ilk motorum kaç cc olmalı meselesine farklı yorum
-
06 Ağustos 2006, 15:04
#41
BBRR adlı üyeden alıntı
gaffar motor tecrüben ne ben çok merak ettim hayatında kaç motora bindin bu görüşleri yazabilmek için ben ss dahil her motoru kullandım ...başlangıç işi tamamen cesaret ve eğitim işidir bunu örneklerle kanıtladım amerikada trafik polisleri bizde jandarma ve motorlu polisler aynı eğitimle 1000 cc üzerinde motorları kullanıyorlar...atmasyon bilgi çok kolay ...bak ben o yazıyı hazırlarken araştırmalar yaptım trafik polisleriyle konu hakkında konuşmak için trafik büro amirliğine jandarma komutanlığına gittim ....enduro modeller oturuş kullanım vede kıvraklık bakımından copper lardan çok daha rahat kullanılır ...uzun zaman enduro kullanmış biri olarak bunu diyorum ....senin deneyim ne kadar ve hangi motorlara bindin
Sevgili BBrr, ben 1 yıllık motorcuyum çok iyi sürücü olduğum söylenemez. Eğitimlerle ve bu tip sitelerle kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Kısmetse yarın Fazer FZ6 alıyorum. Umarım benim için hayırlı olur.
Sizin tecrübeli bir sürücü olduğunuzun farkındayım. Söylediklerinizin büyük ksmında haklılık payınız da mutlaka vardır. Ama ben ilk cümleye "Başlangıç cc si aldatmacası" na fena takıldım. Gerçekten bu kadar emek sarfettiyseniz sizi canı gönülden kutlarım. Bu ilk cümle bence bu emeği gölgede bırakıyor. Çünkü yanlış anlamaya ve yanlış yönlenmeye açık bir cümle. Sanırım sorunumuz ne söylendiğinden çok nasıl söylendiği. Umarım bana kırılmamışsındır ve saygısızlık yaptığımı düşünmemişindir. Kazara böyle bir densizlik yapmışsam beni bağışlayın. Ben muhalefet yaparak konunun irdelenmesine katkıda bulunduğumu düşünüyorum. Umarım herkes kendisi için en doğru ve hayırlı olanı yapar.
Aslında sizinle şahsen tanışıp muhabbet etmek isterim.
Saygılarımla,
Ali
Life is for my own to live my own way - Metallica
(Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)
Reklamlar
-
06 Ağustos 2006, 21:37
#42
İstisnalar kaideyi bozmaz.
Yalnız şuna katılıyorum. Eğer alacağım motor beni kesmeyecek, param var, hayalim var diyorsanız hemen 2-3 ay içinde değiştireceğiniz motoru almayın, onun yerine gidin kiralayın, asıl motorunuzu alınca birkaç sene binin. Ben alınca mesela birlikte yaşlanacağız. Üstünüze afiyet çok eli sıkıyımdır.
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
-
07 Ağustos 2006, 00:10
#43
kendimden örnek vereyim:
2006 baharında hiç motosiklet tecrübem yoktu ve ilk motor olarak vitesli 125 cc mondial agk aldım. (bi arkadaşımla birlikte ortak olarak).
satıcılar buna biz köylü motoru diye satıyoruz diyerek bini aşağı yukarı aynı fiyatlarda otomatik scooterları önerdiler. kabul etmedim ve vitesli aldım çünkü amacım sadece zevk olarak kullanacağım motorda vites kullanımını öğrenmekti.
sonra ufak ufak boş alanlarda çalıştım ve bi gün (yaklaşık 50 km tecrübeden sonra) arkamda artçı arkadaşımla dik bi rampa çıkıyodum. 2. vitesteydim. motorun bayılacağını anlayınca debriyajı sıktım bire aldım ve akıllıyım ya devir düşmesin diye güzellll bi ara gazı verip debriyajı bıraktım. tabi noldu ciddi rampada ön teker şaha kalkıverdi. arkamda da artçı. Allah'tan refleksif olarak debriyaj sıktım ve öne bastırdım gidonu. şükür toparladım. Ama eğer altımda 250 lik falan olsaydı kesin motor üstümüzdeydi.
geçen hafta ise 250 cc lik cruiser motorumu aldım. ilk dakikalarda ağırlığı yüzünden ( 125 lik 100 kg. 250 lik 160 kg) hakim olamıyorum gibi geldi, düşük süratte deviricem gibi hissediyodum ama çok değil şehir içi 10 km sonra yeni motorun kalın lastikleri ve ağırlığı ve gücü sayesinde eskisinden daha güvenli bi sürüş sağladığını anladım.
ben acemi bi kullancı olarak sürati sevmiyorum (İnşallah ustalaşıncada bu durumu koruyacağım) ama 50-60 km süratlerde 250 lik daha fazla güven hissi veriyo bana.
Ancak şunu söylemek istiyorum ki eğer 125 ile başlamasaydım şu an 250 lik motoruma bu kadar rahat hakim olamazdım. bence tecrübesiz kişiler için motosiklet tekniği düşük ağırlık sayesinde düşük cc de öğrenilir.
Ama teorisin geliştirmiş, eğitimini almış bi kişinin ötesini de yapabileceğini düşünüyorum.
Umarım ileride bi gün bende +600 cc bi motor alabilirim. son sürati sevmemekle beraber motosiklette torka ve akselerasyona bayılıyorum. maksimum 80 km/h yapacak olsamda bu sürate sürüklenir gibi çıkabilmeyi isterim ne yalan söyleyeyim...
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
07 Ağustos 2006, 00:59
#44
bence 250 cc acemi adam için biraz fazla
.
-
ahhh sizi ihtiyarlar
bugune kadar 2 veya 3 kere motora bindim
temmuz ayında cbr 1000 rr aldım iyide kullanıyorum ama hız yapmamaya çok dikkat ediyorum bazen bakıyorum ibre baya bi çıkıyo yavaş yavaş yavaş kaskın içinde konuşuyorum.
kısacası sölemek gerekirse eğerki birşeye çok merakın varsa bir şeyi çok istiyorsan o olur bunu araba sürmek olarakda düşünebilirsin hayatında kimse sana araba sürmeyi öğretmemişdir ama koltuga geçtiğin zaman kullanırsın
hee birde motor 2 teker onda düşme şansı var diyen arkadaşlara
artist adama değil motorsiklet 6 tekerlekli kepçe versen onla bile kaza yapar.
-
Mesajı yazan arkadaş motorumu hiç değiştirmiycem yazmış ama profilinde FAZER yazıyor. Demekki mesajı yazdıktan 1 yıl sonra motorunu değiştirmiş işte.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
-
CC de neymiş yeni başlayan için en önmli olan hafif ve kontrolü kolay olmasıdır.
CC de ne oluyo?
-
siteye açılan konular ve cevaplar kalitesizleşti sanki...
geyik yapmak mesaj kasmak için cevaplar yazılıyo faydasız amaçsız...
farkimi farketmedin ya artik farketsende farketmez
-
arkadaşlar cc nin bir önemi yokdur
bunu arabaya örnek veriyim isteyen 1.2 kullanır isteyen 1.4 kullanır isteyen 2.0 araç kullanır
motorlardada değişen bir şey yok ekonomi şehir içi devamlı randımanlı sürmek isteyenler düşük cc seri motor kullanırlar buna en güzel örnek kuryelerdir az yakar şehir içi iyi kaçar
normal şahıslar içinde scooter tipi dediğimiz motorlardır şehir içi gene...
yüksek hacimli motor zevk tercih ve amaç meselesidir nasıl çok uzun yol yapan bir araç sahibi mazotlu yüksek hacimli araba alırsa uzun yol yapan bir motor sürücüsüde yüksek hacimli kolay kolay şişmiycek motor alır bunlar aynı şeyler
nasıl arabada sürat yapan bir genç spor yüksek hacimli bir araba alırsa racing motor alan arkadaşda tabiki yüksek cc li motor alır yani bunda şaşıcak ne var
ben hep derim şehir içi için ideal cc 150 ila 250 cc arasıdır çünkü şehir içinde altınızda 1200cclik motorda olsa 60-80 arasını geçemezsiniz 250cc lik motorda olsa geçemessiniz istanbul için konuşuyorum sadece benzin israfı olur..
yani şu ufak cc başlangıç içindir mantığı çok yanlış bu gün adamın evinde jeepi var ama şehir içinde 1.4 yada 1.2 ufak ekonomik araç kullanıyor çok insanlar var böyle...
