yerli araba yerine neden yerli motosiklet üretilmiyor?
Reklamlar
-
arabadan önce şöyle ötv'den falan muaf olan, çinlilerden sağlam ama çinli parasına 2-3 tip motosiklet üretilse daha iyi olmaz mı? bajaj gibi mesela. hem araba üretimine geçiş süreci olur, karşılaşılan zorluklar falan belirlenir. hem de halk çin malına alternatif edinmiş olur. cari açığın kapatılmasına da katkısı olur, trafiğin azalmasına, benzin tüketiminin azalmasına falan. bi benim mi aklıma geldi bu?
Reklamlar
-
üretim var zaten. Motoran, rks bunlar Türkiye'de üretiliyor zaten. Toplanıyor yani en azından.
Sizin dediğiniz sanırım tüm parçaları mı türk olsun diyorsun. Öyle bir ihtimal yok.
-
Motor-araba-uçak hepsini sıfırdan üretebilecek donanıma sahibiz ama ne yazık ki üretilemiyor, ürettirmiyorlar, üretemiyoruz. ne dersen artık.
-
yapılmışı getirmek yapmaktan daha ucuz oldugu sürece özellikle seri üretime gecmek ülkede imkansız...
-
Başlarlar birazdan amerika izin vermiyo diyenler. Rockefeller masallariyla büyümüş olduğunuzu anlıyorum Bizim esnaf bu işe sadece para kazanmak gibi baktığı için hiç tenezzül bile etmezler. Paraaaağğhh diye uykudan sıçradıklarına eminim. Rks'da halis mulis çin malı sadece burada "Montaj" yapıyolar ona bakarsanız mondial'de burada "x2montaj" yapıyor. O değilde Yamaha Honda gibi markaların küçük hacimlileri Türkiye'de üretilse Eminim Çin'den daha iyi olur.
-
Arkadaşlar büyümekte olan ülkeler agir sanayiyi ülkelerinden çıkarmaya çalışıyor mesele urun üretmek değil öyle olsa Tofaş yıllardır teneke üretiyor zaten mesele fikir üretip patentleme meselesi o yüzden motor üretimi bu saatten sonra sadece hamallık olur şimdiden sonra atılacak en doğru adim yapay zeka yazılımları ve elektrikli araçlar için yapilacak yatırımdır tabi bütün bunlar benim (sokaktaki adam) fikrim..
-
adam çinden 600 dolara aldığı motoru sana 5.000 e satıyor. 600 dolara burada üretebilir mi
http://www.alibaba.com/product-detail/200cc-price-of-motorcycles-in-china_1607048294.html
-
Piyasa zaten oturmuş dev şirketler kaliteden ödün vermeden,çin ise ucuz üretim yaparken ortaya yeni bi marka çıkartmak ne kadar yerli malı olsada fiyaskoyla sonuçlanır.
-
Biz olmuşuz pazar , ne kadar ucuza mal olan motorları ne fiyatlara alıyoruz ...
-
25 Aralık 2014, 23:20
#10
nikelenjelo adlı üyeden alıntı
Motor-araba-uçak hepsini sıfırdan üretebilecek donanıma sahibiz ama ne yazık ki üretilemiyor, ürettirmiyorlar, üretemiyoruz. ne dersen artık.
Uçak? Motor? Sıfırdan?
Seni çılgın.
Fabrikanın jenaratörünün alternatörü İtalyan, elektrik panosunun kaçak akım rölesi Alman, üreteceğin motorun ECU'i Japon, PLC üniteleri ise Amerikan olacak.
Sıfırdan motor, uçak, araba tasarlayabilecek vatandaşın da şuanda İtalya'da, Almanya'da, Japonya'da, Amerika'da...
Konuşturmayın ya. He sıfırdan uçak he.
-
25 Aralık 2014, 23:24
#11
yerli araba ( otomobil ) üretiyor muyuz?
kusura bakma ne zaman ürettik? ben kaçırmışım
-
26 Aralık 2014, 01:04
#12
sdirer adlı üyeden alıntı
yerli araba ( otomobil ) üretiyor muyuz?
kusura bakma ne zaman ürettik? ben kaçırmışım
konuyu açtığım zaman yerli otomobil gündeme gelmişti yine. üretiliyor değil de neden yerli otomobilden önce yerli motosiklet üretimi düşünülmüyor diye sormuştum.
-
26 Aralık 2014, 01:54
#13
Yerli otomobil bu ülke için sadece hayaldir.
Yerli motosiklet'mi ?
Biz daha yurt dışından parça halinde gelip burada montajlanıp satılacak ürünleri bile doğru düzgün montajlıyamıyorken motosiklet üretmek Memla çinli motosiklet ararız.
-
26 Aralık 2014, 02:07
#14
Sanırım nedenler gayet açık. Bir şey üretecekseniz o size birşeyler kazandırmalı. Üretmek sorun değil. Şu an otomobil de üretilebilirdi. kısaca bu piyasa şartlarında hiç şansımız olmaz. Ne otomobil ne de motosiklet. Yapabiliyorsan uçan araba yapacaksın.
-
26 Aralık 2014, 02:09
#15
Üstte'Ki Mesaja Edit: Mumla*
-
26 Aralık 2014, 02:43
#16
Bugun bir motosikletin burada motor blogunu uretmek adedinden 1000 liraya malolur. Piston, sekman, krank, yatak vs cok ozel muhendislik isteyen seyler.
Eger motosiklet pazari da araba gibi cok talep goren bir pazar olsaydi emin olun yerli ureticiler de olurdu.(yerli ford renault toplamacilardan bahsetmiyorum. onlarin en iyisi bile yalnizca vites blogu ya da kaporta uretiyorlar ya da topluyorlar)
Yoksa geri kalan sasi, karenaj vs bunlar kolay seyler.
-
26 Aralık 2014, 04:37
#17
Arkadaşlar devletler ne için var?Atatürk karma ekonomiyi niçin tercih etti? Başlarda zarar etse de bu işler ancak kitler sayesinde çözülür yada özel sektöre ciddi teşviklerle. Bugüne kadar kötü yönetilmiş zarar eden kitleri yada batak teşvik kredilerini örnek göstermeyiniz. Kötü emsaller zihinlere kaide olmamalı.Bu düşünce sarmalları bizi mevcut durumumuzdan kurtarmaz.Üretemeyen zayıftır, üretebilene muhtaçtır.
Bugün tarımla da uğraşamayan anadolumuzda, maalesef atıl duran, müthiş bir "işsiz", işgücü potansiyeli var.Bu potansiyel nasıl organize edilir? Herşeyi devlet babadan beklememeli ama devlet baba da herşeyi halktan yada mevcut pörsümüş babayiğitlerden (Koç, Sabancı, zorlu vb..) beklememeli.
Bizi Amerikan modeli hizmet ülkesine dönüştürdüler fakat bizim Amerika gibi dolar basıp ekonomiyi dengeleme gücümüz yok. O yüzden üretebilrsek ancak bu labirentten çıkarız.
Kore nin japonyanın Almanyanın sanayi ve teknoloji devleri küçük atölyelerden büyümedi, hepsi sağlam devlet politikalarıyla desteklendi.
-
26 Aralık 2014, 04:48
#18
Elektriğin, suyun, , ham maddenin, iş gücünün sudan bile ucuz olduğu koskoca Çin bile yıllardır Avrupa veya Kore markalarıyla yarışmayı bırak yanından bile geçebilecek bir araba üretemedi. Biz hangi altyapı ve teknolojiyle ne arabsı ne motoru üreteceğiz? Hem duymadın mı hükümetimizin bakanı ne dedi? " Biz müslüman ülkeyiz (!) bizden mucit çıkmaz, biz en fazla ara eleman oluruz" dedi. Ara eleman da dışardan getirdiğin parçayı montajla sat oluyor zaten onu yapıyoruz en fazla.
Kendi otomotiv - motor sanayimizi geliştirmemiz için önce kafası çalışan siyasetçiler yetiştirmemiz lazım. İmamlarla anca bu kadar.
Osmanlıcaya geçip dedelerimizin mezar taşlarını okuyabilirsek belki orada yazmışlardır nasıl motor yapıldığını.
-
26 Aralık 2014, 08:55
#19
İşin ekonomi boyutunu geçtim, motosiklet kültürünün olmadığı, bu kadar az motosiklet satışı olan bir ülkede kim neden motosiklet üretsin ? Üretsin derken yerli markadan bahsetmiyorum, otomobillerde olduğu gibi yabancı bir markanın burada fabrika açıp üretim yapmasından bahsediyorum. Yerli marka üretsin, motoruna kadar kendisi tasarlasın derseniz önce üniversite sınavını zeka testi, SBS'yi de dünyanın en önemli sınavı zanneden düşüncenin, bu ezberci eğitim sisteminin kökünü kazımanız gerekiyor.
-
26 Aralık 2014, 09:15
#20
harung adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar büyümekte olan ülkeler agir sanayiyi ülkelerinden çıkarmaya çalışıyor mesele urun üretmek değil öyle olsa Tofaş yıllardır teneke üretiyor zaten mesele fikir üretip patentleme meselesi o yüzden motor üretimi bu saatten sonra sadece hamallık olur şimdiden sonra atılacak en doğru adim yapay zeka yazılımları ve elektrikli araçlar için yapilacak yatırımdır tabi bütün bunlar benim (sokaktaki adam) fikrim..
Dünyada üretim yapmayan bir tane büyük ülke örneği verebilir misiniz?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)