Düştüm. Çıkarılacak Sonuç?
Reklamlar
-
Öncelikle çok düşük hızda düştüm, herhangi bir şeyim yok. Daha önce de düşmüştüm ama bu sefer hiç beklemediğim bir şekilde olduğundan buraya yazma gereği duydum. Oysa ne kadar da rahat sürüyordum aylardır ve herhangi bir tehlikeyle de karşılaşmamıştım. Hatta "Yahu bu motor öyle abartıldığı kadar da zor bir olay değil galiba" diye düşünüyordum. Daha 1500 km tecrübem olmasına rağmen 250cc vitesli motora geçsem mi diyordum kendime. Ama anlıyorum ki şeytan ayrıntılarda gizli. Olay şöyle oldu, İstanbul Anadolu yakasındakiler Hasanpaşa motorcu dükkanlarını bilirler. Balaklavamı kaybettim, Motomax'tan yenisini almaya gidiyorum. Son zamanlarda geçen varsa oradan, dikkat etmişlerdir dükkanların önünü saksılarla çevirmişler, içinde motorlar park ediyor. Sokağa girdim, hava karanlık, önüm arkam boş ama zemin loş ışık, önüme değil de hangi saksının arasından geçsem diye soluma bakıyorum. Derken tam Held mağazasının önünde kendimi bir anda yerde buldum. Hemen kalktım, tabii şok, şaşırmış bir şekilde motora bakıyorum. Sağolsun dükkandaki arkadaşlar hemen koşup motoru çektiler, durumumu sordular. Bir de baktım ki düştüğüm yerin az gerisinde simsiyah bir plaka kılıfı parçası. Oradakilerden duyduğum kadarıyla dün akşam bir araba kazası olmuş, işte ondan kalan artıklardan biri, sağolsunlar yola bırakıp gitmişler, oradan geçen kimsenin de aklına alıp kenara atmak gelmemiş. Daha sonra olayı analiz ettiğimde, hatırlamıyorum ama muhtemelen bu plastiğin üstündeyken ön frene bastım ki motoru durdurmak için genelde ben ön freni kullanırım. Sizce bu düşüşten kaçınmanın bir imkanı var mıydı? Neyi yanlış yaptım. Bu kadar pür dikkat kullanabilecek bir insanoğlu var mıdır aramızda?
Reklamlar
-
Düşük hızda arka frene ağırlık ver , nacizane tavsiyem , yavaşlamak için ön , durmak için arka...
-
Şanssızlık olmuş, ben bisikletle aynısını yaşadım. Fakat kaymaya başlayınca, önümde karenaj vs. olmadığı için durumu fark edip freni bıraktım ve hafif bir yalpalamayla kurtuldum. Üstüne varana kadar fark etmediyseniz, tepkilerinize güvenmekten başka bir seçeneğiniz yok maalesef. Çıkarılacak sonuç; yolda bir cisim görürseniz kenara çekmeye gayret gösterin, mutasavvıf bir kişi olmamama rağmen hatırlıyorum da kitapta bile vardı sanırsam bunun sevap olduğuyla ilgili bir yazı, sebebi anlaşıldı
-
bende de bisikletle öyle oldu. sağıma bakıyordum büyük taşa çarptım düştüm. ama bisikletten vazgeçmedim, 1 ay sonra daha iyisini aldım. iyi para harcamıştım. daha dikkatli oldum. ama motor ile kıyasladığımızda bu söylediğimin pek bir etkisi olacağı söylenemez. çünki, 125 cc nerde 250cc nerede
-
Dostum 1500km tecrubem var, daha once de dustum simdi de dustum diyorsun. 1500de 2 dusus cok saglikli degil yeni baslayan biri de olsan. Tek on fren yerine on-arka kombine dengeli sikmaya calis bir dahakine.
Gecmis olsun Allah beterinden saklasin/
-
kaçınılmazsa zevk almak lazım.
ön freni benzinlikte sıkmıştım bir kere,ön kızakladı tabi normal olarak,freni refleksle bıraktım.son anda kurtulmuştum düşmekten.bi daha töbe ettim ön freni sıkmam düşük hızlarda.zaten bizde combi fren var arkayı kullan düşük hızlarda kardeş.geçmiş olsun
-
Geçmiş olsun, dediğiniz gibi şeytan ayrıntıda gizli, hiç beklenmedik şeyler olabiliyor, kaçınmak ise tamamen refleks e ve dikkate bağlı, plakalık dediğiniz şey sert bir plastik, fren yapmasanız bile düşük hızda tekeri kitlemiş ve kaymış olabilirsiniz.
