Garanti bittikten sonda Tercihen iyi bir usta mı, Yoksa servise davam mı?
Reklamlar
-
Merhabalar,
motosikletiminin debriyaj balataları ve arka fren balatalarını değiştireceğim.
servis ücretleri ;
debriyaj balatası işçilik dahil ; 350 TL
Arka fren balatası ; 65 TL
iyi bir usta;
debriyaj balatası işçilik dahil ; 200 TL
Arka fren balatası ; 35 TL
harngisini tercih etmeliyim sizce?
Reklamlar
-
Götüreceğim usta yaptığı işçiliğe garanti veriyorsa ustaya götür. Ha yok değiştirdiği parçadan kaynaklı başka bir yerinde sıkıntı doğduğunda arkasında duramicaksa servise götür
-
bence servise devam et her zaman garantili ve bişey olursa hesap sorabilirsin ama ustalarda böyle bişey yok.
makina kaç binde ki debryaj balatası değitiriyon merak etimde?
-
Malesef Artık Ustalık Yapar kimse yaptığı işin arkasında durmuyor,
evet bu çevremdede mevcut,
sen yinede servise nazaran çevrendeki gerçekten güvenebileceğin bir ustan var ise KESİNLİKLE TAMİRCİ,
NASILMI ???
En iyi ihtimalle usta ile konuş ben parçayı servisten alayım sen tak diye soyle,
eğer güvenebilecein bir usta yok ise çevrende ASLA SERVİSİNİ BIRAKMA...
-
İyi ustanın takacağı parçaların orjinal olmadığı ortada, içine siniyorsa yaptır. Arkasında durma diye bir şey olamaz. Balataların daha kısa ömürlü olacağı ve bir süre sonra ses yapmaya başlayacakları fiyatından belli. Bu durumda ustanın söyleyeceği : "Bunlar aşınan parça böyle yapması normal" veya "Yan sanayi parçaların ömrü bu kadar" şeklinde olacaktır.
-
Motosikletin marka modeli nedir
-
Parçaları kendin orjinal yada kaliteli üretimlerden remin edip işçiliğinin iyi olduğunu bildiğin bir ustaya yaptırman daha mantıklı bence. Zamanında tanıdık ustaya güvenip yaptırdığımız fren balatası değişiminde bize orjinal diye taktığı balatanın taklit olduğunu görünce ne diyeceğimizi şaşırmıştık. Üstelik adam bize 2.sınıf ürün takıyorum dese bile kabul eder ve 2. sınıfta olsa markasını bildiğimiz bir balata takardı. Kutusu dahil herşeyinde bosch yazmasına rağmen taklit ürün olduğunu bir süre kullanıp memnun olmayınca çıkarınca orjinali ile hiç bir bağ olmadığını anladık ama servisten teslim alırken sana bosch kutusunu verdiğinde çakma ürün taktığını anlamıyorsun.
-
Otomobil için de motosiklet için de şöyle bir gerçek var: orjinal dediğiniz parçaların çoğunu bosch vb firmalar üretir. Bayiler de bunu takar. Aynı parçaları ustalar da temin edebilir. Usta da devam etmek daha mantıklı. Ayrıca yetkili servis de yaptığı işin arkasında durmayabilir.
-
Merhabalar, hem yorumlar sonrası hemde bugün honda bayii ile görüşmelerim sonucu,
serviste değiştirmeye karar verdim.
kendi tanıdığım ustam oldukça iyi, hatta honda ile aynı parçaları takacak. fakat,
usta sözünde durmuyor. Belki senin motorun sıkıntı çıkarak? gibisine birşeyler söylüyor ve bende oradan koşarak uzaklaştım. honda ile anlaştım.
orada ki usta, " kardeşim honda pahalı bende farkındayım burası 6000 tl sadece kira ödüyor, 10 işçisi var 1,5 tl de onlara dedin mi, 21,000 TL hiç yoktan gideri var" dedi. sonrasında ise, ben yaptığım işin garantisini sana fatura ile veriyorum dedi. yarın bugün bir sıkıntın çıktığımda getirirsin faturanı tapu gibi suratıma atarsın dedi. o gittiğin dükkan tek başına çalışıyor 600 TL kira ödüyor. tabikide kaarını düşük tutacak dedi.
bizim en iyi yanımız garantimiz, dediği an 100 TL daha fazla verip işimi doğru düzgün yapmaya karar verdim
saygılar..
