Debriyajsız vites atabiliyorum!
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Ne mutlu sana motorunu da 5 para etmez hale gelir artık daha yapma
Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar
-
vites dişlilerinin ırzına geçiyorum diye okudum başlığı
şaka biryana bence fazla zorlama.
-
sonra vites niye geçmiyor diye başlık açarsın buraya
-
Aman diyim alışkanlık haline getirmeyin.
Getirirsenizde burada mt atölye kısmına başlık açmanız olası.
-
Hadi ya fazla kurcalamamak lazım o zaman :D
-
-
Hayatımda ilk defa motora bindiğim zaman bendede böyle bir sorun olmuştu ilk gün vitesleri geçirirken debriyajı sıkmıyordum aldığım ilk gün :D birde vitesi 1 den 2 ye geçirirken ayağı yukarı kaldırıldığınıda o gün öğrendim bende diyordum bu vites geçişi,ayağı aşağı indirince değişmiyormu diyordum :D.Tavsiye etmiyorum debriyajı sıkıpta vites değiştirin ve ayrıca kırmızı ışıkta durunca boşa alın motoru debriyaj sıkılı kalmasın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------
O debriyajsız vites geçişleri racing motorların bazılarında var quick shift diye daha çabuk hızlansın.seri gitsin devirden düşmesin diye.
-
kalkerken debriyajı kullandıktan sonra 2,3,4,5,6 bütün vitesleri debriyajsız büyütüp küçültebilirsin hiç bir zararı yoktur..
-
undocap en iyi şeyi yapmış öğretici bir video paylaşmış. evet zarar verirsin
yükseltmek zarar verir düşürmek parçalar. ha şöyle performans makinası olsa tabi tolere edilebilir bunlar. ama öyle keyfi yükseltip düşürmek devri yakalamadan bunları yapmak şanzımana çok zararlı işler
-
yükseltirken iyide düşürürken devri yakalamak sorun bir dişli kırsan arkası gelir
-
şanzıman dişlisi ile motorun birbiri ile aynı ya da çok yakın devirlerde dönmesi vites geçişine izin verir. bu arabalarda da böyledir. ben kalkıştan sonra ford transiti 3 saat boyunca debriyaja basmadan süren şoför gördüm. kendi aracımda da çok sık olmasa da daha çok trafikte 4 den 5 e bazen debriyaja hiç basmadan atıyorum. düşük viteslerde de oluyor ama sert geçtiği için yapmıyorum.
debriyajın görevi ( baskı + balata ) aynı hızda dönen iki dişliyi ayırmak sonrasında birbirinden farklı hızlarda dönen dişlileri birbirine yaklaştırıp yavaşça birbirleri ile aynı hızda dönmeye başlamalarına izin vermektir. .
şimdi gelelim quickshiftere bu alet zaten ne yapıyor. motorun ateşlemesini belirli bir süre keserek motor devrini düşürüyor. yani aslında bir üst vitese geçmek için gerekli devir düşmesini sağlıyarak motorla şanzıman dişlisinin aynı devirde döner hale getiriyor.
Ha bu olay yeni teknolojili çift kavramalı otomatik vitesli araçlarda vites küçültürkende oluyor. o zaman gaz kesmek yerine ara gaz vererek motor devrini yükselterek yani motor ve şanzıman dişlisini aynı hıza getirerek sarsıntısız vites küçültüyor.
bence yeteri kadar tecrübeniz varsa ve gerçekten sarsıntısız şekilde değiştirebiliyorsanız yapın. ( bence yapmayın )
ancak diğer arkadaşların söylediği gibi çeşitli nedenlerle daha sonra yahu bu vites niye geçmiyor diyebilirsiniz unutmayın.
-
-
yükseltirken tam maksimum tork bandında gazı seri şekilde açıp kapayarak vites değiştirebilirsin. Doğru yapmazsan dişliler zarar görür. Küçültme işini hiç bir zaman debriyaj olmadan yapmamanı öneririm.
-
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
kalkerken debriyajı kullandıktan sonra 2,3,4,5,6 bütün vitesleri debriyajsız büyütüp küçültebilirsin hiç bir zararı yoktur..
Bunun doğuruluğunu konu altında tartışalım lütfen tecrübeli arkadaşlar neler söyleyecekler merak ediyorum.
-
almpoz adlı üyeden alıntı
Hayatımda ilk defa motora bindiğim zaman bendede böyle bir sorun olmuştu ilk gün vitesleri geçirirken debriyajı sıkmıyordum aldığım ilk gün :D birde vitesi 1 den 2 ye geçirirken ayağı yukarı kaldırıldığınıda o gün öğrendim bende diyordum bu vites geçişi,ayağı aşağı indirince değişmiyormu diyordum :D.Tavsiye etmiyorum debriyajı sıkıpta vites değiştirin ve ayrıca kırmızı ışıkta durunca boşa alın motoru debriyaj sıkılı kalmasın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------
O debriyajsız vites geçişleri racing motorların bazılarında var quick shift diye daha çabuk hızlansın.seri gitsin devirden düşmesin diye.
Işıklarda neden boşa alacak?
-
Leon10Rhyme adlı üyeden alıntı
Bunun doğuruluğunu konu altında tartışalım lütfen tecrübeli arkadaşlar neler söyleyecekler merak ediyorum.
istanbul dan antalya ya debriyaj kullanmadan gidersiniz (tabi birinci vites kalkış ve duruşlar hariç)
antalya danda artvin e gidebilirsiniz sonra aynı şekilde artvin den istanbul a dönebilirsin..
demem o ki bu kadar kilometreyi hiç zarar görmeden debriyajsız geçebilirsin..
-
almpoz adlı üyeden alıntı
Hayatımda ilk defa motora bindiğim zaman bendede böyle bir sorun olmuştu ilk gün vitesleri geçirirken debriyajı sıkmıyordum aldığım ilk gün :D birde vitesi 1 den 2 ye geçirirken ayağı yukarı kaldırıldığınıda o gün öğrendim bende diyordum bu vites geçişi,ayağı aşağı indirince değişmiyormu diyordum :D.Tavsiye etmiyorum debriyajı sıkıpta vites değiştirin ve ayrıca kırmızı ışıkta durunca boşa alın motoru debriyaj sıkılı kalmasın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------
O debriyajsız vites geçişleri racing motorların bazılarında var quick shift diye daha çabuk hızlansın.seri gitsin devirden düşmesin diye.
Işıklarda beklerken eğer trafik tamamen durmuş sağım solum arkam araçlarla kapatılmış ve uzun süre kırmızı yanacaksa (70-80 sn) ancak o zaman vitesi boşa alırım. Onun dışında kesinlikle boşa almam. Yeşil yanana kadar da sürekli aynadan arkayı kollarım. Bütün eğitimlerde bana böyle öğretildi size de tavsiye ederim. Debriyaj balatası dediğiniz şey en kalitelisi 20 TL . (commuter motorlar için )
http://ikitekersizasla.blogspot.com.tr/
-
Devrini hissederek bulup değiştirirsen sorun olmaz. Zaten yükseltirken TAK!diye ses gelmiyorsa mis gibi geçmiştir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)