Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Debriyajsız vites atabiliyorum!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    melihbesikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt - 09 / Forza 250
    Bugün yolda iken vites değiştireyim dedim, ama debriyajı sıkmayı unuttum(acemilik, vites çektim ve vites geçti. Bi şaşırdım, sonra yolda iken düşürmeyi denedim, düştü. Tüm viteslere düşürüp yükseltebiliyorum debriyaj koluna dokunmadan. Bu durumun bir zararı var mıdır?(olmasa debriyaj kolu koymazlardı heralde?:D) Yoksa 3 liralık motora quickshifter mı koydular? İlginç geldiği için paylaşayım dedim. Herkese iyi forumlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    Ne mutlu sana motorunu da 5 para etmez hale gelir artık daha yapma
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar

  3. #3

    Üyelik
    02 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    vites dişlilerinin ırzına geçiyorum diye okudum başlığı

    şaka biryana bence fazla zorlama.
    Murat.K., MFTaşkıran, Vitus ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    sonra vites niye geçmiyor diye başlık açarsın buraya
    ero__, _kaan_ ve Siyah&Beyaz bunu beğendiler.

  5. #5
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Aman diyim alışkanlık haline getirmeyin.

    Getirirsenizde burada mt atölye kısmına başlık açmanız olası.

  6. #6
    melihbesikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt - 09 / Forza 250
    Hadi ya fazla kurcalamamak lazım o zaman :D

  7. #7
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Bunu izle ;)

    tanertc ve maktama bunu beğendiler.

  8. #8
    almpoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CB650F
    Hayatımda ilk defa motora bindiğim zaman bendede böyle bir sorun olmuştu ilk gün vitesleri geçirirken debriyajı sıkmıyordum aldığım ilk gün :D birde vitesi 1 den 2 ye geçirirken ayağı yukarı kaldırıldığınıda o gün öğrendim bende diyordum bu vites geçişi,ayağı aşağı indirince değişmiyormu diyordum :D.Tavsiye etmiyorum debriyajı sıkıpta vites değiştirin ve ayrıca kırmızı ışıkta durunca boşa alın motoru debriyaj sıkılı kalmasın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------

    O debriyajsız vites geçişleri racing motorların bazılarında var quick shift diye daha çabuk hızlansın.seri gitsin devirden düşmesin diye.
    Murat.K. bunu beğendi.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    kalkerken debriyajı kullandıktan sonra 2,3,4,5,6 bütün vitesleri debriyajsız büyütüp küçültebilirsin hiç bir zararı yoktur..

  10. #10
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    undocap en iyi şeyi yapmış öğretici bir video paylaşmış. evet zarar verirsin
    yükseltmek zarar verir düşürmek parçalar. ha şöyle performans makinası olsa tabi tolere edilebilir bunlar. ama öyle keyfi yükseltip düşürmek devri yakalamadan bunları yapmak şanzımana çok zararlı işler
    ergün1968 bunu beğendi.

  11. #11
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    yükseltirken iyide düşürürken devri yakalamak sorun bir dişli kırsan arkası gelir

  12. #12

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    şanzıman dişlisi ile motorun birbiri ile aynı ya da çok yakın devirlerde dönmesi vites geçişine izin verir. bu arabalarda da böyledir. ben kalkıştan sonra ford transiti 3 saat boyunca debriyaja basmadan süren şoför gördüm. kendi aracımda da çok sık olmasa da daha çok trafikte 4 den 5 e bazen debriyaja hiç basmadan atıyorum. düşük viteslerde de oluyor ama sert geçtiği için yapmıyorum.
    debriyajın görevi ( baskı + balata ) aynı hızda dönen iki dişliyi ayırmak sonrasında birbirinden farklı hızlarda dönen dişlileri birbirine yaklaştırıp yavaşça birbirleri ile aynı hızda dönmeye başlamalarına izin vermektir. .

    şimdi gelelim quickshiftere bu alet zaten ne yapıyor. motorun ateşlemesini belirli bir süre keserek motor devrini düşürüyor. yani aslında bir üst vitese geçmek için gerekli devir düşmesini sağlıyarak motorla şanzıman dişlisinin aynı devirde döner hale getiriyor.

    Ha bu olay yeni teknolojili çift kavramalı otomatik vitesli araçlarda vites küçültürkende oluyor. o zaman gaz kesmek yerine ara gaz vererek motor devrini yükselterek yani motor ve şanzıman dişlisini aynı hıza getirerek sarsıntısız vites küçültüyor.

    bence yeteri kadar tecrübeniz varsa ve gerçekten sarsıntısız şekilde değiştirebiliyorsanız yapın. ( bence yapmayın )
    ancak diğer arkadaşların söylediği gibi çeşitli nedenlerle daha sonra yahu bu vites niye geçmiyor diyebilirsiniz unutmayın.
    ferhatkars bunu beğendi.

  13. #13
    Proud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    sdirer, ozrace, manofsteel ve 5 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #14
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    yükseltirken tam maksimum tork bandında gazı seri şekilde açıp kapayarak vites değiştirebilirsin. Doğru yapmazsan dişliler zarar görür. Küçültme işini hiç bir zaman debriyaj olmadan yapmamanı öneririm.

  15. #15

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    ağzına sağlık. epeydir bu kadar güzel caps görmemiştim. koptum yaa..
    Proud bunu beğendi.

  16. #16
    Leon10Rhyme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2014
    Şehir
    Ortaköy
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kalkerken debriyajı kullandıktan sonra 2,3,4,5,6 bütün vitesleri debriyajsız büyütüp küçültebilirsin hiç bir zararı yoktur..
    Bunun doğuruluğunu konu altında tartışalım lütfen tecrübeli arkadaşlar neler söyleyecekler merak ediyorum.

  17. #17
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı almpoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayatımda ilk defa motora bindiğim zaman bendede böyle bir sorun olmuştu ilk gün vitesleri geçirirken debriyajı sıkmıyordum aldığım ilk gün :D birde vitesi 1 den 2 ye geçirirken ayağı yukarı kaldırıldığınıda o gün öğrendim bende diyordum bu vites geçişi,ayağı aşağı indirince değişmiyormu diyordum :D.Tavsiye etmiyorum debriyajı sıkıpta vites değiştirin ve ayrıca kırmızı ışıkta durunca boşa alın motoru debriyaj sıkılı kalmasın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------

    O debriyajsız vites geçişleri racing motorların bazılarında var quick shift diye daha çabuk hızlansın.seri gitsin devirden düşmesin diye.
    Işıklarda neden boşa alacak?

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Leon10Rhyme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun doğuruluğunu konu altında tartışalım lütfen tecrübeli arkadaşlar neler söyleyecekler merak ediyorum.
    istanbul dan antalya ya debriyaj kullanmadan gidersiniz (tabi birinci vites kalkış ve duruşlar hariç)

    antalya danda artvin e gidebilirsiniz sonra aynı şekilde artvin den istanbul a dönebilirsin..

    demem o ki bu kadar kilometreyi hiç zarar görmeden debriyajsız geçebilirsin..

  19. #19
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Alıntı almpoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayatımda ilk defa motora bindiğim zaman bendede böyle bir sorun olmuştu ilk gün vitesleri geçirirken debriyajı sıkmıyordum aldığım ilk gün :D birde vitesi 1 den 2 ye geçirirken ayağı yukarı kaldırıldığınıda o gün öğrendim bende diyordum bu vites geçişi,ayağı aşağı indirince değişmiyormu diyordum :D.Tavsiye etmiyorum debriyajı sıkıpta vites değiştirin ve ayrıca kırmızı ışıkta durunca boşa alın motoru debriyaj sıkılı kalmasın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------

    O debriyajsız vites geçişleri racing motorların bazılarında var quick shift diye daha çabuk hızlansın.seri gitsin devirden düşmesin diye.
    Işıklarda beklerken eğer trafik tamamen durmuş sağım solum arkam araçlarla kapatılmış ve uzun süre kırmızı yanacaksa (70-80 sn) ancak o zaman vitesi boşa alırım. Onun dışında kesinlikle boşa almam. Yeşil yanana kadar da sürekli aynadan arkayı kollarım. Bütün eğitimlerde bana böyle öğretildi size de tavsiye ederim. Debriyaj balatası dediğiniz şey en kalitelisi 20 TL . (commuter motorlar için )
    telike ve Siyah&Beyaz bunu beğendiler.
    http://ikitekersizasla.blogspot.com.tr/

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Devrini hissederek bulup değiştirirsen sorun olmaz. Zaten yükseltirken TAK!diye ses gelmiyorsa mis gibi geçmiştir.
    ferhatkars bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)