Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

ilk motorum kaç cc olmalı meselesine farklı yorum

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    ŞehRüL Emİn _ İSTANBUL
    Motosikleti
    150 ZC
    Alıntı kuzeyege adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim,

    Yazını okudum, öncelikle, Maaşallah demek geldi içimden. (Nazara da inan, çok fazla açık etme kendini).
    Yazından, iyi bir eğitim aldığın belli oluyor. Kültürün, görgün... nihayetinde ne kadar anlatırsan anlat, karşındakinin algılama kapasitesinden fazlasını ifade edemezsin. Bir araştır bakalım, sence motosiklet kullanan kaç kişi, saatte 20 km. hızın üzerinde motosikletin kontra hareket ettiğini biliyor, üstelik bunun bir fizik kuralı olduğunu....
    Ben, kırk yaşımdan sonra motosiklet kullanmaya başladım, beş yıllık tecrübem var, öğrencilik yıllarımda Amerika ve Avrupada bulundum, bizim ülkemizde, motosiklet kullanmak, kıyaslanmayacak kadar, fazla tehlikeli.
    Sana tek diyeceğim şu; bilinçli bir motosiklet sürücüsünün, ülkemizde kaza yapma ihtimali çok yüksek, bu da, diğer sürücüler (otomobil ağırlıklı) sebebiyle olacaktır.
    Burada yapılabilecek tek şey var; çok çok DİKKATLİ ve TEDBİRLİ olmak.
    Böyle sürdüğüne inanmakla birlikte, yazmadan edemedim.
    Kazasız sürüşler, sevgi ve saygılar..
    Mehmet Muratoğlu.
    Dikili-İzmir.
    adam teeeeee 2006 yılına mesaj yollamış yahu adam motorunu bile değiştirmiş


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    20 Ekim 2008
    Motosikleti
    Honda Cbr 600rr
    iş kullanabilmek kullanamamak meselesi değil zaten. debriyajı gazı çok iyi ayarlıyo olabilirsin virajlara nasıl girmen gerektiğini çok iyi biliyor olabilirsin trafik kurallarını bilip bunlara uyuyor olabilirsin yani normal şartlarda yüksek ccli agresif bir motoru bir noktadan diğer bir noktaya ulaştırabilecek kapasitede olabilirsin.

    ancak, burdaki insanların anlatmak istediği anormal şartlarda motoru kontrol altında tutup, oluşan -buraya dikkat oluşabilecek demiyorum oluşan- tehlikeyi bertaraf etmekte acemi bir sürücü çuvallar. özellikle trafikte aklınızın ucundan geçmeyecek hadiselerle karşılaşabilirsiniz ve ne yapacağınızı bilemezseniz karşılaşacağınız bedel çok ağır olabilir.

    işin bir başka yönünüde başımdan geçen olay ile özetlemek istiyorum; kırmızı ışıkta durduğumda özellikle yaş aralığı 20-25 dolayları olan gençler yada delikanlılar diyelim arabalarıyla, motorlarıyla hatta bir keresinde scooterla(!) "abi bu kaç yapıyo" , "kapışalım mı", "piyasa yapalım mı" vs.vs. sözlerle ayrıca ara gazlarla insanı yarışmaya tahrik ediyorlar.

    acemisiniz ama altınızda 4-5sn gibi sürelerde 100km hıza çıkabilecek bir makina var. genç bir sürücünün kendini ıspatlama isteği ve egosu çok yüksek olabilir ve %90 özellikle racing kullanıcıları bu tuzağa düşerler, sonuç çok üzücü olabilir. (kendini bilen, ne yapıp ne yapmaması gerektiğinin farkında olan egolarını kontrol edebilen(?) insanları tenzih ederim.)

    çok fazla uzatmıyorum demek istediğim anlaşılır herhalde....
    it's just living and leaving::145::

  3. #63
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Ağustos 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    innova (şimdilik)
    Alıntı alper187 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    :D:D:D:D
    teşekkür ederim verdiğin bilgilerden dolayı.
    hayatında hiç 1000 cc motor kullandınmı
    yada hiç bmw m3 kullandınmı
    bmw m3 e artistce binen biri ya kaza yapar yada başka bir arabaya çarpar
    eğer bmw m3 e zevk için biniyorsan bu değişir.
    1000 cc motorada artistce binen biri ya kaza yapar veya sakat kalır
    ama o altındakini zevk için kullanıyorsa bu değişir.
    1000cc makina kullanmadım ama artçı oldum 300km/h leri gördük o bile yetti M3de kullanmadım ama yan koltuğunda çok

    oturdum benim orada anlatmak istediğim gayet açık ve net sen anlamak istediğin gibi anlıyorsan benim için hava hoş ama

    çıkıpta ben hiç motor kullanmadım 1000CC lik makina aldım diye burada konuşan kim olursa olsun kusura bakma ama aynı

    şekilde yaklaşırım heleki araba ile motoru kıyaslarsa...sizin gibiler çıkıyor 1000lik makinalarla 600 lük makinalarla başlıyor hiçbir

    eğitimi olmadan sonra haberlerde izliyoruz motorla hız yapan genç feci şekilde can verdi yeni motora başlamak isteyenlerin

    aileleride doğal olarak çocuklarını korumaya çalışıyorlar neden işte sizin gibileri için yürümeyi öğrenemeden koşmaya

    çalışanlar yüzünden eğitim yok deneyim yok aldım sürüyorum bisikletmi bu ???? ben R1 e anahtar attırdım 954e anahtar

    attırdım nedenini merak ediyormusun ikisininde ilk motoruydu bi b.ktan haberleri yoktu düzde uzuyor viraja gelince tın tın

    dönüyordu gaza gelip biraz çevirincede Onlar Hep Bizimle Birlikteler topiğinde başlığını veya akşam haberlerde yine

    motor yine gencecik bir hayat bitti haberini alıyoruz...kendin için birşey yapmıyorsun bari arkandan gelenleri etkileme...

    saygılar kazasız belasız keyifli sürüşler...

  4. #64
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı nonsleep adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000cc makina kullanmadım ama artçı oldum 300km/h leri gördük o bile yetti M3de kullanmadım ama yan koltuğunda çok

    oturdum benim orada anlatmak istediğim gayet açık ve net sen anlamak istediğin gibi anlıyorsan benim için hava hoş ama

    çıkıpta ben hiç motor kullanmadım 1000CC lik makina aldım diye burada konuşan kim olursa olsun kusura bakma ama aynı

    şekilde yaklaşırım heleki araba ile motoru kıyaslarsa...sizin gibiler çıkıyor 1000lik makinalarla 600 lük makinalarla başlıyor hiçbir

    eğitimi olmadan sonra haberlerde izliyoruz motorla hız yapan genç feci şekilde can verdi yeni motora başlamak isteyenlerin

    aileleride doğal olarak çocuklarını korumaya çalışıyorlar neden işte sizin gibileri için yürümeyi öğrenemeden koşmaya

    çalışanlar yüzünden eğitim yok deneyim yok aldım sürüyorum bisikletmi bu ???? ben R1 e anahtar attırdım 954e anahtar

    attırdım nedenini merak ediyormusun ikisininde ilk motoruydu bi b.ktan haberleri yoktu düzde uzuyor viraja gelince tın tın

    dönüyordu gaza gelip biraz çevirincede Onlar Hep Bizimle Birlikteler topiğinde başlığını veya akşam haberlerde yine

    motor yine gencecik bir hayat bitti haberini alıyoruz...kendin için birşey yapmıyorsun bari arkandan gelenleri etkileme...

    saygılar kazasız belasız keyifli sürüşler...
    İstersen milyon km tecrüben olsun, SS'e binip gazlıyorsan her an ölebilir ve haber olabilirsin.

    Mesela Rossi'ye trafikte scooter harici motosiklet kullanmasının yasak olmasının sebebi çok gaz bir tip olması değil, takımının sezon bitmeden önce Rossi'nin ölmesini istememesi.

    Kişi SS'e binip asla gazlamıyorsada psikolojik sorunların vardır, kullanmayacağı bir makinaya neden ortalama 20bin Ytl verir, kendisine uyan bir motosiklet alsın derim.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  5. #65
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Ağustos 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    innova (şimdilik)
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstersen milyon km tecrüben olsun, SS'e binip gazlıyorsan her an ölebilir ve haber olabilirsin.

    Mesela Rossi'ye trafikte scooter harici motosiklet kullanmasının yasak olmasının sebebi çok gaz bir tip olması değil, takımının sezon bitmeden önce Rossi'nin ölmesini istememesi.

