Yanlış RODAJ düzeltilebilirmi ? Nasıl düzeltilir ? Motor açılmamışsa nasıl açılr ?
Reklamlar
-
24 Aralık 2014, 12:02
#21
APALA adlı üyeden alıntı
Kardeşim birde Allah rızası için yazılarında nokta kullan.
Güzel Güzel okuyup yorum yapacaktım, dayanamadım konunun sonuna atlayıp yorum yapmak istedim.
Derdini tam anlayamadık.
Derdimi anlatmak konusunda hep sıkıntı çekmişimdir alışkınım özet ile şöyle anlatayım
Motorumun devirleri kısalmaya başladı. Direk 5-6 bin deviri geçmeye başladı, fakat hız konusunda sıkıntılı olmaya başladı. Yani 5. vites 5 ile 5.5 devir arası motor sabit 60 km/h ile gidiyor trafik için yeterli olmuyor. Motor yeni 2-3 kez sıkıştırma yaptım bende artık yapmak istemiyorum çoğu insan yapma diyor çünkü ki usta da yapma diyor.
Sıkıntı bu işte bu kadar yani sizinde güzel görüş ve tavsiyelerinizi almak isterim
Reklamlar
-
24 Aralık 2014, 13:17
#22
kinqdai adlı üyeden alıntı
Derdimi anlatmak konusunda hep sıkıntı çekmişimdir alışkınım özet ile şöyle anlatayım
Motorumun devirleri kısalmaya başladı. Direk 5-6 bin deviri geçmeye başladı, fakat hız konusunda sıkıntılı olmaya başladı. Yani 5. vites 5 ile 5.5 devir arası motor sabit 60 km/h ile gidiyor trafik için yeterli olmuyor. Motor yeni 2-3 kez sıkıştırma yaptım bende artık yapmak istemiyorum çoğu insan yapma diyor çünkü ki usta da yapma diyor.
Sıkıntı bu işte bu kadar yani sizinde güzel görüş ve tavsiyelerinizi almak isterim
Yukarıdada yazmıştım gerçi çoğu kişi aynı şeyi yazmış ama ben yinede yazayım. Acele etme motorunun rodajını güzel bir şekilde bitir. Bakımlarını zamanında yap. 1500 km lere geldiğin zaman ön dişliyi bir diş büyütürsün. Vites aralarında uzar. Senin yazdığın devir ve km aralarına bakarsak torktada hissedilicek bir düşüş olucağını sanmıyorum. Yani ön dişliyi değiştirdiğin zaman ortalama, 5.vites 6000 devirde 80 li km lere ulaşabilirsin.
-
24 Aralık 2014, 13:29
#23
Sizin önerinizi okudum ben uyuyorum artık Fakat şimdi ön dişliyide küçültünce motorun son hızı düşer filan diyorlar ben orantılı olarak ön arka küçültüp büyültsem acaba ne değişir çok merak ediyorum diğer bakımda rodaj tam anlamıyla filan bitince bi söylücem allah umarım o günleri gösterir kazasız belasız
-
24 Aralık 2014, 13:39
#24
kinqdai adlı üyeden alıntı
Sizin önerinizi okudum ben uyuyorum artık
Fakat şimdi ön dişliyide küçültünce motorun son hızı düşer filan diyorlar ben orantılı olarak ön arka küçültüp büyültsem acaba ne değişir çok merak ediyorum diğer bakımda rodaj tam anlamıyla filan bitince bi söylücem allah umarım o günleri gösterir kazasız belasız
Ön dişliyi küçültmek yok, doğru demişler ön küçülürse son hız düşer tork artar. Ama bu senin için daha kötü olur. Sen ilk önce ön dişliyi büyütüpte bir dene.
-
24 Aralık 2014, 13:45
#25
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Rodajı bitince ön dişliyi bir diş büyütürsen daha keyif alırsın.
Motorun sanırım cg tipi. Hafif oluşu, 150 cc oluşu torku daha iyi hissetmeni sağlar. O yüzden çabuk devirlenmesi normal.
Hatta tek kişi bineceksen ön dişliyi iki diş bile büyütebilirsin ama 125-150 cc'de bence en makulu bir diş büyütme.
Keyifle,kazasız sürüşler dilerim.
-
24 Aralık 2014, 13:49
#26
Ön dişli küçültme değil arka küçültme ön büyültme. Arkadaşımın 200 lük CG motoru var arka dişli resmen bisikletin dişlisi vardır ya hani bilirsiniz küçük dişlileri onların ki gibi benim dişli yanında çok büyük duruyor motora nadir 2. yi kişiyi bindiriyorum genel tek. 2 dişli büyültmek bana ne kadar verim verir motor hafif hızlanması etkileyici ama bu etkileyici hız yanında devirinde bu kadar hızlanmamasını istiyorum işte bende
-
24 Aralık 2014, 14:06
#27
kinqdai adlı üyeden alıntı
Ön dişli küçültme değil arka küçültme ön büyültme. Arkadaşımın 200 lük CG motoru var arka dişli resmen bisikletin dişlisi vardır ya hani bilirsiniz küçük dişlileri onların ki gibi benim dişli yanında çok büyük duruyor motora nadir 2. yi kişiyi bindiriyorum genel tek. 2 dişli büyültmek bana ne kadar verim verir motor hafif hızlanması etkileyici ama bu etkileyici hız yanında devirinde bu kadar hızlanmamasını istiyorum işte bende
Aşağıdaki linkte dişli değişince, (EĞER MOTORUN GÜCÜ YETERLİYSE) tork ve hızda % kaç değişim olacağını hesaplayabilirsiniz..
http://www.sprocketcalculator.com/
-
25 Aralık 2014, 10:04
#28
İyi ama benim motorun markası filan yokki orda :/
-
25 Aralık 2014, 10:57
#29
kinqdai adlı üyeden alıntı
Vallahi şöyle bir şey söyliyim. Genelde ADANA-ANTEP-Mersin çevresinde çok yaygın olan bu tarz motorlara 300 cc lik bir silindir bile atıp 40-50 kilo var yok olan bir makinayla yarışan bir çevredeyim. YARIŞAN DERKEN ÇEVREMDE OLAN ASLA ÖYLE BİR DELİLİK YAPMAM :D Yani tork filan bu ustalar bence yapıyor ellerinin emeklerinin haklarını vermek lazım adam küçültüyorsa ona göre bişeyler yapıp yapıyorda benim amacım bu değil ben zaten orjinal binmek için yani motoruna anahtar değdirmemek için bu modeli seçtim yoksa 100 lük alıp vergiden de kaçıp sonra full alt takımı değişip canavar gibi bi motor yapardım da kaç ay binebilicem. Böyle şeylerin kapasitesi belli abi şimdi gidip bir ŞAHİN e VTEC motor koyarsan ne kadar verim verirse versin o güç o arabayı bir süre sonra alır bi köşeye kaldırır. Ama işte çevremdeki insanların motorlarıyla kendiminkini biraz hor gördüm kötü gördüm ama şuan yeni yeni farkına varıyorum onlar ustalarıyla kankiler ben motorumla kankiyim allah kimseye arıza bela kaza vermesin arkadaşlar umarım anlatabilmişimdir zamanla inş daha iyilerine kısmet. HAYALİMSİN HAYABUSEEEE :D
Bu sözü sevdim...
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
-
25 Aralık 2014, 13:16
#30
kinqdai adlı üyeden alıntı
İyi ama benim motorun markası filan yokki orda :/
Marka yazmaz. Sen oraya dişli değerlerini giriceksin örnek13-43 gibi oda sana hesap yapar. Sen önce orjinal dişlilerine bak sonra ön dişliyi bir tık daha büyüt öyle bak. Yani orjinal ön dişli 14t ise 15t olarak yaz birde öyle bak. İkisinin arasında ki değer farkını bulursun.
-
25 Aralık 2014, 13:25
#31
kinqdai adlı üyeden alıntı
İyi ama benim motorun markası filan yokki orda :/
http://www.sprocketcalculator.com/
Bu linkin kullanımı şöyle: Üstteki current(GÜNCEL) yazan gri şeritteki, front(ön) ve rear(arka) kutucuklarına tıklayıp,motorunuzun şimdi kullandığınız dişli adetlerini işaretliyorsunuz..
Sonra new(YENİ) yazan sarı şeritteki kutucuklara tıklayıp, yapmak istediğiniz dişli adetlerini yazdığınızda, aşağıdaki tablo sonuçları gösteriyor..
Eğer isterseniz, current(GÜNCEL) gri şeritteki link(BAKLA)yazan yere şimdi kullandığınız zincirin kaç bakla olduğunu yazarsanız, dişli değitirdikten sonra, kullanacağınız zincirin de kaç bakla olması gerektiği çıkıyor..Kolay gelsin..
-
25 Aralık 2014, 14:54
#32
düz mantık hesap yap. o site yüzdeye çeviriyor. mesela şöyle;
42 arka dişli 5bin devir 100km hız yapıyorsun
küçülteceksin
40 arka dişli 5bin devir (devirler sabit attık ters orantı:
42x100=40x(hız)
burdan hızımız 105 çıkar yani arka dişliyi 42 den 40a getirdiğinde 100km/s de 5 km/s arttırırsın. o site de bunu yüzdeye çeviriyor. yani ilkokul matematiği biraz.
-
25 Aralık 2014, 15:13
#33
ahmetunuver adlı üyeden alıntı
http://www.sprocketcalculator.com/
Bu linkin kullanımı şöyle: Üstteki current(GÜNCEL) yazan gri şeritteki, front(ön) ve rear(arka) kutucuklarına tıklayıp,motorunuzun şimdi kullandığınız dişli adetlerini işaretliyorsunuz..
Sonra new(YENİ) yazan sarı şeritteki kutucuklara tıklayıp, yapmak istediğiniz dişli adetlerini yazdığınızda, aşağıdaki tablo sonuçları gösteriyor..
Eğer isterseniz, current(GÜNCEL) gri şeritteki link(BAKLA)yazan yere şimdi kullandığınız zincirin kaç bakla olduğunu yazarsanız, dişli değitirdikten sonra, kullanacağınız zincirin de kaç bakla olması gerektiği çıkıyor..Kolay gelsin..
ÖN ARKA DİŞLİLERİM ŞUAN KAÇ BİLMİYORUM HOCAM O YÜZDEN Bİ HESAP KİTAP YAPAMIYORUM AMA TEŞEKKÜRLER ÖĞRENİNCE İLK İŞİM OLUCAK
Salih_T adlı üyeden alıntı
Bu sözü sevdim...
DOĞRU SÖZE NE HACET AMA DİMİ
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)