ilk motorum kaç cc olmalı meselesine farklı yorum
Reklamlar
-
ne var yani bende dragstarla başladım motor geldi arkadaş anahtarı vardi bu gaz bu debriyaj buda vites hadi hayırlı olsun dedi 3 gün artçı bile aldım. bujinin ne demek olduğunu bir arkadaş söyledi. bu bir marifet değil ve hiç bir yerde sorulmadıkça anlatmadık. ama sen yalnış yapmışsın sende bu güven varken hayabusa ile başlamışsın yazık etmişsin kendine harcamışsın tecrübesizliğini
Bekliyorum; öyle bir havada gel ki vazgeçmek mümkün olmasın
Kazasız Sürüşler Dilekle Olmaz Eğitimle Olur
Reklamlar
-
Güzel bir yazı, teşekkürler. Başlangıç motoru olarak 750 cc cruiser, kullanıcının yetenekleri de iyi ise uygun olabilir. Fakat daha düşük cc'li, mesela 600 cc'lik SS'in başlangıçta uygun olmadığını düşünüyorum. Ikarus Sendromu na kesinlikle kapılmamak lazım; nedir bilir misiniz? Ikarus'un uçmayı öğrendikten kısa süre sonra "Ne kadar güzel uçuyorum" diyip iyice yükselmesi, farkında olmadan güneşe çok yaklaşması ve kanatlarının sıcaklıktan yanması sonucu düşmesi..
-
Orhanko adlı üyeden alıntı
Güzel bir yazı, teşekkürler. Başlangıç motoru olarak 750 cc cruiser, kullanıcının yetenekleri de iyi ise uygun olabilir. Fakat daha düşük cc'li, mesela 600 cc'lik SS'in başlangıçta uygun olmadığını düşünüyorum. Ikarus Sendromu na kesinlikle kapılmamak lazım; nedir bilir misiniz? Ikarus'un uçmayı öğrendikten kısa süre sonra "Ne kadar güzel uçuyorum" diyip iyice yükselmesi, farkında olmadan güneşe çok yaklaşması ve kanatlarının sıcaklıktan yanması sonucu düşmesi..
ikarus sendromuna hemen hemn hepimiz kapılırız.
İlkarus havacılıkta bir terimdir.500-1000 uçuş saatini tamalayan pilotlar artık daha riskle uçarak kendine aşırı güven sonucu kendisini ve uçağı tehlikeye atması.FArkında olmadan güneşe yaklaşıp kanatların yanması diye birşey değil.Yükseldikçe sıcaklık iyice düşer üstelik
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
150 cc den 650 cc ye geçtiğimde trafik denge ve temel kulanım bilgileri hariç daha önceki tecrübelerimin çok azını kullanabildiğimi farkettim cc ve beygir farkları olayı tamamen değiştiriyor ağırlık merkezinden tutunda gaz tepksine kadar birçok farklılık var bu yüzden temel bilgileri edinmiş ve uygulayabilen birisi için hatasının karşılığı daha masraflı ve acı verici olsada bence başlangıç cc si çok önemli değil.
İki kişinin bindiği motor değildir.
-
DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı
Bencede
.
-HK-,hocam mesela FZ6 Fazer veya CB600F Hornet nasıl?
bunlar çok incelediğim-bildiğim modeller değil ama ducati monster 600 yada kawasaki er6n çok hoşuma giden motorlar
-
Orhanko adlı üyeden alıntı
Güzel bir yazı, teşekkürler. Başlangıç motoru olarak 750 cc cruiser, kullanıcının yetenekleri de iyi ise uygun olabilir. Fakat daha düşük cc'li, mesela 600 cc'lik SS'in başlangıçta uygun olmadığını düşünüyorum. Ikarus Sendromu na kesinlikle kapılmamak lazım; nedir bilir misiniz? Ikarus'un uçmayı öğrendikten kısa süre sonra "Ne kadar güzel uçuyorum" diyip iyice yükselmesi, farkında olmadan güneşe çok yaklaşması ve kanatlarının sıcaklıktan yanması sonucu düşmesi..
konuyu acan arkadas disiplinden ve egitimden bahsetmis.disiplinli kullandiktan sonra sendrom olusacagiba inanmiyorum..herkes mi bu kabiliyette hayir tabiki.genel olarak kucuk cc almak lazim diye bi kuralin gecerliligi yok.hangi motora binersen ona alisirsin alisma surecini iyi degerlendirdikten sonra tek problem trafik isaretlerinin eksik olmasi,...
-
optimizasyon
40 yasındayım. bır bankada yonetıcı olarak calısıyorum ve motor ehlıyet sınavından daha yenı gectım. ehlıyet ıcın de emnıyete basvuru asamasındayım.
kendımı bu kısa tanıtımdan sonra, motor sevdasına yenı yakalanmıs bırı olarak konu hakkında sunları soylemek ısterım:
bır ınsan neden motorsıklet alır ? ulasım ıcın, gosterıs ıcın veya her ıkısı ıcınde. aynı neden araba ya da yat alırsa, motorsıkletı de bu ıkı sebep dısında satın almaz. ( kolleksıyon yapmak ıcın gıbı, uç sebeplerı saymıyorum )
az ya da cok ılla bır para/bedel odeyecegız hepımız motor alırken. kıralasak da, odunc de alsak bır sekılde bıze bır malıyetı var bu hevesın / hayat tarzının. Ama madem konumuz " kısının ılk motoru" , o halde satın alınan bır motor soz konusu.
ıste burda yukarıda bahsettıgım ıkı olgu one cıkıyor : para ve albenı. ısın maddıyat kısmı herkesın butcesıne gore degısıyor. keske herkes, en begendıgı, en pahalı ( burda pahadan kasıt, o motor sınıfının en kalıtelı markası anlamına gelıyor. Bu da dogal olarak - ya da genelde - en pahalı motor oluyor ) motor(lar)ı alabılse ama ne yazık kı gercek hayat bu kadar guzel degıl.
bır dıger kıstas da albenı. kımı zaman kısıye guzel gelen motor cok da pahalı olmayabılıyor. bır bakısta ask, denılen olgu burda one cıkıyor. ve tabıı kı amac da onemlı. Cross yapmak ısteyen bırıne, catlasanız da , ılk motorunu bır cruiser olarak aldıramazsınız gıbıme gelıyor. ya da uzun yol yapmak ısteyen bırı, bır cross motora alıcı gozuyle bakmaz dıye dusunuyorum.
daha cok yenıyım bu "hevesde" , ve bunu bır " hayat tarzına " cevırmeye calısacagım onumuzdekı senelerde. Ama ehlıyet almadan once, konu hakkında cok arastırma yaptım. gıdılebılecek en ıyı kursa gıttım ve uzun saatler boyunca egıtım aldım. yerlı yabancı kaynaklardan konu hakkında cıkan yazılar okudum. kısacası ısın pratıgı hakkında elımden geldıgınce bılgı sahıbı oldum ve daha da olmaya calısıyorum. bu ısın hıc bıtmeyecegının de bılıncındeyım.
tum bu ogrendıklerımı , yanı teorıyı, pratıkle desteklemem gerektıgıne ınanıyorum. gercek hayatın, yanı yollara cıkmanın teorıden farklı oldugunu ama asla teorıye karsı olmadıgının da bılıncındeyım. her aracı kullanırken ( ucak-araba- yat- tank - uzay gemısı :) ) karsımıza aynı fızık kuralları cıkıyor. onlara uymadıgımızda, es gectıgımızde ıse sonuc, önünde sonunda hüsran oluyor.
ılerı duzey egıtımler de almayı dusunuyorum. amacım gercek hayat kosullarında kendımı egıtmek. kurs esnasında 10a yakın degısık motora bındım. 30 saate yakın kullandım. edındıgım ıntıbaa kısının ne tarz ve model ve hacım motor alacaksa alsın, o motorun ustunde kendını rahat hıssetmesı ve onu " kontrol " edebılecegıne ıkna olması. tabıı kı 250 cc'lık bır motor, 1300 cc'lık bır motordan hafıftır, ufaktır ve kontrolu basıttır ama 250lık bır motor alan kısı, ne kadar bu motorla mutlu olacaktır? cebındekı para bır ust motora gecmek ıcın ne zaman uygun olacaktır?
gonul ıster kı, hepımız once ufak motorlarla baslayalım, ustalastıkca o motorları satalım ve bır ust motora gecelım. ama bunun malı yukunu tasıyacak kac kısı var?
chopper / cruiser tarzı bır motor almak ıstıyorum. butcem el verdıgınce de yuksek hacımlı bır motor dusunuyorum. yenı cıkan yamaha 950 ıse almayı dusundugum motor olacak. motora, basta soyledıgım gıbı , asıl ulasım aracım olarak bakmıyorum. daha cok guzel havalarda bınmek, albenısı yuksek bır makınayla sahılde dolasmak ıcın almayı dusunuyorum. bır kere alıp, en az 3-4 sene kullanmayı planlıyorum. bu sebeple kucuk hacımlı bır makına almayı dusunmedım bıle. denedıgım kadarıyla da bu agırlıkta, hacımde bır motoru kontrol edebılıyorum.
benım gıbı acemılere nacız tavsıyem, butcelerı ıle zevklerı ( albenı ) arasında en optımum noktayı bulmaları ve alabıleceklerı en ıyı makınayı almaları. bu yuksek hacımlı / agırlıklı bır makına da olabılır. yeter kı onu kontrol edebıleceklerıne ınansınlar ( deneyerek ınansınlar ) ve ısın teorısıne onem versınler. trafıge cıkmadan uzun ve detaylı egıtımler alsınlar. zor sartlarla nasıl mucadele edeceklerını onceden test etsınler. dıkkatlerını asla dagıtmasınlar motor ustundeyken. ve hep "korkak" davransınlar ( bır araba, motoru daıma döver :) )
kucuk motor ıle baslayacaklarsa, once kıralama yoluna gıtsınler ( eger ımkan varsa ). satın almak ıcın acele etmesınler. tabıı kı motor ustundeyken bırılerının sıze bakması guzel bır duygu ama dustugunuzde allah korusun.
tedbır, egıtım, tecrube uclusunu asla ıhmal etmesınler.
hepınıze en motorları ve kazasız suruslerı dılerım.
-
ya zaten kimse yaşını başını almış belirli bir hayat tecrübesine sahip insanın özelliklede chopper/cruiser tarzı bir motor almasına karşı çıkmayacaktır. yazdığınız mesaja da kendi açımdan tamamen katılıyorum.
genelde eski ve tecrübeli motor sürücülerinin buna itiraz ettiği nokta genç olup motora başlayanlar ve özelliklede yüksek cc'li ss makine ile bunu yapmayı planlayan arkadaşlarımıza....
hiç ama hiç motor deneyimi olmayan bir insanın sıfırdan racing bir motora binmesi pekte akla uygun birşey değil ama ben şahsen 5000km lik çokta fazla sayılamayacak bir deneyimden sonra kullandığım motorumu aldım başlarda zorlansamda şuan problem yaşamıyorum tabi bunu aldığım ileri seviye eğitime, kendimi kontrol edebilmeme ve şansıma borçluyum.
it's just living and leaving::145::
-
Kendine güveniyorsan ve yüreğin varsa cc önemli değil,kabiliyet başka bişeydir her insanda buunmaz.
-
italyada motorun kalbinde 60-70 yaşında adamlar teyzeler vespalara biniyorlar gileralara biniyorlar kimsede bir ey demiyor tam aksine şehre çok güzel bri hava katıyor ama ne yazık ki türkiyede ego sorunumuz var ezik bir yanımız var illa yaş ı cc hacimle orantılıyoruz yani yaş geçdikçe sanki motoru büyütmeye mecburuz havası var kim neye isterse biner hep diyorum benim arkadaşımın ilk motoru 600 lük cbr rr dı haylada biniyor daha düşmüşlüğü yok önceden öyle büyük bir tecrübeside yok
-
Mersin İl Temsilcisi
bunun tersini ben de yaşadım ama bir farkla. hiç araba kullanmamış birisi olarak, motosiklet, trafik, vites ve devir olaylarına alışkın olduğum için sadece direksiyon sınavında 3-4 dak. bir eğitimle sınavı geçtim ve 10 yıl hiç araba kullanamdım. zaten ondan önce de kullanmamıştım. 33 yaşımdayken bir skoda aldım ve bindim gittim. 1-2 ay içinde de zorla aldırılan arabayı sattım. bu arada arabayla tatmin olacağımı sananlar artık dayanamayıp gs500 ü almama da gözyumdular. zaten sadece pazar günleri bazen arabaya biniyordum. ne yıkardım, ne suyu, yağı... sevmiyorum araba denen şeyi. kapının önünde çürüyecekti.
nayse ana konu tarfiğe, vitese, devir, hız, reflekse uyum sağlama sürecinde daha önce kullanılan areaç bisiklet bile olsa oldukça yardımcı olabiliyor ama insan ruhundakini illa ki isteyip başarabiliyor.
ancak herkes de şanslı olmuyor. benim gibi ışıklarda duruken üstüne araba çıkmıyor. şimdi ben acemi sürücü mü oldum. tam taresi, bence pek çok km sürüşünden daha çok şeyi bir kazada öğrenebiliyoruz.
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bu akşam hayabusa kullanan bir tırt gördüm, kusura bakmayın ama böyle motorlar üzerinde, salınım yapa yapa giden, virajları bir kalkıp bir yatıp ha düştüm ha düşücem edasıyla dönenleri görünce gülesim geliyor.
