Kullananlar gün geçtikçe azalıyor olabilir.Ama sevenleri tükenmeyecektir.Artık kullanmıyor olsanızda anılar paylaşılabilir.Ayrıca ısrarla bu motorlardan almak isteyen arkadaşlara da ışık tutulmuş olunur
Kullananlar gün geçtikçe azalıyor olabilir.Ama sevenleri tükenmeyecektir.Artık kullanmıyor olsanızda anılar paylaşılabilir.Ayrıca ısrarla bu motorlardan almak isteyen arkadaşlara da ışık tutulmuş olunur
hala 2 zamanlı motor kullanıyorum ve çok memnunum(ije)
anıma gelince bi keresinde yanlışlıkla 1 litre benzine 40 ml yağ koymam gerekirken 65 ml koymuştum ve motoru muayeneye götürdüm,sıcak bi yaz günüydü,motorda hararet yaptı,neyse muayene istasyonuna gittim ve işlemleri hallettim,fakat muayene memurunun gözleri önünde motoru güç bela çalıştırdım (hararet+aşırı yağ),daha sonra ise aşırı yağdan dolayı egzozsan acaip derecede duman ata ata eve geldim,büyükçekmece rampasında görüş mesafesi yer yer 20 metreye kadar düştü böle güzel bi anım var hatırladıkça gülerim,daha bisürü anım oldu yaz yaz bitmez,bugüne kadar kullandığım tüm motorlarda 2 zamanlıydı
Ey bu topraklar için toprağa düşmüş asker;
Gökten ecdad inip öpse o pak alnı değer;
Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın;
Gömelim gel seni tarihe desem sığmazsın...
yağı az koyduğum için bir önçeki silindirim kilitlenmişti.10km motoru ittim.şu anki halinden memnunum.benzin süper olursa ve yağı bolsa sorunsuz yol alıyor.
artık çoğu yerde süper bulmak zor olsa da yine de 2 zamanlıyı seviyorum dumanı yeter
ama benzin fiyatları böyle giderse 4 zamanlı almak farz olaçak.
bende 5 yıldır kullanıyorum memnunum ama yinede değiştireceğim
crxforever adlı üyeden alıntı
abi senin olayın aynısını bende yaşamıştım yaw.. ama benim itme mesafem daha kısaydı..
CBR 600F Honda,
hort diyerek başlamak istiyorum abi merak ettim nasıl tasarladınız burda paylaşırsanız sevinirim
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
Arkadaşımın 2 zamanlı hyosung crossu vardı..Çok güzel ses çıkarırdı.. Hey gidi günler2 zamanlı motosiklet tecrübeleri-anıları buraya!
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
hey gidi zamanın mz si zamanın planet hh si ne motordular bee
ama eskide kaldı artık kimseler bakmaz oldu bunlara ....
UÇURUMUN KENARINDA OLSAN BİLE SIRF HAYATA GICIKLIK OLSUN DİYE GÜLÜMSE
Derbi GPR 125 R kullanıyorum 2 zamanlı.aprilia,cagiva,gilera,derbi hala bu motorları ısrarla kullanıyor ve geliştiriyor.Bizim suanki 2 zamanlı motorların eski 2 zamanlılarla hiç alakası yok.Çok daha modern motorları var.Yani geliştişriliyor ve fanatikleride oldukca fazla.Yeni 2 zamanlı bir makine kullanın 4 zamanlılardan eskısı kadar zevk alamıyacaksınız iddia ediyorum.2 zamanlı deyince aklınıza ilk gelen Javayı,Mz yi unutun 2 zamanlı teknolojisi baya ilerledi bakmayın siz yazılıp çizilenlere.
Sana tamamen katılıyorum babamın binmediği 2 zamanlı kalmadı sanırım son bindiği 2 zamanlı 750 lik 3 silindir suzukiydi hatta yarışlarda tek tercih ettiği cr 125 i hala unutamıyorum.
Benim bugüne kadar sahip olup bindiğim motorlara gelince
1:Mobylette
2:Dt125
3:Mz251
4:Rx115 (sitede bilmeyen azdır )
5eugeot Speedfight2 hemde 2 adet 1ini modifiye edicem
ve daha benim olmayan birçok 2 zamanlılara bindim
2 zamanlı süper bişi ya bence motosiklette bi yaşam tarzı benim için başka zaman olamaz ne zaman binsem ellerim hala titriyor
4zamanlı birçok motosiklete biniyorum herhün işimin gereği (tamirciyim) ve 2 t kadar tat vermiyor.Varsın olsun çok yaksın varsın olsun pistonu erken bitsin,aynı motosiklete 75000 km binemiyorki kimse niye dayanıklı olsun diye 4 t alıyosun?
40000km bin bi piston bi 40000 daha.
Ve anı:Işıklarda duran bi cbf150 in yanında rx 115 le durmuştum adam sanırım mondial 125 agk zannetti kalkarken sıktı tabi 1-2 metre falan bi dahaki ışıklara kadar plakamı ezberlemiştir herhalde sonra yeniden yanyana durduğumuzda bu mondial diye sormazmı orda kotum ya ve daha bunun gibi yüzlerce anı anlatsam bu sayfalar yetmez yok yeterde zamanım yok biraz daha anı oluşturmaya gideyim herkesin tekeri düz bassın
2ZAMANLI 2ZAMANLI 2ZAMANLI
tamam bir anı da ben yazayım:
geçen ay GPR 125 aldım. Motoru aldıktan sonra bişey farkettim ki sürekli eski günlerden bahsediyorum "kanka hatırlar mısın lise dönemlerinde şu olmuştu, bu olmuştu" falan.. aklımda hep lise yıllarım var, içimde hep bi geçmişe özlem var. sonra jeton düştü, yeni motorumu ne zaman çalıştırsam gelen 2t yağ kokusu bana fırlama lise dönemlerimi hatırlatıyor. BWS ve Runner kullandığım zamanları. Hala motora her binişimde 18 yaşında çocuk gibi bir ruh haline bürünüyorum =)
bende 2 zamanlı çok kullandım artık 4 zamanlı tatmin etmiyor..
ilk zamanlar mobylette modifiyelisi orjinalı cift motorlusu 160 km göreni binmediğim mobilet kalmadı..
sonraları bws ye bindim arkadasımın motoruydu sürekli tek çeker bigün ben kullandım motoru çok methediyodu patika yollardan gittim merdiven indim kros yaptım banamısın demedi..
rx135 king e bindim çok deli bi alet benzini içiyodu ama hakkınıda veriyodu 5 kişi tek teker çektik sonra 2 kişi trafikte makas üstüne makas durmak istemiyoduk..(trafiği tehlikeye sokacak bişi yapmadık)
yamaha aerox a bindim çok rahat bi scooter 2000 senesi arkadasa sıfır alınmıştı heryere onun motoruyla giderdik 2 kişi 10km tek teker rahat çekiyodu benzin konusunda tutumluydu 2 zamanlıya göre..
kısmetse 2 aya kadar yamaha aerox alıcam o sene asık olmuştum motora şimdi ise bi tane buldum antalyada bu kadar temizi yok kaporasını bile verdim 2 aya kadar hemen alıcam..
husarımı 1000 ytl ye acil satmam lazım..
keşke 2 zamanlılar bu kadar gözden düşmeseydi. sanırım en büyük sebebi egzoz emisyonları oldu.ya da biraz ardniyetli bir düşünce olacak ama belki de motosiklet firmaları daha çok yedek parça satabilmek için 4 zamanlıya yöneldiler:D bu sayede motora bir sürü fazla parça eklendi.
ama bana o mavi dumanı sanki zararsızmış gibi geliyor.ve belki de bir makinadan çıkacak en güzel koku:
benzin 3.5 ytl olmasa 2 zamanlıdan başka makinaya binmem gerisini siz anlayın
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
MZ lerin motor sesi çın çın öterdi, şimdi o sesi özlediğimde oluyor.
"Motosiklet Özgürlüktür."
abi aşırı emisyon durumu eskidendi. şimdi kullandığım motorun üstünde kocaman "EURO 2" yazıyor. yani duman atması illa korkunç bir gaz çıkışı olduğu anlamına gelmiyor (sen biliyorsundur da ben bilmeyen arkadaşlar için yazıyorum) Eğer bir arabanın egzozundan bu kadar duman çıksaydı emisyon korkunç olurdu çünkü o araba 4t motor yağı yakıyordur. çıkan gaz da fena oluyor tabi. Ama bu motorların attığı duman başka. Bu duman 2t motor yağı dumanı.. yani zaten yanması için tasarlanmış bir yağ. Korkulacak birşey değil, sadece çıkan gazın görünürlüğünü arttırıyor. Zaten motor ısındıktan sonra duman da atmıyor. Yani EURO normlarında iki zamanlı motorlar da mevcut. Emisyon olayı hikaye bence. Firmaların iki zamanlıdan vazgeçmesinin tek sebebi benzin ekonomisi ve daha masraflı (firma için dha karlı) motorlardır.
selam arkadaşlar. bir kaç senedir mondial zat 150 kullanıyordum ve motosikleti büyütmeye karar verdim. derbi 125 gpr racing aldım 2 zamanlı. 125 cc ne kadar gaza bassan da ne kadar gidebilirki düşüncesiyle ilk bindiğimde gaza fazla yüklendim ve ikinci vitese sert bir geçiş yaptım.. motor kafa kaldırdı yerden 30-40 cm kadar ve o zaman anladım 2t motorun ne olduğunu kullanımı zevkli, gaz verdiğinizde anında tepki veriyor motor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)