4 zamanlıya yağ falan katılmaz. Katacaksanız, bu iş için yapılmış katkı maddeleri var, onlardan katın.
4 zamanlıya yağ falan katılmaz. Katacaksanız, bu iş için yapılmış katkı maddeleri var, onlardan katın.
abicim siz ne bilgisiz adamsınız ya. bilgi sahibi olmadan fikir sahibi oluyosunuz. şu forumda kaç kişi 2 zamanlı motosiklet kullanıyor? 2 zamanlı ile 4 zamanlı arasındaki farkı biliyo musunuz? motorun 4 zamanlı ise salak salak hareketler yapmayın ya da yaparsanız yapın 1 litre değil 2 litre katın 10 40 katın hatta tiner katın tiner havaya uçun.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
4 zamanlı motorun benzin deposuna yağ konmaz. Yağ haznesine servis kitapçığında belirtilen 4T (4 zamanlı) motor yağı konur.
2 zamanlı motorun varsa yağ haznesine servis kitapçığında belirtilen 2T (iki zamanlı) motor yağı konur. Ayrı haznesi yoksa benzinin içine 2T motor yağı katılır. Genelde rodaj döneminde %3-4, sonrasında %2-3 oranında olur. En doğru bilgi servis kitapçığında olur.
Motorlara başkada bir şey katılmaz.
Bana bile güvenme kitapçığı oku.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
4 zamanlı veya 2 zamanlı 1/10 tiner koy bak motorun gidişi nasıl oluyor Şaka bir yana 4 zamanlı motora benzinden başka birşey koyulmaz!
2 zamanlı motosikletime, cahil eş dost tavsiyesiyle %5i geçmemesi gerek yağ oranını %10a çıkarmıştım. Başlarda belediyenin sinek ilaçlama makineleri gibi duman atarak gitti. 10km kadar sonra yolda kaldım. 2t motosiklette bile sınırı aşmamanız lazım.
Ne garip bi milletiz biz. Gidip 2zamanli motor alsak sadece benzin alir yag almayiz yaglama olmayincada motorda aorun baslar. 4zamanli aliriz bu seferde yag koymamak gerekirken gider deposuna yag koyariz yine motora zarar veririz...
Bunlari okuyunca gercekten ulkede 2.el motor almak tam bir cesaret isi oluyor..
Kimsenin bilgi seviyesini ölçmeye gerek yok. Arkadaşlarınızın benzine 1 lt yağ koyduğundan bahsetmişsiniz, bende yok öyle birşey sakın yapma dedim. Bu bilginin bir yerinde yanlışlık yok. Benzinine 1 lt yağ karıştır bak bakalım ne oluyor
2 zamanlı mobilet motorlarında yağlama sistemi olmuyor.Karterin tamamı yakıt ile dolu ve sistemin büyük kısmı benzin içerisinde çalışıyor. Motorun sürtünme kat sayısını azaltmak , parçaların ısınarak aşınmasını önlemek ve piston sekman ve gömleklerin rahat çalışıp şişmemesi için benzinin içerisine yağ konur.Mantığı budur . Siz kullanma klavuzunuza ya da motorunuzun servisi ile görüşüp en doğru bilgiyi edinebilirsiniz.
Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya
adam gibi iki zamanlı yağ koyarsanız karbüratöre bir şey olmaz.
iyi iki zamanlı yağ ile kötü iki zamanlı yağ arasındaki fark şudur.
iyi yağın yanma derecesi düşüktür, kötü yağın ise fazladır.
BMW 1200 GS olsa 30 lt benzin deposu, ki 2 zamanlı değil ama biz öyle kabul edelim. Rodajda diye fazla fazla %4 koyalım. işte ancak o zaman 1 litre koyabilirsin. Ki bu saydıklarımızda tamamen hayal ürünü. 4 zamanlı ise motor sen sakın bir şey koyma. Benzin koy o iyi gelir.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
yanlızca 2 zamanlı motorlarda yağlı benzin kullanılır 4 zamanlılarda bunu yaparsanız buji yağlayacaktır ve yolda kalırsınız !
Ölmeye başlamış bir 4 zamanlı motor, yeni sahibine kazıklanmadan önce depodan 1 çay bardağı kadar yağ konularak önceden ısıtılır. Sonra da yeni sahibine kazıklanır...
Katılmaz diyenler, hiç mi 2. el motor almadınız aldıktan bir süre sonra hiç durup dururken teklemeler artmadı mı
Kazık yiye yiye öğreniliyor bazı şeyler
Rakı iyidir rakı. Ben motor kullanırken rakı içemediğim için hakkımı motoruma veriyorum aramız çok şugar o yüzden. (lütfen ciddiye almayın)
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)