Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Düştüm. Çıkarılacak Sonuç?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    zulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR250
    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alıntı zulu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşük hızda arka frene ağırlık ver , nacizane tavsiyem , yavaşlamak için ön , durmak için arka...
    hocam çok bildiğimden değil yanlış anlamayan ama bence yanlış örnek verdiniz. tam tersi olması gerek
    Yanlış anlyacak bişey yok , amacımız doğru şeylere ulaşmak ,

    Peki benim dediğimin tam tersi olması gerektiğini söylemişsin , açıklar mısın?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Lastik havaları doğru değilse o da düşmeye sebep olabiliyor.

  3. #23

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Öncelikle geçmiş olsun. Bana öğretilen her iki frenin de aynı anda kullanılması. Sanırım bu konuda meleke geliştirip, aynı anda her ikisini de sıkma alışkanlığını elde etmek lazım.
    GB79 bunu beğendi.

  4. #24
    kubi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS Apache
    O da bisey mi, bir keresinde istanbul icinde viraji alirken onume araba cami komple dusmus olarak cikti. Şaka gibi ama dogru. Bu gibi olmus ama dagilmamis yolun ortasinda kuzu gibi yatiyordu. Dikkat edicen dostum. Gecmis olsun. Bazi arkadaslar demis arka frenle durursun diye, sor bakalim ayagi nereye koyacaklar durunca. Arkayla yavaslar, onle durursun. Daha fazla dikkat. Zamanla gozun alisacaktir.
    GB79 bunu beğendi.

  5. #25
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Dün ben de oradaydım, düşme sesini duyunca çıktım. Baktım ufak bir kaza, başına toplananlardan olmayayım dedim. Balaklava almaya girdiğinde de şok devam ediyordu. Geçmiş olsun...
    GB79 bunu beğendi.

  6. #26
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Bu şehrin ve yaşayanlarının kusuru bu.

    Şehir betonla sıkış tıkış ve bir göz kırpmayla kavga çıkıyor halde.

    Senin yer bakmaya değil durana kadar yola konsantre olman gerekirken bunu başaramamışsın ve gözden bir detay kaçırmışsın sonucunda olan olmuş.

    Bakış gideceğin yerde iken lastiğin üzerinden geçeceği çizgiyi görmemen imkansız.

    Loştu falan diyorsan motosikletinin aydınlatmasına ilave yapabilirsin çünkü görmemek gibi bir mevzu hakikaten yok malesef.

    Birde her kitapta yazan bir cümle vardır, "galiba bu iş oldu" asla dememelisin

    Geçmişolsun.
    GB79 bunu beğendi.

  7. #27
    zulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR250
    Alıntı kubi34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O da bisey mi, bir keresinde istanbul icinde viraji alirken onume araba cami komple dusmus olarak cikti. Şaka gibi ama dogru. Bu gibi olmus ama dagilmamis yolun ortasinda kuzu gibi yatiyordu. Dikkat edicen dostum. Gecmis olsun. Bazi arkadaslar demis arka frenle durursun diye, sor bakalim ayagi nereye koyacaklar durunca. Arkayla yavaslar, onle durursun. Daha fazla dikkat. Zamanla gozun alisacaktir.
    Sen durunca ayağını(sağ) yere koyma ihtiyacı mı hissediyorsun?

  8. #28
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Konuyu canlandirayim öncelikle geçmiş olsun.. Fakat anladığım kadar frenlemede sorun var.. düşük süratlerde arka fren (0-25) km yuksek süratlerde (25+) on fren kullanılır istisnalar hariç kombine yapacaksanız %70~%30 yapmanız gerekir aksi halde düşmek an meselesi..

  9. #29

    Üyelik
    22 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    İnazuma
    Alıntı GB79 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle çok düşük hızda düştüm, herhangi bir şeyim yok. Daha önce de düşmüştüm ama bu sefer hiç beklemediğim bir şekilde olduğundan buraya yazma gereği duydum. Oysa ne kadar da rahat sürüyordum aylardır ve herhangi bir tehlikeyle de karşılaşmamıştım. Hatta "Yahu bu motor öyle abartıldığı kadar da zor bir olay değil galiba" diye düşünüyordum. Daha 1500 km tecrübem olmasına rağmen 250cc vitesli motora geçsem mi diyordum kendime. Ama anlıyorum ki şeytan ayrıntılarda gizli. Olay şöyle oldu, İstanbul Anadolu yakasındakiler Hasanpaşa motorcu dükkanlarını bilirler. Balaklavamı kaybettim, Motomax'tan yenisini almaya gidiyorum. Son zamanlarda geçen varsa oradan, dikkat etmişlerdir dükkanların önünü saksılarla çevirmişler, içinde motorlar park ediyor. Sokağa girdim, hava karanlık, önüm arkam boş ama zemin loş ışık, önüme değil de hangi saksının arasından geçsem diye soluma bakıyorum. Derken tam Held mağazasının önünde kendimi bir anda yerde buldum. Hemen kalktım, tabii şok, şaşırmış bir şekilde motora bakıyorum. Sağolsun dükkandaki arkadaşlar hemen koşup motoru çektiler, durumumu sordular. Bir de baktım ki düştüğüm yerin az gerisinde simsiyah bir plaka kılıfı parçası. Oradakilerden duyduğum kadarıyla dün akşam bir araba kazası olmuş, işte ondan kalan artıklardan biri, sağolsunlar yola bırakıp gitmişler, oradan geçen kimsenin de aklına alıp kenara atmak gelmemiş. Daha sonra olayı analiz ettiğimde, hatırlamıyorum ama muhtemelen bu plastiğin üstündeyken ön frene bastım ki motoru durdurmak için genelde ben ön freni kullanırım. Sizce bu düşüşten kaçınmanın bir imkanı var mıydı? Neyi yanlış yaptım. Bu kadar pür dikkat kullanabilecek bir insanoğlu var mıdır aramızda?
    kardeşim öncelikle geçmiş olsun
    ben de kendi düşüş hikayemi anlatayım. motorumu yeni almıştım, motosiklet mağazasından çıkıp şehir içinde turluyordum, hız kasisine gelince iyice yavaşlayım dedim, bir anda ön teker kaydı ve ben yerdeyim. bunun sebebini anlayamadım. mağazada tecrübeli arkadaşlara sordum kimse doyurucu bir cevap vermedi, hatta bana "acemi" olduğumu hissettirdiler ya da ben öyle algıladım. sonra internetten araştırmaya başladım, öğrendiğim şu: yeni lastikler belirli bir km yapılana kadar adeta sabunla kaplanmış gibi olurmuş. bu ortalama 150 km kadar sürermiş. siz siz olun sıfır lastiklerle keskin hamleler yapmayın. yeni lastiklerin gerçek performansına 150 km.den sonra kavuştuğunu sakın aklınızdan çıkarmayın. kazasız belasız sürüşler.