    Kişi SS'e binip asla gazlamıyorsada psikolojik sorunların vardır, kullanmayacağı bir makinaya neden ortalama 20bin Ytl verir, kendisine uyan bir motosiklet alsın derim.
    aYe şimdi sen 1000lik bir makina ile başlamayı doğrumu buluyorsun ???? hiç motor kullanmamış bir kişi gidip 1000lik makina alıp başlayabilirmi???? ayrıca heran hepimiz ölümlü bir kaza yapabiliriz bunuda unutmamak gerek...ama sen altındaki makinanın gücünü biliyorsun ve bununla başlanabilirmi diyorsun yoksa benmi yanlış anladım??

  6. #66
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı nonsleep adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aYe şimdi sen 1000lik bir makina ile başlamayı doğrumu buluyorsun ???? hiç motor kullanmamış bir kişi gidip 1000lik makina alıp başlayabilirmi???? ayrıca heran hepimiz ölümlü bir kaza yapabiliriz bunuda unutmamak gerek...ama sen altındaki makinanın gücünü biliyorsun ve bununla başlanabilirmi diyorsun yoksa benmi yanlış anladım??
    Büyük bir kısım için hayır derim aslında ama kesinlikle hayır demem.

    Genelleme yapamam, kişiden kişiye değişir, bu konu hakkında daha önce kişisel durumumu ve fikrimi defalarca yazdım forum içersinde.

    Bu benim motosikletli 1,5'uncu senem ikinci 1000RR'ım ve ikinci motorum.

    Türkiyedeki en deneyimli ve iyi SS sürücülerinden Sinan Sofuoğlu' nun bile SS ile kaza yapıp hemde pistte vefat ettiğini düşünürsek...

    Sadece bir kaburga, bir kaç ufak ayak kemiği, bel sağ sol dizler ve popoda bir kaç yara izi dışında pek birşeyim yok, şimdilik şans benden yana.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  7. #67

    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Motosikleti
    CBR 1000 RR.
    tamam gelmee bu kadar üstüme
    mobilet alacam
    çift motorlu alim onlar hızlı kaçıyomuş

  8. #68
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük bir kısım için hayır derim aslında ama kesinlikle hayır demem.

    Genelleme yapamam, kişiden kişiye değişir, bu konu hakkında daha önce kişisel durumumu ve fikrimi defalarca yazdım forum içersinde.

    Bu benim motosikletli 1,5'uncu senem ikinci 1000RR'ım ve ikinci motorum.

    Türkiyedeki en deneyimli ve iyi SS sürücülerinden Sinan Sofuoğlu' nun bile SS ile kaza yapıp hemde pistte vefat ettiğini düşünürsek...

    Sadece bir kaburga, bir kaç ufak ayak kemiği, bel sağ sol dizler ve popoda bir kaç yara izi dışında pek birşeyim yok, şimdilik şans benden yana.
    abi sen su imzana 1000rrla basladım motora yazda arkadaslar için algılamak daha kolay olsun
    true love..

    Drift Religion

  9. #69
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    arkadaşlar parası olupta yada istediği motoru alma imkanı olupta dur ben bu işin eğitimini alayım yavaşa yavaş bana uygun motorla başlayayım diyen bir adam görmedim varsada lafım onlara değil ben çocukluğumdan beri motor üstündeyim hala motosiklet eğitimi almak için kıç atıyorum s.s. deyince aman abisi benden uzak olsun diyorum paramda olsa almam bu benim tercihim onunda tadına baktık güzel hoş ama istanbulda 4 kolluya bilet sen istediğin kadar usta ol hikaye ne civanlar delikanlılar gitti ohooo
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  10. #70

    Üyelik
    06 Ekim 2008
    Şehir
    Konya Ereğli
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6 2000
    memin1857 arkadaşıma katılıyorum, sırf adaş olduğumuz için değil haklılık payı olduğu için katılıyorum. Gerçekten de insan önce beynine hakim olmalı. Yoksa 125 cc ile de ölümcül kazalar yapabilir. Ben de memin1857 gibi bi anda motosiklet sevdasına tutuldum ve ilk motosikletim Yamaha R6. Allah şükür şu ana kadar bir vukuatım olmadı. Ama ben motosiklet kullanırkan motosikletin sınırlarına göre değil kendi sınırlarıma göre kullanmaya gayret ediyorum. Kendi sınırlarım genişledikçe motosikleti de buna orantılı kullanıyorum. Ve mutlaka korumalarımla yola çıkıyorum. Kısacık bir gezi için bile olsa... Herkese kazasız sürüşler diliyorum...
    Mehmet Emin BİLGİN

  11. #71

    Üyelik
    13 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul / İzmir
    Motosikleti
    Honda CG 125 Titan, BMW F650 GS
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20km gibi bir rakam vermek doğru olmaz.

    5km de dahi kontra geçerli olabilir.

    Bu motorun ve sizin kilonuzla deponuzdaki yakıtın miktarıyla(ağırlık açısından) v.s. bir çok şeyle ilgilidir.

    Herkes kendi kullandığı motosiklette bu limitleri zamanla hissederek öğrenir.
    Biraz daha araştır istersen, 5 km. ile bir dene bakalım ne tarafa dönüyor motor.


    Alıntı showdownKing adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adam teeeeee 2006 yılına mesaj yollamış yahu adam motorunu bile değiştirmiş
    ciddimisiiiin inan hiçdikkat etmedim, ama kurallar asla değişmiyor diimi

  12. #72

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı nonsleep adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru arabayla kıyaslaman çok yanlış olmuş bence SERÇE kullanan BMW M3 te kullanabilir yada ŞAHİN kullanan ASTON MARTİN kullanabilir ama 125lik bir makina kullanan kişi 1000lik makina kullanırken bocalar ve belkide kullanamaz..
    arabada aniden gaza asılsanda pek birşey fark etmez çünkü 4 tane tekerleği var arka savurur sonradan toparlar birde bunu motorda düşün istersen...
    sonucunu TAHMİN EDEBİLİYORMUSUN...?


    arkadaşım sen beni çok yanlış anlamışsın ben motor gücü olarak anlatım yaparken tarz meselsini vurguladım ordaki amaç arabayla motoru fiziken kıyaslamak asla değildi

    ben tarz olarak o yazıyı sanırım anlamadın tekrar anlatıyım bazısı spor sever bazısı ekonomik sever bazında hem spor vardır hafta sonu gezmeye kullanır ama işe güce git gel hammal işlerine hafta içleri elinde ekonomik bir araç vardır onu kullanır bazısında jeep vardır gezmeye uzun yola onla gider ama şehir içi amele işlerine ekonomik minik bir aracı vardır bunu kullanır buda bir ekonomidir

    motorcular içinde aynısının geçerli olması gerekir ki çevremde böyle motorcular var adamın racingi var ama haftaiçi git gellere bir tane jinlunu var onu kullanıyor bir arkadaş var onda da race makina var ama haftaiçi piaggio maksi scooterı var onu kullanıyor

    misal adamda enduro vardır ama şehir içine az yakan bir maksi kullanabilir yada adamda race vardır haftasonu eylencesine gece eylencesine kullanıyordur ama onun dışında haftaiçi işine git gel amele işlerine almışdır ufak hacimli iş gören bir şey onu kullanıyordur ben önceki yazımda bunu kast etmeye çalışdım cc olayı tarz meselesidir arabayı motorla öyle direk kıyaslamadım fiziki olarak asla....

  13. #73
    S40 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Monero Angel
    1000 likten başlayıp 50 liğe geçilmeli :D:D:D

    işte farklı yorum :D

    [ sakın denemeyin ]

  14. #74
    Süvarİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    TvS_ApAChE
    arkadaşım sana aynen katılıyorum düşük cc den başlama mantığı yanlış değil ama kendini bilen birisi için gereksiz görüyorum ben bisikletten vitesli motora geçtim inanın motor daha kolaymış :D mantıklı bi şekilde kullanılırsa cc pek de önemli değil diyorum

    mesela x kişisinin hayalinde bi kawasaki vulcan 1600 bunu almayada kararlı
    gel görki adam o motoru alıncaya kadar 10 senesini verecek
    önce bi 100 cc ardından 250 cc ardından yüksek cc sınıfına giren bi 600 veya 750 civarı bişey sonra kolay gelsin artık iş işten geçmemişse kawa ya yönlen

    direk 1600 den başlamakda pek mantıklı değil tabiiki önce biraz eğitim alıp kullanmak gerekli
    ..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..

    ..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..

  15. #75
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı kuzeyege adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz daha araştır istersen, 5 km. ile bir dene bakalım ne tarafa dönüyor motor.
    Araştırmaya gerek yokki altımda motosiklet var, kadranı da var.

    Ayrıca yazımı okumuş ama idrak edememişsin, hangi motoru?
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  16. #76
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük bir kısım için hayır derim aslında ama kesinlikle hayır demem.

    Genelleme yapamam, kişiden kişiye değişir, bu konu hakkında daha önce kişisel durumumu ve fikrimi defalarca yazdım forum içersinde.

