Show Tv senin habercilik anlayışına...
Reklamlar
-
köprüler satılmamışmıydı özel sektöre ?
yani devlet bilmem kaç yıllık kira bedelini peşin aldı bildiğim kadarıyla..
bedava geçenler devletten değil özel sektörden yiyorlar
bence bu haberleri de satın alan adam yaptırtıyor..
motorlar bedava geçtikçe adamın zoruna gidiyordur
Reklamlar
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
köprüler satılmamışmıydı özel sektöre ?
yani devlet bilmem kaç yıllık kira bedelini peşin aldı bildiğim kadarıyla..
bedava geçenler devletten değil özel sektörden yiyorlar
bence bu haberleri de satın alan adam yaptırtıyor..
motorlar bedava geçtikçe adamın zoruna gidiyordur
KÖPRÜLER VE OTOYOLLAR 2012 DEN BERİ DEVLETİN DEĞİL KOÇ HOLDİNGİNDİR
Boğaz köprüleri ve otoyolların
ihalesiyle nelerin satıldığına, bu ihalenin neleri
kapsadığına bir bakalım.
İhale, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün
sorumluluğunda olan, yapım, bakım, onarım ve
işletimini üstlendiği, bağlantı yolları ile birlikte,
''Edirne-İstanbul-Ankara Otoyolu'', ''Pozantı-
Tarsus-Mersin Otoyolu'', ''Tarsus-Adana-
Gaziantep Otoyolu'', ''Toprakkale-İskenderun
Otoyolu'', ''Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu'',
''İzmir-Çeşme Otoyolu'', ''İzmir-Aydın
Otoyolu'', ''İzmir ve Ankara Çevre Otoyolu'', ''Boğaziçi Köprüsü'', ''Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve
Çevre Otoyolu'', bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve
diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıklarını (OTOYOL) kapsıyor.
Özelleştirme işlemi, tek paket halinde, işletme hakkının verilmesi yöntemiyle ve fiili teslim tarihinden itibaren
25 yıllık süre için gerçekleştiriliyor.
Köprü ve otoyol özelleştirmesi ihalesine 3 konsorsiyum katıldı. İhaleye katılanlar şöyle:
Nurol Holding AŞ - MV Holding AŞ - Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AŞ - Kalyon İnşaat Sanayi ve
Ticaret AŞ - Fernas İnşaat AŞ Ortak Girişim Grubu.
Koç Holding AŞ - UEM Group Berhad - Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ Ortak Girişim Grubu.
Autostrade Per I'Italia SPA - Doğuş Holding AŞ - Makyol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret AŞ - Akfen Holding
AŞ Ortak Girişim Grubu.
İhaleyi, Koç Holding AŞ - UEM Group Berhad - Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ Ortak Girişim
Grubu 5.720 milyar dolar vererek aldı.
Satılan yerlerin 11 aylık gelirine bakacak olursak; yılın 11 ayında köprü ve otoyollardan 331 milyon 148 bin 23
araç geçerken, araç geçişinden toplam 740 milyon 595 bin 333 lira gelir elde edildi.
Bu gelirlerin 195 milyon 312 bin 128 lirası Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinden elde edilirken, 545
milyon 283 bin 205 lirası ise otoyollardan sağlandı.
2011 yılında ise köprü ve otoyollardan toplam 349 milyon 847 bin 151 araç geçmiş, bu araçlardan toplam 732
milyon 681 bin 161 lira gelir elde edilmişti.
-
noqturno adlı üyeden alıntı
Şimdiye kadar hiç plaka kapatmadım, her ücretli geçişim çatır çatır alınmıştır.
Hatta bir çok kez salak HGS girişi okumadığı için en yüksek mesafe ücreti ödemişimdir.
Ama her an plaka kapatma davranışına girebilirim çünkü
Yukarıdaki arkadaşların söyledikleri her şeye ek olarak
1- Zaten maaaşımdan alabildği kadar çok vergi alıyor devletim (daha maaşım elime geçmeden)
2- Arabama ve motoruma koyduğum her litre benzinden dünyanın en yüksek vergisini alıyor canım devletim.
3- Arabamı da motorumu da alırken ötv kdv diye dünya kadar vergiyi peşin aldı devletim.
4- Her yıl motorum ve arabamdan mtv, evimden emlak vergisini alıyor canım devletim.