not; motor 25,000 e geliyor
cbr 125r
-
14 Aralık 2014, 22:01
#10
zaten basit bir olay dediğin olaylar, her ustanın yapacağı bir şey, sadece balataların kaliteli olsun, işçilik kolay, 1 aydır aracım için uğraştım ortada sorun yokken, sorun çıkardılar, boşuna 200 tl harcadım, iyi servis veya iyi usta bulmak mesele günümüz de, maalesef denetim yok , rot balanscı ya gidiyorum, makinaya bağlıyor ama makinası çalışmıyor, çaktırmıyor ayarladım diyor ,bende çaktırmıyorum tamam diyorum, bir daha da kapısından geçmem, eskiden çok kavgalarımız oldu tamircilerle ama şuan kavga etmeye kalksak başımız beladan kurtulmaz, piyasada ustayım diye gezen ama bir şeyden anlamayan sürüsüyle insan var
-
14 Aralık 2014, 22:35
#11
atillatopal9 adlı üyeden alıntı
Merhabalar,
motosikletiminin debriyaj balataları ve arka fren balatalarını değiştireceğim.
servis ücretleri ;
debriyaj balatası işçilik dahil ; 350 TL
Arka fren balatası ; 65 TL
iyi bir usta;
debriyaj balatası işçilik dahil ; 200 TL
Arka fren balatası ; 35 TL
harngisini tercih etmeliyim sizce?
Hiç biri....y.parça/sarf malzemelerini Yetkili servisten temin et-bakımını/parça değişimini kendin yap..Paran cebinde kalsın-motosikletinle de aranda bir bağ oluşsun...Altı-üstü 125cc....Ben 2009 dan beri hiç tamirciye/servise gitmedim...
-
14 Aralık 2014, 22:58
#12
Servis yapmadan önce garanti veriyor bunda sıkıntı yok ama olduki yaptığı işte hata oldu bir hafta sonra götürdün ya derse kullanıcı hatası nasıl olcak yani böyle servislerde var
-
14 Aralık 2014, 23:41
#13
Servis ve garanti diye bir şey yok bunu bilin çok zor servisin işine gelirse
-
14 Aralık 2014, 23:41
#14
debriyajın sıyırmaya başladımı? şu tak tuk sesinden mi değiştiriyorsun?
-
15 Aralık 2014, 00:02
#15
ben alıyorum taktırılacak parçaları götürüyorum ustaya buyur diyorum hallediyor saolsun, ama doğru insanı bulmak zor işte
-
15 Aralık 2014, 03:51
#16
Turkiye'de "garantiden motoru degistirdiler" hikayesi neredeyse hic duyulmadigindan, ogren kendin bakimini yap stratejisini izliyorum ben. Bu aralar mesela buji yag, fren balata ve yag filtremi kendim degistiriyorum, bu sayede motorum erken hararet yaparsa farkli marka/viskozite yag yuzunden yaptigini biliyorum.
Beddua okuyacagim bir servis varsa o da benim en azindan. Tertemiz.
-
15 Aralık 2014, 09:03
#17
not; motor 25,000 e geliyor
cbr 125r[/QUOTE]
25 000 de debryaj balatası değişimi hiç mantıklı değil ama yinede sen bilirsin.
kuryelik yapan arkadaşlarda var CBR125 her biri en az 150 000 den sonra debryaj balatası değiştirdi 200 000 km sonrası da motor yapıldı hele biri var 350 000 ne kadar hiç bişey yapmamıştı sadece periodik bakımları yapıp devam etmişti ve şuan motoru zanedersem 500 000 üstü bir defa motor yaptırdı halen kuryelikte devam ediyo motoru 2006 repsol.
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
-
15 Aralık 2014, 10:45
#18
-
15 Aralık 2014, 10:56
#19
Yaptıracağın işe göre değişir. Sadece balata yağ değişimi vs gibi ufak işlere çok para vermektense kendin yapman veya ustaya götürmen mantıklı. Ama elektrik-elektronik arızası, motor açma gerektiren bir sorunda mutlaka servis.
-
15 Aralık 2014, 11:05
#20
Elin anahtar tutuyorsa kendin değiştirmeni tavsiye ederim,
Öte yandan debriyaj balatasını neden değiştirmeye gerek duydun?
Açıkçası 25.000 km debriyaj değişimi için çok çok çok düşük bi kilometre.
Sana bunu bi usta veya servismi söyledi? yoksa senin kendi tahminlerin sonucumu değiştirmek istiyorsun?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)