Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

virajlari 10_15 le dönuyorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ümitersoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2014
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    R6
    Sehir icnde bilirsiniz ara sokaklarda L şeklinde dar keskin sokak girişleri olur. Millet onumden vizir vizir dönüyor bıde yerler islak malum su gunlerde. Ben nerdeyse ayağımı yere koyacak kadar yavaşlayp donebılıyorum. Acaba bu benım acemılıgmdenmı yoksa kullandgm motosikletin tarzındanmı? Gt250r
    ellaksakir bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    acemilikten, bende ilk zamanlar yavaşladığım zaman ayaklarımı yere koyardım dönerken bile. hatta ayağımı yere koyduğum yerden hergün geçerdim kahvedekiler ayağını yere koyma diye bağırmışlardı bir kere motorcu kıraathanesimidir nedir neyse. yavaş yavaş düzeldi artık ayağımı yere koymadan duruyorum selamımı çakıp öyle devam ediyorum
    yasdal ve ellaksakir bunu beğendiler.

  3. #3
    egekrgz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    600RR
    Kendini nasıl rahat hissediyosan öyle yap birader onlar gülücekler ama gülmesinler diye senin allah korusun yapcağın bi kazada nolcak motora alıştınmı yanlayarakta dönersin o virajları. En önemlisi ise Zaten yerler ıslakken çıkarma motoru yak sigaranı yağmur altında yayalığın keyfini çıkar kullandığın makina ağır çok yavaşlayarakta girersen keskin dönüşlerde boyda kısaysa sıkıntı çekebilirsin kazasız belasız
    motorcu48 ve ellaksakir bunu beğendiler.

  4. #4
    imtarky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Honda CBR 125R 2014
    Dostum bu konuda kendini kasma herşey zamanla. Benim köprüden çıktıktan sonra bağlarbaşı sapağındaki viraj'da bir dönüşüm var offf diyorum sana arkam bazen düğün konvoyu gibi oluyor :D

    125cc motorla anca bu kadar tabi, bir ara bende senin gibiydim zamanla atarsın üstünden.

  5. #5

    Üyelik
    28 Ekim 2012
    Şehir
    EsEs
    Motosikleti
    Hornet 650
    Söylemek istediğin aslında viraj değil. Dar veya 90 derece açılı olan dönüşlerden (sokak girişlerinden) bahsediyorsun sanırım. Başkalarına bakma sen sağını ve solunu kontrol etmeden çıkma. En garanti yöntemi budur. Yavaşlaman gayet normal. Çünkü orada seni ne beklediğini bilemezsin.
    yasdal bunu beğendi.

  6. #6
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Kimsenin ne düşündüğü hiç önemli değil. Motosiklette alacağın her karar önce seni doğrudan etkiler. Sokağın içini görüyor musun? MAhalle arasında gazlayan p*çler olabilir. Gerekiyorsa durursun da. Kimse niye durdun diyemez. Sen öyle güvenli hissediyorsan öyle yap. Ha sorun o değil, boş arazide de keskin dönüşlerde sıkıntı yaşıyorum diyorsan o başka. Bunun en kolay yöntemi bi boş otoparkta döneceğin çapın içine bakarak sekizler çizmen. bir iki saat sonra dönüş çapların küçülecektir. Düşme korkusu yaşaman normal. Unutma seni yavaş dönüşlerde kurtaracak olan ayağın değil, debriyaj ve arka frenindir. Yavaşken ön frene dokunmayı düşünme bile. Yarım debriyaj ve arka fren, gerekirse sabit gaz. Gazla oynamak hep tedirgin eder. Her motorda gaz teli tepkisi de hassas değildir zaten. Sabit yükseltip alçaltsan da silkeler. Bu yüzden mümkün olduğunca gaz sabit, yavaşlama hızlanmayı debriyaj bırakıp arka frene basarak sağla.

    Umarım derdini anlayabilmişimdir. Gt 250R çok kötü dönen bi motor olmasa gerek. Sen biraz çalış. Ha sonra ben dönmeyi öğrendim diye görmediğin sokağa bodoslama dalma yine. Unutma viraja yatıp dönmeye niyetlendiğinde durman gerekirse, onun dersini burada klavye başında öğrenemezsin.

  7. #7
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Arka frenle dönüşleri kombine et arka kaymıyacak kadar Gymkhana izle neredeyse her dönüşde arka frenle dönüyorlardı demişdi hocanın birisi

    braveguy bunu beğendi.

  8. #8
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Guzel bir video debriyaj ve arka frenle keskun U donusler yurumeden yavas hizlar... Surucunun sag ayagina dikkat edin..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------

    http://m.youtube.com/watch?v=v-BDrAxjAFI" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

    http://m.youtube.com/watch?v=v-BDrAxjAFI
    braveguy bunu beğendi.

  9. #9
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka frenle dönüşleri kombine et arka kaymıyacak kadar Gymkhana izle neredeyse her dönüşde arka frenle dönüyorlardı demişdi hocanın birisi

    Arka frenle dönüş; sadece bu tür düşük hızlarda yapılan manevralar için geçerli hocam. Yüksek hızlarda arkanın kopmasına veya önün kapasitesinin üzerinde yüklemeye sebep olarak kontrolün kaybedilmesine sebep olabilir diyor Keith Code, bence mantıklı olan şekilde. Yüksek hızlı viraj dönüşlerinde de ideal tutuş olarak nitelendirdiği %60 arka teker ağırlığını sağlayabilmek ve yana yatınca küçülen tekerlek çapını dengelemek adına gazı ufak ufak ve düzenli bir biçimde açmamız gerektiğini de söylüyor yine aynı kişi, "Bileği Bükmek" adlı kitabında. Aklıma gelmişken söyleyeyim dedim, sonra arkadaşlar başka şeyler deneyip de sorun yaşamasınlar diye.

  10. #10
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Burdaki amaç motorun akıp gitmesini engellemek dar alanda dönüşler u dönüşleri gibi yerlerde hızımız zaten düşük bir miktar gaz kesip arka frenlede motorun akıp gitmesini engelliyorum gazı tam kapatmıyorumki amortisörlerin dengesini bozmayayım yoksa cymkhanadaki arkadaşlarda öyle dönüyor izledigim kadarıyla arka freni kombine et motor akıp gitmesin dedim hocam arka frene aban demedim benim teorim bu sekilde dogrusu varsa bilen biri acıklasın bizde öyle yapalım

  11. #11
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Kimsenin ne düşündüğü önemli değil ama akan trafiği aksatmadığınız ve trafikte tehlike yaratmadığınız sürece!

    Trafiği tehlikeye sokacak kadar tepki geliyorsa GIS akademi yolları taştan

  12. #12

    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    bizim insanlarımız trafik özürlü öncelikle bunu belirteyim kardeşim 2.gelince kendini hiç kasmana gerek yok motoru durdur istersen öyle dön trafikte kendini boşuna tehlikeye atma dün ilk motorumu aldım ilk kazamı yapacaktım motor altımdan kaynı ıslak zeminde trafik özürlü vatandaş yüzünden tabi kasketle beraber bir kafa yiyecekti önümüz bomboşken aniden fren yaptı motor ıslak zemin olunca kaydı indim trafik polisi varmış köşede geldi kardeşim sen devam et dedi ehliyet ruhsatını aldı ceza işlemlerine başlamıştı yoksa sağlam bir kafa darbesiyle hastaneye gidecekti trafik özürlü vatandaş arkadaşların dediğine katılıyorum ıslak zeminde binme ben dün düşmeden anacadde üzerinde son anda kendimi kurtardım sanada tavsiyem bu dinlersen beni

  13. #13
    ocbedir93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    r 65
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka frenle dönüşleri kombine et arka kaymıyacak kadar Gymkhana izle neredeyse her dönüşde arka frenle dönüyorlardı demişdi hocanın birisi

    Belkide biraz daha ileri bakmaya çalışmak, gitmek istediğin yere bakmak sana yardımcı olabilir. Ön tekerleğin hemen önüne bakıldığında genelde ayak koyma isteği oluyor. Süratten endişeleniliyor. Sn Tİme_shİft42 'in gymkhana videosundan da bence çıkarılması gereken en önemli ders sürücünün nereye baktığı.

    Selamlar,
    Ömer

  14. #14
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Alıntı ocbedir93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belkide biraz daha ileri bakmaya çalışmak, gitmek istediğin yere bakmak sana yardımcı olabilir. Ön tekerleğin hemen önüne bakıldığında genelde ayak koyma isteği oluyor. Süratten endişeleniliyor. Sn Tİme_shİft42 'in gymkhana videosundan da bence çıkarılması gereken en önemli ders sürücünün nereye baktığı.

    Selamlar,
    Ömer
    Hocam bence de bakış önemli bence boş bi alanda sürekli dönüş çalışmalisin bakabildigin kadar uzağa bak baktigin yere gideceksin ;)

  15. #15
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Nasıl rahat isen öyle bende 20 ile falan dönüyorum öyle virajlarda geçen bi deneme yaptım 30 km giriyim dedim yolun ortasına kadar açıldım hız ne kadar artarsa seni yolun içine o kadar çok çekiyor.

  16. #16
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    bende yeniyim ayağımı koymadan dönemiyorum

  17. #17
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Ellerinizi rahat bırakın dirsekleriz dümdüz olmasın falan filan gs1e git rahalarsin kasma daha fazla

  18. #18
    ümitersoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2014
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    R6
    Pekı benm motorun dar donemeclerdekı manevra kabiliyetı yada kabiliyetsızlıgı bırr etken olabılrmı? Gt250r. Gidon cok az saga sola dönüyor

  19. #19
    iguven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2015 MT-09 Tracer Race Blue :)
    Alıntı ümitersoy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pekı benm motorun dar donemeclerdekı manevra kabiliyetı yada kabiliyetsızlıgı bırr etken olabılrmı? Gt250r. Gidon cok az saga sola dönüyor
    Motordan motora dönüşler tabi farkeder. Ama asıl iş sürücüde biter. Gidonun az dönmesinin katkısı çok az, sen kendini iyileştir, kapalı alanlarda bol bol pratik yap. Düşmekten korkma, kendi kendine konuş nasıl döneceğini aklında canlandır, tabi bol bol oku, izle, çalış

  20. #20
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Motoru takatsiz bırakacak kadar yavaşladığın için dengen bozuluyor ve ayağını yere koyma ihtiyacı hissediyorsun. Bu kadar yavaşlamana gerek yok. İkincisi çok düşük hızlarda frenlediğinde dengede kalmak için arka freni kullan.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)