Bir çinli hikayesi Regal Raptor DD 250E-9
Reklamlar
-
Efenim 2006 Model Regal Raptor DD 250E-9 ile başımdan geçen bir mevzuyu aktarayım dedim sizlere. Benim düldül ü 2011 de 3000 km de iken ( evet 3000 ahırdan çıkardım satın alırken yatıyordu) satın aldığımda motosiklet kullanmaya yeni başlayacaktım 35 yaşında. 250 olsun ucuz olsun tecrübe kazanırken kırar dökersek cebimiz ağrımasın dedim ve o günün parası ile 2750 ye aldım arkadaşı.
İlk uzun yola çıktığımda paçalarımda oluşan beyaz lekeler çamur zannetmiş olmama karşın antifriz olduğunu ve radyatörün patladığını hararet ışığım yandığında anladım Hemen sanayi tipi radyatör üreten bir arkadaşıma sırf bakırdan bir radyatör yaptırdım motora uygun ( yedek parçası 200 küsur TL idi ben 50 liraya yaptırdım) o günden sonra değil patlamak bir daha fan açmadı motosiklet en sıkışık trafikte bile. Fan müşürü bozuldu da sürekli açık kalmaya başladı o ayrı ( Suzuki alto müşürü uyuyor bilginize)
2013 ün Ağustosuna geldiğimizde ben 12.000 km yapmıştım motosikletim ile. Rutin bakımlar, far ampulunu değiştirmek vs gibi şeyler hariç hiç bir masraf çıkarmadı bana. Lastiklerimi bıçaklayan bir kaç hergelenin açtığı masraf hariç.
Tam bu esnada şehir değiştirmem gerekti hazırlıklar tamamlandı eşyalar toplantı arabaya yüklendi, araba ile gidip motoru daha sonra gelip almayı planlıyordum. Sabahına yola çıkacağım. Korkunç bir yaz yağmuru başladı izmir de o gece. Kıyamet kopuyor, ortalığı sel aldı resmen. Ev yokuşta dere akıyor bildiğiniz. Evi su bastı basacak, evin telaşında iken dışarıdaki motorum tamamen aklımdan gitti. Evin su basma tehlikesini atlattıktan sonra dank etti kafama. Motorum diye bir çığlık atıp sokağa fırladığımda motorun sağ tarafında seleye kadar moloz yığını olduğunu gördüm ve halen de su gelmeye devam ediyordu. Motosikleti güç bela ellerimle dizlerime kadar suyun içinde (boyum 1.90) molozları temizleyerek olduğu yerden çıkarıp suyun gelmediği bir yere taşıyıp kilitledim. Ertesi sabah da yola çıkmam gerekiyordu. Sabah motorun marşına bir kez bastım ses çıkmayınca öldü arkadaş herhalde dedim. Motosikleti apartmanın kömürlüğüne kaldırdım, üzerini örttüm ve istanbul a doğru yol çıktım.
Tam 1 buçuk sene istanbuldan izmir e dönme şansım olmadı. Bir kere iki günlüğüne gelebildim onda da motosikletim ile uğraşamadım ama aklım hep motosikletimde idi. Nihayet 20 gün önce izmir e döndüm. Motoru kömürlükten çıkardım. Berbat durumda idi üzeri örtülü olmasına karşın. Depodaki benzin solvent e dönmüş, akü bitmiş, bujiler ölmüş ve işin kötü tarafı sel ile gelen ince kum ( mil) motorun her yerine girmişti. Hava filtresinden, buji kanallarına motor bloğundan karbüratöre kadar. Kendim temizlemeye çalıştım beceremedim. Servisi aradım, gelip aldılar ve her tarafını çılgınlar gibi temizlediler. Motordan çıkan kum ile duble yol temeli atarsınız o kadar diyeyim size. Korkum şasi nin sel ve yatma sonucunda paslanmış ve zayıflamış olabileceği idi. Bununla ilgili de tek işaret yok motosiklette. Neticede çinlilerin hurda metal kullandığını biliyoruz bunları üretirken. Yeni bujiler, akü, 5 litre yağ ( çünkü yağ koydukça karterden kum çıkıyordu), hava filtresi, kırılan ıvır kıvır aksesuarlar (aynalar plaka lambası sinyaller vs vs), yeni koruma demiri (bu biraz keyfe keder) ve işçilik ile toplam 550 TL bir maliyet çıktı.
Sonuç tek marşta tıkır tıkır çalışan bir motosiklet. Uzun lafın kısası. Çinli motosikletleri çok da küçümsemeyin arkadaşlar. Artık ufak ufak bir 600 lük enduro alma planları yapıyorum. Ancak sanırım bu düldül ü kolay kolay satmayacağım. Proje motoru olarak hep elimde tutmaya çalışacağım son nefesini verene kadar. Bu kadar cefa dan sonra sefa sürmeyi haketti gibi geliyor bana
Reklamlar
-
Regal raptorlarin 350 ligide var biliyorsunuz, peki nasil oluyorda cinli oluyor? cinde 250 cc yukarisi uretim yasak? Regalin Cinli olduguna eminmiyiz?
-
çinde 250 cc üstü yasak olduğuna eminmisin? CF moto'nun 650 cc'lik aleti var. belki çinde 250 cc üstü sürmek yasak olabilir. bakma bende bilmiyorum ilk senden duydum sadece yorum yapıyorum.
-
Üretimde hurda metal kullanmayan firma yok arkadaşlar. Geri dönüşüm denen şeyin amacı bu zaten... Metali ergittiğinizde içyapısı da sıfırlanır.
-
Fazla masraf çıkarmadığına sevindim. Bir italyan olsaydı benzeri bir felakette en az 2-3 bin sıkışmıştı bir yere. Kapalı garaj şart.
-
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Regal raptorlarin 350 ligide var biliyorsunuz, peki nasil oluyorda cinli oluyor? cinde 250 cc yukarisi uretim yasak? Regalin Cinli olduguna eminmiyiz?
Her duyduğuna inanmamak gerek
http://www.mondialmotor.com.tr/?p=model_detay&cl=luxury&l=SD650-S&i=502
-
Halis muhlis çinli. 250cc lik klasikleri HondaRebel kopyası. Ancak su soğutmalısı. Çinliler su soğutma eklemiş.
-
sifir olarak aldigim 250-9b modelini yaklasik 2 sene kullandim vibrasyon sikintisi disinda bir sorun cikartmadi
-
kartere nasıl kum girebiliyor?
benim motor 4 yıl aralıksız yattı. karbüratör akü buji hava filtre yağ değişti, devam. kartondan yapılmıyor bu motorlar. 100000km görmez belki ama çok da uyduruk değiller yani.
-
29 Aralık 2014, 13:31
#10
Sel ile gelen o incecik kum, öyle yerlere giriyor ki aklın durur. Benim tahminim hava filtresinin oradan girdi.
-
29 Aralık 2014, 13:39
#11
solmyr adlı üyeden alıntı
kartere nasýl kum girebiliyor?
benim motor 4 yýl aralýksýz yattý. karbüratör akü buji hava filtre yað deðiþti, devam. kartondan yapýlmýyor bu motorlar. 100000km görmez belki ama çok da uyduruk deðiller yani.
cogu cinlide kartelden hava filtresine baglanti vardir, yag ,yakit buharini hava filtresine verir,
kartelddeki basinci azaltir
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
29 Aralık 2014, 13:43
#12
hava filtresinin ordan silindire girmiştir. karter çok zor. belki yağ kapağın tam kapanmamıştır sel sırasında. yağ yakma ve yakıt tüketimlerini bir süre yakından takip etmeni öneririm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:41 ----------
cenkito adlı üyeden alıntı
cogu cinlide kartelden hava filtresine baglanti vardir, yag ,yakit buharini hava filtresine verir,
kartelddeki basinci azaltir
onun için ayrı krank filtresi olmuyor muydu? hava soğutmalılarda bu pek yok ama regalleri bilmiyorum.
-
29 Aralık 2014, 13:56
#13
ayarı kayarı kaçtı tabi büyük olasılıkla, edeceğim. Ancak çalışması hızı, rölantisi falan gayet yerinde. Çok şaşırdım açıkcası ben. Beklemiyordum bu kadar düzgün toparlanacağını. Karşıyaka Motor a da teşekkürler bu arada gayet ilgili bir servisti
-
Vay arkadaş dedirtti hikayeniz konuyu hortlatmış gibi olacağım ama gerçekten hüzünlendim acaba motorun durumu şuan nasıl :D
-
Merhabalar. 2005 model bir RR 250E 9 aldim gorunusune hasta olarak. 3-5 masrafi vardi kendim hallederim diye dusunurken parca bulamadim maalesef. Bu konuda yardimci olabilecek var midir. İhtiyacim olan parcalari yaziyorum.
-On camurluk(kirmizi)
-Sag ve soldaki grenajli aku kapaklari ( aslinda varlar ama kirilmis ve plastik kelepce ile yerlerine baglanmislar arkalarindaki bunlari tutan topuzlardanda ihtiyac olabilir.)
-Arka sinyal takimi( heryerde var ama toplu almak istiyorum)
Aslinda birde kafama takilan birsey var yaklasik 100 km dir kullaniyorum sehir icinde dusuk viteslerde falan uzun saatler kullandim ama silindirler alev gibi olmasina ragmen motor hic fan acmadi. Suyuna da baktirdim ama tik yok.
Desteklerinizi bekliyorum.
-
rebelrider67 adlı üyeden alıntı
Vay arkadaş dedirtti hikayeniz konuyu hortlatmış gibi olacağım ama gerçekten hüzünlendim acaba motorun durumu şuan nasıl :D
Valla gayet çatır çatır çalışıyor. Tüm yaz bindim uzun yola çıktım vs vs.. Hoş 2 aydır binmiyorum bahçede yatıyor. Geçenlerde çalıştırmaya indim gayet iyi durumda.
YOU WILL NEVER WALK ALONE
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)