virajlari 10_15 le dönuyorum
Reklamlar
-
Sehir icnde bilirsiniz ara sokaklarda L şeklinde dar keskin sokak girişleri olur. Millet onumden vizir vizir dönüyor bıde yerler islak malum su gunlerde. Ben nerdeyse ayağımı yere koyacak kadar yavaşlayp donebılıyorum. Acaba bu benım acemılıgmdenmı yoksa kullandgm motosikletin tarzındanmı? Gt250r
Reklamlar
-
acemilikten, bende ilk zamanlar yavaşladığım zaman ayaklarımı yere koyardım dönerken bile. hatta ayağımı yere koyduğum yerden hergün geçerdim kahvedekiler ayağını yere koyma diye bağırmışlardı bir kere motorcu kıraathanesimidir nedir neyse. yavaş yavaş düzeldi artık ayağımı yere koymadan duruyorum selamımı çakıp öyle devam ediyorum
-
Kendini nasıl rahat hissediyosan öyle yap birader onlar gülücekler ama gülmesinler diye senin allah korusun yapcağın bi kazada nolcak motora alıştınmı yanlayarakta dönersin o virajları. En önemlisi ise Zaten yerler ıslakken çıkarma motoru yak sigaranı yağmur altında yayalığın keyfini çıkar kullandığın makina ağır çok yavaşlayarakta girersen keskin dönüşlerde boyda kısaysa sıkıntı çekebilirsin kazasız belasız
-
Dostum bu konuda kendini kasma herşey zamanla. Benim köprüden çıktıktan sonra bağlarbaşı sapağındaki viraj'da bir dönüşüm var offf diyorum sana arkam bazen düğün konvoyu gibi oluyor :D
125cc motorla anca bu kadar tabi, bir ara bende senin gibiydim zamanla atarsın üstünden.
-
Söylemek istediğin aslında viraj değil. Dar veya 90 derece açılı olan dönüşlerden (sokak girişlerinden) bahsediyorsun sanırım. Başkalarına bakma sen sağını ve solunu kontrol etmeden çıkma. En garanti yöntemi budur. Yavaşlaman gayet normal. Çünkü orada seni ne beklediğini bilemezsin.
-
Kimsenin ne düşündüğü hiç önemli değil. Motosiklette alacağın her karar önce seni doğrudan etkiler. Sokağın içini görüyor musun? MAhalle arasında gazlayan p*çler olabilir. Gerekiyorsa durursun da. Kimse niye durdun diyemez. Sen öyle güvenli hissediyorsan öyle yap. Ha sorun o değil, boş arazide de keskin dönüşlerde sıkıntı yaşıyorum diyorsan o başka. Bunun en kolay yöntemi bi boş otoparkta döneceğin çapın içine bakarak sekizler çizmen. bir iki saat sonra dönüş çapların küçülecektir. Düşme korkusu yaşaman normal. Unutma seni yavaş dönüşlerde kurtaracak olan ayağın değil, debriyaj ve arka frenindir. Yavaşken ön frene dokunmayı düşünme bile. Yarım debriyaj ve arka fren, gerekirse sabit gaz. Gazla oynamak hep tedirgin eder. Her motorda gaz teli tepkisi de hassas değildir zaten. Sabit yükseltip alçaltsan da silkeler. Bu yüzden mümkün olduğunca gaz sabit, yavaşlama hızlanmayı debriyaj bırakıp arka frene basarak sağla.
Umarım derdini anlayabilmişimdir. Gt 250R çok kötü dönen bi motor olmasa gerek. Sen biraz çalış. Ha sonra ben dönmeyi öğrendim diye görmediğin sokağa bodoslama dalma yine. Unutma viraja yatıp dönmeye niyetlendiğinde durman gerekirse, onun dersini burada klavye başında öğrenemezsin.
-
Arka frenle dönüşleri kombine et arka kaymıyacak kadar Gymkhana izle neredeyse her dönüşde arka frenle dönüyorlardı demişdi hocanın birisi
-
Guzel bir video debriyaj ve arka frenle keskun U donusler yurumeden yavas hizlar... Surucunun sag ayagina dikkat edin..
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------
http://m.youtube.com/watch?v=v-BDrAxjAFI
-
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Arka frenle dönüşleri kombine et arka kaymıyacak kadar Gymkhana izle neredeyse her dönüşde arka frenle dönüyorlardı demişdi hocanın birisi
Arka frenle dönüş; sadece bu tür düşük hızlarda yapılan manevralar için geçerli hocam. Yüksek hızlarda arkanın kopmasına veya önün kapasitesinin üzerinde yüklemeye sebep olarak kontrolün kaybedilmesine sebep olabilir diyor Keith Code, bence mantıklı olan şekilde. Yüksek hızlı viraj dönüşlerinde de ideal tutuş olarak nitelendirdiği %60 arka teker ağırlığını sağlayabilmek ve yana yatınca küçülen tekerlek çapını dengelemek adına gazı ufak ufak ve düzenli bir biçimde açmamız gerektiğini de söylüyor yine aynı kişi, "Bileği Bükmek" adlı kitabında. Aklıma gelmişken söyleyeyim dedim, sonra arkadaşlar başka şeyler deneyip de sorun yaşamasınlar diye.
-
13 Aralık 2014, 19:49
#10
Burdaki amaç motorun akıp gitmesini engellemek dar alanda dönüşler u dönüşleri gibi yerlerde hızımız zaten düşük bir miktar gaz kesip arka frenlede motorun akıp gitmesini engelliyorum gazı tam kapatmıyorumki amortisörlerin dengesini bozmayayım yoksa cymkhanadaki arkadaşlarda öyle dönüyor izledigim kadarıyla arka freni kombine et motor akıp gitmesin dedim hocam arka frene aban demedim benim teorim bu sekilde dogrusu varsa bilen biri acıklasın bizde öyle yapalım
-
13 Aralık 2014, 23:39
#11
Kimsenin ne düşündüğü önemli değil ama akan trafiği aksatmadığınız ve trafikte tehlike yaratmadığınız sürece!
Trafiği tehlikeye sokacak kadar tepki geliyorsa GIS akademi yolları taştan
-
13 Aralık 2014, 23:50
#12
bizim insanlarımız trafik özürlü öncelikle bunu belirteyim kardeşim 2.gelince kendini hiç kasmana gerek yok motoru durdur istersen öyle dön trafikte kendini boşuna tehlikeye atma dün ilk motorumu aldım ilk kazamı yapacaktım motor altımdan kaynı ıslak zeminde trafik özürlü vatandaş yüzünden tabi kasketle beraber bir kafa yiyecekti önümüz bomboşken aniden fren yaptı motor ıslak zemin olunca kaydı indim trafik polisi varmış köşede geldi kardeşim sen devam et dedi ehliyet ruhsatını aldı ceza işlemlerine başlamıştı yoksa sağlam bir kafa darbesiyle hastaneye gidecekti trafik özürlü vatandaş arkadaşların dediğine katılıyorum ıslak zeminde binme ben dün düşmeden anacadde üzerinde son anda kendimi kurtardım sanada tavsiyem bu dinlersen beni
-
14 Aralık 2014, 00:07
#13
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Arka frenle dönüşleri kombine et arka kaymıyacak kadar Gymkhana izle neredeyse her dönüşde arka frenle dönüyorlardı demişdi hocanın birisi
Belkide biraz daha ileri bakmaya çalışmak, gitmek istediğin yere bakmak sana yardımcı olabilir. Ön tekerleğin hemen önüne bakıldığında genelde ayak koyma isteği oluyor. Süratten endişeleniliyor. Sn Tİme_shİft42 'in gymkhana videosundan da bence çıkarılması gereken en önemli ders sürücünün nereye baktığı.
Selamlar,
Ömer
-
14 Aralık 2014, 00:39
#14
ocbedir93 adlı üyeden alıntı
Belkide biraz daha ileri bakmaya çalışmak, gitmek istediğin yere bakmak sana yardımcı olabilir. Ön tekerleğin hemen önüne bakıldığında genelde ayak koyma isteği oluyor. Süratten endişeleniliyor. Sn Tİme_shİft42 'in gymkhana videosundan da bence çıkarılması gereken en önemli ders sürücünün nereye baktığı.
Selamlar,
Ömer
Hocam bence de bakış önemli bence boş bi alanda sürekli dönüş çalışmalisin bakabildigin kadar uzağa bak baktigin yere gideceksin ;)
-
14 Aralık 2014, 09:56
#15
Nasıl rahat isen öyle bende 20 ile falan dönüyorum öyle virajlarda geçen bi deneme yaptım 30 km giriyim dedim yolun ortasına kadar açıldım hız ne kadar artarsa seni yolun içine o kadar çok çekiyor.
-
14 Aralık 2014, 20:30
#16
bende yeniyim ayağımı koymadan dönemiyorum
-
14 Aralık 2014, 20:38
#17
Ellerinizi rahat bırakın dirsekleriz dümdüz olmasın falan filan gs1e git rahalarsin kasma daha fazla
-
15 Aralık 2014, 04:44
#18
Pekı benm motorun dar donemeclerdekı manevra kabiliyetı yada kabiliyetsızlıgı bırr etken olabılrmı? Gt250r. Gidon cok az saga sola dönüyor
-
15 Aralık 2014, 14:37
#19
ümitersoy adlı üyeden alıntı
Pekı benm motorun dar donemeclerdekı manevra kabiliyetı yada kabiliyetsızlıgı bırr etken olabılrmı? Gt250r. Gidon cok az saga sola dönüyor
Motordan motora dönüşler tabi farkeder. Ama asıl iş sürücüde biter. Gidonun az dönmesinin katkısı çok az, sen kendini iyileştir, kapalı alanlarda bol bol pratik yap. Düşmekten korkma, kendi kendine konuş nasıl döneceğini aklında canlandır, tabi bol bol oku, izle, çalış
-
15 Aralık 2014, 14:59
#20
Motoru takatsiz bırakacak kadar yavaşladığın için dengen bozuluyor ve ayağını yere koyma ihtiyacı hissediyorsun. Bu kadar yavaşlamana gerek yok. İkincisi çok düşük hızlarda frenlediğinde dengede kalmak için arka freni kullan.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)