Yanlış RODAJ düzeltilebilirmi ? Nasıl düzeltilir ? Motor açılmamışsa nasıl açılr ?
Reklamlar
-
Evet arkadaşlar yeniyim. Kendi motorumun daha ilk ayındayım pek sürmedimdiğinden dolayı kısmetse yarın 500km bakımına götürücem. Fakat herkezin dediği gibi 5 bin deviri geçme gibi kuralları ben 2-3 kez çiğnedim motor 120 - 140km hız arası yapıyor. Ama çok çabuk devir bitirmeye başladı nedense onu anlıyamıyorum yani 1-2-3-4-5 diyebiliyorum hemen ben böyle olmasını istemiyorumda biraz daha sünmesini isterim 1-1-1--2--2--2-3-33-3-3--4----5 gibi yani sizce bu benlik bir durummu rodaj süreci ile ilgili bir kitapçık verilmedi çin iişi motor olduğundan kimse pek takmıyor kendine iyi çevresine kötü olan CG motor a sahibim. Küba ÇİTA 170 FX. Sizce ne yapmalıyım motor u daha çok açmak için rodaj sürecim yanlışmı ilerliyor yanlışsa düzeltebilrmiyim aklım çok karışık yardımcı olabilcek arkadaşlar varsa yardımınızı bekliyorum.
Reklamlar
-
şimdi tam olarak ne dediğini idrak edemedim ama genel kanı rodajtayken basmak motor açmak ise bu tofaş kuş serisinden kalma bir adettir.
günümüzde araçlar fabrikada son aşamada zaten gaz testi yapılmaktadır fabrika tarafından açılıp gelmektedir artık tam tersi belli bir devri geçmeyin değil aynı devirde uzun surmeyin derler. eğer motorun aşınma döneminde yapacağın çok zorlama oldu ise geri dönüşü yoktur motorun performansını ilersi için etkiler ama sizin anlattığınız kadarıyla pek bişi genede olmaz heleki motor sonradan açılmaz tam tersi günümüzde araçlar yeniyken bakımlıyken hızlı giderler
-
arkadaşım motorun yeniyse zorlama ilk 500km 80 i geçme 6 bin devirin üstüne çıkmamaya bak motorun ömründen yersin ilk zamanlar çok önemli.Vites geçişlerini seri bir şekilde yapma sakin yavaş davran.Parçaları birbirine kaynaşsın.Uyum sağlasın.Zaten hız ölüm getirir.Dikkatli kullan.
-
Eşşeğe altın semer vursak yine eşşek bu bir gerçek. Yani 150 lik bi motor dan 200 km filan bi hız beklemek saçmalık fakat benim için çok aşırı hız önemli değil zaten 100 kiloluk şey 120 yi geçince yolda 8 çizerek gidiyor rüzgar ı çok fena yiyor onu bunu geçeyim de benim demek istediğim biraz uzun olsa vites aralığı daha tatlı olucak 1 biraz sünsün 2 biraz sünsün 3 sünsün öyle yani anlatmak istediğim pat pat pat vites atınca bişe anlamıyorum yani son zorlamadan sonra bu olay başıma devir çok çabuk tamamlıyor sanki banamı öyle geliyor öylemi iyice paranoyak oldum ya kafa gitti benim .
-
Öncelikle motorun hayırlı olsun. Vites araları çok kısaysa rodajdan sonra ön dişliyi bir tık büyütebilirsin. Tavsiyem acele etmemen. Yukarda yazmış zaten arkadaşlar onlara uy. 2000 kmye kadar orjinal halinle kullanman daha iyi olur.
-
ilk 1000 km üzme motoru , senin yaptığından birşey olmaz
-
motorcu48 adlı üyeden alıntı
şimdi tam olarak ne dediğini idrak edemedim ama genel kanı rodajtayken basmak motor açmak ise bu tofaş kuş serisinden kalma bir adettir.
