motoru aldıktan sonra ilk 180 km.yi 6000 devri geçmeden şehir içinde yaptım. Sonra uzun yola çıktım. Rotam İzmir merkez, Urla, Gülbahçe, İnecik, Karaburun, Yeni Liman, Küçük Bahçe, Balıklıova, Urla, İzmir merkez şeklinde idi. 220 km, 5 buçuk saat süren bir yol. Ama bu yol araba ile giderken bile 2. ile 5. vites arasında sayısız geçiş yaptığınız, çok sayıda virajdan oluşan, 1-2 yer dışında hafif iniş çıkışlı bir yol. Birkaç yer hariç isteseniz de 100 km ile gitmeniz zor. Ben 5000-6000 devri geçmeden, tabi ki ağırlıklı olarak 4-5-6 vitesi kullanarak ilk 400 kilometremi tamamladım. Sonraki hafta ise İzmir'den kıyı şeridi boyunca virajları takip ederek Kuşadası, Güzelçamlı Millipark, Söke, Ortaklar, İzmir yaparak 400 km daha yaptım. Bu yolda da farklı hızlar ve vitesleri kullandım. Kitapçıkta belirtildiği şekilde 800 km sonrası devri 7000-8000 lere çıkardım. Benim tek yaptığım normalde 2-3 haftada tamamlayacağım 1000 kmyi 3 günde sabahtan akşama uzun sabır sonucunda yaptım. (tabi haftasonundan haftasonuna yine 2 hafta oldu ama malum kış mevsimi) Rodajın ve sabrımın zorlandığı tek yer Söke - Bafa arası 24 kmlik düzlük oldu.

    Bence motorun rodajı uzun yolda da yapılır. Ama buna uygun yol ve seyahat planı çizilmesi gerekli.
    Darkin ve dyavol-77 bunu beğendiler.

  10. #30
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    her kitapçıkta açıkça bir bilgi yok sanırım. ben cbr250r ın kitapçığına baktım, ilk 500 km sakin sürün, fazla gazlamayın gibisinden şeyler yazıodu, şu kadar devir bu kadar vites felan detaylı değildi yani. o yüzden herkes kafasına göre birşeyler söylüyo.

  11. #31
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    bence de mantıklı olan her viteste sakin sakin anlık gazlamalardan ve aşırı sıkıştırmalardan uzak olmaktır. hepsi bi tanışsın kaynaşsınlar sonra daha hızlı çalışırlar

  12. #32
    tuna_tour - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    POMAKYA
    Motosikleti
    MZ ETZ 301- YAMAHA YBR 125- YAMAHA XTZ 660 TENERE
    uzun yolda motorun rodajı bittikten sonra açma işlemi yapılır, egzost gibi bazı parçalar kurum bağlar, uzun yolda bunlar atılır, motorun gidişi ferahlar, açıldı deriz bu hadise oradan geliyor, öyle ciğerini çıkaracak şekilde basmaya da gerek yoktur, yüksek devirde uzun süre yol almak bu kurumdan vs den arındırır motoru

  13. #33
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı Machair adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj uzun yolda yapılmaz diye bir şey yok. Hatta rodajı tanımlarken uzun yolda olmaz diyen ve detay veren arkadaşlarda kendileri ile çelişiyor. Bence önemli olan o uzun olan yolun nasıl olduğu. Otobana girip 300 km. dümdüz gitmek ayrı bir şey, virajlarda vites atmak molalar vermek ayrı bir şey. Ben motoru aldıktan sonra ilk 180 km.yi 6000 devri geçmeden şehir içinde yaptım. Sonra uzun yola çıktım. Rotam İzmir merkez, Urla, Gülbahçe, İnecik, Karaburun, Yeni Liman, Küçük Bahçe, Balıklıova, Urla, İzmir merkez şeklinde idi. 220 km, 5 buçuk saat süren bir yol. Ama bu yol araba ile giderken bile 2. ile 5. vites arasında sayısız geçiş yaptığınız, çok sayıda virajdan oluşan, 1-2 yer dışında hafif iniş çıkışlı bir yol. Birkaç yer hariç isteseniz de 100 km ile gitmeniz zor. Ben 5000-6000 devri geçmeden, tabi ki ağırlıklı olarak 4-5-6 vitesi kullanarak ilk 400 kilometremi tamamladım. Sonraki hafta ise İzmir'den kıyı şeridi boyunca virajları takip ederek Kuşadası, Güzelçamlı Millipark, Söke, Ortaklar, İzmir yaparak 400 km daha yaptım. Bu yolda da farklı hızlar ve vitesleri kullandım. Kitapçıkta belirtildiği şekilde 800 km sonrası devri 7000-8000 lere çıkardım. Benim tek yaptığım normalde 2-3 haftada tamamlayacağım 1000 kmyi 3 günde sabahtan akşama uzun sabır sonucunda yaptım. (tabi haftasonundan haftasonuna yine 2 hafta oldu ama malum kış mevsimi) Rodajın ve sabrımın zorlandığı tek yer Söke - Bafa arası 24 kmlik düzlük oldu.

    Bence motorun rodajı uzun yolda da yapılır. Ama buna uygun yol ve seyahat planı çizilmesi gerekli.

    Anlattığınıza göre çok sabırlı ve güzel bir rodaj işlemi olmuş gibi gözüküyor. 220km yi neredeyse 6 saatte aldıysanız taş açtlasın molaları aradan çıkartıp gaza bastığınızda en fazla 60 la gittiğiniz gibi bir şey anladım ben, peki şehirler arası nasıl gittiniz? Anayolları mı kullanıp böyle yavaş gittiniz yoksa başka alternatif rota mı çizdiniz kendinize?

  14. #34
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı tuna_tour adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzun yolda motorun rodajı bittikten sonra açma işlemi yapılır, egzost gibi bazı parçalar kurum bağlar, uzun yolda bunlar atılır, motorun gidişi ferahlar, açıldı deriz bu hadise oradan geliyor, öyle ciğerini çıkaracak şekilde basmaya da gerek yoktur, yüksek devirde uzun süre yol almak bu kurumdan vs den arındırır motoru
    Öyle bir şey yok abi, daha yeni motor ne ara kurum bağlayacak ki atılsın. Hasta insan değil ki bu kendini zorlayarak iyileşsin, mekanik düzen. O çapaklar öyle ya da böyle atılacak ama yüksek devir çevirirseniz çapakların daha büyük parçalar olarak atılması muhtemel. O yüzden deniyor zaten alışsın parçalar birbirine diye. El işçiliği gereken işlerde de öyle değil midir? Mesela odun kesiyorken güçlü bir şekilde bastırarak kestiğinizde kestiğiniz odunda bolca çıkıntı kalır ama çok git-gel yaparak ağır ağır keserseniz tabiri caizse kaymak gibi olur. Bunda da aynı mantık işte, ayrıca kullandığınız makine sizin kullanım tarzınıza göre alışır. Bu alıştırma "sağır" diye tabir edilen şekildeyse, "açılmış" hale istediğiniz zaman zorlayarak getirebilirsiniz ama "açılmış" haldeyse "sağır" hale asla getiremezsiniz. Dip gaz zorlanarak "açılmış" bir motordan kompresyon ve verim manasında bir şey beklememek lazım. Daha rahat çalışır; çünkü arada kompresyonu koruyacak ve dolayısıyla sürtünme yaratacak pek bir şey kalmamıştır, yanlış bilgi olmasın.

  15. #35
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her kitapçıkta açıkça bir bilgi yok sanırım. ben cbr250r ın kitapçığına baktım, ilk 500 km sakin sürün, fazla gazlamayın gibisinden şeyler yazıodu, şu kadar devir bu kadar vites felan detaylı değildi yani. o yüzden herkes kafasına göre birşeyler söylüyo.
    dediğim gibi artık üreticilerinde umrunda değil eski motorların kitapçığında çok güzel bilgiler vardı netten ara sıra bulup okumaya çalışıyorum
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar

  16. #36
    sandıkçı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax
    Dostlar bu araçlar fabrikada zaten fazlasıyla km yapıyorlar test bandlarında.artık yeni teknolojide rodaj diye birşey kalmadı.3 yılda 3.üncü 0 motosikletim ve ilk yağı değişene kadar hızlı gittim ama çok sıkıştırmadım.hiçbir sıkıntı çıkmadı he bu çıkmayacağı anlamına gelmez.çıkarsada garanti var.gerekirse motor bloğunu değiştirirler.sıfırda pek takılmayın böyle şeylere...
    Not=bahsettiğim belli markalar çinli-hintli vb.markaların üretim test videolarını izlemedim.

  17. #37
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı sandıkçı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostlar bu araçlar fabrikada zaten fazlasıyla km yapıyorlar test bandlarında.artık yeni teknolojide rodaj diye birşey kalmadı.3 yılda 3.üncü 0 motosikletim ve ilk yağı değişene kadar hızlı gittim ama çok sıkıştırmadım.hiçbir sıkıntı çıkmadı he bu çıkmayacağı anlamına gelmez.çıkarsada garanti var.gerekirse motor bloğunu değiştirirler.sıfırda pek takılmayın böyle şeylere...
    Not=bahsettiğim belli markalar çinli-hintli vb.markaların üretim test videolarını izlemedim.
    seri üretim bandında kim kullanıyormuş 100 km o motoru? (1000km demiyorum bile)
    yok öyle bişey dostum. hangi biri o kadar çalışacak.. sadece dyno üzerinde ennn fazla yaptığı en fazla yaptığı 5km dir. ki 125cc motosikletlerin (japon markalar dahil) çinde üretilenlerinin öyle bir uygulamaya tabi tutulduğunu bile düşünmüyorum. dyno gibi..

    ben ablamın düğününde araç kiraladım büyük bi firmadan. 2014 model ford focus aracı bana 7km de getirdiler 7 (YEDİ) peki o motor daha arabaya monte edilmeden mi çalıştırılıyor? şanzuman sürekli geçiş yapıp çalıştırılıyor? seri üretim bandındaki araba? 24 saatte 100lercesini üretiyorlar. ki motosikleti hiç söylemiyorum bile.

  18. #38
    sandıkçı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax
    Kardeşim videolar var.özellikle bmw robotlara kullandırıyo.dediğin gibi 100 lerce üretiliyor olabilir.ama bir kısmı testen geri dönüyor.natıonal geographıc te ducatı panigalenin üretimi var en son izlediğim.bir bak.diğer markalarıda izledim.
    Kardeş adamlar bir testler yapıyor inanası gelmîyor insanın karbüratörü ayrı bir bölümde falan bir izle anlatmıyım.
    telike bunu beğendi.

  19. #39
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    Arkadaşlar , Motor da kılcal çizikler bilerek açılır bu motor, piston silindir uyumunu sağlamak içindir. Aynı zamanda motor dişlilerinin de birbirine alışması gereklidir.

  20. #40
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı sandıkçı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim videolar var.özellikle bmw robotlara kullandırıyo.dediğin gibi 100 lerce üretiliyor olabilir.ama bir kısmı testen geri dönüyor.natıonal geographıc te ducatı panigalenin üretimi var en son izlediğim.bir bak.diğer markalarıda izledim.
    Kardeş adamlar bir testler yapıyor inanası gelmîyor insanın karbüratörü ayrı bir bölümde falan bir izle anlatmıyım.
    dostum ducati bmw firmalarının videolarını izledim evet. üretim bantlarını falan. ama büük motorlardan bahsetmiyoruz. mesela kawa h2r ya da h2 yi her türlü deneyip dynoda kesin sonucu alıp çıkartır. ama maliyeti 1000-1500 euro olan bi motosikleti kim sokacak dynoya? ducati bmw özellikle s1000rr hp4 ve r1200gs üretimlerini izledim. efsane ama.. dediğim gibi cbr250.. ybr125, yzf r125?? hani bunlarda böyle detaycılık yapmazlar. ki kalite farkını şöyle de çözebilirsin yanyana bir r1 bir de r125 koysak. ikisini de incelemen gerekirse çalıştırmadan sadece dokunarak. ya r1 efsane dersin. (ki r125 de sınıfının en kaliteli motosikletidir.)
    özetle seri üretimde ufak motosikletler çerezdir. güvenlik için gerekli analizleri testleri yapılır ve yola koyulur. rodaj kadar sürülmezler.. (arge aşaması olabilir izlediğin video) çünkü filmcilikte böyle şeyler vardır istediğini göstermeye çalışır yönetmen.
    cenkito bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)