performans silindir hakkında?
Reklamlar
-
merhabalar. başka forumda ilgi görmeyen sorumu biraz daha genelleştirerek burada sormak istedim.
http://www.rialli.com/products/cub-y...ir-5240-lifan/
ilgili linkteki ürün nedir? performansı nasıl etkiler? taktırmak ne kadara malolur ve taktırınca muayeneden geçer mi motor? bilgisi olan varsa çok sevinirim.
Reklamlar
-
orjinal silindir-pistonun 50.0 sanırım... bu da 52.40... pek öyle ahım şahım bir performans bekleme...
aradaki 2.40 değerin hp karşılığını bilmiyorum ama takıp da bindiğinde çok bir şey hissetmeyeceğin kesin...
muayene ile hiç bir alakası yok...ondan yana için rahat olsun...
taktırması da sorun olmaz... 1 saat sürmez takılması...
zaten ucuz birşeymiş... en fazla 100 lira da işçilik ödersin... daha uyguna yapacak birisi de mutlaka vardır...
-
50.0,52.40 nedir hocam? cc değil sanırım? 100lük benim motor zira.
-
cc değil...silindir-piston çapı...
-
anladım. 50.0, 100cc oluyor ise 52.40 104.8 cc mi oluyor? bu işlemi uygulamak için krankın kapağın da değişmesi gerekir mi?
-
o kadar bilgim yok... 52.4 ile kaç cc olacak bilmiyorum...
ama belli bir silindir hacmine kadar kranka, kapağa falan işlem yapmana gerek yok...
-
bunu kendim takabilir miyim acaba serkan abinin falan açıklayıcı görselli konuları vardı oradan yardım alarak takması zor olur mu?
-
hacmi hesaplamak için storkuda bilmeniz gerekiyor
-
saçma olmuş torkla değil, silindir hacmini hesaplamak için silindir yarıçapı ve yüksekliği yeterlidir.
-
14 Aralık 2014, 04:58
#10
Cinli motor var nelerle ugrasiyosunuz anasini satiyim. Motorunuzdan pahali silindir modifikasyonlari, egzoslar, napiyosunuz abi?
tutun paranizi, yolda o motorla hayatta kalmaya bakin. Belli bi tecrube yapinca da o motoru satin adam gibi motor alip oynayin ustunde o zaman.
Cinli motora napiyosunuz?
-
14 Aralık 2014, 05:14
#11
O motorlarea neler yapılabiliyor bir bilseniz, bir görseniz. aslında güzel şeyler bunlar, neden ekstradan 50-100 tl ye daha fazla performans alınmasın ki. Aynı şey bir japon motosiklete yapılsa vaaay silindir piston kit getittirmiş adam helal vs derler heralde. E bu da aynısının ucuz olanı, zaten motorda ucuz.
Ne olacak sanki, bunu takınca uçacak mı o motosiklet.
-
14 Aralık 2014, 05:35
#12
Hic de guzel seyler degil kardesim. Bu tofasa ferrarinin sachs suspansiyonunu takmak gibidir. zeka piriltisi olmayan seylerdir ve sadece bizim ulkemizde olur.
cahil isidir, hic bir sonuca da hizmet etmez. 150 yapan mobiletler falan var ustunde elemanlar cekyata uzanir gibi yatmis gerzek gerzek hareketler... Noluyo yani 300 liraya formula mi yardiriyosun?
Cehalet ya. Baska bir sey degil. Oyleleri bizim gruba cok denk gelir yazin grupca turlarken.. 2 bin liralik cinli motora 600 liralik egzosla silindir modifiyesi yapmis, bizim onun o motora yaptigi masraftan kismen maksimum 7 bin lira daha pahali fabrika cikisi motorlarimiza yanasip ara gaz yapar, biz de noluyo lan bu ne der 180e uzar gideriz.
Olan o gerizekalinin yaktigi paraya olur. Biriktir abi parani biz de 1000 liralik mobiletle basladik bugune geldik. Akilli ol.
Bak zeka sahibi insanlar 125lik motora biner. Kirar dusurur ogrenir, sonra 250ye gecer daha az duser ne silindirle ugrasir ne sacma sapan seylerle. Sonra o motorunu da satar buyutur cicek gibi motor alir kralini tanimaz.
Sistem budur yok ben 125lik motoru 1200luge ceviriyim. Boyle salak hayaller anca hayal kalir oyle bisey yok. Kullan adi motorunu, ogren sonra buyut. Sonra daha da buyut. Sonra daha da. Sistem bu.
-
14 Aralık 2014, 15:27
#13
Sj's adlı üyeden alıntı
Hic de guzel seyler degil kardesim. Bu tofasa ferrarinin sachs suspansiyonunu takmak gibidir. zeka piriltisi olmayan seylerdir ve sadece bizim ulkemizde olur.
cahil isidir, hic bir sonuca da hizmet etmez. 150 yapan mobiletler falan var ustunde elemanlar cekyata uzanir gibi yatmis gerzek gerzek hareketler... Noluyo yani 300 liraya formula mi yardiriyosun?