    Bu benim motosikletli 1,5'uncu senem ikinci 1000RR'ım ve ikinci motorum.

    Türkiyedeki en deneyimli ve iyi SS sürücülerinden Sinan Sofuoğlu' nun bile SS ile kaza yapıp hemde pistte vefat ettiğini düşünürsek...

    Sadece bir kaburga, bir kaç ufak ayak kemiği, bel sağ sol dizler ve popoda bir kaç yara izi dışında pek birşeyim yok, şimdilik şans benden yana.
    Murat,daha ne olsun hocam? Allah vermesin,motora binme sebebin rus ruletimi oynamak?
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  17. #77
    -HK- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    -
    aslında sürekli acemilere yapılan dayatmalar da doğru değil böyle bi yazı iyi oldu diyebiliriz belki...

    ben yıllarca bisiklet kullandım ankarada heryere onunla giderdim ve motorlu araçla trafiğe çıkmama gerçekten çok yardımı oldu.

    ilk motorum bi scooter dı sattım arkadaşların vitesli motorlarını kullandım ve gerçekten de motorlara hakim olabildiğimi görüyorum (250 lik çin malı chopperlar) ama kendim böyle bi motora sahip olmadım.

    şimdi kendime bi motor almak istiyorum ama cbf250 bana çok mantıklı gelmesine rağmen sırf geçiş için almak istemiyorum 500-600 cc bi motor belki yükseltme açısından hızlı görünecek ama bu yazıyı okuyunca farkettim ki cesaretimi kırmama gerek yok, 250cc ye sahip olmadım ama tecrübe ettim ve yeterli olduğunu da düşünüyorum, şimdi uzun yola rahat çıkabileceğim bi motor almamın bi sakıncası yoktur diye düşünüyorum, hem aldığım motoru daha uzun süre kullanma düşüncem var hemde sokaklarda artislik yapan süratli kullanan biri değilim...

    düzeltme: düşündüğüm motorlar naked tarzı, yanlış anlaşılmasın gidip de 600lük bi racinge geçmeyi düşünmüyor ve savunmuyorum tabiki ;)

  18. #78

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    motor cc işi değil amaç işi tarz işidir

    şehir içindeysen en ideal güzel bir maksi 150-250cc benzin açısından ekonomik sürat açısından gayet ideal

    chopper uzun yol için bence ideal

    enduro uzun yol doğa gezileri için ideal

    race sürat sevenler için ideal

    cross alternatif spor türlerini sevenler için ideal

    bence ömrünün çoğunu şehir içinde geçiren ve en çok kısa mesafe git gel yapan ve trafikden dolayıda dur kalk çok yapan insanlar için yani istanbul izmir ankara gibi büyük şehirlerde yaşayan insanlar için bence en ideali 150-250 cc arası güzel bir maksi scooter..

    bu yukarda yazdıklarım hepsi bencedir yani tamamen benim görüşümdür başkalarına yanlış gelebilir doğğru gelebilir her fikre açığım

  19. #79
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor cc işi değil amaç işi tarz işidir

    şehir içindeysen en ideal güzel bir maksi 150-250cc benzin açısından ekonomik sürat açısından gayet ideal

    chopper uzun yol için bence ideal

    enduro uzun yol doğa gezileri için ideal

    race sürat sevenler için ideal

    cross alternatif spor türlerini sevenler için ideal

    bence ömrünün çoğunu şehir içinde geçiren ve en çok kısa mesafe git gel yapan ve trafikden dolayıda dur kalk çok yapan insanlar için yani istanbul izmir ankara gibi büyük şehirlerde yaşayan insanlar için bence en ideali 150-250 cc arası güzel bir maksi scooter..

    bu yukarda yazdıklarım hepsi bencedir yani tamamen benim görüşümdür başkalarına yanlış gelebilir doğğru gelebilir her fikre açığım
    Bencede.

    -HK-,hocam mesela FZ6 Fazer veya CB600F Hornet nasıl?
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  20. #80
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    Alıntı memin1857 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "ne yapmalı demeyelim ben ne yaptım onu bir okuyalım"