5- kullandığım telefonumdan hattımdan elektriğimden vs vs vs....
Tüm bunlar bir yana, kendine yalakalık yapanlardan, taraflı yayın yapanlardan affını, ballı ihalelerini, peşkeş çekmelerini de esirgemiyor canım devletim.
Ben hakkımı helal etmiyorum
Aynen katılıyorum.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
Ben plakami kapatmayi cesitli sebeplerden dogru bulmuyorum..
ama bizler devletin vatandasi degil de müşterisi olduğumuz surece bu böyle devam eder..
yılda 500 TL mtv, benzinde %65 vergi vs. nedir arkadaş ?!
kucağa almış adam bırakır mi?..
Burada hak yemekten söz edilecekse bu yetimin hakki değil geçerken odeyenlerin hakki olabilir..
Çok ironik bir durum..
Bu yüzden plakami kapatmiyorum..
-
Arkadaşlar köprüde gişeler önünde bir röportaj yapacağım yani show tv nin yapmadığını gişlerdfeki greçiş ücretleri ve vergilerle ilgili bana bir el kamerasıyla gelip yardımcı olabilecek bir arkadaş varmı?
-
harung adlı üyeden alıntı
Ben plakami kapatmayi cesitli sebeplerden dogru bulmuyorum..
ama bizler devletin vatandasi degil de müşterisi olduğumuz surece bu böyle devam eder..
yılda 500 TL mtv, benzinde %65 vergi vs. nedir arkadaş ?!
kucağa almış adam bırakır mi?..
Burada hak yemekten söz edilecekse bu yetimin hakki değil geçerken odeyenlerin hakki olabilir..
Çok ironik bir durum..
Bu yüzden plakami kapatmiyorum..
Ben Plakamı çoğu zaman takmıyorum hatta neredeyse hiç ama gişelerde takıyorum.
birde aldığımız en ufak şeyde bile vergi var.
hazır plakadan konu açılmışkende yakalanınca cezası nedir
Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar
-
hocam sürekli plaka vidala sök zor olmuyo mu?
-
arkadaşlar bozuk bir saatin bir kaç çarkı doğru işlese ne olur işlemese ne olur?
"yetim hakkı yiyiyorlar" söylem sadece ajitasyon. hatırlayan hatırlar, içki ve sigaraya dünyanın vergisi bindirildi. bu vergilerden bir kısmı da deprem vergileriydi. ben günde bir paket sigarası e ayda en kötü bir ufak rakısı olan bir kişi olarak hiç fena deprem vergisi ödemedim. deprem olduğunda " e fena vergi toplamadılar, devlete yakışır bir yardım gider" dedim. elbette gitmedi, deprem vergisi ile duble yol yapmış beylerimiz.
aksaray'ın maliyeti soruldu cevabı "açıklanırsa ekonomi sarsılabilir" oldu. harcarken ekonomiyi sallamayan rakam açıklanınca nasıl sarsacaksa?
"hakkımızı arayalım" derseniz gaz fişeği ile gözünüzü çıkarırlar. o da şanslıysanız, uygun mesafeden 45 derece açı ile atıldığında insanlara çarpması durumunda dahi ağır yaralamayan gaz fişeği yakın mesafeden kafanıza nişanlanısa kafatasınıza saplanır.
ben plaka filan kapatmıyorum, ama ülkede yetim hakkını gerçekten yiyenler el üstünde taşınırken plaka kapatanın günahı bana göre yoktur.
şimdi diyeceksiniz ki "siyaset yapma."
siyaset yapmak dediğiniz meseleleri belirli bir ideolojinin ışığında çözümlemektir. aşağı yukarı her ideolojinin her soruya iyi kötü bir cevabı vardır.
vergiyi amaç dışı harcamak, devletin parasını (ki devletin parası denilen şeyin önemli bir kısmı halkın parasıdır yanii vergidir) "itibar" ayağına lükse harcamak, hakını arayan kimseleri onaylamadığınız için öldürücü olmayan silahları öldürücü biçimde kullanan kişilere ses çıkarmamak siyaset üretme şekli değildir. bunu eleştirmek de siyasi biir eleştiri değildir.
"yetim hakkı" diye ağlayan televizyon kanalları önce çalışanlarına insan gibi davransın, medya sahipleri zenginleşecek diye çalışmaktan ölecek insanların hakkını teslim etsin.
