10-40 motor yagi dogru tercih mi ? Gelin tartisalim.
Reklamlar
-
Merhaba abiler,kardesler,arkadaslar.
Ben su ana kadar hep 10-40 4t motor yagi kullandim scooter imda farkettigim birsey var. Mesela ben yagi koyduktan 500 km sonra yagin kivami su gibi oluyor. Buda bence yanlis olan birsey. Zira motorun iyice yaglanmasi icin formunu kaybetmemesi lazim ancak biz ipone a gidip 1lt yag icin 30 lira para veriyorsak . Bu 30 liralik yagda 500 km de su oluyorsa bu iste bir yanlislik var. Ankara ve Adana da motosiklet kullandim. Ancak her yerde genelde ayni olay basima geldi. Bugune kadar hep 10-40 yag oneriliyordu bol bol ama bence 10-40 yerine yazin sicakta daha kalin yag kullanmak formunu daha gec kaybetmesini saglamazmi ? Merak ediyorum.
Akıl Adama Sermaye...
Remember remember the fifth of november
Reklamlar
-
Kışın ince yazın kalın yağ diye biliyorum. Yani; Yazın 20-50 Kışın 10-40
-
Ybr'de sürekli iki bin km'de, Çinli motosikletlerimde ise bin km'de bir Castrol 10*40 kullanıyorum. Yaz aylarında 20*40 kullanıyorum.
Benim şikayetim başka. 10*40 kullandığım zamanlar fark edilir derecede debriyaj kaçırmasına sebep oluyor. Onun dışında ben bir zararını görmedim.
-
10W-40'ın dışına çıkınca hep bir randumansızlıkla karşılaştım.
Yazın 15W-50 Repsol ve 20W-40 Actevo kullandım. Bir daha tövbe. 10W-40 her zaman daha verimliydi. Isınınca bir miktar incelse de hiçbir zaman su gibi olmadı. Kıvamının bir miktar cıvıması normal birşey diye düşünüyorum
-
10-40 ile 15-50 karıştırdım bal kaymak oldu :D
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
Ipone'dan daha iyi bilemeyeceğimize göre fazla kurcalamaya gerek yok.
-
serseric adlı üyeden alıntı
Merhaba abiler,kardesler,arkadaslar.
Ben su ana kadar hep 10-40 4t motor yagi kullandim scooter imda farkettigim birsey var. Mesela ben yagi koyduktan 500 km sonra yagin kivami su gibi oluyor. Buda bence yanlis olan birsey. Zira motorun iyice yaglanmasi icin formunu kaybetmemesi lazim ancak biz ipone a gidip 1lt yag icin 30 lira para veriyorsak . Bu 30 liralik yagda 500 km de su oluyorsa bu iste bir yanlislik var. Ankara ve Adana da motosiklet kullandim. Ancak her yerde genelde ayni olay basima geldi. Bugune kadar hep 10-40 yag oneriliyordu bol bol ama bence 10-40 yerine yazin sicakta daha kalin yag kullanmak formunu daha gec kaybetmesini saglamazmi ? Merak ediyorum.
kullanma klavuzunda, sana gereken yağı yazıyor,illa 10 40 koy demiyor, yağ belli km de sonra sıvılaşacak,en kral marka olsa bile
-
Kullanma klavuzunda ne yazarsa onu kullanıyorum,sizde çevrenizdekileri dinlemek yerine bunu yapın
Yağ su gibi olunca ne oluyor belirtirmisin,özelliğimi kayboluyor?
Motorumun içerisindeki yağı çeviren o ufak çarkı görsen eminim yağın ince olmasını isteyeceksin
Yaz kış 10-30 yağ kullanıyorum,hiçte şikayetçi değilim
-
ne zaman 10w40 dan farkli yag kullansam randiman alamadim
-
19 Aralık 2014, 23:13
#10
Evet arkadaşlar ben 10w40 kullandığımda yağ bildiğin su gibi oluyor.Ve ben bunun kesinlikle zararlı olduğunu düşünüyorum.Madem öyle gidip scooter için 5 liralık yağ alalım 500 km de bir değiştirelim.Nasıl olsa debriyaj da yok. Nasıl bir randımansızlıkla karşılaşılabiliyorki acaba yazın 10w40 da?
-
19 Aralık 2014, 23:39
#11
Bu arada o numaralar şu şekilde; düşük sıcaklık - yüksek sıcaklık. Yani ilk rakam azaldikca soğukta iş görme kabiliyeti artar, ikinci rakam arttıkça da sıcakta iş görme kabiliyeti. Yani yaz oldu yağı kalinlastiralim diyip de 10-40 W den 15-40 W ye geçerseniz sadece yağın yağlama niteliği -gibi bir şeydi tam hatırlamıyorum- artar ve daha az soğuklarda çalışma özelliği olur. Castrol de yazıyordu galiba bunlar, ya da internetten arayın bulursunuz.
-
19 Aralık 2014, 23:45
#12
benim motorda şu an 15-50 var. sorunsuz kullanıyorum.
-
20 Aralık 2014, 18:02
#13
Ben bundan sonra scooter da yaz mevsimi icin motul ve 10w40 kullanmiycam arkadaslar. Ne kullanilabilir acaba oneri varmi ?
-
20 Aralık 2014, 18:14
#14
Kışın 10-40 yaz 10-50 kullanıyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)