Paylaşıldıysa özür dilerim.
150R ı duymuştum ama R15 i yeni duydum. SS liği gitmiş R15 ' in oda cbr gibi olmuş.
birde 125lik ss lerin ömrünü bitiriyorlar sanırım 150 tercih edilsin diye
bu durum hem R125 i hemde 125R ı sarsacak. demedi demeyin...
Paylaşıldıysa özür dilerim.
150R ı duymuştum ama R15 i yeni duydum. SS liği gitmiş R15 ' in oda cbr gibi olmuş.
birde 125lik ss lerin ömrünü bitiriyorlar sanırım 150 tercih edilsin diye
bu durum hem R125 i hemde 125R ı sarsacak. demedi demeyin...
Bunlar hindistan pazarına yönelik. R125 avrupa kıtası var oldukça yok olmaz. Belki bir gün avrupa pazarına yönelik r15 yapılır o ayrı.
Aynı motoru hem mt125 hem wr125 kullaniyor.
Yani köklü değişiklikler beklemeyin.
Adamalar 150 cc'yi 11Kw yasası çıkınca mı piyasaya sürecek?
Çok saçma
nasıl yani hindistan için üretilme olayını anlayamadım ?
Yani R15 yıllardır Hindistan'da satılıyor. Her model her ülkede satılmıyor.
en guzel orneklerden biride brezilya
honda brezilya sayfasina bakarsaniz orada da cok degisik modeller gorebilirsiniz
Olay şu düşük gelirli(fakir) ve çok sayıdaki hintli müşteriye düşük cc de model çok.
Avrupada ise(Türkiye ye avrupa muamalesi yapıyor jaapolar)125 ve 250 diye biri fiyatı ve performansı pek alakasız iki segment sunuyor ortası yok.
Burdaki cbr 150 bizdeki 125 ten baya seri ve güçlü 125 le alakası yok.
Benim hindistandaki japonlar arasındaki favorim Hint pazarındaki Fazer isimli model
153 cc hava soğutmalı 125 lerden torklu, arka lastik 140 mm görünüş harika, yavru Fazer600 olan rüzgar korumalı ön camlı model
Motosikletten vergileri cıkarırsan r125 ve mt-125 kuru fiyatı en yüksek olan 125 lıkker olabilir.
Bir Hintli bu motoru satın alamaz. Almak ıcın uzun yıllar çalışması lazım gelir. Dolayısıyla onlara daha düşük kaliteli ve tabi daha düşük fiyatlı ürün yaparlar.
Olay bu.
Brezılyada da ithalat vergileri aşırı yüksektir. Dışardan model getirmek mantık dışıdır. Herkes orada iç pazara yönelik üretim yapar.
Abd Kaliforniya da emisyon kuralları abd nin diğer heryerınden farklıdır. Iraya özel model versiyonu yapılır. Kaliforniya eyalet değil ulje olsaydı dünyanın en büyük 11 devleti olurdu zenginlik bakımından.
Japonyada yüksek cc vergileri asırıdır. Bubyuzden her firma 400 CC lik süper Modeller yapar oraya özel.
Bunun gibi pek çok şey var.
R15 i daha çok fazer a benzettim ben,r125 daha karizmatik.
Bu sefer iki modelin de oturuş pozisyonları benzer.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:38 ----------
R15 YZF-125'e kıyasla daha dik oturuş pozisyonu ile ayrılıyor.
Hindistan'a yönelik üretim olduğundan, daha rahat olsun diye olsa gerek.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)