-
bende gazeteciyim ve ilk tepkim madem haber yapacaklardı o zaman araçlar için alınan ücreti yapmaları gerekirdi demiştim.
Fakat Türkiye'de maalesef habercilik prim üzerine yapıldığından bunu haber yapmaları zor.
@kim röportaj için sana yardımcı olabilirim.
-
Ulen bu tvciler nezaman öğrendi helal haramı
-
Mardin İl Temsilcisi
kAÇAK SARAYLARDA milyarlarca dolar harcayıp, 1000TL ye sadece 1adet bardak alıp işçisine %3 zam uygulayanlar utansın. Siz rahat olun
-
köprüden bedava geçme isteğini, bunun arkasında yatan tepkiyi anlıyorum. motosiklet ile arabaların köprü geçiş ücretinin aynı olması mantıksız, evet. ama bu mantıksızlığı ve tepkiyi, devlet zaten her yerden çalıyor veya bizim hakkımızı yiyor diyerek -yani bir nevi yapılanı meşrulaştırarak- köprüden; sadece buradan da değil başka bir şeyden bedava geçiyor olmak, bence pastada bizim de hakkımız var demektir.
dediğim gibi tepkiyi ve bunun doğrultusunda yapılanı anlıyorum. ama onca vergiye ve yapılan onca mantıksız uygulamaya karşı tepkimiz köprüden bedava geçmeye çalışmak ise, hem yapıcı bir çözüm değil hem de bireysellikten öteye giden bir davranış değil. bunun sonucunda saçma bir habere konu olmak da cabası.
ne doğru peki? elbette, birlik olarak sesimizi duyurmak doğru. belki ütopik gelebilir ama, 3-4 milyon insan azımsanacak sayı değildir. neyse, uzun uzadıya yazmak istemiyorum. dini inancı olan bir insan değilim ama hz. ömer'in bir anektodunu yazarak bitireyim;
bazılarınız bilir, hz. ömer iyi bir devlet adamıdır ve fakirdir. yani öyle saraylarda yaşayan ne bileyim, efsana parası olan biri değildir. ama ''dürüst'' bir devlet adamıdır. bir keresinde mum ışığında yazı yazarken, önündeki mumu söndürür. başka bir mum yakar. söndürdüğü mum, devletin malıdır ve yaktığı mum kendi mumudur. kişisel işini yaptığı için o sırada devletin mumumu harcamak istemez.
velhasıl; dürüstlükten, doğruluktan kopmamak lazım. çalmanın ölçüsü olmaz.
-
plakayı kapatmak için uğraşmayın. köprüye girmeden otobüs, kamyon, tır vb. uzun bir araç yakalayın. sonra peşinden gişelere kadar normal gidin. gişelerden geçerken tamponuna yapışın. sistem sizi farketmeyecektir.
-
KÖPRÜLER VE OTOYOLLAR 2012 DEN BERİ DEVLETİN DEĞİL KOÇ HOLDİNGİNDİR
Özelleştirme işlemi, tek paket halinde, işletme hakkının verilmesi yöntemiyle ve fiili teslim tarihinden itibaren
25 yıllık süre için gerçekleştiriliyor.
İhaleyi, Koç Holding AŞ - UEM Group Berhad - Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ Ortak Girişim
Grubu 5.720 milyar dolar vererek aldı.
Satılan yerlerin 11 aylık gelirine bakacak olursak; yılın 11 ayında köprü ve otoyollardan 331 milyon 148 bin 23
araç geçerken, araç geçişinden toplam 740 milyon 595 bin 333 lira gelir elde edildi.
Eger bu veriler dogruysa, Satilan mallarin yillik geliri yaklasik 800 milyon TL iken 25 yilligina 5.7 milyar TL'ye satilmis.
Yani yilda 800 milyon para getiren yollari, 228 milyon TL'den satmislar. Neredeyse dortte bir fiyatina gitmis.
Yetim hakkini kim yemis oluyor simdi?
-
Moderatör
Siyaset hayatın her alanına ister istemez giriyor.
Ama keşke hakaret etmeden, küfürleşmeden birbirimizi anlamaya çalışabilsek.
Konu amacı dışına çıktığı için kapatılmıştır.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)