    Merhabalar,
    Yeni motorsiklete başlayanlar şöyle motor seçmeli, bunu almamalı vs gibi yazılar sürekli yazılıyor.
    Bense kendi hayatımı örnek vermek istiyorum ve ne yaptığımı tam olarak yazmak istiyorum. Umarım okuyanlar doğru sonuçları çıkarırlar.
    Öncelikle geçmişim.
    25 yaşındayım. 21 Nisan 2006 tarihine kadar hayatımda hiçbir motorun üstüne ne sürücü ne artçı olarak binmemiştim.
    Ortaokul lise yıllarım lise sonda ilk otomobilime binene kadar bisiklet binmekle geçti. Hız göstergem vardı günde ortalama 15km yapıyordum. Yani hayatım boyunca bisikletle 5bin km kadar yapmışımdır. Bu iki tekerde denge becerilerimi geliştirdi.
    99 yılında otomobillendikten sonra 2006 yılına kadar otomobil ile tamamına yakını şehir içi olmak üzere 260bin km yol yaptım. Bu çoğu insanın 20 senede yapacağı yoldur. Buda büyük şehirde trafik tecrübesini kazandırdı.
    4 Nisan günü bir arkadaşımla yaptığım konuşmada motorsiklet almaya karar verdim. Pek çok bilen (ki ÇOĞUNLUĞU BİLDİĞİNİ SANAN YADA BOŞ KONUŞANLARDIR, gerçekten bilenleri ayıklamayı bilen diğerlerini DİNLEMEYİN) kişiyle konuştum.
    Konuştuklarımın tamamına yakını sakın 250ccden büyük alma, düşersin patlarsın ölürsün arabayla hiç alakası yok araba kullanman hiç artı sağlamaz gibi bir sürü laf etti.
    Bende belki onların inadına 7 nisanda 750cc ve 250kg ağırlığında bir cruiser honda motor aldım. Motor 12 gün sonra gelecekti.
    Ertesi gün sadece 15 dakikalığına scootera bindim. Ertesi günde 185cc cross motoru olan bir arkadaşım (asfalt lastiği takılmış) gelip bana 1 saat kadar temel bilgileri gösterdi. (Denge, vites, debriyaj vs) Sonraki 10 gün boyunca hiç motor kullanmadım fakat daha önce ayıklamış olduğum gerçek bilenlerden bol miktarda teorik bilgiler aldım.
    Ve gün geldi motorsikletim geldi.
    250kg ağırlığında hantal, turu olmayan, kontrolü zor, 750cc aşırı torklu bir makina. Yani bana söylenilenlere göre MUTLAKA patlayacağım düşeceğim çarpacağım vs bir makina. Ne oldu dersiniz?
    Daha üstüne ilk bindiğim dakikadan itibaren çok rahat kullanmaya başladım.
    Birinci haftanın sonunda ilk acemiliği atlattım.
    Şu an itibari ile (tam bir ay oldu) 2300km yol yapmış, şehir dışına çıkmış, yağmurda kullanmış, yokuşta kullanmış, arkasında 110kg artçı ile kullanmış, 100km hıza kadar arkasını bilinçli savurmuş, ani durması gerekmiş, şanssız durumlarla karşılaşmış vs vs ama HİÇBİR VUKUATI OLMAYAN BİR SÜRÜCÜYÜM.
    Şimdi soruyorum (ve sonra açıklıyorum, lütfen okuyum) Ben uzaylımıyım, çok mu yetenekliyim, diğer insanlar atıyormuydu?
    Açıklıyorum:
    - Ben sorumluluk sahibiyim. Yaşım yeterli olgunlukta.
    - Kaliteli kaskım, montum, eldivenim herşeyim tamam.
    - Görünmez olduğumu biliyorum.
    - Şehir içinde her an önüme birşey çıkabilecek yerlerde kasksız 150 ile gitmemem gerektiğini biliyorum (ve gitmiyorum, bilmek yetmiyor)
    - Araştırıyorum, okuyorumi uyguluyorum.
    - Kontra viraj tekniğini Donal Duck'ın kitabından öğrendim, biliyorum başarıyla uyguluyorum. Bazı 10 yıllık motorcu adamların bile ne olduğunu bilmediğine ŞAŞIYORUM.
    - ALKOL KULLANMIYORUM.

    Peki ben doğru bir hareket mi yaptım. Açık söylemek gerekirse, eğer ufak bir motorsiklet alsaydım ekonomik açıdan düşününce zarar edecektim. Evet 125cc bir motor bile tüm işinizi görecek bir makinedir ama biz bunu zevk için aldıysak bir seferde 200km yol yapacaksak bir yerden sonra mutlaka değiştirmek isteyeceksinizdir. Ben şahsen şu an ki motorumu yıllarca değiştirmek/satmak istemiyorum. Motor almak sonra bıkıp satmak yanlış yatırımdır ve o parayı ne emeklerle kazandığımı bildiğim için böyle bir şeyden zarar etmek istemem. Ve bir süre sonra bana yetmediğini düşündüğüm bir motorun beni sıkmasını istemem.

    Varmak istediğim sonuç şu:
    Kimseyi takmayın gidip kocaman bir motor alın DEMİYORUM KESİNLİKLE.
    Sadece yeni başlayan 125in üstünde alamaz, olmaz katiyen olmaz ölür patlar çatlar şeklinde düşünceye KARŞI ÇIKIYORUM.

    EĞİTİM ŞART. İyi bilen birisinden eğitim almak çok önemli. Kafanızın içinde zaten olan birşeyi pratiğe dökmek çok daha kolay olacaktır.
    GİYİM ŞART. Kasksız kullanmayı düşüneyin bile. KASK SADECE DÜŞÜNCE İŞE YARAYAN BİRŞEY DEĞİLDİR. Rüzgar, böcek, sinek, taş ve SESTEN korur sizi.
    DİSİPLİN ŞART. Kimsenin sizi görmediğini varsayın. (Ki gözünüzün içine bakarken bile sizi görmediklerini anlayacaksınız) Her an bir kapı açılabilir, her an bir araç üstünüze kırabilir vs. Siz henüz olmamış bir şeyin önlemini alırsanız riski çok azaltırsınız.

    Bu arada bir ekleme yapayım. Bugün 250cc bir naked honda motor kullandım. Çok hafif ve kuvveti az olduğundan ne kadar kolay olduğuna çok çok şaşırdım. Evet gerçekten ağır ve güçlü olan motor çok daha zor. Ama imkansız değil.

    Birde benim boyum 1.69cm. Aldığım cruiser motor ile iki ayağım yere tam olarak basıyor. Fakat 125-250cc olan çoğu motor (scooterlar dahil) üzerinde balerin gibi parmak uçlarım üstünde duruyorum. Ve ben aşırı kısa değilim. Sizce hangisini idare etmem daha kolay olur?

    Benim 1 aylık motor yaşantımda yaşadıklarım bunlar. Ne yorumlar yapılacağını çok merak ediyorum. Umarım vermek istediğim mesaj doğru anlaşılır.

    SS (super sport, racing) motorlar konusunda diğer arkadaşların görüşüne katılıyorum.

    Hikayem bu. Bir tavsiyem, öğüt dinlediğiniz insanlar motora binmişlermi ne kadar binmişler buna bakın. Pekçok insan hiç yapmadığı birşey konusunda sizi yanlış bilgilerle zehirler.
    Bilenin tavsiyelere pek tabiki uyun ama son kararı verecek olan sizsiniz. TABİ olgun, mantıklı, sorumluluk sahibi düşünebiliyorsanız (ve pek tabiki aldıktan sonrada bunu sürdürebilecekseniz)

    Birde kaskı kolunda gezenler, gezilere çıktıklarında rakıları devirip fotoğrafları yayınlayanlar, yarış motorlarında kasksız yüksek süratte kaza yapıp ölenler (ve öldükten sonra sırf öldüğü için ölenin arkasından konuşulmaz diye adam olanlar) yüzünden TÜM MOTORCULAR yara alıyor bunu bilesiniz.

    Ben artık motor çok tehlikeli diyen insanlardan bıktım. Evet otomobilden daha riskli. Ama herşeyde biraz risk vardır mesele bu riski AZALTMAK hatta MİNİMUMA indirmek. Gerekli önlemleri alırsanız, motorsiklet riski alınabilecek bir zevktir.

    Saygılarımla...
    Mehmet Emin


    Selamlar Emin bey,

    Öncelikle yeteneğinizin olduğunu belirtmek isterim. Zira crusier en zor kullanılan motosiklet modelidir (çatal açısı olan ve gidonu çok az dönen ve ağır bir motor olduğu için)

    Motosiklete çabuk adapte olup sizin deyiminizle vukuat yaşamamanızın nedeni daha önceden trafik tecrübesine sahip olmanızdır. Ama tabiki bu "motosiklette her zaman öğrencisinizdir" felsefesi ile düşünüldüğünde kendinize aşırı güvene sebebiyet vermemeli ki motosiklet kullanırken yeteneklerinizin de bir sınırı olduğunu gerçeğini unutmayasınız.

    Kendinizi her zaman bilgiye ve öğrenmeye açık bir şekilde yetiştirdiğiniz belli ama egonuzun bunu engellemesine karşı özellikle dikkat edin.

    Forumlarda tartışılan hacimden çok motor gücü ve trafik tecrübesidir.
    Kaç cc ile başlamalıyım derseniz:

    125cc olup da 27hp güç üreten 2 zamanlı aprilia gp125 bir motosiklet de alabilirsiniz. Ya da 125 cc olup 8hp gücünde bir scoter da alabilirsiniz.

    Bizim tartıştığımız nokta ise şu:

    İnsanlara mümkün olduğunca küçük cc tavsiye ediyoruz ki (özellikle trafik tecrübesi olmayan insanlar) hız yapmasınlar, trafiği iyi öğrensinler, gücü kontrol etmeyi öğrensinler, bu araçların belli bir teknikle kullanılan taşıt olduklarını hasar almadan öğrensinler diye.

    Kaç cc ile başlamalıyım? yerine kaç hp lik bir motor almalıyım? demek daha mantıklı olur bu durumda.

    Her motorun kullanım şekli farklıdır, her motorun tekniği farklıdır, her motorun limitleri farklıdır

    Kullanmış olduğunuz shadow 750 güç olarak düşük fakat tork olarak çok kuvvetli bir motordur. (crusier motorlar düşük devirde büyük viteste sürüldüğünden dolayı.) dolayısı ile bu modeller drift / yanlama bakımından çok hassas motorlardır. virajdayken gaz açtığınızda motorun arkasının yanınıza yaklaştığını görebilirsiniz.

    Herkes sizin gibi netten araştırma yaparak teknikleri daha önceden tecrübe ederek ama her şeyden önce trafik tecrübesine sahip olarak başlasa , zaten bu tip tartışmalara bile gerek kalmazdı emin olun

    Yeni başlayan birine shadow verirseniz kullanabilir. Düşük süratlarde kontrayı bilmiyorsa diyarbakır karpuzu gibi düşme ihtimali yüksektir. Motoru kullanmaya başladığınızda debriyajı sıkan kolunuzun bir süre sonra ağrıdığını, omuzlarınıza ağrılar girdiğini hissetmişsinizdir mutlaka. Vücudunuzun motora adapte olma süresi de vardır. Bunların hepsi birer süreçtir. Bu süreç kişinin yeteneklerine göre değişiklik gösterecektir.

    Ama biz burada insanlara motor tavsiye ederken en geç öğrenen insanı baz alarak tavsiye veriyoruz.

    Crusier motorlar ile başlangıç yapılmaz demiyorum dikkat edin.. Gayet rahat kullanabilirsiniz. Çünkü crusier yapı itibarı ile yavaş gidilince zevk alınan motorlardandır. Ama ağır, sıkışık trafikte araba gibi beklemek zorunda olduğunuz, manevra kabiliyeti commuter motorlara göre daha az olan motorda tecrübe yaşamak kişiye işkence gibi gelecektir.( ben de crusier ile başladım).

    Büyük hacim ile başlamayın dememizin sebeblerinden biri budur. Bir diğeri ise crusierlar diğer motorlara göre daha az tehlikelidir. Bu yüzden insanlara tavsiye verirken motosikletin temel ilkelerini ve tekniklerini küçük bir motorda tecrübe ettikten sonra crusier motorlara geçmelerini tavsiye ediyorum (600 cc).

    Ama bu tavsiyemi sadece crusier/chopper modeller için yapabilrim. Enduro, sport-touring, super suport tipi motorların beygir güçleri crusierlara nazaran çok yüksek olduğu için tecrübe gerektirecektir.

    Burada tecrübe km değildir. Çünkü bir motorla 50.000km yapmak sizin o motorla artık tek parça olduğunuzu adapte olduğunuzu kanıtlar. Başka tarz bir motora geçtiğinizde kendinizi yeni başlamış gibi hissedebilirsiniz...

    50.000km içerisinde nasıl tecrübeler yaşadınız? kaç defa ölüm tehlikesi atlattınız? Kötü hava koşullarında neler yaptınız? virajlarda tehlike olduğunda ne yaptınız? yol bozukluklarında neler yaptınız?
    gibi bu tecrübeleri 15.000km her türlü yolda kullanarak edindiyseniz ayrı, sadece istanbul-ankara arası düz yolda gidip geldiyseniz ayrıdır...

    Dolayısı ile Emin bey bizim anlatmak istediğimiz, her beceri seviyesindeki insanı aynı kefeye koyup bilinçlendirebilmektir.

    Yeni motorunuz hayırlı olsun, rüzgarınız eksik olmasın


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler