Arkadaşlar çok kafamı karşıtıran bir olay bu
Motor ile işimiz bittiğinde park etip Kontağı çevirerek mi motoru durdurcaz yoksa Sağdaki Kırmızı Elektirik Düğmesi ile mi?
Arkadaşlar çok kafamı karşıtıran bir olay bu
Motor ile işimiz bittiğinde park etip Kontağı çevirerek mi motoru durdurcaz yoksa Sağdaki Kırmızı Elektirik Düğmesi ile mi?
O düğmeye acil stop butonu denir Motosiklet devrildiğinde vs. bir an önce stop etmek için kullanılır.
Kontaktan kapatman daha iyidir, zira o düğmeden kapattığını unutup marşa basma ve "nooluyo hulen" diye paniğe kapılma ihtimalini ortadan kaldırır.
Kontak ile stop ettirmeniz daha iyidir o bi nevi acil stop ettirme tuşu gibi bişey motor düşer stop etmez ise onla stop ettirebilirsiniz eliniz daha rahat uzanır veya kontak yamulmuş anahtar dönmeyecek şekilde ise burdan durdurabilirsiniz.
Ömür olarak bir fark olacağını sanmıyorum, sonuçta ikisi de aynı devrenin anahtar vazifesi gören elemanları. "Levsy" nin de dediği gibi bir durumla karşılaşma ihtimaline karşı, kontaktan kapatmak daha mantıklı olur.
önce kontağı sonra kırmızı düğmeyi kapatıyorum
Güvenli sürüş eğitiminde hocamız, kırmızı komutatörden kapatmayı alışkanlık haline getirmeyi tavsiye etmişti. Olası bir acil durumda, elin otomatik olarak kontak anahtarı aramayıp, kısayoldan kırmızı komutatöre gitmesi için önceden pratik yapmak lazım demişti.
Hiçbir fark yoktur, ikiside aynıdır. Hangisine alışılırsa o önce kapatılır. O kırmızı buton acil durdurma butonu ama herhangi bir ekstra özelliği yok, sadece "motor giden ateşlemeyi" keser. Anahtar ise komple elektriği keser yani far, sinyal, göstergeler hepsini. Ben o tuşa alıştığım için bir keresinde onu kapatıp indim motordan, farlar, sisler hep açık kalmış, akü boşalmıştı...
- Ben yan ayak ile kapatmayı çok seviyorum ama sanki cıvvv diye bir ses ile stop ediyor alet.(Her motosikletimde böyleydi)
- Acil durdurma düğmesi en sık kullandığım, sanki bu da kontak kadar sağlıklı değil ama nedense bu düğmeye alışmışım.
Birşeye alıştıysam genellikle hatırlayamadığım bir sebebi vardır. Demekki en doğrusu budur gibi bişey okudum veya duydum ve inandım
- Döngü parçaları tatlı bir devinim sonucunda doğal hareketlerini yavaşça durduruor. En kral duruş kontak ile bencede. Ama işte freni veya debriyajı bırakmayı gerektiriyor...
Sanırım hala acil müdahale düğmesi ile devam edeceğim, sebebini tekrar keşfedersem buraya yazarım
Benim alışkanlığım da kırmızı düğmeden motoru durdurup, sonra kontak anahtarını kapatmak şeklinde.
Kirmizi dügme elektirigi kapatmaz sadece motoru stop eder.
Bu nedenle kontak anahtarini kullanmak iyidir.
Her zaman komütatörden kapatirim özellikle yokuslarda daha güvenli oluyor ..
Ben anahtar ile durdurup sonra kırmızı düğmeyi kapatyom.
Kırmızı düğme ile sanki bi anda havasını alyon hayvanın bi garip oluyor.
çok çok istesem de kontak anahtarı ile stop edemiyorum...
motorumda uzaktan kumanda ile çalıştırma tesisatı var... orjinalde böyleymiş...
mecburen kırmızı zımbırtı ile stop ediyorum...
kontak açmadan vurdurunca motor çalışıyor ışık tesisatı felan çalışmıyor tabi...
sadece motor çalışıyor...
Bende alışkanlık edindim ilk önce kırmızı anahtardan kapatıp ardından kontak anahtarını çıkartıyorum.
Artı yolda acil durumda killer switch kapattığınız da eliniz muhakkak debriyajda olmalı yoksa .....
Egitimlerde ogrendigimiz kirmizi dugmenin acil durumlar disinda asla kullanilmamasi gerekiyor, kirmizi anahtarin belli bir omru var, o anahtar sayesinde tum elektrigi kesebiliyoruz, Allah korusun bir kaza anindan hemen sonra duzgun calisabilmesi icin yormamak omrunu kisaltmamak akilli olacaktir.. hic unutmam eksi sozlukteydi sanirim bir arkadas kaza yapiyor ve motorun altinda kaliyor motor stop etmeden oldugu yerde donmeye basliyor diyor yazar.. zinciri bogazina dogru gelmek uzereyken kirmizi dugmeye tekme atarak durdurdugunu soyluyor... tuyler urpertici...
Acil durum dugmesi olmasi nedeniyle cok sık kullanmamak iyidir diye dusunuyorum ben de. Bu arada bazen ayakligi indirerek kapatiyorum kolayima geldigi icin. Kesin zarari vardir gibi geliyor ama emin degilim, bir bilen var midir?
başına bela mı alacan olum
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------
bir ara bende ayaklığı açıp stop ediyordum...
böyle 1-2 ay kullandım... motoru yıkamıştım... yıkadıktan 10 dakika sonra çalıştırmak istedim ama bir yerler ıslandığı için öksürerek tıksırarak çalıştı...sonra geri stop etti... arkadaşım ayaklık müşüründen demişti...
bende söktüm müşürü... (sorun buji kablosu ıslanmıştı ... sonradan fark ettim)
1 sene sonra geri takayım dedim... ama bu sefer de müşür tam tersine çalışmaya başladı... ayaklığı açınca çalışıyor... kapatınca stop ediyordu... en son kaldırıp attım o da ben de kurtulduk...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)