Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Bunları izle izle ondan sonra "başlangıç için 250lik uygun mu" he uygun ...

    REKLAM ALANI
  1. #21
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı EldekiDebryj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150lik çin malı ybr tarzinda motorla baslamistim gayet dustum ettim scooterla baslasam yine dusecektim kaza
    yapacaktim bazısı düşer iste motor kucukte olsa :D yapacak birsey yok 250de cok guclu degil başlangic icin sadece kisiye gore degisir herkes kendini bilirse problem yok ama kac kisi biliyor bilinmez oyuzden bin binme demek yanlış cikip ben 600le baslayacagim fantazisi yapmadıkça cunku buyuk motor bilek hassasiyeti istiyor ve kucuk hataları 250ve altı motorlar gibi gormezden gelmeyebiliyor
    ya ben zaten arazide kullanıyordum hiç ehliyet almak aklıma gelmemişti aldım şehiriçinde kullanayım diye. 650xf ile başladım :D freewindle :D allah nazardan saklasın düşmedim de :D tehlikeler atlattım tabi :D yani iyi bir örnek değilim ama onla başlama bunla başla diye 50cc motor göstermek saçmalık. 250lik öyle zart diye gazı açtığında patinaja düşmez tekere kalkmaz neye bincen 250liğe binmicen de?
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    EldekiDebryj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Şehir
    -
    Motosikleti
    DUKE 200
    Alıntı berkerk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    esasında başlangıç için 125 cc tavsiye edilmesinin bir diğer nedeni (aslında en önemlisi) sürücünün trafik algısı oluşturmasıdır. yüksek ccli veya güçlü bir motosiklet olursa, sürücü hem bir yandan motoru kontrol etmeye hem de trafiği okumaya çalışır. bu nedenle düşük cc'le başlayın denir ki trafik algısı oluşsun; motosiklet için nereler tehlikeli, yolun neresinde durulmalı gibi etkenler kişinin aklına kazınsın. ama adam kafayı çalıştırmıyorsa, ister 125cc olsun ister 600cc sürücü yine kaza yapar. emin olun o 3 tekerli bisikletle de kaza yapar. amaç burada kontrol edebileceğin motor sür ki seni nerelerde ne bekliyor gör.
    motorla kaza yapanların kafası calışmiyor calistiramiyorsa oluyor oyle mi cunku araba suruculeri cok calistiriyor bizim kafa calistirmamizdan kaza oluyor o dediklerini bilmiyor oluyor ? bazen yola pür dikkatte olsan kaza yaparsin adi ustunde kaza akil yetmezliginden degil bazisida hakikaten bile bile lades der o ayri ama adamin kafasi calismiyor oyuzden her motorla kaza yapar gibi genelleme yanliş bu kadar ukala konusmayın bigun kaza yaparsan kafam basmiyor deyip cık işin icinden madem kac tane motorcunun sifir kazasi vardir ki burada yeni baslarken veya iyi surerken bunca insanin kafasi basmiyor ozaman o dediklerinide bilmiyorlar bi senin basiyor tebrikler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------

    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya ben zaten arazide kullanıyordum hiç ehliyet almak aklıma gelmemişti aldım şehiriçinde kullanayım diye. 650xf ile başladım :D freewindle :D allah nazardan saklasın düşmedim de :D tehlikeler atlattım tabi :D yani iyi bir örnek değilim ama onla başlama bunla başla diye 50cc motor göstermek saçmalık. 250lik öyle zart diye gazı açtığında patinaja düşmez tekere kalkmaz neye bincen 250liğe binmicen de?
    Buyuk motorla baslamak dedigin gibi iyi bir ornek degil bende gordum baslayip guzel suren bide baslayip onune ani araba vs cikinca motoru atan ... bunlara gerek yok motosiklete binerken zaten tehlikedeyiz bicok yonden bide baslarken buyuk alip bu riski yukseltip ustune tüy dikmeye gerek yok :D bence genel anlamda ama 250de baslangic olmazz oww filan bencede abartili sanada nazar degmesin bari ne diyelim .d

  3. #23
    Onurhan D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2014
    Şehir
    İzmir
    Videolarda ki kazaların % 80 i motor sürücülerinin beceriksizliğinden başka bişey değil.
    EldekiDebryj bunu beğendi.

  4. #24
    logan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Bir sürü ölü ya da sakat kalmış rus videosu izledik. Geçenlerde bir arkadaş rusya gezisini anlatıyordu. Şöyle saygililar böyle trafik temiz bu ruslar bir acayip

  5. #25

    Üyelik
    26 Eylül 2014
    Şehir
    Konya

  6. #26
    Evoque - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Tabii ki tüm kazalar kötüdür lakin 2:18'deki kazayı her gördüğümde bir başka kahırlanıyorum.

  7. #27
    Siyah&Beyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 250
    Konu basligi ile video cok ilgisiz olsa da video icin tesekkurler. Arada bu kaza videolarini seyredip ders cikariyorum. Cogu kazada motor surucusu dikkatli ve temkinli olsa kaza olmayacak. Ornegin bu videodan cikarilan dersler; kavsaklara ve tali yol ayirimi olan yerlere yaklasirken yavasla ve sagi solu tara. Her an saga sola donen bir arac olacaktir ve oluyor. Araba aralarina girdiysen ve trafik duruyor veya yavas ise sen de yavasla ve cok dikkatli ol. Cunku aradan bir yaya atlayabilir, kapi acilabilir, saga sola donmek icin burnunu uzatan arac olabilir. Motor kullanirken saga sola uzun sure bakip gozlerini kitleme, tum dikkatini trafige ver. Ve bunun gibi daha cokca ders cikarilabilir bu 10-15 dk.lik videolardan. Kesinlikle herkes ara ara izleyip egosunu dizginlemeli ve daha temkinli surmek adina zihnini tazelemeli derim. Bu korkmak degil, bu baskalarinin hatalarindan ders cikarip aynisini yapmamak adina daha temkinli davranmaktir. Eskiden boyle paylasim ortamlari youtube vb yoktu. O acidan cok sansliyiz su anda. Tabii cok dikkatli de olsak her zaman kaza olabilir, ama temkinli oldugumuz icin belki 100 olasi kazanin 99 unu olmadan atlatiyoruz ve o 1 kazada da belki bu yuzden daha hafif hasarla atlatacagiz? Tekerimiz hep duz bassin insallah!

  8. #28
    xaselcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Videoya benzer bir sürü video bulabiliriz ama konuyla alakası ne açıklama yapsaydın keşke ?

  9. #29

    Üyelik
    27 Eylül 2013
    Konu açıklaması motora binmeye/başlamaya korkuyorum diyelim

  10. #30

    Üyelik
    03 Mart 2012
    Ölüm Makinesi

  11. #31
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı EldekiDebryj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buyuk motorla baslamak dedigin gibi iyi bir ornek degil bende gordum baslayip guzel suren bide baslayip onune ani araba vs cikinca motoru atan ... bunlara gerek yok motosiklete binerken zaten tehlikedeyiz bicok yonden bide baslarken buyuk alip bu riski yukseltip ustune tüy dikmeye gerek yok :D bence genel anlamda ama 250de baslangic olmazz oww filan bencede abartili sanada nazar degmesin bari ne diyelim .d
    öyle zaten şimdi adam diyo e sen 650lik le başlamışsın. yahu aslında 650likle başlamadım. tarfikte 650cc kullanmaya başladım. ben zaten arazide kullanıyordum. ve küçüklüğümden beri araba kullanıyorum. yani trafik algım ve motosiklete hakimiyetim zaten var :D ee sen başlamışsın ben de başlarım olmuyor. dediğiniz gibi 250cc gayet de idealdir bence.
    Alıntı to1ga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu açıklaması motora binmeye/başlamaya korkuyorum diyelim
    bi iş yaparken canının yanmasından korkuyorsan yolda bile yürüme. çünkü yolda yürürken şimşek bile çakabilir. tamam biraz absürt bi örnek oldu ama şunu söylemek istiyorum. korkarak binemezsin. korkarsan kaza yaparsın. gaz aç hızlan veya hızlanma. belli bir sürate ulaşacaksın. ve korkarak hep panik halinde olacaksın. daha önce de söylemiştim. önemli unsurlardan ilki mantıklı hızlı düşünüp anlık kararlar verebilme ikincisi özgüven.
    kararsız kalan sürücüler arabada da motosiklette de kaza yaparlar. çünkü herşey anlık gelişir. mesela;
    arkada araç var sinyal verip şerit değiştirebilir misin? altındaki motosiklete güveniyor musun? gaz açsan kaçabilir misin? fren yapsan durabilir misin? bunları anlık düşünüp o anki senaryoya uydurman gerekiyor. ha kısa sürede bu kadar hızlı düşünüp doğru kararı veremezsen sıkıntıya girersin. bi gitme bi durma eyleminde olursun. ve 4 teker sürücüleri zaten algısı bize kapalı olduğu için senin kararsız kaldığını anlamayıp yavaşlamaz bile. hızlı çalışan bir karar mekanizması ve özgüven. özgüvenden kasıt da "yaparım" ya da "tehlikeye girmeye gerek yok/yapamam" dır. sen günlerce motosiklet almak için bunu düşünebilirsin ama aldığında trafikte bunu düşünme payın saniye bile değil daha az. saliselerde karar vermen gerekiyor..

    bu şekilde hareket edebilecceğine inanıyorsan
    1-eğitim al
    2-üstüne biraz daha koy ybr al
    (bunlar en çok dönen geyikler birazdan arkadaşlar da söyler bunları)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------

    ayrıca bu videodaki kazaların hepsi motosikletin hatalarından kaynaklanıyor. istisnasız hepsi. bu 50cclik mobiletle bile başına gelebilir. 1800cc 6 silindirli goldwingle de
    EldekiDebryj bunu beğendi.

  12. #32
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Ya 250cc olayına bir de şöyle bakmak lazım. 2-3 bin km sonra adam ben oldum derse, olur olmadık her yerde gazı açarsa en yavaş 200 cc motosikler bile 150 kmlere çıkabiliyor. Bu hızlarda kaza yapmakla 100-120 kmlerde kaza yapmak arasında dağlar kadar fark var. Aslında bana kalırsa önerilmemesinin sebebi iradesi düşük, öğrenme hızı yavaş ve deli cesaretli arkadaşların kendi kendini imha etmesini zorlaştırmak

  13. #33

    Üyelik
    16 Kasım 2013
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja250r
    Mantığın o kadar yanlış ki. Videodaki kazaların %60 ı skuterle yapılan kazalar zaten. 250cc gayet yeterli ve ayarında bir motordur başlangıç için. asıl 125cc lik motorlarla hızlı trafikte gitmek daha büyük tehlikeye yol açar.

  14. #34

    Üyelik
    16 Nisan 2013
    Motosikleti
    mondial mg125, mondial 150 mc
    250 cc ile başlamak zararlıdır tabiki 6 ay 1 sene sonra yav hacı motor yetmiyor yav bi 600 lük bakıversek aslında 1000 likde iyi gider diyecek artık 250 de sıkmaya başladı 125 den başlasa bu zaman daha da uzayacak birde 125 cc motorun çıktığı hız 120 km 250 cc 160 gidiyor bence bu hız tehlikeli acemi bir insan çok kolay hata yapabilir trafikde.nekadar uzun motor kullanırsa okadar otomobillerin tepkisine daha fazla alışır. mesela yol benim hakkım ama ben biliyorumki karşıdaki adam yola direk atlıcak sinyalde yok ama yapacak bişey yok önceden tahmin etmek gerek nerelerden yola araç çıkar nereler tehlikelidir ama bunun için trafikde uzun zaman gözlem gerekir 250 cc alıp hacı ben piştim ya bana 600 lük bakalım diyen çok olur 1 ay sonra . herkesin yeteneği elvermeyebilir ben 100 kiloluk motordan 140 kg lik motora geçince alışması zor olmuşdu yokuşda sıkıntı oluyordu rahat edemiyordum alışdık ama bence bu işler basamak basamak olmalı bu arada bugün yanyolda giderken bariyerlerin altına gizlenen bir köpek azdaha yola atlıyordu

  15. #35

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Tekere kalkarken motoru fırlatan eleman, arabaların arasında max speed deneyen eleman ve yokuş yukarı tekere kalkarken kuyruğu yere oturtan eleman hariç diğer kazaların tamamını benim vulture ile yapabileceğime inanıyorum. Sonuç olarak 250 cc meselesi değil kullanıcı meselesi olduğunu düşünüyorum. Yani sizde 20 ile akan trafiğin solundan 100 ile giderseniz ve sola sinyal vermiş bir araç varsa motor kapıyı öperken siz kuşlar gibi uçuyor olursunuz.
    telike bunu beğendi.

  16. #36
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    Ölecek adam Today'le de bir şekilde imha eder kendini. Motordan önce eğitim alın.

  17. #37

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı moturmotur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250 cc ile başlamak zararlıdır tabiki 6 ay 1 sene sonra yav hacı motor yetmiyor yav bi 600 lük bakıversek aslında 1000 likde iyi gider diyecek artık 250 de sıkmaya başladı 125 den başlasa bu zaman daha da uzayacak birde 125 cc motorun çıktığı hız 120 km 250 cc 160 gidiyor bence bu hız tehlikeli acemi bir insan çok kolay hata yapabilir trafikde.nekadar uzun motor kullanırsa okadar otomobillerin tepkisine daha fazla alışır. mesela yol benim hakkım ama ben biliyorumki karşıdaki adam yola direk atlıcak sinyalde yok ama yapacak bişey yok önceden tahmin etmek gerek nerelerden yola araç çıkar nereler tehlikelidir ama bunun için trafikde uzun zaman gözlem gerekir 250 cc alıp hacı ben piştim ya bana 600 lük bakalım diyen çok olur 1 ay sonra . herkesin yeteneği elvermeyebilir ben 100 kiloluk motordan 140 kg lik motora geçince alışması zor olmuşdu yokuşda sıkıntı oluyordu rahat edemiyordum alışdık ama bence bu işler basamak basamak olmalı bu arada bugün yanyolda giderken bariyerlerin altına gizlenen bir köpek azdaha yola atlıyordu
    Hocam 150 lik diye geçen motorlarla 130-135 yapanlar gördüm modifiyesiz. Siz dert etmeyin kaza arayşında olursa insan 80 ilede kaza yapar. Tabiki sürat=risk buna lafım yok. Ancak şunuda gözardı etmeyelim;
    Uygun yol hava trafik koşullarında 160 ile giden elemanın kaza yapma riski şehir içinde ıslak zeminde nylon lastikler kullanarak 60km/h ile giden elemanın kaza yapma riskinden daha düşüktür. 125-150 cc motor alıyor adam (misalen ben) motora veriyor 2500-3000tl, gidip michelin lastik bakıyor çifti 800 tl. Öhö diyip dandik dündük lastik alıyor. Yani kaza olayın farklı etkenlere dayalıdır. Dikkat edin videoyu izlerken, o kazaların en az %95'i sadece trafik kurallarına uyarak ve dikkatli araç kullanarak yani yola odaklanarak engellenebilirdi.

  18. #38
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    ya arkadaşlkar 90 la bi yere patlatmak ile 150 ile bi yere patlatmak arasında bi fark olduğunu mu söylüyorsunuz? hiçbirfark yok. küçük makina tavsiye edilmesinin nedeni torktur. torklu makina alır seni yere çarpar panik anında. öyle bi yarım gaz çeviriyim dediğin anda yerden yere vurur. gaz açmayı fren yapmayı öğrenene kadar küçükle başla derler. ama bu küçük 250lik de olabilir. saçmalamayın ya lütfen 250lik motoru gözünüzde ne kadar büyütüyosunuz öyle siz?

  19. #39
    zulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR250
    Votka Dedected...

  20. #40
    orhanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli, Başiskele
    Motosikleti
    Suzuki GSX650F
    Video nun başlık ile alakası yok.
    3:45 dekinede kamikaze denir.
    efendy06 bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)