Küçük kızlar annelerinin boyalarıyla ellerini yüzlerini boyayıp kocaman topuklu ayakkabıları ayaklarına geçirip şirin şirin evde dolanırlar ya aynen öyle görünüyor.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
21 Aralık 2008, 02:30
#93
Herkes herşeyi yazmış. Ancak hayatında motor sürmemiş birisi yüksek cc ile yaptım, düşük cc ye gerek yokmuş demesi yanlış. 250cc ile 650cc lik motorun herşeyi farklıdır... Düşük cc de motorun ne olduğunu, büyük cc de motoru kullanmayı öğrenirsin. Bence sen motoru kullanmayı öğrenmiş ama onun ne olduğunu öğrenememişsin. İlk kaza yaptığında onuda öğrenirsin.. Benim motor hocam ne derdi bilirmisin.. Motoru olan herkes ama herkes en az bir defa kaza yapar. İşte o zaman motorun ne olduğunu öğrenir derdi.. O sebeble motoru kullanmak için değil; motorun ne olduğunu öğrenmek için ufak cc de başlamak gerekir.. Kazasız sürüşler...
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
21 Aralık 2008, 07:22
#94
selka arkadaşım bakış açın çok güzel bende motorun ne oldugunu yaptgıım ilk kazada anlamıştım,daha önce 5 kişi binip ana yola çıktıgım,çeşitli gereksiz haraketler yaptıgım motorla viraja girerken titrer olmuştum kazadan sonra =) motor 150 cc otomatik vites schooter di kazada çok şiddetli olmadı..ama ilk vitesli motoru 1500cc de öğrendim ve o tecrübem olmasa sanırım 1500 de patalyıp edinecektim
-
21 Aralık 2008, 10:53
#95
eğitim ve ehliyetten sonra önümde 2 motor duruyordu. keeway supershadow 250 ve yamaha dragstar 650 classic. Önce kewway ile başladım 1-2 saat bindikten sonra ve site bahçesi dışına çıkmamak kaydı ile dragstarı denemeyi düşündüm. ilk kullanımdan sonra da bir daha kewway a binmedim.çünkü dragstarı kullanmak dar dönüşler haricindse çok rahat ve konforlu geldi. hala da drgasatarı keyifle kullanıyorum.
-
21 Aralık 2008, 10:55
#96
"Ben 1 aydır motor kullanıyorum, motora da büyük motorla başladım, bana birşey olmadı" düşüncesi birçok arkadaşımızda var. Evet başlarda acemilikten dolayı fazla dikkat yüzünden birşey olmaz zaten, ne zaman kişinin kendine güveni gelmeye başlar, ben artık bu işi çözdüm der, işte o an en tehlikeli andır. Birçok örnekleri görüldü, bazıları şans eseri hala aramızda, bazıları da o kadar şanslı değil, artık hayatta değiller..
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
21 Aralık 2008, 11:31
#97
sımdı sen buraya ss harıc yazmıssın ama cogu kımse ss baslayacak ınsan bunu dıkkate almıyor...ayrıca bu motor ole lanet bı ıstırkı tam oldum ben artık bu ısı kıvırıyorum dedıgın anda bı bakmıssın bambaska seyler olmus sende bu soledıklerını tekrar dusunursun demekkı hala olmamısım daha zamanım varmıs dersın...evet kesınlıkle sorumluluk sahıbısın ınsanların senı gormedıklerını bılerek hareket etmek trafıkte cok onemlı...ama soyle bısıde var bu karakterle ılgılı kac kısı senın gıbı...
[COLOR="Red"]CBR 1000 RR[/COLOR][COLOR="Black"]SON KARAR[/COLOR]
-
trafık cezam
arkadaslar herkese slm ben mahkeme kararıyla 600 ytl trafık cezası yedım bu ceza faız eklenıyormu bılgısı olan varsa yazarsa sımdıde tsk ederım
-
-
bu iş isnsanına göre değişir .... gaza gelen pervasızca sürücülerdenseniz ki insan kendini en iyi bilendir. kendinizi kandırıp buna inanma gibi bir durumunuzda yoksa neyden başlayacağınızı siz herkesten iyi biliyorsunuz demektir ben zx9r ile başladım ve iyi ki ole yapmışım akıllı uslu kullandıktan sonra bu motorlar bırakın öldürmeyi diğer motorlara kıyasla hayat kurtarıyorlar nasıl mı gücü sayesinde sıkışmıyor acaba kurtarırmıyım geçebilirmiyim sorunu yaşamıyor kafa kafaya gelmiyorsunuz denge si ve güvenli fren sistemiyle gerek duruş açısından gerek yol tutuşu bakımından kendinizi daha güvende hissediyorsunuz bu motordan inip 125 lik motora binince de kendinizi bisiklette gibi hissediyorsunuz o zman yaptığınız tercihin ne kadar doğru olduğunu anlıyorsunuz buradaki tek önemli detay kendinize hakim olmakta ve gerçekten motorcuyum diyene kadar motorla tek vücut olduğunuzu hissedene kadar sınırları zorlamamakta
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler