Er6n 2014 model.
Sakin kullanimda ve uzun yolda 3,9 ve 4,44 litre arasi degisir.
Sehir ici kullanimda 4,65-5,25 litre arasi degisir.
Kemence modunda 6,5 litre.net.
Rodajda n-max 2.5 - 2.8 arasi yakiyor suan. Kullanim genelde sakin.
Gülerek okuyorum
Soru 1. Bildiğiniz 1.6 motor Corolla yahut Civic eğer 200 kilo olsaydı yavaş mı hızlandırdı?
Soru 2. Acaba neden motorsikletler yüksek güç üretmek için hacim arttırma veya turbo kullanma yerine devir arttırma yoluna gidiyorlar?
Siz düşünedurun, cevaplar şöyle:
1. Tabii ki hayır. Örnek: Lotus Elise, Ariel atom, KTM xbow vs.
2. Daha ucuz ve tabii ki daha hafif olması, ve az yer kaplaması.
aynı ağırlıkta iki motosiklet birisi reyzing birisi çapır..
hatta çapırın motor hacmi reyzingin neredeyse üç katı ama ne hikmetse daha az yakıyor daha yavaş hızlanıyor..
demek ki kütleyi harekete geçiren içten yanmalı motorun çalışma karakteri asıl önemli noktaymış...
güzel kardeşim sen hep gül yüzünden gülücükler eksik olmasın..
Harley Night Train 1700 V2 0-100 5.7 saniye 100 km de tüketim 5,3 litre
Yamaha XVS 1100 Dragstar 0-100 5.8 saniye 100 km de tüketim 6,4 litre
Kawasaki VN 1500 0-100 5.6 saniye 100 km de tüketim 5,5 litre
bu örnekler yeterlimi...bilmemek değil googla sormamak ayıp
sende reyzingleri sor öğren aradaki fark nereden kaynaklanıyor..
Google cikti, herkes alim oldu
Tabi kaliteli ve etrafli bilgiye ulasmak 2 dakika Google'da arama yapmaktan daha fazla efor istiyor.
Ben ne yazmisim: "aynı ayrılıkta olsalar o torkla Cruiser, SS'ten daha çabuk bile hizlanabilir ilk vites değiştirene kadar."
1. Listelediginiz cruiser'lar en az yuzer kilo daha agirlar.
2. Redline'lari 100km'e yetmedigi icin vites degistirmek zorunda kaliyorlar, bu da 0-100km zamanlarini olduruyor.
Ama madem Google'da arama yapmayi seviyorsunuz, hele bi Yamaha Vmax, Honda Magna V65, VTX 1800 ve Valkyre Rune'a da bi bakiversenize
Olay iyice sidik yarisina dondu ama umarim ikna olmussunuzdur azcik degilse de insaf artik, ne diyeyim.
yahu şimdide ben gülüyorum teşekkürler...
gogulu sevmiyorsunuz siz arka odadaki devasa kütüphanenizden 2 dk da çıkartıp yazdınız tabi
çapır kültürüne ait değil o verdiğiniz örnekler vede benim yazdıklarımı doğruluyorsunuz aslında..
çünkü o makinaların üzerine monte edilen motorlar bahsettiğim karakterde yani ciğerlidir..
oysa gerçek çapırcı adam hızda yapmaz 3 saniyede 100 e çıkma merakıda yoktur..
vmax gibi makinalar şehirde cafe önlerinde takılan yeni yetme paralı vatandaşlar için..
neyse ben sidik yarışı fikrinize katılmıyorum burası forumdur seviye düşmedikçe 2 teker üzerine yazmak,çizmek,tartışmak keyif verir..
teşekkürler...
Cruiser da, SS de hızlıdır, çünkü arabaya nazaran hafiftir, sadece hızlı oldukları yerler farklıdır. SS'ler yüksek devirde yüksek güç üretir. Cruise'lar ise düşük devirde yüksek tork üretir. Yüksek hacimli SS ve cruiserların 3000 devirdeki tork değerlerini karşılaştırın, anlarsınız ne dediğimi.
Yazdığım modeller için Google'a bakma ihtiyacım yok ;) tabii ki aklımdan yazdım.
Vmax yeni yetmeler için değil, seksenlerdeki power cruiser furyasiyla V65 ile beraber üretilmiştir.
Sonuç: motorsikletlerin arabalardan çabuk hızlanmasını sağlayan en önemli faktör, hafif olmalarıdır.
Pulsar 200NS
Şehir içi 3-5k devir arası kullanım 100km 2.6LT
Şehir içi hunharca kullanm 6-9k devir arası 100km 3.5LT'ye yakın
Agirlik hizlanmada onemli, ilintili... 250 lik standart bir motoru 60kg olan, artcisi ve kendisi toplam 165kg olandan daha hizli 100e ulastirir. Nedeni 105 kg lik farktir. Yoksa agir olan mi once 100e varir
Vay be haşmet abi bir bize cevap yazmadın be !
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
Yazışmalar fizik kurallarını zorlayacak noktaya taşınmış. Motosikletler hafif olduklarından çabuk hızlanırlar. Kuvvet = kütle x ivme veya ivme = kuvvet / kütle. Bu kadar basittir. Kuvvet dediğimiz şey de motosikletin tekerleği üzerindeki çekiş kuvvetidir. Aksini iddia edenle sonuna kadar tartışabilirim.
Bir de ilave yapayım, hızlanma ile yakıt tüketimi arasında ezbere bağlantı kuramazsınız.
Mt09 şehir içi yüksek devirli kullanım 6,5 - 8 lt arası. uzun yol 100-130 arası 4,45 lt 100kmde
Peki,ben de sorayım.
Tamam,motosikletler hafif olduğu için çabuk hızlanıyor,ama hangi araba 16000 devir çeviriyor ? Formula araçları hariç.İsteseler arabalara da bu deviri çeviren motor yapamazlar mı? Yaparlar.Ama bu sefer araba için en önemli şey olan tork düşer,ömürleri kısalır.
Motosikletler hafif olduğu için çok fazla torka gerek duymazlar,hafif yapıları dolayısı ile yüksek devire müsaittir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)