Çok dik yokuşları nasıl çıkalım.
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar
Dün olmaz derecede dik bir yokuşu çıkmam gerekti, eğimi bilmiyorum ama 45 derece veya üstüdür sanırım. 40.209929, 28.976260
Aynı yeri daha önce otomobille çıkmıştım, birinci vites ve gazlamaya rağmen az daha stop ettirecektim.
Motosiklet vitesini bire alıp ayağa kalkarak, baya baya deponun üstüne oturur gibi, sabit gazla çıktım. Ayaklarım peg te basılı tabiki.
Doğrusu bu mudur? Yoksa yanlış mı yaptım.
Birde tam tersi var gün gelir, aynı yeri inmek zorunda kalırsam nasıl davranmalıyım?
Reklamlar
-
yokuş yukkarı ben 1 e atıp arka frene basıyorum yarım gaz verip yarım debraj yaparken ayağımı hafif hafif frenden çekiyorum öyle kalkıyorum ne kadar doğru bilmiyorum ama kalkıyor
-
Aracin 2. Viteste çıktığı yokus :D
-
oluroyle adlı üyeden alıntı
Aracin 2. Viteste çıktığı yokus :D
Bahsettiğim yokuşu biliyor musunuz? Orayı 2 nci vitesle çıkacak otomobilin en az 3000 cc filan olması lazım.
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
yokuş yukkarı ben 1 e atıp arka frene basıyorum yarım gaz verip yarım debraj yaparken ayağımı hafif hafif frenden çekiyorum öyle kalkıyorum ne kadar doğru bilmiyorum ama kalkıyor
Hocam kalkış sormuyorum, zaten gelip görseniz orada motorla kalkış pek mümkün değil. Çıkış ve inişi nasıl olmalıydı diye merak ettim. Çıkışta ayakta dik durunca deponun üzerine oturmuş oluyorsunuz.
İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN
-
inerken vitesi 1 e al debriyajdan elini çek devir saati 5-6 bini geçtikçe arka freni yokla çıkarkende nasıl çıkarsan çık genelde aşağıdan kaptırmak lazım düşük cc de
-
çıkmanın formulünü siz bulmuşsunuz deviri yükseltebilirseniz daha rahat çıkabilirsiniz devir yükseldikçe güç artışı olacağı için 1. vites deviri çıkarabildiğiniz kadar çıkarın iniş ise yokuşa geldiğiniz vakit vitesi 1 e düşürün gaz vermeden aşşağı inin bu zaten motor freni oluyor ön ve arka frenide sıkarsanız çok sakin iniş yaparsınız deviri 2000 den aşşağı düşürmeyin motor stop edebilir
-
ben rize de köyde oturuyorum hep bayır yukarı inip cıkıyorum bayırda yeni ögreniyosan ayaga kalk 2 ayagında yere bassın yani frene basma motoru öyle tutarsın depoya ayaklarını sıkıstıracak sekilde sanki düz yolda kalkar gibi kalk zamanla ögrenirsin ozmn bi ayagın arka frende olur debriyajı kavramadan önce gazı verirsin 5 6 bin devir sonra debriyajdan cekersin debriyaj kavratarak yaparsan cok stop ettirirsin ögrenmeden
-
Sevgili Kardeşim, yukarı çıkarken ayağa falan kalkmaya, tehlike yaratmaya gerek yok. İtiş, dişli arka tekerde o yüzden normal oturur gibi oturacaksın. Motorun çekeceği vitese alıp yukarı çıkacaksın. Eğer durman gerekirse arka freni kullan çünkü ağırlık arka tekerde olduğu için ön freni sıkarsan geriye doğru kayacaktır. İnerken çok dikse 1 e ada 2 ye tak fren takviyeli in. Başka birşeye gerek yok.
-
çok dik yokuş çıkarken ağırlık ayaklara ve ön direksiyona verilir ki ağırlık merkezi aşağı ve öne doğru kaysın, motorun ön kaldırma ihtimali azalsın. normal oturursanız motor fazla veya ani gazda ön kaldırabilir.
-
21 Aralık 2014, 17:26
#10
army adlı üyeden alıntı
Sevgili Kardeşim, yukarı çıkarken ayağa falan kalkmaya, tehlike yaratmaya gerek yok. İtiş, dişli arka tekerde o yüzden normal oturur gibi oturacaksın. Motorun çekeceği vitese alıp yukarı çıkacaksın. Eğer durman gerekirse arka freni kullan çünkü ağırlık arka tekerde olduğu için ön freni sıkarsan geriye doğru kayacaktır. İnerken çok dikse 1 e ada 2 ye tak fren takviyeli in. Başka birşeye gerek yok.
Hocam normalde bende öyle yapıyorum, fakat yol öyle böyle değil, baya dik bir rampa.
lawyer_16 nın dediği gibi normal otursam kesin kafa kaldıracak.
Hatta şöyle söyleyeyim, oradan yağmurlu havada yağmur lastiği ve ABS yoksa inilmez diye düşünüyorum.
İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN
-
21 Aralık 2014, 17:40
#11
dediğin gibi yokuş Ankara da Çankaya da huzuR mah civarında başıma geldi, ybr ile yokuşun ortasında stop etti motor, geri geri kayıyor ön teker fren i kaydırır, arka frene bastım, motoru çalıştırdım, kalkmıyor 3. denemem de zor kalktım debriyaj balatalarından baya yedim, hani motoru yatırsam aşağıya kadar kayıp gidecek, eV bakmaya gitmiştim, ulan dedim bu yokuşta olan evin :D yokuşa başlamadan kalktın, motor un gaz yemesi iyi olacak, devirlendirip tırmanmaya başlayacaksın, normal otur ve gidona ağırlığını ver ,ufak cc ani debriyaj bırakmadıkça ön kaldırmaz, bu şekil çıkarsın, inerken de 1.vites motor freni ve hafif fren inersin o zamanda kendini arkaya ver öne çok yüklenme
-
21 Aralık 2014, 17:41
#12
Bahsettiğiniz yokuş bu sanırım, aşırı dik gözükmüyor ama evet ağırlığı öne vermek daha mantıklı dik yokuşları çıkmak için. Yoksa motorun ön tekerindeki tutunma düşecek ve denge kaybı yaşatma durumuna gelecektir.
33 KDC 64
Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009
-
21 Aralık 2014, 17:49
#13
Ben otip yokuslari genelde 3. Vites tekerle cikiyom. Ama senin yöntemde dogru. Sana tavsiyem tanidigin crosscu varsa ondan rampa inis çikiş dersi al. Yakinda olsan gosterirdim...( gözlerinin hastasıyım, rampaların ustasıyım.) Rampa staylaa
-
21 Aralık 2014, 18:13
#14
abim bu rampa sayılmazz ya. bizim burda bi rampa var kuryeler kıcını yırtıyo çıkmak için :D başka bi yer ise ankara dikmen ilker yokusu.ele bide tam ortaya ışık koymuşlar, o ışığı koyanın :D:D
-
21 Aralık 2014, 18:25
#15
my91 adlı üyeden alıntı
http://i.hizliresim.com/99EEmo.png
Bahsettiğiniz yokuş bu sanırım, aşırı dik gözükmüyor ama evet ağırlığı öne vermek daha mantıklı dik yokuşları çıkmak için. Yoksa motorun ön tekerindeki tutunma düşecek ve denge kaybı yaşatma durumuna gelecektir.
Evet burası fotoğrafta çok normal gözüküyor fakat, fotoğrafta gözüktüğü gibi değil.
İlerde soldaki aracı görüyorsunuz orada anormal dikleşiyor.
sezerh adlı üyeden alıntı
abim bu rampa sayılmazz ya. bizim burda bi rampa var kuryeler kıcını yırtıyo çıkmak için :D başka bi yer ise ankara dikmen ilker yokusu.ele bide tam ortaya ışık koymuşlar, o ışığı koyanın :D:D
Ben Ankara da bir ay boyunca 7 tonluk hidrolik sepetli Mitsubishi kamyon kullandım, öyle yerlere girip çıktım hey gidi günler
Ama kamyon sonuçta motor freni var, zart var zurt var. Ben o kamyonu meclis çankaya kapıdan çıkışta boşa alıp motoru kapatmadan, rampada el frenin de bırakıp kapıya kimlik almaya gidiyordum. El freni ne kadar sağlam sen düşün işte.
İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN
-
21 Aralık 2014, 18:57
#16
Hocam eğer bahsettiğiniz yokuş my91'in paylaştığı resimdeki ise pek zorlanılacak gibi durmuyor.
Eğer çok dik yokuş çıkıyorsanız ve gerçekten motor tekere gelecekse ayağa kalkıp öne doğru ağırlığınızı vermekten başka çareniz yok.
Bilen bilir Ankara Dikmen yokuşlarını. Keklikpınarının oradaki 27 Aralık Lions okulunun solunda ve sağında yokuşlar vardır dimdik. Oraları Ybr 125 kullanan bir kuryenin ayakta sabit gazla çıktığını hatırlıyorum. Ama fotoğraftaki yokuş bahsettiğim yerin yanında hiçbirşey.
-
21 Aralık 2014, 19:10
#17
ahmetkorkmaz adlı üyeden alıntı
Evet burası fotoğrafta çok normal gözüküyor fakat, fotoğrafta gözüktüğü gibi değil.
İlerde soldaki aracı görüyorsunuz orada anormal dikleşiyor.
Dostum bu sokaktaki maksimum eğim %13. Bisiklet için dahi zorlayıcı sayılmaz Hemen yanda Kara Davut sokak var, oradaki maksimum eğim %21'i buluyor. Zorlayıcı olabilir ama yine de çıkılamayacak bir eğim değil.
-
21 Aralık 2014, 19:17
#18
mucoist adlı üyeden alıntı
Dostum bu sokaktaki maksimum eğim %13. Bisiklet için dahi zorlayıcı sayılmaz
Hemen yanda Kara Davut sokak var, oradaki maksimum eğim %21'i buluyor. Zorlayıcı olabilir ama yine de çıkılamayacak bir eğim değil.
İlla gidip açı gönyesi su terazisi ile bana orayı ölç diyorsun İlk mesajda biraz abartmış olabilirim ama o açı 30 derecen fazla.
Fotoğrafın yanıltıcı bir tarafı var, annemin eli şiş lenf ödem tedavisi görüyor, parmağı fazla sıkılmış.
Bandajı yapan kıza göstermek için resmini çekeyim dedim. Resimde gayet normal duruyor.
Farklı açılardan 7 8 defa çektim yok arkadaş. Fotoğrafta her şey normal.
İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN
-
21 Aralık 2014, 19:25
#19
motor devrini tork devrinden yukarı tutmak lazım eğer devir düşerse debriyajla küçük takviyeler yapmak gerekebilir
chopperda tekere gelmek zor ama cub da biraz daha öne oturup paşımı eğiyordum yoksa paso tekere geliyor ama nedense bi türlü devrilmiyor
-
21 Aralık 2014, 19:52
#20
beyler yol dik değil ama asfalt kalitesi barbat heralde.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler