Hoş kendinde demişsin küçük CC'li makinede daha rahattım diye ama bize laf düşmez artık.Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Hoş kendinde demişsin küçük CC'li makinede daha rahattım diye ama bize laf düşmez artık.Kazasız belasız sürüşler dilerim.
yazıda özellikle "ss motorlar konusunda diğer arkadaşlar haklıdır" diye bir ibare varken neden bir sürü insan "atlamış" şöyleydi de böyleydi de diye anlamadım. Gerçekten de durum chopper/cruiser motorlarda farklı bir hal alıyor. Ben de yeni motor almayı düşünüyorum ve yıllardır hayat görgüm ve yaşam biçimimle tamamen özleşleştirdiğim tip olan cruiser bir motor oplmayı düşünüyorum.
Cc konusuyla ilgili bir çok yazı okudum ve önceden de düşündüğüm gibi dragstar 650 veya veya en500 gibi birşey almayı planlıyorum; aslında modelinden öte 500cc den düşük birşey almayı planlamıyorum. 1.92 - 87kg atletik yapıda biriyim, iyi bir araba sürücüsüyüm, arabayla şu güne kadar 150000km ye yakın yol yaptım, ve artık hayalim olan motorsiklet sürücülüğüne geçmeye karar verdim ve bunu öncelikle uzun yol sevdam üzerinden istiyorum; şimdi yani gideyim "abi 125 ten yukarsı çok fena ay ay ay" mı diyeyim ?
Yazıyı yazan arkadaşa tebrikler (bu arada motoru da şahane). Ve tekrar ben de belirteyim, ss motorlarda durum farklı(ymış) evet (zaten hiç bana göre de değiller).
Motorda başlangıç ccsi diye bişey yoktur. Hangi motorun üzerinde kendini rahat hissediyosan onu alır binersin nokta.
valla guzel kardesım dedıklerının bır cogunda kendıne gore haklı olabılırsın bırde soyle dusun evet belkı basına kotu bırsey gelmemesınin -ınsallah şansın ve becerın her zaman yanında olur motoruna zavkle ve sıhhatle bınersın-bır sebebı bırazda sanş olabılır mi acaba.bu sebepten bencede ınsanlara yanlış ornek olma derım.
tekrar motorunu kutlarzevkle urmen dıleklerımle .
gıcık
BBRR bak senin başlangıç cc si aldatmacası başlığın nerelere varıyor. O başlıkta bunları anlatmaya çalıştışmıştım.yilmazelektrik adlı üyeden alıntı
Başlığı açan arkadaşım cruiser motorlar diğerlerinden çok farklı. 1500 lük crusier ile başlasaydında çok zorlanmadan olaya hakim olabilirdin. Bunlar agresif makinalar değil. Ama bir transalp ki endurodur kendisi sana aynı kolaylığı sağlamaz. Bilmediğin o kadar farklı motor tarz ve kulanımı varken böyle bilgiçlik edalarıyla ben yaptım oldu muhabbeti sağlıksız ve yanlış düşüncedir. Ortaya atılan fikirlerde geniş istatistikler kişisel tecrübeden çok çok daha doğrudur. Salt kişisel tecrübe ile varılan sonuçlar tam doğru olamaz. Çünkü subjektif doğrulardır. Oysa burda ahkam kesmek için objektif doğrulara ihtiyaç vardır. Tabiki kendi deneyimini paylaşman güzel bir şey fakat burdan tüme varmak çok doğru değil kanısındayım.
Bununla birlikte deneyim zamanla oluşan bir şeydir. En iyi olduğunu hissettiğin anda çok acemice bir kaza yapabilirsin. (Allah korusun)
Allah herkese kazasız ve çok zevkli sürüşler nasip eylesin..
Life is for my own to live my own way - Metallica
(Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)
benim motor 50cc mobylette idi.70 cc lik 105 pejoya terfi ettim.10-15 yıl sonra 1000 cc lik.motor alabilirim.
motora başlama cc si mi olur yaw.alırsın bir motor başlarsın.Yüksek cc motor için sertifika lazım.ve hatta referans bile lazım.
İlk motoru 600 F olan biri olarak ben de birşeyler söyleyeyim.Olmaz diye bir şey yok tabi ki ama unutulmaması gereken çok önemli bir nokta var.Kurallar,kanunlar belli bir standart alınarak konur.Örneğin otobanda hız limiti 130 ise BMW da aynı hızda gidiyor,şahin de.Ayrıca bu 2 aracın her bakımdan farklı olmasının yanında,şoförlerinin yetenekleri de pek ala farklıdır.Ben otobanda sıkıntısız 250 ile gidiyorum diye; 1-Hep gidebileceğim anlamına gelmez 2-Herkes bu hızda gidebilecek diye bir kaide yok.
Çok şükür kaza bela yaşamamışsın,umarım da hiç yaşamazsın.Ama bir arkadaşımız "sen tam kıvamına gelmişsin" diye çok ince bir uyarı geçmiş sana.Bence dikkatli ol.Sakın yanlış anlama,benim en azından tecrübem sana ukalalık etmeye yetmez,aşağı yukarı aynı km.leri yapmışız.
Ben de şu kısa SS (sport-touring falan demeyin hır çıkar ) tecrübeme dayanarak söyleyebilirim ki,evet oluyor ama acemilik zor atılıyor ve Allah korusun bu acemilik anlarından her biri bir kazaya davetiye çıkarıyor.Dikkat,çalışma,yetenek,şans...Bunlar kurtardı,umarım hep de kurtarır
BBRR bu yazıyı da kopyala malum yere. Şans her zaman herkesin yanında olmayabilir.BOZ79 adlı üyeden alıntı
Life is for my own to live my own way - Metallica
(Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)
yorumlar yorumlar
Allah göstermesin şimdiye kadar büyük kaza yapmamak için küçük kazalar dışında kazam yok ama var sonuçta ...neden çünkü herkes aynı tarzda motorsiklet kullanmaz.ben tehlikeyi biraz severim ..yani şimdi birinin altında mobylette var diyelim sürekli tam gaz gidiyo birinin altındada vitesli bir motor var oda 30-50 km üstüne hiç çıkmıyor doğal olarak mobylette linin kaza yapma ihtimali daha yüksek tabiki yani yani önemli olan büyük motor değildir sürüş sitilin ve yaptığın hızdır doğal olarakta tehlikelidir boş bir yolda herşeyi deneyebilirsin ve yapabilirsin ama trafik varken çok daha zordur ve unutulmamalı ki kazaların büyük çoğunluğu trafikte oluşmaktadır..önünüzdeki araç aniden fren yaparsa ve sizde ona çok yakınsanız altınızdaki motor ne olursa olsun araç daha çabuk duracağından kaza yaparsınız..her ne kadar kitaplar okusak tecrübeli birinden faydalansakta bu iş o şekilde öğrenilmez..sonuçta her insanın kullanma şekli farklıdır..ve aslında ne kadar tecrübeli olursan ol kaza yapma ihtimalin tecrübesiz birinden az değildir..çünkü tecrübesiz kişi senin kadar cesur kullanmaz..tecrübe arttıkça cesaret artar..
yani ben şimdi 14 yıllık( yaz kış) motorsiklet tecrübemle yaptığım tahmini 200-250 bin km ile artık olmuşumdur heralde hıhıhıhı
ben kaza yapmam mı şimdi ...
bide hayalimde bişey var 2000 cc lik bir makine yani iki tane 1000 cc yanyana olurmu acaba...hastamıyım neyim...
memin1857 sana katiliyorum. cc / ses / görüntü yüzünden ilk aldigim motor suzukinin 1400 cc lik intuderi idi. 325 kg hantal ve kooocaman. bu motorun senden istedigi saygiyi verdigin zaman (sonucta firildak bi scooter cok hizli bi racer deyil) hic bir derdin de olmaz.
all you need is love
3. ayımı doldurdum ve 6500km yi geçtim. Çok iyi bir seçim yapmışım...
Bravo.
Şimdi şöyle.
1- Yeni başlayan herkes senin kadar rahat kullanamıyor bu kesin.
2- Yeni başlayan herkes senin kadar bilinçli değil ve yeteneğinin seviyesini bilemiyor.
Bundan dolayı, yeni başlayan kişinin kullanması daha kolay olan bir motorla öncelikle kendisini tartması ve motorun ağırlığını taşıyabilmesi/dengeleyebilmesi açısından düşük cc(ya da düşük kg) motorlar öneriliyor.
Sen buradan doğru dürüst tanımadığın ve motora hiç binmemiş birisine "git 1000'lik race al, bir daha da değiştirme" diyebilir misin? Bu sorumluluğu alabilir misin? Ben alamam. Çoğu insan da almak istemiyor.
"Yaparım, kullanabilirim" diyecek ve belki de gerçekten senin gibi yapabilecek. Ama bunun kararını başkası veremez, bunun sorumluluğunu başkası üstlenemez. Kararı sürücünün kendisi verir, sorumluluğu da o alır. Bunun için de herkes yeni başlayan kişinin problem yaşama ihtimalinin daha az olacağı düşük cc'li motorları öneriyor...
Bir de ikarus sendromu diye birşey var, dikkat et.
Aslında ben de aynı durumdayım, 34 yaşımdayım ve bu yıl ilk motorumu aldım. 600cc olduğu için çoğu kişi karşı çıktı. Herhangi bir motor geçmişim de yok. Artık "olayı kaptım" modunda kullanmaya başladım. Bir sure daha biraz tedirgin kullanmam gerek. Sonuçta bisiklete arabaya uzun süre binmişliğimiz var ama bu sonuçta farklı bir cihaz, farklı kombinasyonlarda tehlikelerle karşılaşılabilir.
Bence ekonomik problem yoksa 125lik, 250lik, 600luk motorlar alinir ve satilir.
Ekonomik acidan dusunuluyorsa, guzel bir motor kursuna 30 saat sureli gidilir.
125lik-250lik ile dolaşılıp durulur. Son 7-8 saat 600luk kullanilir. Bu kurs biraz uzun süreye yayılır ki beyin ve omurilk soğanı olayı hazmetsin. Bence normal yeteneği olan ve trafiği okumayı bilen insanlar bu aşamalardan sonra 600luk veya daha buyuk motorlar alabilirler. Ha yanliz bir de teorik konular da cok onemli. Motosiklet teorisi gibi bir kitabi okumanin cok buyuk faydasi olacaktir.
Neyse, sorunsuz km'ler diliyorum
2006 FZ6 Fazer
Ben 350 jawa 251 MZ lerden sonra kawasaki ZZR 600ü olan birine aşırı derecede kızıp ertesi gün gidip Yamaha YZF 1000R thunderace aldım. Aldım ama ben bunu havada karada kullanırım nasıl olsa 10 yıl motor kullandım diyordum, Malesef 1 ay 3. vitesten yukarı çıkamadım zaten 3.viteste 200km'yi geçiyordu. 3. ayın sonunda handlingim gelişti ve 1000 cc motor altımda bisiklet oldu 2 yıl kadar sonra 600cc R6 aldım motor güzel ama 1000 den sonra 600cc beni kesmedi O deli güç yoktu döndüm yine gidip 1000 cc aldım. Bir komşumuzun oğlu ve çocukluk arkadaşım Yüksel mobilet ve scooterlardan sonra yeni bir CBR 600F aldı fena kullanmıyordu motoru acemiliği üzerinden çabuk attı güzel gezilerimiz oldu beraber neyse geçenlerde şehir içinde yapmaması gereken hıza çıkmış 150 km ile giderken sarhoş bir sürücü elinde bira şişesiyle birden önüne doğru dönmüş ve frenler yeterli olmayıncada kaçınılmaz son hızla arabaya çarpmış motorun sadece grenajı parçalanmış kendisinde tam kıyafet olduğu için hiçbir şey yok.ama ehliyeti olmadığı için 600ytl ceza yemiş arabanın soförü kaçmış ama yakalanmış alkollü olarak. Şimdide ailesinin karşı çıkmasına rağmen CBR 1000 pazarlığı yapıyor inşallah yavaş kullanır.
GÖRÜNMEZ ADAMLAR
ben de hep bu zamana kadar senin gorusundeydim, hatta bi mesaj attim,ducati monster hakkinda diye,bende yaklasik bir hafta once 500cclik kawasaki er5e binince heveslendim motor isine,ve hemen bir motor almayi dusundum, e tabi koru korune almamak icin,her mantikli insanin yapacagi gibi biraz arastirma yaptim hala devam ediyorum,once hemen ducati monster almayi kafaya koydum,800cclik manyak bir makina,bilirsin belki monster`lari,naked tipinin krali belki de bence,hatta "ducati ile motosikletin tek benzer yani iki tekerlekli olmalari" diye mesaj atan oldu ama tehlikeli oldugunu soyleyen yorumlar vardi "daha ucuzada olebilirsin,olmek icin 13000euro vermene gerek yok" gibi..etrafimdaki arkadaslarinda gorusu,oncelikle ufak bir motorla baslamam yonundeydi, e halince biraz monster`i dusunmeye basladim,acaba almamalimiydim???netekim bugun ybr125likte ilk vitesli motor tecrubemi yasadim aman tanrim!!!!o kadar da kolay deilmis,ve ustune bir de honda nin 250cclik motoru twisteri kullanma sansim oldu,ve bir hayli de iyi oldu, su anda kararim twister dan yana,kullandigim motoru alacagim galiba,ducatiyi bir sonraki yaza saklayayim diyorum,zaten kislari universitede oluyorum yanimda goturemem,.....benim fikrimde bu yonde..
gaffar motor tecrüben ne ben çok merak ettim hayatında kaç motora bindin bu görüşleri yazabilmek için ben ss dahil her motoru kullandım ...başlangıç işi tamamen cesaret ve eğitim işidir bunu örneklerle kanıtladım amerikada trafik polisleri bizde jandarma ve motorlu polisler aynı eğitimle 1000 cc üzerinde motorları kullanıyorlar...atmasyon bilgi çok kolay ...bak ben o yazıyı hazırlarken araştırmalar yaptım trafik polisleriyle konu hakkında konuşmak için trafik büro amirliğine jandarma komutanlığına gittim ....enduro modeller oturuş kullanım vede kıvraklık bakımından copper lardan çok daha rahat kullanılır ...uzun zaman enduro kullanmış biri olarak bunu diyorum ....senin deneyim ne kadar ve hangi motorlara bindin
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
"Belirttiğimiz koşulların varolması şartıyla 125-250ccden büyük motorla başlayabilirsiniz"
şeklinde bir fikir belirtmemize rağmen neden ısrarla sanki
"Mutlaka çok büyük motorla başlayın"
diyormuşuz gibi cevaplar geliyor anlamakta zorluk çekiyorum.
Herkes senin gibi değil vs vs yazıp duruyorsunuz. Benim gibi olmayan 125likle başlasın o zaman, yok hayır mutlaka büyük alsınmı diyoruz?
Şu an itibari ile 7200km oldu (95 günde) ve ben mutlaka 125likle 250likle başlanır kuralına(!) uymuş olsaydım şu anda ÖTV, KREDİ FAİZLERİ ve DÖVİZ sebepleri ile ÇOOOOOK zarar etmiş olacaktım.
Ben 750cc cruiser ile başlanacak şartlara sahip idim. (en başta para, eğitim, bilinç, araştırma, öğrenme) Eksiği olan ufak motorla başlasın nokta
Küçük motor alınmaz diyormuşuz gibi bir hava estiriliyor. YAZILANA MUHALEFET ETME ZORUNLULUĞU HİSSEDİLDİĞİ İÇİN BÖYLE CEVAPLAR GELDİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM, sayın BBRR ve benim yazdıklarımızda ne anlattığımız çok açık aslında. Ama yok öyle değil böyle demeye bayıldığımız için...
750cc ile başlayın demiyoruz, 750cc ile başlamak için GEREKENLER, KOŞULLAR BUNLARDIR diyoruz...........................
Olayı 2 açıdan değerlendirelim
1-Eğitim almadan ve araştırmadan araba alır gibi düşünen kitle
Bunların arasında "Hayabusa alacağım", "ZX-10R" alacağım diyenler var.
Böyle diyen ve daha motor üzerinde oturmamış kişinin motora yatkınlığı nedir? Bunu kim bilebilir?
Bu kişi hayabusa alırsa, motora yatkın olmadığını anladığı an çok geç olabilir.
Bu kitle için, bu insanların sakat kalmasını ya da ölmesini istemiyorsak söylenebilecek tek bir şey vardır. "125cc ile başlayın".
2- Uzun süreli eğitimi göze alan kitle
Daha önceden otomobil ile olsa da en azından 2-3 yıl trafik tecrübesi olan, daha önceden uzun süre bisiklete binmiş, otomobill ehliyeti olan, trafiği gerçekten iyi okuyan ve motosiklet ile yaşanabilecek potansiyel tehlikeleri kitaplardan/forumlardan okuyarak kafasına kazımış kişiler için daha önce de dediğim gibi 30 saat civarında bir eğitim alınarak 600cc ile trafiğe çıkılabilir diye düşünüyorum. Ama bu şartlardan birisinin bile olmadığı durumda yine 1. maddeye dönüp yine 125cc ile başlanması gerektiğini düşünüyorum.
Sonucta ayni fikirdeyiz , ama ben uzun sureli bir kurs tavsiye ediyorum. Farkli birsey dedigimi ya da itiraz ettigimi sanma. Sadece yeni baslayan bilincsiz suruculerin sorun yasamasindan korkarim. Onun icin bu kadar anlatmaktansa, kucuk cc tavsiye ederim.
Peki ben ne yaptım? 30 saatlik eğitim yerine 16 saatlik eğitim aldım ama bu yeterli değildi. 200kg'lik bir motor ile ilk baslarda düşük hızdakı manevralarda oldukça zorlandım. Bundan dolayı motoru park halinde bir sağa bir de sola devirdim. Ufak tefek bir iki cizik disinda birsey yok neyse ki.
Bundan dolayi kursta , alacağın tarzda bir motor ile antreman yapmak çok önemli diye düşünüyorum.
Mesela kursta da 125cc hatta bazen 50cc ile baslatiyorlar. Sonucta yine elimizin altina direk 200kiloluk, 600cc'lik bir motor vermiyorlar
Hic motora binmemis birisinin 600cclik bir aletin uzerine binmesi kazaya davetiyedir, baska birsey degildir. 100 kisiden birisi cok yetenekli cikabililir , belki rahat rahat kullanabilir diyerek olayi riske etmeye gerek yok, bunun icin de kucuk cc'li motorlar ile basliyor kurslar. Hic motor uzerine binmemis birisi olarak kursa gidip "abi ben cok yetenekliyimdir, 600lugu getir" denilirse bi taraflari ile gulerler, daha da israr edersen dayak yeme riski ortaya cikar
Tekrar diyorum hic motora binmemis 600 lugu kullanabilir mi? Elbette kullananlar cikacaktir, ama emeklemeyi, yurumeyi ogrenmeden kosmaya calismak gibi birsey bu.
Ama kursa gidip 125'likten baslayip, 600luk'lere varinca kullandiysak, ogrendiysek, 2. maddedeki tum sartlari da karsiliyorsak kurs bitince 600'luk belki 750lik bile alinabilir. Ama motor olayina baslamak icin 125lik bile fazla. 50cclik bir scooter ile baslanmasi ise en guzeli. Sokakta ya da kursta farketmez..
2006 FZ6 Fazer
1 Ağustostan geçerli olmak üzere Honda motosikletlere zam yapıldı ve benim motosikletim 16750 YTL oldu. Ben 12000e almıştım. Eğer 125-250 ile başlanır kuralına (!) uymuş olsaydım şimdi arzuladığım motoru hiçbir zaman alamayacak pozisyona düşmüştüm. ÖTV farkı (%8->%37), Döviz farkı (1.33->1.70->1.50)ve Kredi faizi farkınıda (1.2->2.5) düşünürsek aynı motor bana 7000YTL daha pahalıya gelecekti ve benim bu ek parayı verecek gücüm yok.
O yüzden çok iyi bir seçim yapmışım cümlemi tekrarlıyorum. Fiyatların sürekli arttığı bu ülkede, motosiklet almak gün geçtikçe zorlaşıyor. Aklınız büyükte olupda küçük almak zorunda hissedip sonradan alamaz pozisyona düşmeyin. Büyük olan motoru alabilecek paranız varsa, kullanabilecek eğitimi yaratın.
Internet önünüzde, motorda altınızda. Okumak bedava, denemek bedava.
Kontra viraj tekniği, progresif fren tekniği, kıvırma gibi temel teknikleri bile bilmeyenler 50cc motordada ölür.
paylaşımın için teşekkürler evet bazen insanlar yanlış yönlendiriyo başkalarını ama her zaman değil bu yorumunu keşke böyle yapsaydın
İnsanlara ne söylerseniz söyleyin karşı tarafın alabileceği kadarıyla sınırlıdır !
tüm forumu okuyamadım sadece açmış olduğun konuyu okudum ve senin gibi günlerini motor üstünde geçirmiş bir insandan çok faydalı bilgiler aldığıma inanıyorum.allah razı olsun senden.bana senelerini motor üstünde geçirmiş insanların verdiği öğütlerin hepsini tek hamlede kafamdan sildirdin.
"Şehir içinde her an önüme birşey çıkabilecek yerlerde kasksız 150 ile gitmemem gerektiğini biliyorum (ve gitmiyorum, bilmek yetmiyor)" bu cümleyede hayran kaldım doğrusu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)