Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

ilk motorum kaç cc olmalı meselesine farklı yorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    "ne yapmalı demeyelim ben ne yaptım onu bir okuyalım"

    Merhabalar,
    Yeni motorsiklete başlayanlar şöyle motor seçmeli, bunu almamalı vs gibi yazılar sürekli yazılıyor.
    Bense kendi hayatımı örnek vermek istiyorum ve ne yaptığımı tam olarak yazmak istiyorum. Umarım okuyanlar doğru sonuçları çıkarırlar.
    Öncelikle geçmişim.
    25 yaşındayım. 21 Nisan 2006 tarihine kadar hayatımda hiçbir motorun üstüne ne sürücü ne artçı olarak binmemiştim.
    Ortaokul lise yıllarım lise sonda ilk otomobilime binene kadar bisiklet binmekle geçti. Hız göstergem vardı günde ortalama 15km yapıyordum. Yani hayatım boyunca bisikletle 5bin km kadar yapmışımdır. Bu iki tekerde denge becerilerimi geliştirdi.
    99 yılında otomobillendikten sonra 2006 yılına kadar otomobil ile tamamına yakını şehir içi olmak üzere 260bin km yol yaptım. Bu çoğu insanın 20 senede yapacağı yoldur. Buda büyük şehirde trafik tecrübesini kazandırdı.
    4 Nisan günü bir arkadaşımla yaptığım konuşmada motorsiklet almaya karar verdim. Pek çok bilen (ki ÇOĞUNLUĞU BİLDİĞİNİ SANAN YADA BOŞ KONUŞANLARDIR, gerçekten bilenleri ayıklamayı bilen diğerlerini DİNLEMEYİN) kişiyle konuştum.
    Konuştuklarımın tamamına yakını sakın 250ccden büyük alma, düşersin patlarsın ölürsün arabayla hiç alakası yok araba kullanman hiç artı sağlamaz gibi bir sürü laf etti.
    Bende belki onların inadına 7 nisanda 750cc ve 250kg ağırlığında bir cruiser honda motor aldım. Motor 12 gün sonra gelecekti.
    Ertesi gün sadece 15 dakikalığına scootera bindim. Ertesi günde 185cc cross motoru olan bir arkadaşım (asfalt lastiği takılmış) gelip bana 1 saat kadar temel bilgileri gösterdi. (Denge, vites, debriyaj vs) Sonraki 10 gün boyunca hiç motor kullanmadım fakat daha önce ayıklamış olduğum gerçek bilenlerden bol miktarda teorik bilgiler aldım.
    Ve gün geldi motorsikletim geldi.
    250kg ağırlığında hantal, turu olmayan, kontrolü zor, 750cc aşırı torklu bir makina. Yani bana söylenilenlere göre MUTLAKA patlayacağım düşeceğim çarpacağım vs bir makina. Ne oldu dersiniz?
    Daha üstüne ilk bindiğim dakikadan itibaren çok rahat kullanmaya başladım.
    Birinci haftanın sonunda ilk acemiliği atlattım.
    Şu an itibari ile (tam bir ay oldu) 2300km yol yapmış, şehir dışına çıkmış, yağmurda kullanmış, yokuşta kullanmış, arkasında 110kg artçı ile kullanmış, 100km hıza kadar arkasını bilinçli savurmuş, ani durması gerekmiş, şanssız durumlarla karşılaşmış vs vs ama HİÇBİR VUKUATI OLMAYAN BİR SÜRÜCÜYÜM.
    Şimdi soruyorum (ve sonra açıklıyorum, lütfen okuyum) Ben uzaylımıyım, çok mu yetenekliyim, diğer insanlar atıyormuydu?
    Açıklıyorum:
    - Ben sorumluluk sahibiyim. Yaşım yeterli olgunlukta.
    - Kaliteli kaskım, montum, eldivenim herşeyim tamam.
    - Görünmez olduğumu biliyorum.
    - Şehir içinde her an önüme birşey çıkabilecek yerlerde kasksız 150 ile gitmemem gerektiğini biliyorum (ve gitmiyorum, bilmek yetmiyor)
    - Araştırıyorum, okuyorumi uyguluyorum.
    - Kontra viraj tekniğini Donal Duck'ın kitabından öğrendim, biliyorum başarıyla uyguluyorum. Bazı 10 yıllık motorcu adamların bile ne olduğunu bilmediğine ŞAŞIYORUM.
    - ALKOL KULLANMIYORUM.

    Peki ben doğru bir hareket mi yaptım. Açık söylemek gerekirse, eğer ufak bir motorsiklet alsaydım ekonomik açıdan düşününce zarar edecektim. Evet 125cc bir motor bile tüm işinizi görecek bir makinedir ama biz bunu zevk için aldıysak bir seferde 200km yol yapacaksak bir yerden sonra mutlaka değiştirmek isteyeceksinizdir. Ben şahsen şu an ki motorumu yıllarca değiştirmek/satmak istemiyorum. Motor almak sonra bıkıp satmak yanlış yatırımdır ve o parayı ne emeklerle kazandığımı bildiğim için böyle bir şeyden zarar etmek istemem. Ve bir süre sonra bana yetmediğini düşündüğüm bir motorun beni sıkmasını istemem.

    Varmak istediğim sonuç şu:
    Kimseyi takmayın gidip kocaman bir motor alın DEMİYORUM KESİNLİKLE.
    Sadece yeni başlayan 125in üstünde alamaz, olmaz katiyen olmaz ölür patlar çatlar şeklinde düşünceye KARŞI ÇIKIYORUM.

    EĞİTİM ŞART. İyi bilen birisinden eğitim almak çok önemli. Kafanızın içinde zaten olan birşeyi pratiğe dökmek çok daha kolay olacaktır.
    GİYİM ŞART. Kasksız kullanmayı düşüneyin bile. KASK SADECE DÜŞÜNCE İŞE YARAYAN BİRŞEY DEĞİLDİR. Rüzgar, böcek, sinek, taş ve SESTEN korur sizi.
    DİSİPLİN ŞART. Kimsenin sizi görmediğini varsayın. (Ki gözünüzün içine bakarken bile sizi görmediklerini anlayacaksınız) Her an bir kapı açılabilir, her an bir araç üstünüze kırabilir vs. Siz henüz olmamış bir şeyin önlemini alırsanız riski çok azaltırsınız.

    Bu arada bir ekleme yapayım. Bugün 250cc bir naked honda motor kullandım. Çok hafif ve kuvveti az olduğundan ne kadar kolay olduğuna çok çok şaşırdım. Evet gerçekten ağır ve güçlü olan motor çok daha zor. Ama imkansız değil.

    Birde benim boyum 1.69cm. Aldığım cruiser motor ile iki ayağım yere tam olarak basıyor. Fakat 125-250cc olan çoğu motor (scooterlar dahil) üzerinde balerin gibi parmak uçlarım üstünde duruyorum. Ve ben aşırı kısa değilim. Sizce hangisini idare etmem daha kolay olur?

    Benim 1 aylık motor yaşantımda yaşadıklarım bunlar. Ne yorumlar yapılacağını çok merak ediyorum. Umarım vermek istediğim mesaj doğru anlaşılır.

    SS (super sport, racing) motorlar konusunda diğer arkadaşların görüşüne katılıyorum.

    Hikayem bu. Bir tavsiyem, öğüt dinlediğiniz insanlar motora binmişlermi ne kadar binmişler buna bakın. Pekçok insan hiç yapmadığı birşey konusunda sizi yanlış bilgilerle zehirler.
    Bilenin tavsiyelere pek tabiki uyun ama son kararı verecek olan sizsiniz. TABİ olgun, mantıklı, sorumluluk sahibi düşünebiliyorsanız (ve pek tabiki aldıktan sonrada bunu sürdürebilecekseniz)

    Birde kaskı kolunda gezenler, gezilere çıktıklarında rakıları devirip fotoğrafları yayınlayanlar, yarış motorlarında kasksız yüksek süratte kaza yapıp ölenler (ve öldükten sonra sırf öldüğü için ölenin arkasından konuşulmaz diye adam olanlar) yüzünden TÜM MOTORCULAR yara alıyor bunu bilesiniz.

    Ben artık motor çok tehlikeli diyen insanlardan bıktım. Evet otomobilden daha riskli. Ama herşeyde biraz risk vardır mesele bu riski AZALTMAK hatta MİNİMUMA indirmek. Gerekli önlemleri alırsanız, motorsiklet riski alınabilecek bir zevktir.

