Periyodik bakımlar yetkili serviste yapılmazsa motosiklet garanti dışı kalmaz???
Reklamlar
-
Garanti kitapçığını okurken fark ettim. yetkili serviste yapılmayan bakımlarda sadece bakım esnasında yapılan işlemler ile ilgili parçalar garanti dışına kalıyormuş. yorumlama farkları olabilir. görüşleriniz neler? yetkili serviste bakımları yaptırmazsanız motosikletiniz garanti dışı kalır söylemi hurafe midir?[IMG][/IMG]
Reklamlar
-
Valla ben motoru her götürdüğümde sisteme kayıt açıp km' sini giriyorlar ayrıca beş kuruşta almıyorlar (kağıthane sürat motor) bu yüzden hiç riske edip kendim bi bakım yapmadım kuzumun dişi acısa servise koşuyorum direk Ama mantıken garanti dışı kalması gerekir düşünsene bir acemi yağ değişiminde hata yapıp fazla yada eksik koyuyor ve sıfır motor arızalanıyor kullanıcı hatası diye hiç bir servis suç kabul etmez bence.
-
Böyle bir durumda sadece yağlama sisteminde oluşacak yağlamadan kaynaklı sıkıntılar garanti dışı bırakılır. Buradaki şartlardan bu anlaşılıyor.
-
Bakimlar yetkili serviste yapilmazsa hic kimse bozulan motoru garantiye sokmaz.cok kuvvetli hatir gonul veya torpil islerini hesaba katmazsak o is yas.bakimini ben yapsaydim hatayi fark ederdim diyip cikar isin icinden
-
Tabi bunu söyleyebilir. Ancak hata fark edilebilecek-önlenebilecek bir hata değilse servis ne söylese hikaye en kötü ihtimal mahkemelik olunur ve bilirkişi raporu beklenir.
-
servisler periyodik olarka bilgilerini kayıt altında tuttuğu için bi aksilik olduğunda sizin de onların da ellerinde kanıt oluyor. sen x motorcusuna gidip yaptırırsan bunu kabul etmez marka çünkü; "ithalatçı firmanın yetki verdiği servisler dışında yapılan işlemler sonucu" denilen madde var ya. işte o zaman şutlanabilir oraya
-
Merhaba,
Hurafe olup olmadığı kitapçıktan kitapçığa prosedurden prosedure değişir. En güzeli, yorumlama konusunda algı farklılıklarından ötürü, yanlış bir bilgiye ulaşmamak adına servise sormak bence.
Sizin yayımladığınız resimde de açıkca yazıyor işte, 7 numaralı maddede, eğer bu sebeple bir hasar oluşursa motor garanti kapsamı dışındadır.
Benim garanti şartlarına göre, kesinlikle periyodik bakımları serviste yapılmak zorunda ve yapılmazsa garanti kapsamı dışında..
-
3,7,8 maddelerde gayet açık ve net biçimde yetkili servis dışında garanti dışı kaldığı açık, hangi yoruma açık cümleden bahsediyorsunuz anlayamadım.
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
-
8 numarada bakımların farklı bir serviste yapılması sonucu oluşan hasar diyor. diyelim ki far kendi kendine durduk yere bozuldu ancak bakımla ilişkisi yok. bu noktada garanti dışı kaldı deme şansı var mı? bence yok. bu sanki hukuken yorumlanması gereken bir şeye benziyor. ancak bakım yetkili servise yaptırılmasa da garanti kapsamı dahilinde hak iddia edilebilir gibi görünüyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:05 ----------
Pekbipicadam adlı üyeden alıntı
3,7,8 maddelerde gayet açık ve net biçimde yetkili servis dışında garanti dışı kaldığı açık, hangi yoruma açık cümleden bahsediyorsunuz anlayamadım.
bahsettiğiniz maddelerde yine aynı durum söz konusu. örnek: garantisi olan bir araca xenon takarsanız far garanti kapsamı dışında kalır. ancak bu garantinin komple sona erdiği anlamına gelmez. yetkili servise bakıma götürmezseniz yapılan işlem nedir? örnek yan sanayi balata taktınız. balata ve frenleme ile ilgili sizin yetkisiz serviste ve onaylanmayan parçayı takmanızla ilgili olarak frenleme sistemi ile ilgili ortaya çıkacak arızalar garanti dışı kalıyor. komple motosiklet garanti dışı değil deniyor.
-
17 Aralık 2014, 20:27
#10
düşünün bi sizin bi şirketiniz var binlerce aracınız var yolda. bi tanesi geliyo diyo ben farını değiştirdim tüm elektrik sistemi yandı. garantiden değiştirin diyo. alla alla bana mı sordun takarken. benim sana verdiğim farı kullansaydın yanmazdı demez misiniz? yoksa haa ah canım ya gel değiştirelim hatta gel motoru komple değiştirelim mi dersiniz? şirketlerin politikalarında duyguya yer yoktur. tamamen sistematiktir. garanti dışı kalması için ve size fazladan fazlada geçirmek için ellerinden geleni yaparlar.
-
17 Aralık 2014, 20:57
#11
şirketin politikası değil mevzu onlara kalsa çıkarken donunu da bırak der. yasa-hukuk, şirketin politikasından üstün. şirket dediğin ne ki? a sından z sine bütün firmalar tüketiciyle mahkemelik olmayacağını bilecekler neler yaparlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:44 ----------
Üst üste iki kez yetkili serviste bakıma girmeyen araçlar garanti kapsamı dışında kalıyormuş. yani bir bakım yetkili serviste bir bakım herhangi bir serviste yapılırsa garanti dışı kalmaz mı?
emsal sayılmaz ama mantığı anlamak adına http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=50536 şöyle de bir karar buldum.
şöyle bir röportaj da buldum
BLOK MUAFİYETİ YASASI…
Ebru Akal, yetkili servis ve araç garantisi üzerine de çok çarpıcı bilgiler veriyor: “AB ülkelerinde 2002 yılından itibaren uygulanan ve Türkiye'de de 1 Ocak 2006'da yürürlüğe giren 'Blok Muafiyeti yasası' var. Bu yasa 1 Ocak 2007 tarihinde uygulamaya konuldu. Bu kanun sayesinde yetkili servisler dışında araçların bakımı ve onarımı ile iştigal eden diğer teşebbüslerin ve özel servislerin yetkili servislerle rekabet edebilen bir duruma gelebilmeleri için makul bir ücret karşılığında üreticiden aracın bakım ve onarımına ilişkin teknik bilgi, eğitim, donanım ve yedek parçayı temin etmeleri sağlanabilecek. Bunun sonucu olarak artık yetkili olmayan servislere, o aracın üreticisi ile organik bir ilişkisi olmadığı ve bu nedenle muhatap kabul edilemeyecekleri yönünde bir itiraz yapılamayacaktır. Yani teknik şartları sağlamış özel bir servise gidip periyodik bakım yaptırırsanız yetkili serviste yaptırmışsınız gibi aracınızın garantisi devam edebilecek. Fakat uygulamada yetkili servisler 'Periyodik bakımlarda bize gelmediniz. Özel bir servise gittiniz. Bu nedenle aracınızda bir sorun oluşmuş olabilir. Biz sorumluluk kabul edemeyiz.' Şeklindeki bir yaklaşımla bu yasanın pratikte hayata geçirilememesine neden oluyorlar.”
Akal, orijinal parça isteyen müşterilere garantili parça takıldığını, muadil parça isteyenlere arzularına göre parça temin edildiğini ve ona da garanti verildiğini anlatıyor: “ Biz özel garantili araçlara periyodik bakım yapabiliyoruz. Fakat araç garantisinden parça değiştiremiyoruz. Biz yaptığımız periyodik bakımlarda kullandığımız filtrelere ve diğer parçalara da garanti verebiliyoruz. Ayrıca verdiğimiz bakım faturası 'Blok Muafiyeti Yasası'na göre garanti belgesi yerine geçiyor. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise özel servisin Kurallara uygun olduğu anlamına gelen TS 12047 belgesine sahip olmaları.”
Akal, yetkili servisler ile aralarındaki fiyat farkını, işletme giderlerini mukayese ederek normal karşılıyor. Elbette ki sanayi tamirhanelerindeki ehil ustaların hakkının yenilmemesinden yana. Onların işçiliğinin de güvenlik açısından problem oluşturmayacağından emin. Kulağını kaputa dayayarak arızayı nokta atışı teşhis eden ustaların mevcudiyetini görmezden gelmiyor.
Ebru Akal, 'Tamir ve bakım sonrası muhtemel sıkıntılarda sorunu çözecek iyi niyetli muhatap' detayını da vurguluyor. Yetkili servislerin kurumsal yapıları ve müşteri hizmetleri organizasyonuyla güven yansıttıklarını kabul ediyor. Aynı güven ortamının kendileri için vazgeçilmezliğini de belirtiyor.
-
17 Aralık 2014, 21:37
#12
Benim periyodik bakımlarda malzeme ücretleri makul. Fazladan 40 tl gibi bir işçilik yazılıyor o kadar.
2 sene garanti dolana kadar böyle giderse 5 defa servis yapılacak.
5 X 40 = 200 tl
200 tl eksik olsun garantili olsun derim.
Garanti bitince servise uğrar mıyım? Kesinlikle uğramam
Yağ filtresi bile olmayan son derece mütevazi bir motorum var
İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN
-
17 Aralık 2014, 21:38
#13
GARANTİ KAPSAMINDAKİ ARAÇLAR VE BLOK MUAFİYETİ YASASI
Blok Muhafiyet Yasası
OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ YAPISAL DEĞİŞİKLİKLER VE BU DEĞİŞİKLİKLERİN BAĞIMSIZ SERVİSLERE GETİRİLERİ
01.01.2007 Tarihinde yüyürlüğe giren 2005/4 Motorlu Taşıtlar Sektöründeki Dikey Anlaşmalar ve Uyumlu Eylemlere İlişkin Grup Muafiyeti Tebliği, otomobil distribütörlüğü ve yetkili servis anlaşmaları alanında yeni hukuki çerçeveyi oluşturmaktadır. Satış sonrası faaliyetlerine ilişkin önemli hükümlerde içermekte olan bu yeni uygulamanın aacı satış sonrası servis işlemlerinde daha fazla rekabet yaratmak ve bunu otomobil yedek parça tedarik piyasasına yansıtmaktır. Yasa böylelikle otomobil sahiplerinin otomobillerini istedikleri tamircide ve rekabete tabi fiyatlarla bakım ve tamir hakkını korumayı amaçlamaktadır.
Soru: Peki ama bu durumda garantiler ne olacak?
Cevap: Temel ilkeye göre kim zarar verirse zararı o tazmin eder. Bu bir ürün veya hizmet için bir genel sorumluluk ilkesidir. Satıcı veya imalatçı bir aracın müşteriye satıldığı an o araçta mevcut olan kusurlardan sorumludurlar. Bir bağımsız servis iyi yapmadığı bir işten ve satış sonrası hizmetleri kapsamında kullanılan yedek parçalardan sorumludur.
Soru: Bagımsız sevislerin aracın normal garanti dönemi içersinde bakım yapma ve tamir etme hakları varmıdır?
Cevap: Araç üreticilerinin, yasalara aykırı olarak, araç sahibinin garanti haklarının verilmesini bakım ve tamir işlerininin sadece kendi yetkili servisleri tarafından yapılması veya sadece araç üreticisinin markasını taşıyan yedek parçalar kullanma şartına bağlama hakkına sahip değillerdir. Dolayısı ile araç sahipleri diledikleri bağımsız servislerde bu işlemlerini yaptırma hakkına sahiptirler.
Soru: Tüketici arcını bağımsız bir servise bırakırsa garanti hakkını kaybetme tehlikesi ile karşılaşılabilirmi?
Cevap: 2005/4 Grup muafiyeti tebliği aracın noral bir bakımını veya tamirini bağımsız bir servise yaptırdığı için tüketicinin araç üreticisine karşı garanti hakkını kaybetmeyeceğini belirtmektedir. Örneğin ; aracın yağının bağımsız bir serviste değiştiilmesi nedeniyle araç üreticisi genel olarak garantiyi reddedemez. Bozuk role veya otomatik kapı camı değişimi buna öenek olabilir. Buna karşın, zarar bağımsız servisin bozuk parça kullanması veya ihmalkar çalışmasından kaynaklanıyor ise, durumun sorumlusu bağımsız servistir ve işi yapan kişinin ürüne ilişkin yasal sorumluluları üstlenmesi gerekir.
Bu bütün sorulara yanıt oluyor aslında
Soru: Bir araç üreticisinin yasal garanti yükümlülüklerini veya diğer garanti haklarını sadece kendi yetkili servis ağında kendisinin tedarik ettiği yedek parçaları kullanarak bakım ve tamir koşuluna bağlama hakkı varmıdır?
Cevap: Araç üreticileri verecekeri garantileri, verilen servis hizmetlerinin sadece kendi yetkili servisleri tarafından verilmiş olması veya sadece kendi yedek parçaları ile yapılmış olmasına bağlayamazlar. Aksi takdirde, araç sahiplerinin araçlarını istedikleri servislerde tamir ettirme özgürlüklerini zedelemiş olurlar.
Sonuç: TS 12047 belgesine sahip bir özel servise götürürseniz garanti her türlü devam ediyor
Her iki bakımdan birini yetkili servise yaptırırsanız garanti her türlü devam ediyor
Tamamen tamirhane modunda biryere götürürseniz sadece tamirhanenin müdahale ettiği parçadan kaynaklı sorunlar garanti dışı kalıyor
-
Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katıldım bu da benim ilk mesajım.
Geçen yıl 9 binde olan ilk motorumu aldım cahillikte yapılabilecek her türlü hatayı es geçmeden 13500 km'ye kadar geldik.
Periyodik bakımlarını gününden önce yaptırdım, aralarda en ufak sıkıntı yaşasam yine soluğu serviste aldım.
Geçen cumartesi servise gidip 2. vites dişlisini kontrol ettirdim, garanti belgesini getir değişelim dediler. Doğal olarak benim belge kayıp. Aldığım arkadaş ben bakınırım bulursam haber veririm dedi...
Servisi aradım durumu anlattım, dediler bakımları belgeye işlememiz gerekiyordu. Bunu bakımları yaparken niye söylmediniz dediğimde makul bir cevap almadım. Abi gel dükkana konuşalım çok yoğun şu an buralar dedi. Motul koyun motoruma dedim garantiden çıkar sen bilirsin dediler şimdi de bunu diyorlar, tamam benimki de cahillik ama yönlendirmeleri gerekmez miydi?
Haziran sonu iki yılım doluyor, 2. vites dişlisi 35 tl
Tavsiye edebileceğiniz bir şeyler var mı bana.
-
"2. vites dişlisi 35 tl"
fatura garanti sayılır. satıcı kayıtlarından çıkar.
üretici bunu dert etmez. değiştirir, özür diler, teşekkür eder.
servis için, angarya ve kârdan zarar (kendi pisliklerini temizlemek için kredisini fazlasıyla kullanmıştır.)
hoşgeldin
-
Opel i garantili diye bakım için servise götürdüm.
Kocaman bir tahtaya çizelge asılmış.
Periyodik bakım çizelgesi
2009 model bakım 300
2010 model bakım 450
2011 model bakım 650
Ustaya sordum
"Her modelde bu filtre yağ parça vs değişiyor mu ?"
-Yok abi değişmez. Model aynı olduktan sonra yılı yaşı farketmiyor. Aynı malzeme.
İyide bu çizelgedeki rakamlar senin gibi söylemiyor.
-Ben işimi yaparım abi sen içerde ne ödersin bilmem.
Zihniyet şu;
Madem bu pzvnq yeni modele biniyor ödesin a.q.
Canım sıkıla gerile ödedim. Dahada gitmedim bakım için servise. Garanti bitimine 2 ay kala tekrar gidip çamurlaştım serviste, çizikti tutuyor tutmuyor vs derken
arkada diskleri, balata ve kaliperleri garantiden komple değiştirdim.
Biraz olsun ciğerim soğudu..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------
Motorum zavallı MT7 sadece 1000 km de 1 kere servisi gördü hepi topu o kadar. Ona da para pul vermedim.
Hep kendim yaptım bakımları.
Bu arada garanti satış tarihi itibari ile mi başlıyor model yılına göre mi ?
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)