Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yanlış RODAJ düzeltilebilirmi ? Nasıl düzeltilir ? Motor açılmamışsa nasıl açılr ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    Alıntı APALA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim birde Allah rızası için yazılarında nokta kullan.
    Güzel Güzel okuyup yorum yapacaktım, dayanamadım konunun sonuna atlayıp yorum yapmak istedim.
    Derdini tam anlayamadık.
    Derdimi anlatmak konusunda hep sıkıntı çekmişimdir alışkınım özet ile şöyle anlatayım

    Motorumun devirleri kısalmaya başladı. Direk 5-6 bin deviri geçmeye başladı, fakat hız konusunda sıkıntılı olmaya başladı. Yani 5. vites 5 ile 5.5 devir arası motor sabit 60 km/h ile gidiyor trafik için yeterli olmuyor. Motor yeni 2-3 kez sıkıştırma yaptım bende artık yapmak istemiyorum çoğu insan yapma diyor çünkü ki usta da yapma diyor.

    Sıkıntı bu işte bu kadar yani sizinde güzel görüş ve tavsiyelerinizi almak isterim
    APALA bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Alıntı kinqdai adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Derdimi anlatmak konusunda hep sıkıntı çekmişimdir alışkınım özet ile şöyle anlatayım

    Motorumun devirleri kısalmaya başladı. Direk 5-6 bin deviri geçmeye başladı, fakat hız konusunda sıkıntılı olmaya başladı. Yani 5. vites 5 ile 5.5 devir arası motor sabit 60 km/h ile gidiyor trafik için yeterli olmuyor. Motor yeni 2-3 kez sıkıştırma yaptım bende artık yapmak istemiyorum çoğu insan yapma diyor çünkü ki usta da yapma diyor.

    Sıkıntı bu işte bu kadar yani sizinde güzel görüş ve tavsiyelerinizi almak isterim
    Yukarıdada yazmıştım gerçi çoğu kişi aynı şeyi yazmış ama ben yinede yazayım. Acele etme motorunun rodajını güzel bir şekilde bitir. Bakımlarını zamanında yap. 1500 km lere geldiğin zaman ön dişliyi bir diş büyütürsün. Vites aralarında uzar. Senin yazdığın devir ve km aralarına bakarsak torktada hissedilicek bir düşüş olucağını sanmıyorum. Yani ön dişliyi değiştirdiğin zaman ortalama, 5.vites 6000 devirde 80 li km lere ulaşabilirsin.

  3. #23
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    Sizin önerinizi okudum ben uyuyorum artık Fakat şimdi ön dişliyide küçültünce motorun son hızı düşer filan diyorlar ben orantılı olarak ön arka küçültüp büyültsem acaba ne değişir çok merak ediyorum diğer bakımda rodaj tam anlamıyla filan bitince bi söylücem allah umarım o günleri gösterir kazasız belasız

  4. #24
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Alıntı kinqdai adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin önerinizi okudum ben uyuyorum artık Fakat şimdi ön dişliyide küçültünce motorun son hızı düşer filan diyorlar ben orantılı olarak ön arka küçültüp büyültsem acaba ne değişir çok merak ediyorum diğer bakımda rodaj tam anlamıyla filan bitince bi söylücem allah umarım o günleri gösterir kazasız belasız
    Ön dişliyi küçültmek yok, doğru demişler ön küçülürse son hız düşer tork artar. Ama bu senin için daha kötü olur. Sen ilk önce ön dişliyi büyütüpte bir dene.

  5. #25
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Rodajı bitince ön dişliyi bir diş büyütürsen daha keyif alırsın.

    Motorun sanırım cg tipi. Hafif oluşu, 150 cc oluşu torku daha iyi hissetmeni sağlar. O yüzden çabuk devirlenmesi normal.

    Hatta tek kişi bineceksen ön dişliyi iki diş bile büyütebilirsin ama 125-150 cc'de bence en makulu bir diş büyütme.

    Keyifle,kazasız sürüşler dilerim.
    kinqdai bunu beğendi.

  6. #26
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    Ön dişli küçültme değil arka küçültme ön büyültme. Arkadaşımın 200 lük CG motoru var arka dişli resmen bisikletin dişlisi vardır ya hani bilirsiniz küçük dişlileri onların ki gibi benim dişli yanında çok büyük duruyor motora nadir 2. yi kişiyi bindiriyorum genel tek. 2 dişli büyültmek bana ne kadar verim verir motor hafif hızlanması etkileyici ama bu etkileyici hız yanında devirinde bu kadar hızlanmamasını istiyorum işte bende

  7. #27
    ahmetunuver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2007
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Modenas GT135
    Alıntı kinqdai adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön dişli küçültme değil arka küçültme ön büyültme. Arkadaşımın 200 lük CG motoru var arka dişli resmen bisikletin dişlisi vardır ya hani bilirsiniz küçük dişlileri onların ki gibi benim dişli yanında çok büyük duruyor motora nadir 2. yi kişiyi bindiriyorum genel tek. 2 dişli büyültmek bana ne kadar verim verir motor hafif hızlanması etkileyici ama bu etkileyici hız yanında devirinde bu kadar hızlanmamasını istiyorum işte bende
    Aşağıdaki linkte dişli değişince, (EĞER MOTORUN GÜCÜ YETERLİYSE) tork ve hızda % kaç değişim olacağını hesaplayabilirsiniz..
    http://www.sprocketcalculator.com/

  8. #28
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    İyi ama benim motorun markası filan yokki orda :/

  9. #29
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Alıntı kinqdai adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vallahi şöyle bir şey söyliyim. Genelde ADANA-ANTEP-Mersin çevresinde çok yaygın olan bu tarz motorlara 300 cc lik bir silindir bile atıp 40-50 kilo var yok olan bir makinayla yarışan bir çevredeyim. YARIŞAN DERKEN ÇEVREMDE OLAN ASLA ÖYLE BİR DELİLİK YAPMAM :D Yani tork filan bu ustalar bence yapıyor ellerinin emeklerinin haklarını vermek lazım adam küçültüyorsa ona göre bişeyler yapıp yapıyorda benim amacım bu değil ben zaten orjinal binmek için yani motoruna anahtar değdirmemek için bu modeli seçtim yoksa 100 lük alıp vergiden de kaçıp sonra full alt takımı değişip canavar gibi bi motor yapardım da kaç ay binebilicem. Böyle şeylerin kapasitesi belli abi şimdi gidip bir ŞAHİN e VTEC motor koyarsan ne kadar verim verirse versin o güç o arabayı bir süre sonra alır bi köşeye kaldırır. Ama işte çevremdeki insanların motorlarıyla kendiminkini biraz hor gördüm kötü gördüm ama şuan yeni yeni farkına varıyorum onlar ustalarıyla kankiler ben motorumla kankiyim allah kimseye arıza bela kaza vermesin arkadaşlar umarım anlatabilmişimdir zamanla inş daha iyilerine kısmet. HAYALİMSİN HAYABUSEEEE :D
    Bu sözü sevdim...
    kinqdai bunu beğendi.
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  10. #30
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Alıntı kinqdai adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi ama benim motorun markası filan yokki orda :/
    Marka yazmaz. Sen oraya dişli değerlerini giriceksin örnek13-43 gibi oda sana hesap yapar. Sen önce orjinal dişlilerine bak sonra ön dişliyi bir tık daha büyüt öyle bak. Yani orjinal ön dişli 14t ise 15t olarak yaz birde öyle bak. İkisinin arasında ki değer farkını bulursun.

  11. #31
    ahmetunuver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2007
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Modenas GT135
    Alıntı kinqdai adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi ama benim motorun markası filan yokki orda :/
    http://www.sprocketcalculator.com/

    Bu linkin kullanımı şöyle: Üstteki current(GÜNCEL) yazan gri şeritteki, front(ön) ve rear(arka) kutucuklarına tıklayıp,motorunuzun şimdi kullandığınız dişli adetlerini işaretliyorsunuz..
    Sonra new(YENİ) yazan sarı şeritteki kutucuklara tıklayıp, yapmak istediğiniz dişli adetlerini yazdığınızda, aşağıdaki tablo sonuçları gösteriyor..
    Eğer isterseniz, current(GÜNCEL) gri şeritteki link(BAKLA)yazan yere şimdi kullandığınız zincirin kaç bakla olduğunu yazarsanız, dişli değitirdikten sonra, kullanacağınız zincirin de kaç bakla olması gerektiği çıkıyor..Kolay gelsin..

  12. #32
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    düz mantık hesap yap. o site yüzdeye çeviriyor. mesela şöyle;
    42 arka dişli 5bin devir 100km hız yapıyorsun

    küçülteceksin

    40 arka dişli 5bin devir (devirler sabit attık ters orantı:
    42x100=40x(hız)
    burdan hızımız 105 çıkar yani arka dişliyi 42 den 40a getirdiğinde 100km/s de 5 km/s arttırırsın. o site de bunu yüzdeye çeviriyor. yani ilkokul matematiği biraz.

  13. #33
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    Alıntı ahmetunuver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.sprocketcalculator.com/

    Bu linkin kullanımı şöyle: Üstteki current(GÜNCEL) yazan gri şeritteki, front(ön) ve rear(arka) kutucuklarına tıklayıp,motorunuzun şimdi kullandığınız dişli adetlerini işaretliyorsunuz..
    Sonra new(YENİ) yazan sarı şeritteki kutucuklara tıklayıp, yapmak istediğiniz dişli adetlerini yazdığınızda, aşağıdaki tablo sonuçları gösteriyor..
    Eğer isterseniz, current(GÜNCEL) gri şeritteki link(BAKLA)yazan yere şimdi kullandığınız zincirin kaç bakla olduğunu yazarsanız, dişli değitirdikten sonra, kullanacağınız zincirin de kaç bakla olması gerektiği çıkıyor..Kolay gelsin..
    ÖN ARKA DİŞLİLERİM ŞUAN KAÇ BİLMİYORUM HOCAM O YÜZDEN Bİ HESAP KİTAP YAPAMIYORUM AMA TEŞEKKÜRLER ÖĞRENİNCE İLK İŞİM OLUCAK

    Alıntı Salih_T adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sözü sevdim...
    DOĞRU SÖZE NE HACET AMA DİMİ


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)