günümüzde araçlar fabrikada son aşamada zaten gaz testi yapılmaktadır fabrika tarafından açılıp gelmektedir artık tam tersi belli bir devri geçmeyin değil aynı devirde uzun surmeyin derler. eğer motorun aşınma döneminde yapacağın çok zorlama oldu ise geri dönüşü yoktur motorun performansını ilersi için etkiler ama sizin anlattığınız kadarıyla pek bişi genede olmaz heleki motor sonradan açılmaz tam tersi günümüzde araçlar yeniyken bakımlıyken hızlı giderler
Araçlar fabrikalarda açılmıyorlar. Araç ilk kez banttan çıkarken çalıştırılıp park yerine çekilir. Soğutma sıvıları falan sıvıları falan montaj bandında doldurulur. Otomobil fabrikada çalıştığımdan biliyorum. Rodajı fabrikada yaptırmak için gereken masrafı hiçbir firma karşılayamaz. O yüzden ahala kullanma kılavuzlarında rodaj ile ilgili bölüm yer alır fakat artık eskisi kadar katı kurallar koyulmuyor. Sadece ilk 500 km veya 1000 km motoru zorlamayın diye yazıyorlar ancak bu da firmadan firmaya değişiyor. Mesela MT-07'nin kullanma kılavuzunda "İlk 1000 km 5000 devri, 1600 km'ye kadar da 6000 devri geçmemeye çalışın" der.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:29 ----------
Arkadaşın sorusuna gelince, sen bundan sonrasında 1000 - 1500 km boyunca motoru zorlamadan kullan ve asla devir saatinin kırmızı bölgesinde sürme. 120 - 140 yapıyorum dediğine göre sürmüşsün sanırım.
-
120 ile 140 arsı baya var ya..
-
ön dişliyi 1 diş büyüt ve motorundan memnun olmaya çalış,
bu durum vites aralarını biraz daha uzatacak ve motorunu rahatlatacaktır,
RODAJ denilen durum parçaların bir birine alışma evresidir,
Motorunu çok ZORLAMA 140 yapayım diyede kafanı zorlama,
Bırak 100 yapsın 3.5 yıl bin,
130,,150 diye zorlarsan 1 yılı bulmadan dağıtırsın...
-
23 Aralık 2014, 15:13
#10
-
23 Aralık 2014, 19:58
#11
ön dişliyi büyütürsen torkun artar. ama toplam hızın düşer motor daha rahatlar. vites aralıkların uzamaz kısalır. ama düşük devirlerde de tork elde edebilirsin. sıkıştırmazsan eğer eskisine nazaran daha az zorlanır.
-
23 Aralık 2014, 21:38
#12
Vallahi bilmiyorum böyle bir tavsiye aldım ön arka dişli orantılı olarak büyültüp arkada küçültülebilirmiş sanırım bu motor için daha iyi olabilirmiş neyse bi arkadaşımızın da dediği gibi memnun olmaya bakmalıyım İnsan oğlu hep daha iyisini istiyor. 150 lik bi motor varken CG nin 200 250 liklerini belki görmüşsünüzdür gözüm onlara düştü allah bilir bi CBR 250 filan olsa 600 de gözüm kalıcak o olsa 1000 de o olsa HERZAMAN TEK FAVORİM OLAN HAYABUSEEEEEEE OLUCAK yani bu böyle gidicek sanırım o yüzden BUNA ŞÜKÜR
-
23 Aralık 2014, 21:56
#13
Seko adlı üyeden alıntı
Araçlar fabrikalarda açılmıyorlar. Araç ilk kez banttan çıkarken çalıştırılıp park yerine çekilir. Soğutma sıvıları falan sıvıları falan montaj bandında doldurulur. Otomobil fabrikada çalıştığımdan biliyorum. Rodajı fabrikada yaptırmak için gereken masrafı hiçbir firma karşılayamaz. O yüzden ahala kullanma kılavuzlarında rodaj ile ilgili bölüm yer alır fakat artık eskisi kadar katı kurallar koyulmuyor. Sadece ilk 500 km veya 1000 km motoru zorlamayın diye yazıyorlar ancak bu da firmadan firmaya değişiyor. Mesela MT-07'nin kullanma kılavuzunda "İlk 1000 km 5000 devri, 1600 km'ye kadar da 6000 devri geçmemeye çalışın" der.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:29 ----------
Arkadaşın sorusuna gelince, sen bundan sonrasında 1000 - 1500 km boyunca motoru zorlamadan kullan ve asla devir saatinin kırmızı bölgesinde sürme. 120 - 140 yapıyorum dediğine göre sürmüşsün sanırım.
arkadaşım ben agustanın fabrikasınıda belgeselde seyrettim hondanın 1 saatte banttan indirdiği motorunda kalite kontrol için dyo testine soktuklarınıda biliyorum . sen motoru alıcaksın aman şu devri geçmiyeyim diyecek öyle süreceksin ama mekaniker 0 km deyken gaz testi yapmak için dip gaz çekecek
inanmıyorsan bari bunu izle sonuçta her firma bunu yapıyor.tabi bu motoru açmak olarak algıladıysan yanlış o daha farklı
-
23 Aralık 2014, 23:06
#14
kinqdai adlı üyeden alıntı
Vallahi bilmiyorum böyle bir tavsiye aldım ön arka dişli orantılı olarak büyültüp arkada küçültülebilirmiş sanırım bu motor için daha iyi olabilirmiş neyse bi arkadaşımızın da dediği gibi memnun olmaya bakmalıyım
İnsan oğlu hep daha iyisini istiyor. 150 lik bi motor varken CG nin 200 250 liklerini belki görmüşsünüzdür gözüm onlara düştü allah bilir bi CBR 250 filan olsa 600 de gözüm kalıcak o olsa 1000 de o olsa HERZAMAN TEK FAVORİM OLAN HAYABUSEEEEEEE OLUCAK yani bu böyle gidicek sanırım o yüzden BUNA ŞÜKÜR
arkayı küçültürsen hız kazanırsın ama hızlanman yavaş olur debriyaj balatasına yüklenirsin motoru daha çok zorlarsın kalkışlarda bunları düşün. ha şöyle 40 50nm torklu bi motosiklet olsa oynaman dahar ahat olur. ama az güç varsa bence çok zorlama. yani senin de dediğin gibi her zaman daha iyisini istiyor ya insanoğlu. zamanı gelince daha iyilerine binersin işallah. ama şimdiden lanet etmemek için bence orjinaliyle oynama. oynayacaksan bile güçsüz bi motorda hız kazanmak için arka dişli küçültme ya da ön dişliyi büyütme bence.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------
motorcu48 adlı üyeden alıntı
arkadaşım ben agustanın fabrikasınıda belgeselde seyrettim hondanın 1 saatte banttan indirdiği motorunda kalite kontrol için dyo testine soktuklarınıda biliyorum . sen motoru alıcaksın aman şu devri geçmiyeyim diyecek öyle süreceksin ama mekaniker 0 km deyken gaz testi yapmak için dip gaz çekecek
inanmıyorsan bari bunu izle sonuçta her firma bunu yapıyor.tabi bu motoru açmak olarak algıladıysan yanlış o daha farklı
http://www.youtube.com/watch?v=BC1TZJTY4lQ
bu gazlamayı 1 kere yapıyorlar ki test aşamasında. sürekli yaparsan motora gerçekten zarar verirsin o bi iki kere yağ değiştirmeden önce. pist motoru alıp yarış ayarları yapmadan önce bile rodaj yapılır. aga yanlış bilgilerinizi neden paylaşıp millete zarar vermeye çalışıyosunıuz? alsın motoru 2. km de dip gaz mı yapsın adam? ayrıca rodaj aşamasının bir güzelliği de motosiklete alışma evresidir. motosikletin parçalarının birbirine alışması yağlamanın tam sağlanması vs hiç girmiyorum bile o işlere. anca gazı aç gitsin modundasınız. çıkın bu moddan ve bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın lütfen. yalan yanlış bilgilerinizi kendinize saklayın
-
23 Aralık 2014, 23:47
#15
-
24 Aralık 2014, 00:04
#16
motorcu48 adlı üyeden alıntı
arkadaşım ben agustanın fabrikasınıda belgeselde seyrettim hondanın 1 saatte banttan indirdiği motorunda kalite kontrol için dyo testine soktuklarınıda biliyorum . sen motoru alıcaksın aman şu devri geçmiyeyim diyecek öyle süreceksin ama mekaniker 0 km deyken gaz testi yapmak için dip gaz çekecek
inanmıyorsan bari bunu izle sonuçta her firma bunu yapıyor.tabi bu motoru açmak olarak algıladıysan yanlış o daha farklı
http://www.youtube.com/watch?v=BC1TZJTY4lQ
Vallahi şöyle bir şey söyliyim. Genelde ADANA-ANTEP-Mersin çevresinde çok yaygın olan bu tarz motorlara 300 cc lik bir silindir bile atıp 40-50 kilo var yok olan bir makinayla yarışan bir çevredeyim. YARIŞAN DERKEN ÇEVREMDE OLAN ASLA ÖYLE BİR DELİLİK YAPMAM :D Yani tork filan bu ustalar bence yapıyor ellerinin emeklerinin haklarını vermek lazım adam küçültüyorsa ona göre bişeyler yapıp yapıyorda benim amacım bu değil ben zaten orjinal binmek için yani motoruna anahtar değdirmemek için bu modeli seçtim yoksa 100 lük alıp vergiden de kaçıp sonra full alt takımı değişip canavar gibi bi motor yapardım da kaç ay binebilicem. Böyle şeylerin kapasitesi belli abi şimdi gidip bir ŞAHİN e VTEC motor koyarsan ne kadar verim verirse versin o güç o arabayı bir süre sonra alır bi köşeye kaldırır. Ama işte çevremdeki insanların motorlarıyla kendiminkini biraz hor gördüm kötü gördüm ama şuan yeni yeni farkına varıyorum onlar ustalarıyla kankiler ben motorumla kankiyim allah kimseye arıza bela kaza vermesin arkadaşlar umarım anlatabilmişimdir zamanla inş daha iyilerine kısmet. HAYALİMSİN HAYABUSEEEE :D
-
24 Aralık 2014, 00:44
#17
Rodajı düzgün olarak yaptırtan sonra ön dişliyi 2 diş büyütürsen fark hissedilecektir. Ben de daha yeni ön dişliyi 15 ten 17 yaptım bayağı bir fark ettirdi.
-
24 Aralık 2014, 01:12
#18
Ozanonur adlı üyeden alıntı
Rodajı düzgün olarak yaptırtan sonra ön dişliyi 2 diş büyütürsen fark hissedilecektir. Ben de daha yeni ön dişliyi 15 ten 17 yaptım bayağı bir fark ettirdi.
Ne gibi fark hissedilen çoğu arkadaş diyor erken hızlanır filan ama yokuşlarda filan motor boğulabilir gibisinden konuşmuşlar başka bir yerde farkı biraz daha açarak anlatırsan sevinirim
-
24 Aralık 2014, 01:18
#19
Kardeşim birde Allah rızası için yazılarında nokta kullan.
Güzel Güzel okuyup yorum yapacaktım, dayanamadım konunun sonuna atlayıp yorum yapmak istedim.
Derdini tam anlayamadık.
-
24 Aralık 2014, 08:16
#20
motorcu48 adlı üyeden alıntı
aga sen okumadan olayı yanlış yorumlayıp sanki dip gazla gitmeyi savunuyormuşum gibi bir kanı eklemiş oldun ve ilk dediğinde motoru çalıştırıp garaja çekilme tezini çürütülmesini çevir kazı yanmasın deyimiyle yerle bir ettin
rodajda motor yagı çok erken değiştirilir nedeni metal parçaların aşınmasıdır zaten diğer aksamların uyumudur sen beni anlayıp dinlemeden ne diye atar yaparsın
daha önce fabrikanın kaporta bölümünde mi çalışıp bunu göremediniz bilemem ama bunu söylememdeki amaç rodajın aynı devirden çok farklı devirlerde sürülmesi ve anı hızlanıp motorun fazla zorlamamktır.
bu gazlamayı bir kere yapıyorlar diyorsunuz şimdi madem e bu motor vatandaşa verilince kebab olmayacak mı ? daha çalışır çalışmaz basılıyor bir dediğini daha düşün ve biz türkler neden yabancı fabrikalarda çalışıpta kendi aracımızı yapamıyoruz diyip bir felsefe yap
bir daha söyliyim karşınızdaki insanın düşündüğünü başka yerlere çekmeyin .alır almaz basmanın sürekli böyle gitmenin savunulucak bir hali yok anlatılmak isteneni anlayabiliyorsanız siz dehaya ulaşmışınız demektir. vede günümüzde sizde dahil fabrikadan çıkar çıkmaz bir aracın böyle birşeye ugradığını yeni öğrendiniz
üretimciyim ve ürettiğim malın ne olduğunu benim neler yapabileceğimi ve kullanıcının neler yapmaması gerektiğini biliyorum. fabrikadaki ustanın gaz dyno da gaz açmasıyla senin benim sokakta gaz açmam aynı mı? ben senin deyiminden şunu anlıyorum. ya adamlar motorun a.koyuyor biz burda gaz açmayalım diye üstüne titriyoruz. hayır işte orda adamlar çyle motorun a.koymuyor. sen rodaj döneminde senin de dediğin gibi çapağı kiri pası atıp yağlamaya alışana kadarki dönemde sıkarsan sen koyarsın. peki niye bu videoyu paylaştın? yani sen şu forumdaki adamı hondanın fabrikasında çalışan birisiyle aynı kefeye mi koyuyosun? o fabrikanın meydancısı bile burdaki herhangi birinden daha iyi biliyordur motosikleti bu kadar net konuşurum.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)