    Saygılarımla...
    Mehmet Emin
    Nathan ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    pazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2004
    ilk motorum kaç cc olmalı meselesine farklı yorum
    Öncelikle bu farklı bir yorum değil.Biraz forumlarda gezersen,ne demek istediğimi daha iyi anlarsın.
    Pekçok insan (özelliklede karakteristik TÜRK olduğu için diyelim) hiç yapmadığı birşey konusunda sizi yanlış bilgilerle zehirler.
    Bu cümlende ne anlatmak istedin pek anlamadım.Biz Türklerin insanları yanlış bilgilerle zehirlemek gibi bir karakteri mi var?Seviyeye dikkat edelim lütfen!Belirli bir ırkı,zümreyi veya sınıfı küçük düşürücü,incitici veya aşağılayıcı kelimelerden özenle kaçınalım.

  3. #3
    SuperDude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar XVS 650A
    Yapma etme daha 1 ay olmuş... Allah korusun... özendirme milleti, herkesin yeteneği, hayat deneyimleri farklıdır. Sana olan gömleği başkası taşıyamayabilir. Sen de dikkat et başına bir iş gelmesin nazar değip te...
    yigozya ve UzunYolAdami bunu beğendiler.
    Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...

  4. #4
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    pek tabiki herkesin hayat deneyimi farklı. bende özellikle bunu vurgulamaya çalıştım zaten. benimki böyle oldu diye hikayemi anlattımki herkes kendi durumuna göre ayarlasın ama kendini 250den büyük alınmaz katiyen diye kitlemesin diyorum sadece.
    TÜRK meselesi bir espri. bende Türküm. rencide etmek anlamında değil. Her halkın kendine has özellikleri vardır. Nasıl bazı şeyler Türkiyede olup başka ülkede olmuyorsa bazı şeyleri genelde Türkler yapmaktadır. Hani karikatürler vardır, adamın biri şeytana sorar "abi burası zormu ısınıyo kaç para yakıyo" gibi şeytanda "Türksün dimi?" diye cevap verir. Olay bundan ibaret. Yurdum insanı tabiri gibi yani. Alınacak birşey yok. Avrupa gördüm, oranın insanı daha kültürlü ve "bilmiyorum abi" cevabından utanmıyor.

  5. #5
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    abi seni bilmem ama ben yüksek cc motorla başlayamam heralde.. motoru zaptetmekten bahsetmiyorum.. ama 125 lik motorn bile gazını ayarlayamıyorum.. sürekli hız ihtiyacı..
    CBR 600F Honda,

  6. #6
    gurolcbr125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul / pendik
    Motosikleti
    cbr125**34 ZKN 34**
    şimdi arkadaşlarında dediği gibi herkezin tecrübesi ayrı yani belki sen direk 250 lik bir motora tecrüben olmadan binebilirsin ama hevesin kırılmazsa keyf yerine bence eziyet olur zorlanır sitres altında kalırsın.Bunun yerine ufak bir motora binmek hem tecrübe açısından hemde tehlikeli olmaması açısından daha iyi olacaktır.BÜYÜK motorla düştüğünde tehlikede büyük olacaktır.Birde 200km den bahsemişiz yani o hızdayken düşersen olacakları tahmin bile edemeyiz heralde

  7. #7
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    farklı bir yorum olduğunu söyleyerek forumdaki onlarca insanın yaptığı yorumun bir benzerini yapmışsın.
    öncelikle, 250cc den büyük motor almayın demiyoruz, süpersport motordan başlangıç motoru olmaz, özellikle kontrol edebileceğiniz yükseklikte (ayaklar yere bassın) olsun ve eğitim şart diyoruz.
    tur meselesine gelince; turu yok dediğin cruiserı süpersport bir makine ile karşılaştırmanı tavsiye ederim. bak bakalım turu onun kaç katı?

    neyse, Allah kazasız belazsız kullanmanı nasip etsin. umarım "vukuatsız" kalmaya devam edersin.
    şunu unutma, genelde motorcular "ben oldum" diye düşünmeye başladığında ilk kazasını yaparlar.
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.

  8. #8
    yilmazelektrik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2006
    bence yuksek alçak başla bişiden işte ben şimdiye sayısız motor değiştim yeri geldi mobilyet yeri geldi 600 ler paraya göre ama param olsaydı hayabusayla başlardım başlangıç cc si aldatmaca olursa en büyüğü olsun.
    kango multix yamaha 125

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben bisikletten Mondial 150 HS ye terfi ettim .

    Bana kullanması bisikletten kolay geldi !

