Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet Sürücüsüne Vuruyordum.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Merhaba arkadaşlar aslında bu konuyu açma sebebim en ufak bir dikkatsizliğin nelere mâl olacağını anlatmaktır.
    Bugün yani 16.12.2014 tarihinde misafirlik dönüşüne ailem ile birlikte Anadolu yakasından Avrupa yakasına geçmek için Anadolu yakasında E-5 üzerinde bulunan optimum AVM yanındaki yoldan sağ şeritten aracımla ortalama 90-100 KM hızla giderken araçta bulunan yeğenlerim yolun sağında Burgerking göstererek oraya girmemi istedi. Bende Sinyal vermeden ani şekilde direksiyonu tam sağa kıracaktım ki bir anda arka sağımdan gelen bir motosikletin egzost sesini duydum.
    O anda yavaşlayarak tekrardan olduğum yolda devam ettim.
    Yani direksiyonu hiç kırmamış gibi oldu Neyse ki arka sağımdan gelen motosiklet sürücüsü hiç bir şey anlamadı,Yanımdan son hız geçti gitti.

    Ya o motosiklete çarpsaydım.
    Onun için en iyi kurtuluş ölmek olurdu.
    Ben kendimde o kadar suç buldum ki anlatamam.
    Ama motorda hiç suç yok muydu?
    Ben sağ şeritten aracımla ortalama 90-100KM hızla ilerliyordum.
    Arka Sağımdan yani Emniyet içerisinden gelen motor belki 120 ya da 150 KM hızla gidiyordu veya daha yavaş.
    Emniyet şeridinde veya sağ şeritte o kadar hız yapmak doğru mmu?
    Madem o kadar hızlı gideceksin sol şerit ne güne duruyor.

    Ama bir kaza anında suçlu direkt bendim çünkü ani sağa dönüş ve sinyalsiz.
    Görüşlerinizi bekliyorum
    darpgen, ALYEDZ ve TAYFUNBORA bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Hemde Sinyalsiz, en az 4 sayfa akar, kaos'a bulaşmadan şuraya kıvrılayım.

    Şaka bi tarafa, geçmiş olsun ,ailecek ucuz atlatmışsınız .
    mehmetenis bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    oncelikle gecmis olsun farketmeseysinizaracin yanina giricekmis allah korumus sag seritten gidenlere bende ayar oluyorum
    mehmetenis bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    25 Aralık 2013
    Motosikleti
    Sym Fidde 125s
    iyi akşamlar,
    Allah korumuş sizi ve diğer sürücüyü.Motorcuyu motorcudan başka kimse anlamaz,arada bizde hatalar yapabılıyoruz fakat;Emniyet şeridinde o kadar hızı ben hep görüyorum ve delilik oldugunu dusunuyorum.Evet emniyet şeridi motorlar için serbest(halk agzında) fakat bu orda hız yaptıgımızda tehlikesiz gibi düşünemeyiz.Bu söz artık çok banel oldu ama burası Türkiye sol serıt bombos iken emniyet şeridinden sağlama yapan kaç kişi gördüm.

    Kazasız belasız sürüşler diliyorum size ve bütün motosiklet kullanıcılara.Hassasiyetiniz içinde ayrıca teşekkürler.
    mehmetenis bunu beğendi.

  5. #5
    Adventure58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Şehir
    Zeytinburnu
    Motosikleti
    haojue 135S
    *Rezerve

    Allah korumuş. Dikkatli olmak gerek İstanbula geldim geleli zulüm oldu motor sürmek.
    mehmetenis bunu beğendi.
    Kontrol edemediğin güç,güç değildir. ...Ya ALLAH Ya MUHAMMET Ya ALİ... Engin TEPE Yaş:26 Sivas/Hafik

  6. #6
    TimFx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ninja300SE ABS
    işte sırf bu nedenle egzoz seside istanbul trafiğinde bir güvenlik ekipmanı resmen. Sürücülerde daha fazla farkındalık yaratmak için egzosumu değiştirdim faydasını çok gördüm. ( tabi motorcu kardeşin emniyet şeridinde 120 ile gitmesi o apayrı bir eşeklik söyleyecek laf yok. )
    mehmetenis ve mterayes26 bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    AA arkadaş sen o gizli bölmedeki kolu ne zaman keşfettin , artık sinyal verirsin gereksız bırsey ama sen yıne de ver . Sağından geçene gelınce egzoz ona ...

  8. #8
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Alıntı TimFx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işte sırf bu nedenle egzoz seside istanbul trafiğinde bir güvenlik ekipmanı resmen. Sürücülerde daha fazla farkındalık yaratmak için egzosumu değiştirdim faydasını çok gördüm. ( tabi motorcu kardeşin emniyet şeridinde 120 ile gitmesi o apayrı bir eşeklik söyleyecek laf yok. )
    Egzost sesi hakında görüşlerinize sonuna kadar katılıyorum,çünkü motoru sağ aynamda görmedim yalnızca SESİNİ duydum zaten sesini duyduğum anda aracı sağa kırmaktan anlık olarak vazgeçtim ve yoluma devam ettim.Motor sürücüsü benden hızlıydı ben çok iyi baktım gittiğim km ye o esnada 90-100 KM arası gidiyordum.

    Motor en az 110-120 Km hızla yanımdan geçti.

    Ama inanın ki o esnada çarpmış gibi pişanlık duygusu sardı.Sanki çarptımda ne yapacağımı bilemiyormuşum gibi hissettim.
    İkimizi de Yüce Rabbim korudu,
    Ama en önemlisi o arkadaşı korudu,biz yine araç içindeydik.

    Ben şunu anlamıyorum giderkende köprü trafiğinde motorlar araçlar dururken en az 60-70 Km hızla yanımızdan geçiyorlardı.
    neden emniyet şeridinde bu kadar hız yapma ihtiyacı duyulur.Sonuçta emniyet şeridi bir araç acil bir durumda direkt emniyet şeridine çeker ya o motorlar giderken emniyet şeridine bir araç girse.
    bende aktif olarak motor kullanıyorum hayatta sağ şeritte ve emniyet şeridinde o kadar hız yaptığımı hatırlamıyorum.
    Ve Allah ömür verdikçe ve motor kullandığım müddetçe emniyet şeridinde en fazla hızım 50 Km geçmez.
    Bu hız da zaten aracın güvenli bir mesafede durabilmesi için yeterlidir,

    Bu olaydan sonra Avcılar istikametine giderken sefaköy rampasında bir anda trafik sıkıştı bir baktık ki insalar araçlarından iniyorlar bende hemen indim.Maalesef fotoğraflayamadım ama bir BMW 520 sağ taraftan VW caddy arkadan vurmuştu.Caddy sürücüsü ve BMW Sürücüsü yerde yatıyorlardı.Hatta araçlar o kadar şiddetli çarpmıştı ki BMW Ön sağ tarafı komple dağılmış ve sürücü camı parçalanmıştı.VW caddy ise çarpmanın etkisiyle sol tarafta ki metrobüs bariyerine parçalamış ve sekerek sağ tarafta ki bariyerlere çarparak durmuş onunda arka kısmı ve ön kısmı aşırı hasarlıydı.

    Ben araçtan inince koşarak olay yerine intikal ettim,
    Sedye ye yerde yatan sürücüyü yüklemişler hemen el attım toplsak 6-7 kişi var yok o esnada ambulans yan yolda idi sürücü baygındı belli ki araçtan fırlamış elleri kan içindeydi boyunluk takılmıştı hemen ambulansa gidildi yaralıyı ambulasa koyar koymaz çevredekiler yolu boşaltalım diye bağırmaya başladı çünkü diğer sürücü için ambulans gelemiyordu,hemen koşarak araçlara bindik ambulansa yol verdik.
    Bu kaza bize emniyet kemerinin önemini bir kez daha anlatıyor.
    Araç kullanırken muhakkak emniyet kemerimizi takalım eğer o sürücülerin kemerleri takılı olsaydı araçlarından fırlamayacaklardu.
    Carbondioxid ve smiles bunu beğendiler.

  9. #9
    DamienRice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2014
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Yamaha TDM 900 A
    Aynaları sürekli kontrol etmek Lazım
    mehmetenis bunu beğendi.

  10. #10
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Ne yaparsanız yapın veya hızınız ne olursa olsun farketmez vaktiyle bir kaza geçirmiştim köprü yolunda Anadolu yakası istikametinde ilerlerken inanılmaz trafik vardı araçlar ilerleyemiyordu sağdan 40km/s civarında ilerliyordum bilenler vardır Darülacezeden köprü yoluna bir bağlantı var trafikteki bir arkadaş beklemekten sıkılmış olacakki ters olarak oraya girmek istedi ve tam yanındayken bir anda çıkış yaparak bana çarptı ve durmadı kaçarak ters istikametten uzaklaştı.Plakasını almıştım hatta foruma bile yazmışımdır belki bu konuyu olay şu;

    senin yaşadığın olayda belkide adam düşük bir hızda o anda yanında veya yakınında bir yerlerde olsa düşük hızda olduğu için belkide egzoz sesini duymayacaktım ve çarpacaktın burda ilk hata senin motor sürücüsü olduğun için sanıyorum İstanbul trafiğinde bunlarla çokça kez karşılaşmışsındır.Burda motor sürücüsünün hızı sadece bir etken tamam hızlıydı ama belkide onun egzoz sesini duymanı bu sağladı ve kaza yapmadınız.Ama ben bu olayı 2 defa birebir yaşamış biri olarak söylüyorumki sinyal vermeden veya aracının direksiyonunu çevirirken sinyal veren insanlar yüzünden daha çok kaza olacak.

    Yani demek istediğim;

    Motor sürücüsü yavaş olsaydı ve daha yakınınızda olsaydı belkide onu duymayacak ve çarpmasanız bile dengesini bozup düşmesine sebep olacaktınız.
    mehmetenis ve hakikiteker bunu beğendiler.
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  11. #11
    izmir3535 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha tdm900
    suçlu motosiklet sürücüsü arkadan çarpmalarda ve aracın sağına girmek direk şuçlu konumuna sokuyor o tarafı.
    mehmetenis bunu beğendi.

  12. #12
    fearlesboyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Motosikleti
    YAMAHA MT
    işte motorcunun karderi sizide yazdıgınız gibi saniyeler baglı siz fark etmişsiniz yada bir başkası fark etmez ve saga girse ne olur kaldı ki isnyal verseniz boşa kaza kacınılmaz olur o anda
    mehmetenis bunu beğendi.

  13. #13
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Bende arba kullanırken motosiklet sürücüsü ile kazaya karışmaktan çok korkuyorum inş boyle birşey başıma gelmez.gecmis olsun
    mehmetenis bunu beğendi.

  14. #14
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Mehmet bey sizin gibi öz eleştiri yapan insanlar çok az.Tebrik ediyorum.
    mehmetenis bunu beğendi.
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  15. #15

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Valla emniyet şeridinden gidip bir de sürat yapan adam için çok da fazla sıkıntı yapmaya gerek yok. Emniyet şeridinde motor sürülmez diyoruz ama İstanbul'da yaşayan arkadaşlar hala aksini savunuyorlar ve hala da yanlış yerlerde yol aramalarına rağmen "İstanbul'da motor sürmek zor, üzerimize çıkıyorlar" diye şikayet etmeye devam ediyorlar. İnşallah motosiklet fuarına bu sene motorumla gideceğim ve emniyet şeridine veya diğer araçların en sağına geçmeden de İstanbul'da motor sürülebileceğini herkese göstereceğim. En sol seritle onun bir yanındaki şeridin arası trafik sıkışıklığında bile her daim açık... Bir deneyin.
    mehmetenis bunu beğendi.

  16. #16
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    motosiklete eksoz takanlar için bıdı bıdı konuşan tayfa gelsin okusun şu topiği. adam 100 km yi geçmeyen tek silindirli motora biner, ondan sonra eksoz takanlara laf çakar aklınca. ama bilmez ki egsoz sesi yüksek sürate çıkan motorlarda hayat kurtarabilir. al işte şekil birde görüldüğü üzere eksoz sesi resmen adamın hayatını kurtarmış.
    mehmetenis bunu beğendi.

  17. #17
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla emniyet şeridinden gidip bir de sürat yapan adam için çok da fazla sıkıntı yapmaya gerek yok. Emniyet şeridinde motor sürülmez diyoruz ama İstanbul'da yaşayan arkadaşlar hala aksini savunuyorlar ve hala da yanlış yerlerde yol aramalarına rağmen "İstanbul'da motor sürmek zor, üzerimize çıkıyorlar" diye şikayet etmeye devam ediyorlar. İnşallah motosiklet fuarına bu sene motorumla gideceğim ve emniyet şeridine veya diğer araçların en sağına geçmeden de İstanbul'da motor sürülebileceğini herkese göstereceğim. En sol seritle onun bir yanındaki şeridin arası trafik sıkışıklığında bile her daim açık... Bir deneyin.
    Iki şeridin arasından gidersin istanbul 'a gelde gör
    mehmetenis bunu beğendi.
    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

  18. #18
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla emniyet şeridinden gidip bir de sürat yapan adam için çok da fazla sıkıntı yapmaya gerek yok. Emniyet şeridinde motor sürülmez diyoruz ama İstanbul'da yaşayan arkadaşlar hala aksini savunuyorlar ve hala da yanlış yerlerde yol aramalarına rağmen "İstanbul'da motor sürmek zor, üzerimize çıkıyorlar" diye şikayet etmeye devam ediyorlar. İnşallah motosiklet fuarına bu sene motorumla gideceğim ve emniyet şeridine veya diğer araçların en sağına geçmeden de İstanbul'da motor sürülebileceğini herkese göstereceğim. En sol seritle onun bir yanındaki şeridin arası trafik sıkışıklığında bile her daim açık... Bir deneyin.
    Serkan abi fuarda umarım görüşürüz
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  19. #19

    Üyelik
    16 Nisan 2013
    Motosikleti
    mondial mg125, mondial 150 mc
    altımda mcx var sağ şeritten şehirler arası otobüs kıstırdı yav mecbur emniyet şeridine kaçtım yok abi orta şeritten hayatta gidilmez en az 250 cc şart veyahut 140 üstüne çıkabilen motor lazım
    mehmetenis bunu beğendi.

  20. #20
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    arkadaşlar istanbulu ayrı tutmak lazım. moskovadan sonra dünyanın en berbat trafiğidir bahsettiğimiz. yani öyle bursayla izmirle karşılaştırmayın.

    ama bu sözümü de yanlış anlamayın; bu istanbul trafiğinde motosiklet sürücüleri kendilerini daha çok korumak zorundadır. Konuyu açan arkadaş bir hata yapmış ama zaten tüm eğitimlerde araç sürücülerinin hata yapabielceğini kendimizi onlar hata yasalar da yapmasalar da korumamız gerektiğini öğretmiyorlar mı?

    aralardan ya da sağdan giderken araçlarla aramızdaki hız farkı 20-30 u geçmesin, kendimizi korna, selektör vs ile sürekli gösterelim. Farlarımızı hep açık tutalım ve mümkünse fosforlu/açık renk kıyafetler giyelim.

    bu hikayeden araç sürücüleri de motor sürücüleri de kendine pay çıkarsın.
    mehmetenis bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)