Cehalet ya. Baska bir sey degil. Oyleleri bizim gruba cok denk gelir yazin grupca turlarken.. 2 bin liralik cinli motora 600 liralik egzosla silindir modifiyesi yapmis, bizim onun o motora yaptigi masraftan kismen maksimum 7 bin lira daha pahali fabrika cikisi motorlarimiza yanasip ara gaz yapar, biz de noluyo lan bu ne der 180e uzar gideriz.
Olan o gerizekalinin yaktigi paraya olur. Biriktir abi parani biz de 1000 liralik mobiletle basladik bugune geldik. Akilli ol.
Bak zeka sahibi insanlar 125lik motora biner. Kirar dusurur ogrenir, sonra 250ye gecer daha az duser ne silindirle ugrasir ne sacma sapan seylerle. Sonra o motorunu da satar buyutur cicek gibi motor alir kralini tanimaz.
Sistem budur yok ben 125lik motoru 1200luge ceviriyim. Boyle salak hayaller anca hayal kalir oyle bisey yok. Kullan adi motorunu, ogren sonra buyut. Sonra daha da buyut. Sonra daha da. Sistem bu.
Merhaba Sj's. yargısız infazın için teşekkür ederim. ancak gerçek şu ki, elimdeki motor 100cc ve yaklaşık 15bin km yol yaptı. çin malı bir motora göre iyi bi rakam. zaten bu özellikleri sayesinde uygun fiyata alıp motosiklet sahibi olabildim. ayrıca bu özellikleri yüzünden motosiklet 70 km hızı geçemiyor, bu hıza ulaşması içinse uzun ve düz bi yol gerekiyor. hafif eğim olursa 60'ı geçemiyor. (tek başımayken) bu yüzden akan trafikte risk oluşturuyor. zira 60km/h hız orta ve sol şerit için uygun değil, sağ şeritte de otobüs durakları var. sürekli sollama yapmam gerekiyor ancak hızım araçlara göre epey düşük. ayrıca yaptığın infazın en haksız kısmı şu, ben motosiklete verdiğim para kadar ekipmana para verdim. orijinal motor aldım ve modifiye adı altında oynama yapmadım. amaçsızca yapılandan da hazzetmem. ayrıca ekipmansız da motosiklete binmem. yapabildiğim düşük hızlara rağmen eldivensiz dahi binmiyorum motosiklete.
velhasıl, motosikletimin akan trafikte risk teşkil etmeden beni taşıyabilecek hızlara ulaşması için en azından rektefiye yapılması gerekiyor. rektefiye için bile bana göre fazla rakamlar sözkonusu. ben motorumdaki silindir çapını bilmiyorum, rialli sitesinde gezerken benim motorumun markasını taşıyan bu silindir setini görünce merak ettim. acaba benim motoruma uyumlu mu, taktırma maliyeti ne olur vb. soruları 'bilgi paylaşma amaçlı' olan bu sitede sordum. başka ne yapabilirdim gerçekten bilmiyorum, aklında bi şey varsa duymak isterim. eğer daha çok param olsaydı, daha iyi bi motosiklet alıp yine orijinal olarak kullanırdım emin ol. ancak bu şartlarda bi süre daha elimdeki motoru kullanmam gerekiyor ve ben bunu mümkün olan en güvenli yolla ve şartlardan ötürü yine mümkün olan en masrafsız yolla yapmalıyım. bu yolu araştırdığım süreçte yaptığın bu muamele beni gerçekten üzdü. eminim herkes honda'ya, aprilia'ya, yamaha'ya binmek ister, ama ne yazık ki herkes için bu mümkün değil. keşke olsa.
zeka sahibi insanlardan da bahsetmişsin. 125'lik motora biner demişsin. eğer 25cc fark için vergi ödememeyi tercih etmek salaklıksa bunu kabul edebilirim. çünkü ben o vergi farkını dahi hesaplayacak durumdayım.
sistem demişsin, herkesin şartları eşit olsaydı haklı olabilirdin. ama sistem herkese aynı davranmıyor. 'kalbur üstü' diye bi tabir var, küçükler aşağıya düşer, büyükler kalburun üstünde kalır. o saatten sonra üsttekilerin ve alttakilerin sistemi ayrılıyor işte.
sonuç olarak benim amacım tek teker yapmak veya 150 ile gitmek değil. duruma göre yola uyum sağlayabilecek bi motora binmek. zaten ben binlerce kilometre araba da kullandım, uzun yolda bile 100-110km hızı geçmem. motosiklette hiç geçmem. biraz empati yapalım lütfen.
tekeriniz düz bassın.
