Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hava-Su Soğutma Tartışma Konusu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Merhaba, iki örnek vereceğim, sizce hangisi daha mantıklı?

    Örnekler küçük cc'li motorlar içindir.

    örnek1: 125cc veya 150cc su soğutmalı bir motosiklet.
    örnek2: iki silindire bölünmüş 2x62cc veya 2x75cc çift silindirli, silindirler arası 4-5cm hava aralıklı hava soğutmalı motosiklet.

    örnek2 deki durum su soğutmaya gerek olmamasını sağlarmı?
    sağlarsa üretici açısından su soğutma teçhizatından kısma ve iki silindirden dolayı ek masraf çıkma durumu var. hangisi mantıklı. ben herzaman pasif çözüm olan hava soğutmadan yanayım. dağ başında veya ıssız herhangi bir yerde gezerken su soğutmada sıkıntı çıksa büyük sorun. hava soğutma pasif ve sorunsuz gibi görünüyor. yani motor hacmini ikiye bölüp hava soğutma ile kotarmak mümkün mü? mantıklı mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    Hava soğutma da ısı iletimi değişken olduğu için performansta düştüğünü düşüyorum , Su soğutmalı da ise ısı belirli derece tutulduğu için performans dönüşen enerji daha çok olmakta. Su soğutmada motor bloğuna kanallar açılır, bu sayede ısı sıvıya iletimi sağlanır biraz cnc işlemi ağır basabilir masraflı olabilir, Hava soğutmada ise dökümden çıktın da ufak düzeltmelerle motor oluşturulur. Hava soğutmada kanatçık dediğimiz düz çıkıntılar hesaplaması önem taşımakta.

  3. #3
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Bu soruya net bir cevap verilemez. Kullanılan malzemeye ve motorun tasarımına, soğutma verimine bağlı olarak değişir ama hava soğutmalı motorlar daha çok soğuk iklimlerde tercih edilir. Yoğun trafikte kalındığında, tasarıma bağlı olarak değişmekle beraber hava soğutmalı motor sorun yaşayacaktır ama motosiklet için konuşursak; zaten pek durmadığı için sorun yaşama ihtimali epey zayıf. Su soğutmalı motorlar ise soğuk iklimde, soğutucunun donma olayı nedeniyle hava soğutmalı motorlardan bir adım daha geride ancak kızdırma bujisi gibi yöntemlerle bunun önüne geçilebiliyor. Ayrıca daha sessiz ve daha stabil oldukları için su soğutmalı motorlar daha çok tercih ediliyorlar.

    Sorunuzun cevabı ise yapılacak motorun hangi şartlarda ne amaçla kullanılacağı ile ilgili. Yani, tek silindir hava soğutmalı sistem ile de çözülme ihtimali var.

  4. #4
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    motorun yerleşme şekli, piston çapı, silindir boyu, kaç devir çevireceği gibi pekçok değişkene ihtiyacımız var.
    bu yüzden her motorun çalışma ve soğuma şartları kendine özel hesaplanır ve ciddi bir mühendislik çalışması gerektirir.

  5. #5

    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu soruya net bir cevap verilemez. Kullanılan malzemeye ve motorun tasarımına, soğutma verimine bağlı olarak değişir ama hava soğutmalı motorlar daha çok soğuk iklimlerde tercih edilir. Yoğun trafikte kalındığında, tasarıma bağlı olarak değişmekle beraber hava soğutmalı motor sorun yaşayacaktır ama motosiklet için konuşursak; zaten pek durmadığı için sorun yaşama ihtimali epey zayıf. Su soğutmalı motorlar ise soğuk iklimde, soğutucunun donma olayı nedeniyle hava soğutmalı motorlardan bir adım daha geride ancak kızdırma bujisi gibi yöntemlerle bunun önüne geçilebiliyor. Ayrıca daha sessiz ve daha stabil oldukları için su soğutmalı motorlar daha çok tercih ediliyorlar.

    Sorunuzun cevabı ise yapılacak motorun hangi şartlarda ne amaçla kullanılacağı ile ilgili. Yani, tek silindir hava soğutmalı sistem ile de çözülme ihtimali var.
    daha stabilden kastınız güç-tork üretimi, performans konusunda mı?
    yoksa sürüş güvenliği (sürdürülebilirliği-arızasızlığı anlamında) konusunda mı?

  6. #6
    HONDAANTALYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    CBF 150
    Bu konuya yazın yorum yapıcam.. Şu sıralar havalar çok soguk

  7. #7
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Sıcaklık bakımından daha stabil, bu da emisyon, güç çıkışı gibi etmenlerin kontrol altında olması açısından önemli.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)