iş kullanabilmek kullanamamak meselesi değil zaten. debriyajı gazı çok iyi ayarlıyo olabilirsin virajlara nasıl girmen gerektiğini çok iyi biliyor olabilirsin trafik kurallarını bilip bunlara uyuyor olabilirsin yani normal şartlarda yüksek ccli agresif bir motoru bir noktadan diğer bir noktaya ulaştırabilecek kapasitede olabilirsin.
ancak, burdaki insanların anlatmak istediği anormal şartlarda motoru kontrol altında tutup, oluşan -buraya dikkat oluşabilecek demiyorum oluşan- tehlikeyi bertaraf etmekte acemi bir sürücü çuvallar. özellikle trafikte aklınızın ucundan geçmeyecek hadiselerle karşılaşabilirsiniz ve ne yapacağınızı bilemezseniz karşılaşacağınız bedel çok ağır olabilir.
işin bir başka yönünüde başımdan geçen olay ile özetlemek istiyorum; kırmızı ışıkta durduğumda özellikle yaş aralığı 20-25 dolayları olan gençler yada delikanlılar diyelim arabalarıyla, motorlarıyla hatta bir keresinde scooterla(!) "abi bu kaç yapıyo" , "kapışalım mı", "piyasa yapalım mı" vs.vs. sözlerle ayrıca ara gazlarla insanı yarışmaya tahrik ediyorlar.
acemisiniz ama altınızda 4-5sn gibi sürelerde 100km hıza çıkabilecek bir makina var. genç bir sürücünün kendini ıspatlama isteği ve egosu çok yüksek olabilir ve %90 özellikle racing kullanıcıları bu tuzağa düşerler, sonuç çok üzücü olabilir. (kendini bilen, ne yapıp ne yapmaması gerektiğinin farkında olan egolarını kontrol edebilen(?) insanları tenzih ederim.)
çok fazla uzatmıyorum demek istediğim anlaşılır herhalde....
it's just living and leaving::145::
1000cc makina kullanmadım ama artçı oldum 300km/h leri gördük o bile yetti M3de kullanmadım ama yan koltuğunda çok
oturdum benim orada anlatmak istediğim gayet açık ve net sen anlamak istediğin gibi anlıyorsan benim için hava hoş ama
çıkıpta ben hiç motor kullanmadım 1000CC lik makina aldım diye burada konuşan kim olursa olsun kusura bakma ama aynı
şekilde yaklaşırım heleki araba ile motoru kıyaslarsa...sizin gibiler çıkıyor 1000lik makinalarla 600 lük makinalarla başlıyor hiçbir
eğitimi olmadan sonra haberlerde izliyoruz motorla hız yapan genç feci şekilde can verdi yeni motora başlamak isteyenlerin
aileleride doğal olarak çocuklarını korumaya çalışıyorlar neden işte sizin gibileri için yürümeyi öğrenemeden koşmaya
çalışanlar yüzünden eğitim yok deneyim yok aldım sürüyorum bisikletmi bu ???? ben R1 e anahtar attırdım 954e anahtar
attırdım nedenini merak ediyormusun ikisininde ilk motoruydu bi b.ktan haberleri yoktu düzde uzuyor viraja gelince tın tın
dönüyordu gaza gelip biraz çevirincede Onlar Hep Bizimle Birlikteler topiğinde başlığını veya akşam haberlerde yine
motor yine gencecik bir hayat bitti haberini alıyoruz...kendin için birşey yapmıyorsun bari arkandan gelenleri etkileme...
saygılar kazasız belasız keyifli sürüşler...
İstersen milyon km tecrüben olsun, SS'e binip gazlıyorsan her an ölebilir ve haber olabilirsin.
Mesela Rossi'ye trafikte scooter harici motosiklet kullanmasının yasak olmasının sebebi çok gaz bir tip olması değil, takımının sezon bitmeden önce Rossi'nin ölmesini istememesi.
Kişi SS'e binip asla gazlamıyorsada psikolojik sorunların vardır, kullanmayacağı bir makinaya neden ortalama 20bin Ytl verir, kendisine uyan bir motosiklet alsın derim.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
aYe şimdi sen 1000lik bir makina ile başlamayı doğrumu buluyorsun ???? hiç motor kullanmamış bir kişi gidip 1000lik makina alıp başlayabilirmi???? ayrıca heran hepimiz ölümlü bir kaza yapabiliriz bunuda unutmamak gerek...ama sen altındaki makinanın gücünü biliyorsun ve bununla başlanabilirmi diyorsun yoksa benmi yanlış anladım??
Büyük bir kısım için hayır derim aslında ama kesinlikle hayır demem.
Genelleme yapamam, kişiden kişiye değişir, bu konu hakkında daha önce kişisel durumumu ve fikrimi defalarca yazdım forum içersinde.
Bu benim motosikletli 1,5'uncu senem ikinci 1000RR'ım ve ikinci motorum.
Türkiyedeki en deneyimli ve iyi SS sürücülerinden Sinan Sofuoğlu' nun bile SS ile kaza yapıp hemde pistte vefat ettiğini düşünürsek...
Sadece bir kaburga, bir kaç ufak ayak kemiği, bel sağ sol dizler ve popoda bir kaç yara izi dışında pek birşeyim yok, şimdilik şans benden yana.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
tamam gelmee bu kadar üstüme
mobilet alacam
çift motorlu alim onlar hızlı kaçıyomuş
arkadaşlar parası olupta yada istediği motoru alma imkanı olupta dur ben bu işin eğitimini alayım yavaşa yavaş bana uygun motorla başlayayım diyen bir adam görmedim varsada lafım onlara değil ben çocukluğumdan beri motor üstündeyim hala motosiklet eğitimi almak için kıç atıyorum s.s. deyince aman abisi benden uzak olsun diyorum paramda olsa almam bu benim tercihim onunda tadına baktık güzel hoş ama istanbulda 4 kolluya bilet sen istediğin kadar usta ol hikaye ne civanlar delikanlılar gitti ohooo
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
memin1857 arkadaşıma katılıyorum, sırf adaş olduğumuz için değil haklılık payı olduğu için katılıyorum. Gerçekten de insan önce beynine hakim olmalı. Yoksa 125 cc ile de ölümcül kazalar yapabilir. Ben de memin1857 gibi bi anda motosiklet sevdasına tutuldum ve ilk motosikletim Yamaha R6. Allah şükür şu ana kadar bir vukuatım olmadı. Ama ben motosiklet kullanırkan motosikletin sınırlarına göre değil kendi sınırlarıma göre kullanmaya gayret ediyorum. Kendi sınırlarım genişledikçe motosikleti de buna orantılı kullanıyorum. Ve mutlaka korumalarımla yola çıkıyorum. Kısacık bir gezi için bile olsa... Herkese kazasız sürüşler diliyorum...
Mehmet Emin BİLGİN
arkadaşım sen beni çok yanlış anlamışsın ben motor gücü olarak anlatım yaparken tarz meselsini vurguladım ordaki amaç arabayla motoru fiziken kıyaslamak asla değildi
ben tarz olarak o yazıyı sanırım anlamadın tekrar anlatıyım bazısı spor sever bazısı ekonomik sever bazında hem spor vardır hafta sonu gezmeye kullanır ama işe güce git gel hammal işlerine hafta içleri elinde ekonomik bir araç vardır onu kullanır bazısında jeep vardır gezmeye uzun yola onla gider ama şehir içi amele işlerine ekonomik minik bir aracı vardır bunu kullanır buda bir ekonomidir
motorcular içinde aynısının geçerli olması gerekir ki çevremde böyle motorcular var adamın racingi var ama haftaiçi git gellere bir tane jinlunu var onu kullanıyor bir arkadaş var onda da race makina var ama haftaiçi piaggio maksi scooterı var onu kullanıyor
misal adamda enduro vardır ama şehir içine az yakan bir maksi kullanabilir yada adamda race vardır haftasonu eylencesine gece eylencesine kullanıyordur ama onun dışında haftaiçi işine git gel amele işlerine almışdır ufak hacimli iş gören bir şey onu kullanıyordur ben önceki yazımda bunu kast etmeye çalışdım cc olayı tarz meselesidir arabayı motorla öyle direk kıyaslamadım fiziki olarak asla....
1000 likten başlayıp 50 liğe geçilmeli :D:D:D
işte farklı yorum :D
[ sakın denemeyin ]
arkadaşım sana aynen katılıyorum düşük cc den başlama mantığı yanlış değil ama kendini bilen birisi için gereksiz görüyorum ben bisikletten vitesli motora geçtim inanın motor daha kolaymış :D mantıklı bi şekilde kullanılırsa cc pek de önemli değil diyorum
mesela x kişisinin hayalinde bi kawasaki vulcan 1600 bunu almayada kararlı
gel görki adam o motoru alıncaya kadar 10 senesini verecek
önce bi 100 cc ardından 250 cc ardından yüksek cc sınıfına giren bi 600 veya 750 civarı bişey sonra kolay gelsin artık iş işten geçmemişse kawa ya yönlen
direk 1600 den başlamakda pek mantıklı değil tabiiki önce biraz eğitim alıp kullanmak gerekli
..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..
..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..
aslında sürekli acemilere yapılan dayatmalar da doğru değil böyle bi yazı iyi oldu diyebiliriz belki...
ben yıllarca bisiklet kullandım ankarada heryere onunla giderdim ve motorlu araçla trafiğe çıkmama gerçekten çok yardımı oldu.
ilk motorum bi scooter dı sattım arkadaşların vitesli motorlarını kullandım ve gerçekten de motorlara hakim olabildiğimi görüyorum (250 lik çin malı chopperlar) ama kendim böyle bi motora sahip olmadım.
şimdi kendime bi motor almak istiyorum ama cbf250 bana çok mantıklı gelmesine rağmen sırf geçiş için almak istemiyorum 500-600 cc bi motor belki yükseltme açısından hızlı görünecek ama bu yazıyı okuyunca farkettim ki cesaretimi kırmama gerek yok, 250cc ye sahip olmadım ama tecrübe ettim ve yeterli olduğunu da düşünüyorum, şimdi uzun yola rahat çıkabileceğim bi motor almamın bi sakıncası yoktur diye düşünüyorum, hem aldığım motoru daha uzun süre kullanma düşüncem var hemde sokaklarda artislik yapan süratli kullanan biri değilim...
düzeltme: düşündüğüm motorlar naked tarzı, yanlış anlaşılmasın gidip de 600lük bi racinge geçmeyi düşünmüyor ve savunmuyorum tabiki ;)
motor cc işi değil amaç işi tarz işidir
şehir içindeysen en ideal güzel bir maksi 150-250cc benzin açısından ekonomik sürat açısından gayet ideal
chopper uzun yol için bence ideal
enduro uzun yol doğa gezileri için ideal
race sürat sevenler için ideal
cross alternatif spor türlerini sevenler için ideal
bence ömrünün çoğunu şehir içinde geçiren ve en çok kısa mesafe git gel yapan ve trafikden dolayıda dur kalk çok yapan insanlar için yani istanbul izmir ankara gibi büyük şehirlerde yaşayan insanlar için bence en ideali 150-250 cc arası güzel bir maksi scooter..
bu yukarda yazdıklarım hepsi bencedir yani tamamen benim görüşümdür başkalarına yanlış gelebilir doğğru gelebilir her fikre açığım
Selamlar Emin bey,
Öncelikle yeteneğinizin olduğunu belirtmek isterim. Zira crusier en zor kullanılan motosiklet modelidir (çatal açısı olan ve gidonu çok az dönen ve ağır bir motor olduğu için)
Motosiklete çabuk adapte olup sizin deyiminizle vukuat yaşamamanızın nedeni daha önceden trafik tecrübesine sahip olmanızdır. Ama tabiki bu "motosiklette her zaman öğrencisinizdir" felsefesi ile düşünüldüğünde kendinize aşırı güvene sebebiyet vermemeli ki motosiklet kullanırken yeteneklerinizin de bir sınırı olduğunu gerçeğini unutmayasınız.
Kendinizi her zaman bilgiye ve öğrenmeye açık bir şekilde yetiştirdiğiniz belli ama egonuzun bunu engellemesine karşı özellikle dikkat edin.
Forumlarda tartışılan hacimden çok motor gücü ve trafik tecrübesidir.
Kaç cc ile başlamalıyım derseniz:
125cc olup da 27hp güç üreten 2 zamanlı aprilia gp125 bir motosiklet de alabilirsiniz. Ya da 125 cc olup 8hp gücünde bir scoter da alabilirsiniz.
Bizim tartıştığımız nokta ise şu:
İnsanlara mümkün olduğunca küçük cc tavsiye ediyoruz ki (özellikle trafik tecrübesi olmayan insanlar) hız yapmasınlar, trafiği iyi öğrensinler, gücü kontrol etmeyi öğrensinler, bu araçların belli bir teknikle kullanılan taşıt olduklarını hasar almadan öğrensinler diye.
Kaç cc ile başlamalıyım? yerine kaç hp lik bir motor almalıyım? demek daha mantıklı olur bu durumda.
Her motorun kullanım şekli farklıdır, her motorun tekniği farklıdır, her motorun limitleri farklıdır
Kullanmış olduğunuz shadow 750 güç olarak düşük fakat tork olarak çok kuvvetli bir motordur. (crusier motorlar düşük devirde büyük viteste sürüldüğünden dolayı.) dolayısı ile bu modeller drift / yanlama bakımından çok hassas motorlardır. virajdayken gaz açtığınızda motorun arkasının yanınıza yaklaştığını görebilirsiniz.
Herkes sizin gibi netten araştırma yaparak teknikleri daha önceden tecrübe ederek ama her şeyden önce trafik tecrübesine sahip olarak başlasa , zaten bu tip tartışmalara bile gerek kalmazdı emin olun
Yeni başlayan birine shadow verirseniz kullanabilir. Düşük süratlarde kontrayı bilmiyorsa diyarbakır karpuzu gibi düşme ihtimali yüksektir. Motoru kullanmaya başladığınızda debriyajı sıkan kolunuzun bir süre sonra ağrıdığını, omuzlarınıza ağrılar girdiğini hissetmişsinizdir mutlaka. Vücudunuzun motora adapte olma süresi de vardır. Bunların hepsi birer süreçtir. Bu süreç kişinin yeteneklerine göre değişiklik gösterecektir.
Ama biz burada insanlara motor tavsiye ederken en geç öğrenen insanı baz alarak tavsiye veriyoruz.
Crusier motorlar ile başlangıç yapılmaz demiyorum dikkat edin.. Gayet rahat kullanabilirsiniz. Çünkü crusier yapı itibarı ile yavaş gidilince zevk alınan motorlardandır. Ama ağır, sıkışık trafikte araba gibi beklemek zorunda olduğunuz, manevra kabiliyeti commuter motorlara göre daha az olan motorda tecrübe yaşamak kişiye işkence gibi gelecektir.( ben de crusier ile başladım).
Büyük hacim ile başlamayın dememizin sebeblerinden biri budur. Bir diğeri ise crusierlar diğer motorlara göre daha az tehlikelidir. Bu yüzden insanlara tavsiye verirken motosikletin temel ilkelerini ve tekniklerini küçük bir motorda tecrübe ettikten sonra crusier motorlara geçmelerini tavsiye ediyorum (600 cc).
Ama bu tavsiyemi sadece crusier/chopper modeller için yapabilrim. Enduro, sport-touring, super suport tipi motorların beygir güçleri crusierlara nazaran çok yüksek olduğu için tecrübe gerektirecektir.
Burada tecrübe km değildir. Çünkü bir motorla 50.000km yapmak sizin o motorla artık tek parça olduğunuzu adapte olduğunuzu kanıtlar. Başka tarz bir motora geçtiğinizde kendinizi yeni başlamış gibi hissedebilirsiniz...
50.000km içerisinde nasıl tecrübeler yaşadınız? kaç defa ölüm tehlikesi atlattınız? Kötü hava koşullarında neler yaptınız? virajlarda tehlike olduğunda ne yaptınız? yol bozukluklarında neler yaptınız?
gibi bu tecrübeleri 15.000km her türlü yolda kullanarak edindiyseniz ayrı, sadece istanbul-ankara arası düz yolda gidip geldiyseniz ayrıdır...
Dolayısı ile Emin bey bizim anlatmak istediğimiz, her beceri seviyesindeki insanı aynı kefeye koyup bilinçlendirebilmektir.
Yeni motorunuz hayırlı olsun, rüzgarınız eksik olmasın
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)