Şeytanın ayrıntıda gizli olduğu bir olayı anlatayım. Bir ay kadar önce şile yolunda, kamyonların sürekli döndüğü bir köşeden düşük hızla dönerken, birden ön lastik kaydı, düşmeye ramak kala ayağımı yere koydum felan filan kurtardım. Yolda görünürde hiçbirşey yok, sağa çektim, yola baktım neden kaydım acaba diye, kamyonlar sürekli ordan keskin döndüğü için lastikler sürtünme etkisi ile zımpara tozu gibi olmuş ve yol olduğu gibi lastik tozu siyah olduğu içinde belli olmuyor. İşte diyeceğim o ki çok dikkatli olmak lazım.
-
GB79 adlı üyeden alıntı
Öncelikle çok düşük hızda düştüm, herhangi bir şeyim yok. Daha önce de düşmüştüm ama bu sefer hiç beklemediğim bir şekilde olduğundan buraya yazma gereği duydum. Oysa ne kadar da rahat sürüyordum aylardır ve herhangi bir tehlikeyle de karşılaşmamıştım. Hatta "Yahu bu motor öyle abartıldığı kadar da zor bir olay değil galiba" diye düşünüyordum. Daha 1500 km tecrübem olmasına rağmen 250cc vitesli motora geçsem mi diyordum kendime. Ama anlıyorum ki şeytan ayrıntılarda gizli. Olay şöyle oldu, İstanbul Anadolu yakasındakiler Hasanpaşa motorcu dükkanlarını bilirler. Balaklavamı kaybettim, Motomax'tan yenisini almaya gidiyorum. Son zamanlarda geçen varsa oradan, dikkat etmişlerdir dükkanların önünü saksılarla çevirmişler, içinde motorlar park ediyor. Sokağa girdim, hava karanlık, önüm arkam boş ama zemin loş ışık, önüme değil de hangi saksının arasından geçsem diye soluma bakıyorum. Derken tam Held mağazasının önünde kendimi bir anda yerde buldum. Hemen kalktım, tabii şok, şaşırmış bir şekilde motora bakıyorum. Sağolsun dükkandaki arkadaşlar hemen koşup motoru çektiler, durumumu sordular. Bir de baktım ki düştüğüm yerin az gerisinde simsiyah bir plaka kılıfı parçası. Oradakilerden duyduğum kadarıyla dün akşam bir araba kazası olmuş, işte ondan kalan artıklardan biri, sağolsunlar yola bırakıp gitmişler, oradan geçen kimsenin de aklına alıp kenara atmak gelmemiş. Daha sonra olayı analiz ettiğimde, hatırlamıyorum ama muhtemelen bu plastiğin üstündeyken ön frene bastım ki motoru durdurmak için genelde ben ön freni kullanırım. Sizce bu düşüşten kaçınmanın bir imkanı var mıydı? Neyi yanlış yaptım. Bu kadar pür dikkat kullanabilecek bir insanoğlu var mıdır aramızda?
Düşüşünün ne on frenle ne arka frenle ne de dunden kalan plaka parçasıyla alakası var. zaten yazıda sorunun cevabını vermıssın. ne zaman ben oldum heyt be motor da o kadar zor bı sey degılmıs dersen o gun toslarsın oldugu gıbı. motor başlı basına bi galaksı bizim gunluk surdugumuz kısmı ise kucucuk bı yıldız bu galaksıde. Dediğim gibi ne zaman oldum dersen o gun bıtersın. Hep dikkatını acık tut motor o kadar kolay bi sey değil her zaman tetikle ol. Gecmiş olsun kaza yapmazsın umarım bundan sonra
-
Aşırı olarak motor tecrübem olmasada her erkeğin ( ayrımcılık yapmıyorum genel seven kısmi olarak :D ) mecburi tek kullanım aracı olan bisiklette inanılmaz yol tecrübem vardır o yüzden 2 tekerde arkadaşımızın dediği gibi hiç bir zaman gerçekten ön frene ağırlık vermeyin pompalayın ön freni eğer abs filan değilse kullandığınız araçlar Çoğu kazanın tek sebebi aslında bizleriz geri kalanlar bahanelerimiz hepimizde böyle (Çoğu kazanan bütün kazaların değil :D )
-
15 Aralık 2014, 23:34
#10
Geçmiş olsun bir yere odaklanınca etrafı görmüyoruz kafandaki düşünce ve gözler saksılar da sebep belli dikkat etmek lazım her daim.
