eğer yaptığım kazayı 250 cc üstü bir motorla yapmış olsaydım
bu siteye yeni tabutumdan giriyor olucaktım.
kanucan sen kaza yaptınmı ya ? :S
Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Wildgoose Rider - Transalp 650
bir arkadaşım burada özetle dedi ki;
genele hitaben mesajlarda "ortalama kitle"ye hitap edilir, yani zeka, anlama, tatbik etme oranı az veya çok olmayan çoğunluk... Dolayısıyla sen becerikli olabilirsin. Bazıları değil, bazıları da senden de becerikli, ss alıyor, gayet güzel basıyor patlamıyor çatlamıyor, bir grup ta var bunlar da 125'likle hayatını kaybediyor. Hatta bu forumda okumuş olabilirim.
Kimi de var!!! altında 45.000 km kullandığı 125'likle hayvanın biri tarafından trafikte makas atarken ezilerek can veriyor. Bu da tezat, çünki ufak makinayla tehlikeden kaçamazsın, daha da kötüsü evrensel "ye kürküm ye" kuralı dolayısıyla küçük motorla yol alanların canı daha ucuzmuş gibi trafikte diğer araçlar tarafından hor görülürler. Biz aynı odada 2 kişi çalışıyoruz bende 600 arkadaşımda 125 lik var, en iyi yaşayanlardanız. Büyük makinayla ara gaz verirsin, selektör yaparsın basar geçersin ufakta olmaz, hatta arabalar üstüne gelir, büyükte üstüne gelmez mi, isterse gelsin, hissettiğin anda dikiz aynanda sana ufacık maymun olur-ama bunlar da "ego"dur. nerede ne yapacagına tecrübe ve ego karar verir. burada sen çok beceriklisn demekten başka yer yok, yoksa genel böyle olsa da çağ atlasak.
hayırlı ve kazasız sürüşler
bence bu kişiden kişiye değişir , mesela ben scooter alacaktım sırf vites derdi yok kolay diye , çünkü hiç tecrübem yok! Burdaki arkadaşlar özellikle uniqe (sağolsun) ybr 125 önerdiler . Sorun çıkarmayacak bir makina dediler . Onda bile karar verirken günlerce düşündüm. Kullanabilirmiyim karıştırabilirmiyim zor olurmu diye. Sonra karar verdim kullanırım diye ama asla 250 cc bir makinanın üzerine tecrübe sahibi olmadan çıkmam. Bence eğitim olmadığını varsayarsak düşük cc bir makinadan başlamak en doğrusu. Tabi eğitimli olursan yüksek cc ile başlayabilirsin çokta abartmamak şartıyla. Yani benim fikrim bu beğendinmi? Yalnız dediğim gibi kişiden kişiye fark gösterir bu konu.
motosiklete binmek tehlikelidir. 125cc de de tehlikelidir 1800cc de de... Ama motosikleti tehlikeli kılan da üstündeki sürücüdür. Ümit ederim bu konuyu başlatan hala yaşıyordur ve mesajları okuyordur.
ben bildiğimi, düşündüğümü söyleyeyim de; bir kişi dahi faydalansa ne mutlu bana.
motosiklet kullanmayı öğrenmek ciddi bir iştir, sonuçta hayatımızı ve bizi sevenlerin mutluğunu ortaya koyuyoruz; değil mi? bisiklet veya otomobil kullanmaya benzemez. başlangıç için en uygun motorun cbf150/ybr 125 tarzı olduğu düşüncesindeyim. ben 250 cc. scooter ile başladım; bu günkü aklım olsa cbf150 alırdım.
ben boylu-posluyum altımda ufacık kalıyor; benim tarzıma hiç uymuyor; paket servisçi gibi mi görüneceğim; tipini beğenmiyorum; değiştirirken zarar edeceğim gibi gerekçeler üretenler açıkça söyleyemese de motosikleti etrafına hava atmak için, millet bakıp "vaay bee" desin diye satın alıyor. birilerine hava atmak için, veya motor alım-satımından 3bin lira zarar etmemek uğruna hayatını riske atmak? yorumu size bırakıyorum.
motosiklet kullanmaktan amacı "şehir içinde ekonomik ve pratik ulaşım" olan kişi zaten 250 cc. üstünü hiç düşünmemeli.
Ben ilk motor aldığımda iyiki daha güclü motor almamışım dedim. Kullanamadığımdan mı? bir depo ile 400 km ve üzeri gidiyor ve dip gazı görmeyi seviyorum bu motor beni dizginliyor bir taraftan gitmek istediğim her yere götürüyor. Üzerindeyken kim ne düşünmüş umurumda değil ben motosiklet kullanmaktan zevk alıyorum. Ve son olarak ilk aldığımda kalkışlarda sıkıntım vardı cruiser olsa sorun olmazdı belki ama SS olsa bir takla atardım belkide
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Kolpa Adamları
bu çok şahsi, yeteneğe bağlı, maddiyata bağlı bi seçim. 100/51i maddiyata bağlı, ilk o motoru alacak sonra güzel yurdumun güzel vergileriyle deposuna benzin koyacaksın, büyük cesaret. benim buna gücüm yetmiyceğinden asla ve kat a 650ccyi geçmem, geçemem, istediğini seç, benzinsiz gidecek deseler, 2300lük triumph seçerim. çok tartışmak yersiz
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
herşey kendıne guven ve cok az tecrube , bunu unutma gerısı hikaye
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------
[/COLOR]Selamün aleyküm M.Emin kardeşim güzel bir serüven yaşamışsınız,öncelikle insanın özgüven i oldumu yapamayacağı bir şey yok,yeterki tedbirli olalım. Hayırlı akşamlar diliyorum[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:38 ----------
egerki bu satirlari motoru aldiktan 2-3 yil ve birkac on bin km yaptiktan sonra yazmis olsaydin katilirdim dediklerine.
ama mevcut sartlarda henuz bir aylik bir deneyimin var, ve cruiser motor ile baslamissin (hantal, nispeten yavas giden ve daha az riskli)...
sana tavsiyem kimseyi böyle özendirme ve kendine de dikkat et, basina birsey gelmesi cok ama cok olasi ki umarim ömrum boyunca birsey olmaz sana...
sahsi tavsiyem ise, elinde imkan olan insan motora mutlaka ama mutlaka dusuk cc´den baslamasi.
motoru yatirmasi kaldirmasi, kontrolu virajda alacagi agirlik hersey ama hersey farkli olacaktir.
istedigin kadar gazi kontrollu aciyorum de, kendimi biliyorum de farketmez.
o bilinci kazanmak icin 125cc ile baslamak bence gayet uygun.
sahsim adina konusayim bisiklete bindim zamaninda senin gibi ama hayatimda hic motora binmemistim.
gun geldi 125cc ile basladim toplamda 10 saat kadar kullandim, sonrasinda imkanim olmadigi icin devam edemedim mecburen 600cc ile devam ettim.
ama dedigim gibi imkanim olsaydi mutlaka birkac ay/birkac bin km yolu 125 ile yapmak isterdim.
600cclik bir motorun gazini yanlislikla actigin zaman kontrol edemeyecegin o ivmelenme ile basina gelecegi dusunmek gerekir.
1000 Süper sport olursa daha iyi
hep diyorum bu motora binenler oksijeni iyi yakamıyor :D normaldir elleşmeyin yorumlara bak konuya bak,
Selamlar, arkadaşlar mesele ''ilk'' olunca, doğanın kuralları bile örnek olabilir. Misal, insanoğlu ilk önce ayakda durmayı ve sonra yürümeyi öğrenir. Bu sıra etrafında nelere dikkat etmesinide öğrenir.
Bence, konu ilk morosiklet olunca düşük cc en mantıklısı. Şöyle bir motosikletin ne olduğunu, sağını solunu, sağlıklı nasıl kullanılır, neyine dikkat etmen gerektiğin konularda bir temel tecrübe edinebilmek için. Mesela cc yükselticeksense, nizami şınaf barfiks hatta komando sayını bile önce bir arttırmanı tavsiye ederim. Bunlar sağlıklı ve güvenli motosiklet kullanmak için temel kurallar. Yani oldukca kapsayacak tecrübe.
Bundan ziade, sorulması gereken soru, hangi tarz motosiklet ilk motosikletim olmalı.
O zaman forum şekillenir ve şenlenir. Ozaman motosiklet tecrübesi edinmiş arkadaşlar, size farklı bilgiler aktarabilir. Tazından kullanım amacına kadar farlar var.
Yani, cc temel bir prensipe bağlıyken, her motosiklet modelin 50-100-125cc'sinden 1250cc ve üstü var.
Neticede, motosikletlerin modellerinin nasıl, ne tarz ve ne işe yaradıklarını iyice bilmeden cc'nin önemi ilk başda yok kadar az. Saygılar...
Motosikletin tarzınsa sana yakışır,sonra o cc'yi ağırlığa, boyutuna hakimmisin değilmisin diye sade sorgularlar.
750cc Honda cruiser'in, tipik bir 600cc SS'in aşağı yukarı üçte biri kadar güce sahip olduğunu yorum yapan kaç kişi biliyor onu merak ediyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)