Zaten bir kere 4-5e, bir kere de 5ten 4e attım o da denemek için. Ama tabi hiç yapmamak en iyisi ilgimi çeken atarken hiç ses gelmemesi, aynı debriyajı sıkmış gibi, yağ gibi geçmesiydi. Demekki doğru devir aralığındaydım
Zaten bir kere 4-5e, bir kere de 5ten 4e attım o da denemek için. Ama tabi hiç yapmamak en iyisi ilgimi çeken atarken hiç ses gelmemesi, aynı debriyajı sıkmış gibi, yağ gibi geçmesiydi. Demekki doğru devir aralığındaydım
yarın hava açık istersen İstanbul dan çıkıp klasik Şile rotası yapalım eğer Şileye kadar sol elim debriyaja değerse şilede yemekler benden..
telefonumu özelden gönderiyorum..
belki senin motorunda özel düzenek var dersen makinaları değişiriz ;)
Baba ne iciyosun Yapilamaz demiyoruz ama senin sanzimanin halini gormek istemem. Bir gun o motoru satacak olursan da Allah onu alacak kisiye yardimci olsun taksiratini affetsin
Ben de vitessiz vites yukseltiyorum ama kafamiza gore de hadi simdi debriyajsiz vites atiyim olmaz motorunuzun turu ve gucune gore quickshift devir araligi olur onu yakalayip oyle vites yukseltirsiniz. Fakat hele ki debriyajsiz vites dusurmek sakin!!!
debriyaj telim koptuğunda, yanımda yedek de yoksa eve gelene kadar böyle kullanırım...
motorumu iyi tanıyorum... hangi hızda, hangi viteste, hangi devirde nasıl gideceğini iyi biliyorum...
vites geçecek diye zorlamam... parmak ucuyla dokunurum.. geçerse geçer... geçmezse yavaşlıyorsam biraz daha yavaşlar tekrar denerim... hızlanıyorsam biraz daha hızlanır tekrar denerim...
uygun hıza cıkınca yada düşünce vites koluna dokunmayla araya alıyor zaten dişliyi...
bunu arkanızdan atlı kovalıyormuş gibi yapmayın...
aheste aheste gider gibi... acele etmeden...
4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...
debriyajı boşuna üretmişler adam beyin bedava diyor
dişli boşluğunu bulunca geçiyor evet ama bunu tam olarak yapana kadar şanzıman hasar görüyor ben debraj telim koptuğunda yapmıştım
Şanzımanla vites dişlisini bildiğin yavaş yavaş taciz ediyo arkadaş :D
Benim debriyaj telim kopsa motoru sırtlar getiririm hep o mu beni taşıyacak
Şaka bir yana gerçekten zararlı işler.
Bence debriyaj balatası cartı curtu bitmesin diye cimrilikten böyle yapıyorlar.
Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar
Şanzımanla vites dişlisini bildiğin yavaş yavaş taciz ediyo arkadaş :D
1 ay sonra...
"-bakın bakın, şanzımanı kucağıma alabiliyorum "
Bunlar iyi günlerin
Pistteki adamlar bile vites düşürürken debriyaja basıyor vites düşürürkende mutlaka ara gazı veriyorsundur umarım pistteki adamların debriyajları pamık gibi 2 parmakla manete basıyorlar belki debriyaj manetini yumuşatabilirsin
Debriyajsız vites değiştirmek iyi tecrübe ile ve zamanlaması çok iyi yapılırsa sorunsuzdur.Yarışlarda dikkat ederseniz hemen hiçbir yarışçı debriyaj kullanmaz.Ama bu zamanlamayı yapamadan bu şekilde kullanmaya kalkarsanız şanzımanınıza çok büyük zararlar verebilirsiniz.
Bende yeni yeni başladigimda bir kere debriyaji unutup gayet rahat vites gecmistim sonra senin gibi" aaaa gecti" oldum ama devam ettirmedim :D seninde dedigin gibi zararli olmasa debriyaji niye koymuşlar :p
debriyaj telim koptuğunda, yanımda yedek de yoksa eve gelene kadar böyle kullanırım...
motorumu iyi tanıyorum... hangi hızda, hangi viteste, hangi devirde nasıl gideceğini iyi biliyorum...
vites geçecek diye zorlamam... parmak ucuyla dokunurum.. geçerse geçer... geçmezse yavaşlıyorsam biraz daha yavaşlar tekrar denerim... hızlanıyorsam biraz daha hızlanır tekrar denerim...
uygun hıza cıkınca yada düşünce vites koluna dokunmayla araya alıyor zaten dişliyi...
bunu arkanızdan atlı kovalıyormuş gibi yapmayın...
aheste aheste gider gibi... acele etmeden...
Bunu bilmen iyi. Alışkanlık haline getirmen kötü.
İlerleyen zamanlarda debriyaj telin kopma noktasına geldiğinde muhtemelen farketmeyeceksin. Koptuktan sonra ne yapacağını artık biliyorsun.
Bu durum dışında hiçbirzaman.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)