Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Lastik hava basinci yardimmm

    REKLAM ALANI
  1. #1
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    Herkese gunaydin abilerim benim motorumun lastiklerine uygun havayi bastigimda motor virajlara guzel giriyor ama kayicakmis hissi veriyor birazda kayiyor lastikleri biraz daha indirdim mi viraj kabiliyeti az miktarda dusuyor ama istedigim kadar yatirabiliyorum ne yapmami onerirsiniz yardimlarinizi bekliyorum..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bur4q330 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kuba Xcg 150
    Üstünde kaç yazıyorsa "psi" yani hava basıncı ona göre hareket et dostum yüksek veya düşük yapmamanı öneririm

  3. #3
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    Lastiklerin üstündeki yazan değer maximum hava miktarını gösteriyor lastiklere bakarak hava basarsam iyi sonuçlar doğurmayabilir

  4. #4
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    dostum kayıyorsa vijaj kabiliyeti düşüyor demektir. hava basınçlarından değil lastiklerini bi kontrol et artık özelliğini yitirmiş eskimiş sertleşmiş falan olabilir.
    ben kitapçıkta yazan havayı bastım iyi lastiklerimle birlikte efsane bir viraj kabiliyeti kazandım tavsiye ederim
    saykokan bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Yazdıklarımı, bilirkişi yorumcular gelene değin göz ardı edin ( zira imzanızdaki ise motor, o motor değil yer uçağı, başka bir dünya) ancak bende klavuza manuele, yazılana itibar edip müsbet/kuralcı olmaya çalıştım.

    Lastik basıncı değerlerinde gözlemlediğim şey ise, Yük / Hava sıcaklığı / Mevsim gibi değişkenlerde sabit yazılı değerler her daim başarılı olmuyor.

    Sonuç Yük/Hava/Mevsim durumuna göre lastik basınçlarını , çok hafif değerde inik tutup yol tutuşundan kazanıp , yakıt sarfını göze alıp kullanmaktayım , kullandığım zımbırtı cross/enduro/süpermoto 2 takım'ada sahibim , her değiştiğimde, bu değişkenlere göre lastik basıncımı ayarlıyorum, dediğim gibi sizin alet ise başka bir dünya başka gaz tepkisi, başka kaabiliyette, kazaasız belasız keyifli günlere.

  6. #6
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    lastikler daha 7 000 km yaptı daha yeni en iyisi ben kullanum kılavuzundaki belirtilen havayı basayım önerileriniz için teşekkür ederim
    ergün1968 bunu beğendi.

  7. #7
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı gt170 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastikler daha 7 000 km yaptı daha yeni en iyisi ben kullanum kılavuzundaki belirtilen havayı basayım önerileriniz için teşekkür ederim
    km sinden ziyade kaç yılında üretildi, hangi teknoloji kullanıldı hamur kalitesi vesaire vesaire bunlar önemli. yani markadan markaya göre bile değişiyor.
    cenkito bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  8. #8
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    Yorumlariniz icin herkese tesekkur ederim

  9. #9
    mucoist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R
    Motorunuzun lastikleri motorunuzu alırken üzerinde gelen lastikler mi, yoksa sonradan değiştirdiniz mi?

    Ölçümü nerede yapıyorsunuz? İstanbul'da %40'lara varan hatalı ölçüm yapan benzin istasyonlarına rastladım. Tek bir benzin istasyonundan ölçüm yapıyorsanız yanlış ölçüm yapılmış ihtimali de vardır. Şehrinizde bulabiliyorsanız bir lastik tamircisinde ölçüm yapmanızı tavsiye ederim. Tabii kendi ölçüm cihazınızı almanız en güzeli olacaktır. Difi veya Oxford tavsiye edebileceğim markalardır. Diğer ucuz yollu, kalem benzeri basınç ölçerler çok stabil değiller.

    Bir de lastiklerin soğukken ölçümünün yapılması gerekmekte. Bunu biliyorsunuzdur muhtemelen ama olur da gözden kaçmış olabilir diye söyledim. Sonuçta kimse anasının karnında öğrenmiyor ve siz de bugüne kadar bu bilgiyi edinmemiş olabilirsiniz.

  10. #10
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    Evet motorumun orjinal lastikleri fabrika cikisi lastiklerden zaten fazla bisey beklememek lazim lastikler sogukken olcum yapilmasi gerektigini biliyorum bu arada ispartada oturuyorum ve kendi kompresorum var

  11. #11
    berkerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2013
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    bajaj ns 200/bmw r nine T
    motosikletin kullanma klavuzunda yazan değer, kiloya göre değişiklik göstermekle birlikte maksimum değeri değil ideal değeri gösterir. lastiklerin olması gerektiği hava basıncında virajlarda kayması da(yolda, tutuşu etkileyecek bir unsur olmadığını varsayıyorum) lastiğin hamurundan kaynaklanır. genellikle sert olduğu için kayar ki dediğiniz gibi fabrika çıkış lastikleri genelde sert olur. basıncı indirdiğiniz zaman lowside olması bile olası. lastikleri değiştirin.

  12. #12
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    Ben kullanma kılavuzundaki değer değil lastiklerin üzerindeki değerinin max. basınç değeri olduğunu söylemiştim şuan kullanma kılavuzuna göre lastik basıncını ayarladım iyi gibi


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)