  10. #30

    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Ybr 125(satıldı) yamaha xmax ABS
    GÜLMELİK kazalar 0-2500 km olması doğaldır suçlu sensin dikkatsizsn arkadaşım
    YARALANMALI kazalar 5000-20000 arasında tam iyi öğrendim dediğin anda gelir, suçun yarısı sende yarısıda diğer faktörlerde
    ÖLÜMCÜL kazalar ben ustayım Amk dediğin anda (zaten motor olmuştur 600cc) gelir suç sende değil çevrede de değil motorda...

    bu yol bu hıza uygunmu?
    yerdeki nedir acaba?
    arabanın kapısını açacakmı?
    annesinin elinden kaçan çocuk mu o ne?
    muz kabuğu galiba!
    yerdeki su kanalı tamamen demirden belediye çalışıyor!
    tümsekten nasıl atlanır deneyeyim
    kamyondan düşen ne? zincir. başıma geldi(dikkat)
    kasksızda olur dediğin anda
    lastiğe para vermeye gerek yok üzerindeki idare eder
    tek tekere nasıldı wheelie stopie
    virajda ne kadar hatıyor bir deneyeyim
    viraja vızlı girsemde olur



    bunları aklından geçirdiğin an dikkatini yenile ve yola ver veya çek kenara dinlen
    barodi bunu beğendi.

  11. #31
    skylaylom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2014
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Suzuki GW250 İnazuma
    olacağı varmış arkadaşım. sen ne kadar usta sürücü olsan da oradaki plastiği göremeyebilirsin. bazı şeyler talihsizlik işte. sonra özeleştiri yapıp ön fren yerine arka frene konsantre olmak konusunda bir refleks oluşturabilirsin
    GB79 bunu beğendi.

  12. #32
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Alıntı zulu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlyacak bişey yok , amacımız doğru şeylere ulaşmak ,

    Peki benim dediğimin tam tersi olması gerektiğini söylemişsin , açıklar mısın?
    Hemen ben açıklayayım;
    Motosikleti ön fren durdurur. Bunu şöyle anlatabilirim size motorun burnu yokuş aşağı geldiğinde arkayı sıkarak aşağıya doğru kaymasını engelleyebilir misiniz? Hayır çünkü ağırlık ön taraftadır ve ön frenin sıkılması lazımdır. Veya yokuş yukarı durdunuz motorun burnu yukarıya bakıyor. Geriye kaymamak için hangi freni kullanırsınız? Arkayı, çünkü bu sefer ağırlık arkadadır ve ön frenin etkisi kalmaz. Yolda giderkende ağırlık ön frendedir, fren yapınca çöken amortisörlerden anlayabilirsiniz.
    tinerci bunu beğendi.
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir...

  13. #33
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı zulu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşük hızda arka frene ağırlık ver , nacizane tavsiyem , yavaşlamak için ön , durmak için arka...
    yok artık saçmalama

  14. #34

    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Ybr 125(satıldı) yamaha xmax ABS
    yavaşlamak için ön sonrasında durmak için arka
    motoru dengede tutmak için arka çok hafif kastırmadan kısılır örnek viraja girdin baktın çizgiden çıkıyorsun hızlısın . motoru dahada yatırmak için azıcık arka fren, sakın kilitleme yalnız virajda ,
    1 kontra tekniği ile yattın
    2 arka frene dokundun yine yattın

    virajdasın ve ters bişey oldu karşında bişey var ama yattın ne yapacaksın azıcık ön frene dokun motor ayağa kalkar ama açın bozulur kendin dengeyi kaybetmeden motoru kontra ile tekrar yeni bir açı ver

    çalışarak anlaşılır bir konu

    mesela virajdasın arkada lavuk dört teker senin üstüne geliyor ama sen virajda savruluyorsun (çizginde dışarı açılıyorsun) ilte bu anlarda ne yapacağını bilirsen sıkıntı olmaz

  15. #35
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Düşmez kalkmaz bir Allah


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)