Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

yerli araba yerine neden yerli motosiklet üretilmiyor?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    arabadan önce şöyle ötv'den falan muaf olan, çinlilerden sağlam ama çinli parasına 2-3 tip motosiklet üretilse daha iyi olmaz mı? bajaj gibi mesela. hem araba üretimine geçiş süreci olur, karşılaşılan zorluklar falan belirlenir. hem de halk çin malına alternatif edinmiş olur. cari açığın kapatılmasına da katkısı olur, trafiğin azalmasına, benzin tüketiminin azalmasına falan. bi benim mi aklıma geldi bu?
    mehmetenis, yucelciddi ve apisto bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    üretim var zaten. Motoran, rks bunlar Türkiye'de üretiliyor zaten. Toplanıyor yani en azından.
    Sizin dediğiniz sanırım tüm parçaları mı türk olsun diyorsun. Öyle bir ihtimal yok.

  3. #3

    Üyelik
    16 Kasım 2014
    Motor-araba-uçak hepsini sıfırdan üretebilecek donanıma sahibiz ama ne yazık ki üretilemiyor, ürettirmiyorlar, üretemiyoruz. ne dersen artık.

  4. #4

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    yapılmışı getirmek yapmaktan daha ucuz oldugu sürece özellikle seri üretime gecmek ülkede imkansız...

  5. #5

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Başlarlar birazdan amerika izin vermiyo diyenler. Rockefeller masallariyla büyümüş olduğunuzu anlıyorum Bizim esnaf bu işe sadece para kazanmak gibi baktığı için hiç tenezzül bile etmezler. Paraaaağğhh diye uykudan sıçradıklarına eminim. Rks'da halis mulis çin malı sadece burada "Montaj" yapıyolar ona bakarsanız mondial'de burada "x2montaj" yapıyor. O değilde Yamaha Honda gibi markaların küçük hacimlileri Türkiye'de üretilse Eminim Çin'den daha iyi olur.

  6. #6
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Arkadaşlar büyümekte olan ülkeler agir sanayiyi ülkelerinden çıkarmaya çalışıyor mesele urun üretmek değil öyle olsa Tofaş yıllardır teneke üretiyor zaten mesele fikir üretip patentleme meselesi o yüzden motor üretimi bu saatten sonra sadece hamallık olur şimdiden sonra atılacak en doğru adim yapay zeka yazılımları ve elektrikli araçlar için yapilacak yatırımdır tabi bütün bunlar benim (sokaktaki adam) fikrim..
    baran.altun bunu beğendi.

  7. #7
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    adam çinden 600 dolara aldığı motoru sana 5.000 e satıyor. 600 dolara burada üretebilir mi

    http://www.alibaba.com/product-detail/200cc-price-of-motorcycles-in-china_1607048294.html
    hasansonmez, Artes ve papazkemal bunu beğendiler.

  8. #8
    KumanBayram - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2014
    Şehir
    Çanakkale/İstanbul
    Motosikleti
    Honda Fizy 125 --> Pulsar 200 NS
    Piyasa zaten oturmuş dev şirketler kaliteden ödün vermeden,çin ise ucuz üretim yaparken ortaya yeni bi marka çıkartmak ne kadar yerli malı olsada fiyaskoyla sonuçlanır.

  9. #9

    Üyelik
    18 Kasım 2014
    Motosikleti
    BMW F650GS 2007
    Biz olmuşuz pazar , ne kadar ucuza mal olan motorları ne fiyatlara alıyoruz ...

  10. #10
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Alıntı nikelenjelo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor-araba-uçak hepsini sıfırdan üretebilecek donanıma sahibiz ama ne yazık ki üretilemiyor, ürettirmiyorlar, üretemiyoruz. ne dersen artık.
    Uçak? Motor? Sıfırdan?
    Seni çılgın.

    Fabrikanın jenaratörünün alternatörü İtalyan, elektrik panosunun kaçak akım rölesi Alman, üreteceğin motorun ECU'i Japon, PLC üniteleri ise Amerikan olacak.
    Sıfırdan motor, uçak, araba tasarlayabilecek vatandaşın da şuanda İtalya'da, Almanya'da, Japonya'da, Amerika'da...

    Konuşturmayın ya. He sıfırdan uçak he.
    harung, SUN, redlion999 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    yerli araba ( otomobil ) üretiyor muyuz?

    kusura bakma ne zaman ürettik? ben kaçırmışım

  12. #12

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    Alıntı sdirer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yerli araba ( otomobil ) üretiyor muyuz?

    kusura bakma ne zaman ürettik? ben kaçırmışım
    konuyu açtığım zaman yerli otomobil gündeme gelmişti yine. üretiliyor değil de neden yerli otomobilden önce yerli motosiklet üretimi düşünülmüyor diye sormuştum.

  13. #13
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Yerli otomobil bu ülke için sadece hayaldir.
    Yerli motosiklet'mi ?
    Biz daha yurt dışından parça halinde gelip burada montajlanıp satılacak ürünleri bile doğru düzgün montajlıyamıyorken motosiklet üretmek Memla çinli motosiklet ararız.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250
    Sanırım nedenler gayet açık. Bir şey üretecekseniz o size birşeyler kazandırmalı. Üretmek sorun değil. Şu an otomobil de üretilebilirdi. kısaca bu piyasa şartlarında hiç şansımız olmaz. Ne otomobil ne de motosiklet. Yapabiliyorsan uçan araba yapacaksın.

  15. #15
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Üstte'Ki Mesaja Edit: Mumla*

  16. #16
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Bugun bir motosikletin burada motor blogunu uretmek adedinden 1000 liraya malolur. Piston, sekman, krank, yatak vs cok ozel muhendislik isteyen seyler.

    Eger motosiklet pazari da araba gibi cok talep goren bir pazar olsaydi emin olun yerli ureticiler de olurdu.(yerli ford renault toplamacilardan bahsetmiyorum. onlarin en iyisi bile yalnizca vites blogu ya da kaporta uretiyorlar ya da topluyorlar)

    Yoksa geri kalan sasi, karenaj vs bunlar kolay seyler.

  17. #17
    yucelciddi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tvs Apache Rtr 150
    Arkadaşlar devletler ne için var?Atatürk karma ekonomiyi niçin tercih etti? Başlarda zarar etse de bu işler ancak kitler sayesinde çözülür yada özel sektöre ciddi teşviklerle. Bugüne kadar kötü yönetilmiş zarar eden kitleri yada batak teşvik kredilerini örnek göstermeyiniz. Kötü emsaller zihinlere kaide olmamalı.Bu düşünce sarmalları bizi mevcut durumumuzdan kurtarmaz.Üretemeyen zayıftır, üretebilene muhtaçtır.

    Bugün tarımla da uğraşamayan anadolumuzda, maalesef atıl duran, müthiş bir "işsiz", işgücü potansiyeli var.Bu potansiyel nasıl organize edilir? Herşeyi devlet babadan beklememeli ama devlet baba da herşeyi halktan yada mevcut pörsümüş babayiğitlerden (Koç, Sabancı, zorlu vb..) beklememeli.

    Bizi Amerikan modeli hizmet ülkesine dönüştürdüler fakat bizim Amerika gibi dolar basıp ekonomiyi dengeleme gücümüz yok. O yüzden üretebilrsek ancak bu labirentten çıkarız.

    Kore nin japonyanın Almanyanın sanayi ve teknoloji devleri küçük atölyelerden büyümedi, hepsi sağlam devlet politikalarıyla desteklendi.
    xismailaydin, sozerten ve SUN bunu beğendiler.

  18. #18
    fastturkish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2012
    Elektriğin, suyun, , ham maddenin, iş gücünün sudan bile ucuz olduğu koskoca Çin bile yıllardır Avrupa veya Kore markalarıyla yarışmayı bırak yanından bile geçebilecek bir araba üretemedi. Biz hangi altyapı ve teknolojiyle ne arabsı ne motoru üreteceğiz? Hem duymadın mı hükümetimizin bakanı ne dedi? " Biz müslüman ülkeyiz (!) bizden mucit çıkmaz, biz en fazla ara eleman oluruz" dedi. Ara eleman da dışardan getirdiğin parçayı montajla sat oluyor zaten onu yapıyoruz en fazla.
    Kendi otomotiv - motor sanayimizi geliştirmemiz için önce kafası çalışan siyasetçiler yetiştirmemiz lazım. İmamlarla anca bu kadar.
    Osmanlıcaya geçip dedelerimizin mezar taşlarını okuyabilirsek belki orada yazmışlardır nasıl motor yapıldığını.
    SUN, sozerten ve yucelciddi bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    İşin ekonomi boyutunu geçtim, motosiklet kültürünün olmadığı, bu kadar az motosiklet satışı olan bir ülkede kim neden motosiklet üretsin ? Üretsin derken yerli markadan bahsetmiyorum, otomobillerde olduğu gibi yabancı bir markanın burada fabrika açıp üretim yapmasından bahsediyorum. Yerli marka üretsin, motoruna kadar kendisi tasarlasın derseniz önce üniversite sınavını zeka testi, SBS'yi de dünyanın en önemli sınavı zanneden düşüncenin, bu ezberci eğitim sisteminin kökünü kazımanız gerekiyor.
    yucelciddi bunu beğendi.

  20. #20
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Alıntı harung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar büyümekte olan ülkeler agir sanayiyi ülkelerinden çıkarmaya çalışıyor mesele urun üretmek değil öyle olsa Tofaş yıllardır teneke üretiyor zaten mesele fikir üretip patentleme meselesi o yüzden motor üretimi bu saatten sonra sadece hamallık olur şimdiden sonra atılacak en doğru adim yapay zeka yazılımları ve elektrikli araçlar için yapilacak yatırımdır tabi bütün bunlar benim (sokaktaki adam) fikrim..
    Dünyada üretim yapmayan bir tane büyük ülke örneği verebilir misiniz?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)