  10. #10
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    Alıntı yilmazelektrik adlı üyeden alıntı
    bence yuksek alçak başla bişiden işte ben şimdiye sayısız motor değiştim yeri geldi mobilyet yeri geldi 600 ler paraya göre ama param olsaydı hayabusayla başlardım başlangıç cc si aldatmaca olursa en büyüğü olsun.
    var forumda da böyle arkadaşlarımız ama bir türlü göstermiyorlar gül yüzlerini.
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.

  11. #11
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Size bir hayat tecrübeside benden olsun.

    Benim 1000 kmdir gayet güzel kullandığım race tipi diyebileceğimiz bir motosikletim vardı. Hatta kontrolü bana daha önce sahip olduğum cruiser modelden çok daha kolay geldiği için bana kendimi daha güvende hissetmişti.

    Bu açıdan olaya baktığınızda 250 cc 30 bg bir motor gayet basit bir başlangıç motorudur, diyebilirsiniz.


    Ama, geçen pazar komşumuz motoruma binmiş ve olmadık şekilde bir kaza yapmıştı.

    Bu açıdan baktığımızda ise aynı motosiklet başlangıç için tehlikelidir diyebiliriz.

    Not: motosikletini uzun yolda kullanacak arkadaşlara başlangıç için minimum 25 bg (cruiserler için daha fazla) güç tavsiye ederim. Düşük güçteki motorlar sollamalarda, sollanmalarda ve sıkıştırılma durumlarında daha tehlikeliler.


    Bu tip konularda , orta makul zekalı, orta eğitim ve kültür seviyeli kısaca ortalama insanlar hedef alınır ki, verilen tavsiye yanlış anlaşılmasın.

    Yoksa kendini bilen kişi hangi motosikletle başlarsa başlasın muvaffak olacaktır.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  12. #12
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    bu zamana kadar kaza yapmamış olman yapmayacağın manasına gelmez, tabi temennimiz hiçbirimize olmasın yönündedir.
    motosiklet yetenek meselesidir ama salt yetenek yeterlidir manasına gelmez.
    insan cüsse olarak taşıyacağı ve ihtiyaçlarına uyan kontrolü en kolay motoru almalıdır bence.

  13. #13

    Üyelik
    27 Mart 2006
    Motosikleti
    Regal Raptor Class
    Olmuşsun sen, tam kıvamına gelmişsin...
    Umarım fazla ciddi olmaz.
    yigozya bunu beğendi.

  14. #14
    johnny_rook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    arkadaşım tüm yazını okudum ama bu güne kadarkilerden farklı bir
    yorum göremedim maalesef..............
    ben şahsen bu tip yazılara artık itimat etmiyorum nedenine gelince
    bu tip yazılar inceden inceden +250 CC ile başlayan acemi arkadaşların
    kendilerini övmeleri dışında okuyanlara hiç bir katkısı yok, bakın ben
    yaptım hala başıma hiç bir şey gelmedi falan filan, zaten gelmek
    sorunda değil ki, kimse büyük CC ile başlarsan hemen kaza yaparsın
    demiyor, inşallah hayatın boyunca hiç kaza yapmazsın ama vurgulanmak istenen nokta çok farklı,
    ortada bir çok bilimsel çalışma ve yılların tecrübesi ile kanıtlanmış bir gerçek varken, bakın ben yaptım sizde yapabilirsiniz şeklinde fevri yorumlar insanların
    kafasını karıştırmaktan başka bir işe yaramıyor
    sonuçta herkesin kararına saygı duymak gerekir, olaylara bakış açısı
    herkesin farklı,
    ben isteyerek 250 CC ile başladım ve iyikide öyle yapmışım, bu kararı veremekdeki en büyük etken 2 günlük ciddi bir motosiklet eğitimi (Honda) almamdı, 15 dk lık scooter gezmesi değil.................
    Allah tüm motorcuların yolunu açık etsin, kaza bela vermesin, ama iyi
    olmak için ödenmesi gereken bir bedel var, bu bedel sabır ile tecrübe
    kazanmak ve bu esnada büyük cc motorlar ile gezen arkadaşları seyretmek olmalı diye düşünüyorum....

  15. #15

    Üyelik
    27 Mart 2006
    Motosikleti
    Regal Raptor Class
    Alıntı yilmazelektrik adlı üyeden alıntı
    bence yuksek alçak başla bişiden işte ben şimdiye sayısız motor değiştim yeri geldi mobilyet yeri geldi 600 ler paraya göre ama param olsaydı hayabusayla başlardım başlangıç cc si aldatmaca olursa en büyüğü olsun.
    Aha bak gördün mü? Bu 250cc olayı kendini bilene değil, bilmeyene de değil, BİLEMEYENleredir.

    Mesela yılmazelektrik kardeşimiz BİLEMEYENlerden gibi görünüyor. "Allah'tan parası yok" da hayatta kalmış demekten kendimi alamıyorum.

  16. #16

    Üyelik
    16 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilla Pegaso,Hyosung 250comet(satılık)
    Bu işe ilk kafa yormaya başladığım günden beri hep karşıma çıkan geyik;
    Başlangıç motoru ne olmalı?
    Nasıl ki 250 cc'lerin tek bir standardı yoksa(güç,yükseklik,ağırlık,kullanı m ve manevra kolaylığı vs) insanların da bir standardı yok(boy,kilo,yetenek,beceri,algılama ve öğrenme seviyesi,geçmiş tecrübeleri-bisiklet,otomobil-vs)
    Bu nedenle olay hep kişisel bazda değerlendirilmeli.(Tıpkı bizim meslekte olduğu gibi 'Hastalık yoktur hasta vardır')
    Önemli olan kişinin kendi sınırlarını bilip ona uygu bir motosiklete yönelmesidir.

  17. #17
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer

    açıklama

    arkadaşlar TURU YOK derken dönmüyor dönüş çapı yok demek istedim. pist turu değil tabiki!
    birde 200km derkende bir seferde gidilen MESAFEyi kastetmiştim. km/h yazmadım zaten.
    ayrıca bakın ben yaptım bişey olmadı demiyorum, mutlaka küçük motorla başlamalısınız kuralı herkes için geçerli değildir diyorum uygun koşullar yaratılırsa (mesela benim gibi) büyük motorla başlayabilirsiniz diyorum hepsi bu.
    ayrıca bazı arkadaşların dediği çok doğru mesele motorun büyüklüğünden çok size uygunluğu. bakın söylüyorum 750cc motorumun selesi yerden 62cm. 1.69 boyumla çok rahat biniyorum. 125cclik bir scootera biniyorum ayaklarım yere deymiyor parmak uçlarımla balerin gibi oluyorum 100kg scooterı tutmak bana daha zor geliyor.
    yani arkadaşlar daha kolay anlaşılır sanmıştım ama çok kişi olaya ters tarafından bakmış.
    EĞER YETERLİ İSENİZ BÜYÜK MOTORLA BAŞLAYABİLİRSİNİZ. bu mümkün bunu vurguluyorum.

  18. #18
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    yazını henüz gördüm merakla okudum bu yazının bir kopyasınıda başlangıç cc si aldatmacası başlıklı yazıma taşıdım süper bir örnek....Bence en doğrusunu yapmışsın tebrikler....
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  19. #19
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Bence bu yazı yanlış algılanabilir gerçi moddan onay aldıysa bize laf düşmez ama ben fikrimi belirtmek istiyorum hayatımda hiç motosiklete binmeden gittim bir 250 cc naked aldım ilk başta biraz afalladım hatta üzerine ilk bindiğim motosikleti kullanmaya başladım oldu artık kullanıyorum henüz üzerinde toplam 100 km yapmışken Manisaya gittim çok tehlikeli bir yoldan ne oldu şimdi ben oldummu öğrendimmi hayır ışıklarda ön fren kaydırdım gittim hanımın biri arkadan indirdi beni aşağıya üstelik senin makinenin turu ile naked yada racing makinenin turu daha doğrusu dönme açısı kıyaslanamaz bile bunu kabul etmişsin ben naçizane sana dikkatli olmanı tavsiye ediyorum altını çiziyorum daha Mart ayında bu forumda yer almadan evvel chopper naked yada racing hatta cross makinelerinin kullanımının aynı olduğunu sanıyordum bunları okuyan bir yeni bir arkadaş yanlış algılayabilir bu forumda 600 cc ile başlayan arkadaşlar var yeni hayırlı olsun dedik bu sanırım kişinin güveni ile yeteneği ile alakalı ama korktuğum şey herkez çok yetenekli yada şanslı olamayabiliyor değilmi...

  20. #20
    kivanctf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2006 Honda Silverwing 600 ABS
    okadar emek gosterip fikirlerini paylasmısın . Her fikrin onemi vardır. Dogruyu ve yanlısı insanlar kendileri belirlerler sen kendi fikirlerini paylastıgın ıcın tesekkurler ...
    Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler