Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

DYNO TEST (COMPU TEST)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    incaroad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    CBR 250R 2012 - VFR 800A 2008
    Merhaba arkadaşlar, Size 3 soru sorcam.
    1-)Acaba dyno test nerde yaptırabiliriz?
    2-)Birde bu sonuçlar sizce doğru çıkıyor mu?
    3-)Son olarakda fiyat ne kadardır?

    Şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    merhaba. şuan öğrencisi olduğum gazi otomotiv mühendisliğinde gerekli ödemeleri ve başvuruyu yaptıktan sonra yaptırabilirsiniz. bölümde istediğiniz test cihazlarından var hatta biz taşıt performans dersi altında elektrikli ve sulu dinamometre ile güç ölçümleri , motor performans testleri yapıyoruz fakat bir farkla bizdeki sistemler otomobiller için geçerli fakat motosiklet için gerekli önlemler alındıktan sonra yapılmaması için bir neden yok. gerekli bilgiyi bölümün web sitesinden telefon aracılığı ile yada bizzat bölüme gelerek gerekli bilgiyi alabilirsiniz.
    saykokan bunu beğendi.

  3. #3
    incaroad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    CBR 250R 2012 - VFR 800A 2008
    verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. bugün iletişime geçerim.

  4. #4
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Otomobil için dyno platformu olan her yerde motosikletinizi dyno'ya sokabilirsiniz.
    Sonuçlarda sapma yok diye biliriz tam net sonuçları verir.
    Fiyat olarak 50 - 100 TL arası.

  5. #5
    incaroad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    CBR 250R 2012 - VFR 800A 2008
    otomobil için dyno olan her yerde olur dediniz ama bildiğim kadarıyla, motosikleti sabitlemek için ön tekerlek sıkıştırma aparatı yok. Bu olmadandan da motosikleti dyno da tutmak imkansız gibi bir şey olsa gerek.
    Ayrıca motosikletler 18000 hatta 20000 devir/dk çevrim yapabilir. Otomobillerde ise bu devir/dakikalar yok diye biliyorum. Bundan dolayı da üzerindeki program motosikletlere uyum sağlamıyor diye düşünüyorum. Hatalı sonuç vermez mi sizce?

  6. #6

    Üyelik
    31 Temmuz 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 125R, CBR 250R, Yamaha XJ6 Diversion S
    Ankara'da motosiklet güç ölçümü yapan bir yer duymadım hiç. Belki de talep olmadığındandır. Ölçüm yapsalar kaç kişi götürür ki motorunu? Arabalar ile motorların durumu biraz farklı dediğiniz gibi. Ayrı yazılım şart.

  7. #7
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Alıntı incaroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    otomobil için dyno olan her yerde olur dediniz ama bildiğim kadarıyla, motosikleti sabitlemek için ön tekerlek sıkıştırma aparatı yok. Bu olmadandan da motosikleti dyno da tutmak imkansız gibi bir şey olsa gerek.
    Ayrıca motosikletler 18000 hatta 20000 devir/dk çevrim yapabilir. Otomobillerde ise bu devir/dakikalar yok diye biliyorum. Bundan dolayı da üzerindeki program motosikletlere uyum sağlamıyor diye düşünüyorum. Hatalı sonuç vermez mi sizce?
    Çok yüksek beygirlere sahip olmayan otomobillerde'de ön tekerleri kilitlemezler ( +500 hp üzeri araç halatlar ile bağlanır ) zaten içerisinde oturan kişi bütün pedallara hakim şekilde oturur ve her hangi bir aksilikte gerekli müdehaleyi yapar.

    Aynı şey motosikletler içinde geçerlidir üzerinde oturan kişi genelde ayakta durur ve ön fren manetine basılı şekilde dyno işlemini gerçekleştirir.

    Tabi'ki gelişmiş ülkelerde motosikletler için tek tamburlu dyno cihazları mevcut ancak ben ülkemizde böyle bir şey ne duydum, nede gördüm. Açıkçası bence gerekte yok.

    Dyno için geliştirilen program ucu açık bir programdır değil 20k 30k çeviren bir cihaz koysanız üzerine yinede bir şey değişmez, net sonucu verir
    telike bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    31 Temmuz 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 125R, CBR 250R, Yamaha XJ6 Diversion S
    Alıntı C.Kaan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok yüksek beygirlere sahip olmayan otomobillerde'de ön tekerleri kilitlemezler ( +500 hp üzeri araç halatlar ile bağlanır ) zaten içerisinde oturan kişi bütün pedallara hakim şekilde oturur ve her hangi bir aksilikte gerekli müdehaleyi yapar.

    Aynı şey motosikletler içinde geçerlidir üzerinde oturan kişi genelde ayakta durur ve ön fren manetine basılı şekilde dyno işlemini gerçekleştirir.

    Tabi'ki gelişmiş ülkelerde motosikletler için tek tamburlu dyno cihazları mevcut ancak ben ülkemizde böyle bir şey ne duydum, nede gördüm. Açıkçası bence gerekte yok.

    Dyno için geliştirilen program ucu açık bir programdır değil 20k 30k çeviren bir cihaz koysanız üzerine yinede bir şey değişmez, net sonucu verir
    Ben hiç motosiklet ölçümüne şahit olmadım fakat otomibillerde aracın önünü çeki demirinden bağlarlar. Motosiklette tekerin sıkıştırılmasının sebebi de çizgiden çıkarsa diye. Ufak bir sağa sola kayma ile sizi üzeinden atabilir, ön fren falan dinlemez. Sonuçta 2 teker makinanın üstündesiniz arka tekeriniz de 250km/sa ile döneecek. Programa gelince; her aracın şanzuman oranlarına vs. göre ayrı programlar vardır ve teste başlamadan önce doğru aracın seçilmesi önemlidir. elimde 1.4 140bg orjinal astranın ölçümlerde 1075 Nm 1368dk/devir de verdiği gibi abuk değerler olan ölçüm sonucu var. Hem de bosch servisinde yapılmış. Arkadaş tır tanımlamış galiba Ölçümlerde yanlış sonuç alınmasının asıl nedeni de yazılımsal sıkıntılar. yoksa sistem basit. Makanik olarak hata gelmiyor

  9. #9
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Endomotor yapıyor, zamanında 100$ istemişlerdi.

  10. #10
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı saykokan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben hiç motosiklet ölçümüne şahit olmadım fakat otomibillerde aracın önünü çeki demirinden bağlarlar. Motosiklette tekerin sıkıştırılmasının sebebi de çizgiden çıkarsa diye. Ufak bir sağa sola kayma ile sizi üzeinden atabilir, ön fren falan dinlemez. Sonuçta 2 teker makinanın üstündesiniz arka tekeriniz de 250km/sa ile döneecek. Programa gelince; her aracın şanzuman oranlarına vs. göre ayrı programlar vardır ve teste başlamadan önce doğru aracın seçilmesi önemlidir. elimde 1.4 140bg orjinal astranın ölçümlerde 1075 Nm 1368dk/devir de verdiği gibi abuk değerler olan ölçüm sonucu var. Hem de bosch servisinde yapılmış. Arkadaş tır tanımlamış galiba Ölçümlerde yanlış sonuç alınmasının asıl nedeni de yazılımsal sıkıntılar. yoksa sistem basit. Makanik olarak hata gelmiyor
    1075 Nm düşük vites için tekerlekteki tork değeri olabilir mi? Yanlış değildir belki.

  11. #11

    Üyelik
    31 Temmuz 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 125R, CBR 250R, Yamaha XJ6 Diversion S
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1075 Nm düşük vites için tekerlekteki tork değeri olabilir mi? Yanlış değildir belki.
    O torku alabilecek araç sayılıdır. 1001bg w16 silindir bugatti veyron 1250 Nm tork veriyor. 1378dk/devir de astra kendi maks. torkunu bile veremez çünkü daha turboyu açmamış oluyor. maks. torkunu 1850-4500 arası tork sabitleyici ile veriyor ;)

  12. #12
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    endo motor yapar ankarada

  13. #13
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı saykokan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O torku alabilecek araç sayılıdır. 1001bg w16 silindir bugatti veyron 1250 Nm tork veriyor. 1378dk/devir de astra kendi maks. torkunu bile veremez çünkü daha turboyu açmamış oluyor. maks. torkunu 1850-4500 arası tork sabitleyici ile veriyor ;)
    Söylemek istediğim şey tekerlekteki tork miktarı, motordan çıkan tork değil. Mesela arazide giderken 1. viteste ilerlersiniz çünkü tork daha yüksektir, şanzımandaki oranla hız düşer ama tork yükselir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)