-
16 Aralık 2014, 00:24
#11
pelevenk, güzel özetlemiş. A2 ehliyet almadan önce, eğitimde, özel sürüş hocasının da "tamam bu şekilde sınavda da yaparsan, rahat geçersin; son bir turla gel dersi kapatalım" demesinden sonra, baya bir kaptırıp gidip 8 dönüşünü de tamamladıktan hemen sonra "Oldum bea" deyip gazı hafiften kökleyince kendimi yerde bulmuştum. Kadıköy, Salı pazarının, pazar kurulan yerleri...Allah'tan düşük hızda, hemen dönüş sonrasıydı, yine de kas gerilmesinin bile 1 ay sürdü geçmesi. Sorun, gazdan ziyade zeminin o kısmının acayip kaygan olmasıydı denebilir; ama Nasreddin hocanın hesap, ben biliyorum ki, o an "oldum ben bea" hissiyle gereksiz yere gazı fazla açan da bendim... Kendinize güvenin elbette, tecrübeniz arttıkça, ama tedbiri elden bırakmayın. Güvenli sürüşler.
-
16 Aralık 2014, 00:27
#12
-
16 Aralık 2014, 00:43
#13
Sağolun arkadaşlar, bundan sonra daha dikkatli olacağım, umarım 3000 km'de yine gevşemem.
-
16 Aralık 2014, 00:48
#14
gevşeyince motor hatırlatıyo merak etme
-
16 Aralık 2014, 01:01
#15
geçmiş olsun.
GB79 adlı üyeden alıntı
Düştüm. Çıkarılacak Sonuç?
Çıkarılacak Sonuç: "newton haklıymış "
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
16 Aralık 2014, 01:15
#16
zulu adlı üyeden alıntı
Düşük hızda arka frene ağırlık ver , nacizane tavsiyem , yavaşlamak için ön , durmak için arka...
hocam çok bildiğimden değil yanlış anlamayan ama bence yanlış örnek verdiniz. tam tersi olması gerek
-
16 Aralık 2014, 09:58
#17
her zaman boş gördüğüm yerde ön ve arka freni aynı anda kullanarak en çabuk nasıl durabilirim antremanı yaparım.motosikletim çok hızlı aniden 100km çıkıyorum ve biri yola çıkıveriyor ve durmam gerekiyor.kendini ön ve arka frene aynı anda basarak durdurmayı alıştır.arkayı sadce kulaanırsan biz araba gibi değiliz motosiklet hemen yanlayı veriyor ve hızında yuksekse düzeltmen zor önü sıkarsan ön amirtisörler sonuna kdar basınç yaptıktan sonra seni sağa sola doğru direksiyonu etkileyip düşürüyor. en sağlıklısı ön ve arka yı aynı anda kullanmak.boş yerlerde kuru tetik çalış)
-
16 Aralık 2014, 10:48
#18
Oyle bi genelleme yok kardesim agirlik merkezi nerdeyse o freni kullanirsin. Bu big bangden beri oyle. Yok oyle on freni pompalamayin falan
-
16 Aralık 2014, 12:29
#19
- Düştüm çıkarılacak sonuç?
-Bi daha düşme!
Şaka bi yana geçmiş olsun takma kafana herkes düşüyor bende düşüyorum admin de düştü modlar zaten yerden kalkmıyor motor bu doğasında var unut gitsin önündeki maçlara pardon yollara odaklan
-
16 Aralık 2014, 13:10
#20
Bune adlı üyeden alıntı
- Düştüm çıkarılacak sonuç?
-Bi daha düşme!
Şaka bi yana geçmiş olsun takma kafana herkes düşüyor bende düşüyorum admin de düştü modlar zaten yerden kalkmıyor motor bu doğasında var unut gitsin önündeki maçlara pardon yollara odaklan
modlar zaten yerden kalkmıyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)