-
14 Aralık 2014, 17:34
#14
Neyin ne olup olmadığını bilmeyerek bu tür yapılan her işi motoru üstüne yatarak kullanıp 160 km hızlara çıkmak için yapılıyor sanmanız büyük yanılgı. 100 cc cubların 125 cc yapıldıını gördüm, 100 yapıyorsa 110 yapıyor motosiklet en fazla. fakat alt devirlerdeki torku motosikleti çok daha keyifli hale getirebiliyor. Ve sadece 50-100 tl miktarlarla... sizin bahsettiğiniz şey 300 küsür cc lere çıkarılan cg motorlardır, 125 i 150 yapmak, 100 ü 125 yapmak vs sadece torktan arttırır. son hızda 5-10 ya oynar, ya oynamaz. Yakıt zaten 2-2.5 litre arası yakan bir motosiklette en fazla 0,2 0,3 oynar.
Bu ön yargıyı atmak lazım. fazladan 10 km hız ve alt devirde tork kimseyi öldürmez, kimseyi apaçi yapmaz.
Benim de motosikletim olsa ben de yapardım. mt 07 ye yamaha silindir piston kit yapsa ve çok ucuza satsa almaz mısınız? alırsınız. veya cbr 125 için 150 cc lik orjinal kit gelse. Bir farkı yok
-
15 Aralık 2014, 02:18
#15
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Neyin ne olup olmadığını bilmeyerek bu tür yapılan her işi motoru üstüne yatarak kullanıp 160 km hızlara çıkmak için yapılıyor sanmanız büyük yanılgı. 100 cc cubların 125 cc yapıldıını gördüm, 100 yapıyorsa 110 yapıyor motosiklet en fazla. fakat alt devirlerdeki torku motosikleti çok daha keyifli hale getirebiliyor. Ve sadece 50-100 tl miktarlarla... sizin bahsettiğiniz şey 300 küsür cc lere çıkarılan cg motorlardır, 125 i 150 yapmak, 100 ü 125 yapmak vs sadece torktan arttırır. son hızda 5-10 ya oynar, ya oynamaz. Yakıt zaten 2-2.5 litre arası yakan bir motosiklette en fazla 0,2 0,3 oynar.
Bu ön yargıyı atmak lazım. fazladan 10 km hız ve alt devirde tork kimseyi öldürmez, kimseyi apaçi yapmaz.
Benim de motosikletim olsa ben de yapardım. mt 07 ye yamaha silindir piston kit yapsa ve çok ucuza satsa almaz mısınız? alırsınız. veya cbr 125 için 150 cc lik orjinal kit gelse. Bir farkı yok
Yapmam hayatta motor blogunun orijinaline dokunmam. Bana gore bu motorlara dynojet ya da power commandervari seyler takmak da cok anlamsiz. Ta ki kariyerin drag yarisi ya da pisttir, veya stunt motosikletcisisindir herseyini degistir motorun.
Ama bugune kadar gercekten motora degisiklik yapmak icin yatirilan paranin gunluk hayatta siradisi farkini hic duymadim. Teoride evet, silindirle oynarsan, hava girisiyle oynarsan mutlaka bir seyler olur. Ama bu yaptigina deger mi ki? 50 lira vergi farkini odememek icin 300 lira verip hem motoru garanti disi birakarak ayni zamanda belki hata yapip motorun canina okuyacaksin, hem de eline gececek seyler cok kucuk seyler.
Yukarida sert konustum cunku cok onyargiliyim bu tur seylere dogrudur. Uslubum icin de mazur gorun ve kesinlikle ezmek ya da kardes japona biniyorum sen cinliye biniyosun eziksin gibi bir mesaj amacim kesinlikle yok.
Sadece elinizde olanin tadini masraf yapmadan tadini cikarip sonra motorun orijinalini bozmaya harcayaginiz paralari biriktirerek daha guzel seyleri kullanabilmek daha iyi degil mi diye dusunuyorum.
-
15 Aralık 2014, 21:55
#16
bildiğim kadarıyla 100 cup 110 oluyor.daha fazlası için alt payı kurtarmıyor buda fazla bi deyişiklik yapmaz .iyi bir usta altı genişletir 150 lik yaparda maliyet çok olur bir çok parça krank dahil deyişmesi gerekir nerden baksanız tutarsızlık . bide şu var votorunuz eskiyse ve rektefiyesi gelmiş ise 110 luk silindir takın bu durumda baya bi fark olucaktır .bitik durumdaki motor gitmez
-
16 Aralık 2014, 12:33
#17
140 cc ye kadar cupların silindiri büyültebilirsiniz 110cc modeli linkte gösterdiğiniz herhangi bi değişikliğe falan gerek yok al tak kullan hesabı bunlar 50 tl silindir 50 tl ustalık 100 tl bide ön dişliyi 16 arka dişliyi 38 yap shengwey marka çift gaz telli karbüratör 150 cc için 60tl de o sonda bak bakalım o ibre 130 a gelmeye başlar ama sağlıklı olmuyor motor uçurtma gibi yolda savruluyor... Gelipte burda insanları aşşağılamayın 500cc lik motosikleti ile 402 kmh hız yapıp dünya rekorunu kıran ve böyle işlerle uğraşan insanlar var dünyada fastest indian filmini izleyin neden modifiye tutkusu olduğunu anlarsınız ha bu dediğim işlemleri yaparkende yakıt biraz artar ama fazla bişey fark etmez 1 yada 2 kuruştan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)