-
Birileri konuyu hortlatmış yıl 2006 da açılmış önemli değil, motoru heves,zevk yada hava atmak,yada piyasa yapmak için alıcaksan 1300 hayabusa alınır.Ama amaç için alınacaksa o zaman değişir.Bu insanın içinden gelen bir duygudur,hazdır,motor aşkıdır.Bana 1300 hayabusayı hediye edecekler ne binebilirim nede kullanabilirim.Dedimya bu amaç için, ben uzun yolu dağı bayırı severim o yüzden en uygunu beim için enduro,ama hala eksiğim var 17 yıldır motor kullanmama rağmen kumda çamurda suyun içinde kullanmadım.Bunuda öğrenmenin tek yolu önce araştırmak sonra uygulamak.Yani tek kelimeyle BİLİNÇ diyorum motosiklet kulanma bilinci; cc,tork,güç,hız tip önemli değil yeterki altındaki gücün ne olduğunu nasıl kullanıldığını bil.
-
ben hep diyorum motoru şehir içi git gel için alıcak olanlar kesinlikle paraya fazla kıymasınlar gerek yok hiç bir zaman şehir içinde 100 ün üstüne çıkamazlar o hıza bile nadir çıkarlar konuşduğumuz şehir istanbulsa istanbul içi için bence 250 cc güzel bir maksi scooter ideal
onun dışında ekstra olarak alternatif zevkleri varsa o şahsın ikinci motor olarak istediği kadar yüksek hacimli bir motor alabilir onuda uzun yolda yada zevki ne yöndeyse o yönde kullanır
ama zevk motorunu gündelik kullanıma uyarlarsanız
istanbul gibi büyük şehirlerde motorunuza araba muamelesi yaparlar her şeyinizden para alırlar
bizim bakırköy çarşıda adamda k1200 var belediyeciler kaldırıma bile koydurmuyorlar kaldırımda ibr ton scooterlar var benimkide dahil ses etmiyorlar ama öyle havalı yapılı iri yer kaplıyan motoru gördülermi kaldır diyorlar bir keresinde de devirdi birileri adamın motoru o günden beri adam otoparka abone oldu oraya normal arabalar gibi girip park ediyor
-
yawww bırakıın yaauwwwwwww.....
O KASKI Hemen Kafana Geçir.......
-
Sevgili kardeşim,
Yazını okudum, öncelikle, Maaşallah demek geldi içimden. (Nazara da inan, çok fazla açık etme kendini).
Yazından, iyi bir eğitim aldığın belli oluyor. Kültürün, görgün... nihayetinde ne kadar anlatırsan anlat, karşındakinin algılama kapasitesinden fazlasını ifade edemezsin. Bir araştır bakalım, sence motosiklet kullanan kaç kişi, saatte 20 km. hızın üzerinde motosikletin kontra hareket ettiğini biliyor, üstelik bunun bir fizik kuralı olduğunu....
Ben, kırk yaşımdan sonra motosiklet kullanmaya başladım, beş yıllık tecrübem var, öğrencilik yıllarımda Amerika ve Avrupada bulundum, bizim ülkemizde, motosiklet kullanmak, kıyaslanmayacak kadar, fazla tehlikeli.
Sana tek diyeceğim şu; bilinçli bir motosiklet sürücüsünün, ülkemizde kaza yapma ihtimali çok yüksek, bu da, diğer sürücüler (otomobil ağırlıklı) sebebiyle olacaktır.
Burada yapılabilecek tek şey var; çok çok DİKKATLİ ve TEDBİRLİ olmak.
Böyle sürdüğüne inanmakla birlikte, yazmadan edemedim.
Kazasız sürüşler, sevgi ve saygılar..
Mehmet Muratoğlu.
Dikili-İzmir.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
kuzeyege adlı üyeden alıntı
Bir araştır bakalım, sence motosiklet kullanan kaç kişi, saatte 20 km. hızın üzerinde motosikletin kontra hareket ettiğini biliyor, üstelik bunun bir fizik kuralı olduğunu....
20km gibi bir rakam vermek doğru olmaz.
5km de dahi kontra geçerli olabilir.
Bu motorun ve sizin kilonuzla deponuzdaki yakıtın miktarıyla(ağırlık açısından) v.s. bir çok şeyle ilgilidir.
Herkes kendi kullandığı motosiklette bu limitleri zamanla hissederek öğrenir.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
alper187 adlı üyeden alıntı
ahhh sizi ihtiyarlar
bugune kadar 2 veya 3 kere motora bindim
temmuz ayında cbr 1000 rr aldım iyide kullanıyorum ama hız yapmamaya çok dikkat ediyorum bazen bakıyorum ibre baya bi çıkıyo yavaş yavaş yavaş kaskın içinde konuşuyorum.
kısacası sölemek gerekirse eğerki birşeye çok merakın varsa bir şeyi çok istiyorsan o olur bunu araba sürmek olarakda düşünebilirsin hayatında kimse sana araba sürmeyi öğretmemişdir ama koltuga geçtiğin zaman kullanırsın
hee birde motor 2 teker onda düşme şansı var diyen arkadaşlara
artist adama değil motorsiklet 6 tekerlekli kepçe versen onla bile kaza yapar.
senin önünde saygıyla eğiliyorum allah asfaltı göstermesin 2-3 motora binmekle 1000rr alabiliyosan kullanabiliyosan biz 28bin km yi 125 likle yapmışız ve hala 500lük makinaya geçsekmi diye düşünüyoruz o zaman harbiden salakmışız (kendi adıma söyliyim yada salakmışım) demekki...
Murat2100 adlı üyeden alıntı
Mehmet Emin Abi Seni Ya Allah Gönderdi Yada Sen GeliP Benim Gibilerin Sahibi Olmaya Calıştın
Seni Tebrik Ediyorum Abi Banada 125 cc den başlamamı Söylediler Ama Ben Zaten Yüksek cc bir Motoru Kullana Bilecek Kabiliyetteyim Şuandada Bu Problemi Hala Tartışıyoruz Belkide Forumda Bana Kafasız Diyenlerde Olmuş Olabilir Kimi Abilerim Dalğa Gectigimi Düşünüyor Ama Motor Kullanmak Zor Olan birşey Deyil Sadece Bilinçli Kullanmak Gerekli
Bu Yazıyla Kimİ Abilerimizi Kızdırdın Kimi BeniM gİBİ Kardeşlerini Sevindirdin Nasıl Olsa İzmirliyiz
Crazy
İZMİRLİ sen avatarındaki makinayı al onunla başla nasılsa CC önemli değil...
motorhocası adlı üyeden alıntı
CC de neymiş yeni başlayan için en önmli olan hafif ve kontrolü kolay olmasıdır.
CC de ne oluyo?
CC si büyük ve kontrolü kolay olan bir makina gösterirmisin bana 1000CC olsun gaza tepkimesi 125 veya 250 gibi olsun vede sürati düşük olsun...cevabını bekliyorum
logaritma adlı üyeden alıntı
arkadaşlar cc nin bir önemi yokdur
bunu arabaya örnek veriyim isteyen 1.2 kullanır isteyen 1.4 kullanır isteyen 2.0 araç kullanır
motorlardada değişen bir şey yok ekonomi şehir içi devamlı randımanlı sürmek isteyenler düşük cc seri motor kullanırlar buna en güzel örnek kuryelerdir az yakar şehir içi iyi kaçar
normal şahıslar içinde scooter tipi dediğimiz motorlardır şehir içi gene...
yüksek hacimli motor zevk tercih ve amaç meselesidir nasıl çok uzun yol yapan bir araç sahibi mazotlu yüksek hacimli araba alırsa uzun yol yapan bir motor sürücüsüde yüksek hacimli kolay kolay şişmiycek motor alır bunlar aynı şeyler
nasıl arabada sürat yapan bir genç spor yüksek hacimli bir araba alırsa racing motor alan arkadaşda tabiki yüksek cc li motor alır yani bunda şaşıcak ne var
ben hep derim şehir içi için ideal cc 150 ila 250 cc arasıdır çünkü şehir içinde altınızda 1200cclik motorda olsa 60-80 arasını geçemezsiniz 250cc lik motorda olsa geçemessiniz istanbul için konuşuyorum sadece benzin israfı olur..
yani şu ufak cc başlangıç içindir mantığı çok yanlış bu gün adamın evinde jeepi var ama şehir içinde 1.4 yada 1.2 ufak ekonomik araç kullanıyor çok insanlar var böyle...
motoru arabayla kıyaslaman çok yanlış olmuş bence SERÇE kullanan BMW M3 te kullanabilir yada ŞAHİN kullanan ASTON MARTİN kullanabilir ama 125lik bir makina kullanan kişi 1000lik makina kullanırken bocalar ve belkide kullanamaz..
arabada aniden gaza asılsanda pek birşey fark etmez çünkü 4 tane tekerleği var arka savurur sonradan toparlar birde bunu motorda düşün istersen...
sonucunu TAHMİN EDEBİLİYORMUSUN...?
-
ya konunun birinde okumuştum ama hangisinde hatırlamadım o yüzden burdan yazayim dedim( diğer konu da başlangıçla alakalıydı).
Avrupada şöyle cc sınırlaması var böyle cc sınırlaması var diye yazıyorlar ama, bu uygulama sadece 21 yaş altı gençler için geçerli bir uygulama 21 yaş üzerine böyle bir sınırlama yok.
eklemek istedim.
it's just living and leaving::145::
-
SuPeR BiKe adlı üyeden alıntı
ya konunun birinde okumuştum ama hangisinde hatırlamadım o yüzden burdan yazayim dedim( diğer konu da başlangıçla alakalıydı).
Avrupada şöyle cc sınırlaması var böyle cc sınırlaması var diye yazıyorlar ama,
bu uygulama sadece 21 yaş altı gençler için geçerli bir uygulama 21 yaş üzerine böyle bir sınırlama yok.
eklemek istedim.
yani bu sitenin tecrübelileri yıllarca bizi kandırdılar haaa, inanamıyorum yaaaaa
-
nonsleep adlı üyeden alıntı
senin önünde saygıyla eğiliyorum allah asfaltı göstermesin 2-3 motora binmekle 1000rr alabiliyosan kullanabiliyosan biz 28bin km yi 125 likle yapmışız ve hala 500lük makinaya geçsekmi diye düşünüyoruz o zaman harbiden salakmışız (kendi adıma söyliyim yada salakmışım) demekki...
İZMİRLİ sen avatarındaki makinayı al onunla başla nasılsa CC önemli değil...
CC si büyük ve kontrolü kolay olan bir makina gösterirmisin bana 1000CC olsun gaza tepkimesi 125 veya 250 gibi olsun vede sürati düşük olsun...cevabını bekliyorum
motoru arabayla kıyaslaman çok yanlış olmuş bence SERÇE kullanan BMW M3 te kullanabilir yada ŞAHİN kullanan ASTON MARTİN kullanabilir ama 125lik bir makina kullanan kişi 1000lik makina kullanırken bocalar ve belkide kullanamaz..
arabada aniden gaza asılsanda pek birşey fark etmez çünkü 4 tane tekerleği var arka savurur sonradan toparlar birde bunu motorda düşün istersen...
sonucunu TAHMİN EDEBİLİYORMUSUN...?
:D:D:D:D
teşekkür ederim verdiğin bilgilerden dolayı.
hayatında hiç 1000 cc motor kullandınmı
yada hiç bmw m3 kullandınmı
bmw m3 e artistce binen biri ya kaza yapar yada başka bir arabaya çarpar
eğer bmw m3 e zevk için biniyorsan bu değişir.
1000 cc motorada artistce binen biri ya kaza yapar veya sakat kalır
ama o altındakini zevk için kullanıyorsa bu değişir.
-
yetenek meselesi işte herkes yapamayıp heeyecanlanan olumuyor degıl Allah muhafaza :S
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler