Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
9. sayfa BirinciBirinci ... 7891011 ... SonuncuSonuncu

100 Km'de Ne Kadar Benzin Tüketiyorsunuz ?

    REKLAM ALANI
  1. #161
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakıt tüketimi sadece motor hacmi veya aracın ağırlığıyla ilintili değil..

    çok yakıyor dediğiniz motosikletler 3 sn de 100 km hıza ulaşıyor...benzer akselerasyonda ki otomobillere bak bakalım ne kadar yakıyorlar(ferrari,lamborgini gibi süper spor otomobiller)

    az yakar az gider dediğimiz NC750 bile 5 saniyede 100 km ye ulaşır..standart 1600 cc ortalama bir otomobil 10 saniyeden önce 100 e çıkamaz..
    peki neden çabuk hızlanıyor motorsikletler? Çünkü hafifler. Neymiş? Ağırlıkla ilintiliymiş.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #162
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki neden çabuk hızlanıyor motorsikletler? Çünkü hafifler. Neymiş? Ağırlıkla ilintiliymiş.
    sen yine ağırlığı kıstas alıyorsun..anlayacağın dilde yazayım motosikletler ciğerlidir

    eğer hafif dediğiniz motosikletler 10 saniyede 100 km hıza çıkabilecek şekilde dizayn edilseydi 2 lt ile yetinirdi..

  3. #163
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen yine ağırlığı kıstas alıyorsun..anlayacağın dilde yazayım motosikletler ciğerlidir

    eğer hafif dediğiniz motosikletler 10 saniyede 100 km hıza çıkabilecek şekilde dizayn edilseydi 2 lt ile yetinirdi..
    Ben öyle olmadığını iddia ettim mi ki? Neye cevap yazıyorsunuz anlamış değilim.

    Motorsikletlerin çabuk hızlanmasının en büyük sebebi hafif olmalarıdır. Yanlış mı?

  4. #164
    Drayke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2012
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    ER6N
    Er6n 2014 model.
    Sakin kullanimda ve uzun yolda 3,9 ve 4,44 litre arasi degisir.
    Sehir ici kullanimda 4,65-5,25 litre arasi degisir.
    Kemence modunda 6,5 litre.net.

  5. #165
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben öyle olmadığını iddia ettim mi ki? Neye cevap yazıyorsunuz anlamış değilim.

    Motorsikletlerin çabuk hızlanmasının en büyük sebebi hafif olmalarıdır. Yanlış mı?
    evet yanlış motosikletin iyi hızlanmasının asıl sebebi silindir yapısı ve benzin hava karışım oranları vede kısa vites oranlarıdır..

    daha düşük sıkıştırmalı,daha fakir karışımlı vede daha uzun vites aralıklı donatılsalar hafif oldukları halde bu kadar seri olmazlardı...

  6. #166
    smtknc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Multistrada 1200s
    Rodajda n-max 2.5 - 2.8 arasi yakiyor suan. Kullanim genelde sakin.

  7. #167
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet yanlış motosikletin iyi hızlanmasının asıl sebebi silindir yapısı ve benzin hava karışım oranları vede kısa vites oranlarıdır..

    daha düşük sıkıştırmalı,daha fakir karışımlı vede daha uzun vites aralıklı donatılsalar hafif oldukları halde bu kadar seri olmazlardı...
    Gülerek okuyorum

    Soru 1. Bildiğiniz 1.6 motor Corolla yahut Civic eğer 200 kilo olsaydı yavaş mı hızlandırdı?

    Soru 2. Acaba neden motorsikletler yüksek güç üretmek için hacim arttırma veya turbo kullanma yerine devir arttırma yoluna gidiyorlar?

    Siz düşünedurun, cevaplar şöyle:

    1. Tabii ki hayır. Örnek: Lotus Elise, Ariel atom, KTM xbow vs.

    2. Daha ucuz ve tabii ki daha hafif olması, ve az yer kaplaması.


  8. #168
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gülerek okuyorum

    Soru 1. Bildiğiniz 1.6 motor Corolla yahut Civic eğer 200 kilo olsaydı yavaş mı hızlandırdı?

    Soru 2. Acaba neden motorsikletler yüksek güç üretmek için hacim arttırma veya turbo kullanma yerine devir arttırma yoluna gidiyorlar?

    Siz düşünedurun, cevaplar şöyle:

    1. Tabii ki hayır. Örnek: Lotus Elise, Ariel atom, KTM xbow vs.

    2. Daha ucuz ve tabii ki daha hafif olması, ve az yer kaplaması.


    aynı ağırlıkta iki motosiklet birisi reyzing birisi çapır..

    hatta çapırın motor hacmi reyzingin neredeyse üç katı ama ne hikmetse daha az yakıyor daha yavaş hızlanıyor..

    demek ki kütleyi harekete geçiren içten yanmalı motorun çalışma karakteri asıl önemli noktaymış...

    güzel kardeşim sen hep gül yüzünden gülücükler eksik olmasın..

  9. #169
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı ağırlıkta iki motosiklet birisi reyzing birisi çapır..

    hatta çapırın motor hacmi reyzingin neredeyse üç katı ama ne hikmetse daha az yakıyor daha yavaş hızlanıyor..

    demek ki kütleyi harekete geçiren içten yanmalı motorun çalışma karakteri asıl önemli noktaymış...

    güzel kardeşim sen hep gül yüzünden gülücükler eksik olmasın..
    Ve de ağırlıkları aynı ayrılıkta olsalar o torkla Cruiser, SS'ten daha çabuk bile hizlanabilir ilk vites değiştirene kadar.

    Ayrıca yüksek hacimli V2 Cruiser'lar da az yakmıyor malesef

    Soru 3. Hiç bilmemek mi daha iyi, yarım bilmek mi?

  10. #170
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ve de ağırlıkları aynı ayrılıkta olsalar o torkla Cruiser, SS'ten daha çabuk bile hizlanabilir ilk vites değiştirene kadar.

    Ayrıca yüksek hacimli V2 Cruiser'lar da az yakmıyor malesef

    Soru 3. Hiç bilmemek mi daha iyi, yarım bilmek mi?

    Harley Night Train 1700 V2 0-100 5.7 saniye 100 km de tüketim 5,3 litre

    Yamaha XVS 1100 Dragstar 0-100 5.8 saniye 100 km de tüketim 6,4 litre

    Kawasaki VN 1500 0-100 5.6 saniye 100 km de tüketim 5,5 litre


    bu örnekler yeterlimi...bilmemek değil googla sormamak ayıp

    sende reyzingleri sor öğren aradaki fark nereden kaynaklanıyor..

  11. #171
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Harley Night Train 1700 V2 0-100 5.7 saniye 100 km de tüketim 5,3 litre

    Yamaha XVS 1100 Dragstar 0-100 5.8 saniye 100 km de tüketim 6,4 litre

    Kawasaki VN 1500 0-100 5.6 saniye 100 km de tüketim 5,5 litre


    bu örnekler yeterlimi...bilmemek değil googla sormamak ayıp

    sende reyzingleri sor öğren aradaki fark nereden kaynaklanıyor..
    Google cikti, herkes alim oldu
    Tabi kaliteli ve etrafli bilgiye ulasmak 2 dakika Google'da arama yapmaktan daha fazla efor istiyor.

    Ben ne yazmisim: "aynı ayrılıkta olsalar o torkla Cruiser, SS'ten daha çabuk bile hizlanabilir ilk vites değiştirene kadar."

    1. Listelediginiz cruiser'lar en az yuzer kilo daha agirlar.
    2. Redline'lari 100km'e yetmedigi icin vites degistirmek zorunda kaliyorlar, bu da 0-100km zamanlarini olduruyor.

    Ama madem Google'da arama yapmayi seviyorsunuz, hele bi Yamaha Vmax, Honda Magna V65, VTX 1800 ve Valkyre Rune'a da bi bakiversenize

    Olay iyice sidik yarisina dondu ama umarim ikna olmussunuzdur azcik degilse de insaf artik, ne diyeyim.

  12. #172
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .........Ama madem Google'da arama yapmayi seviyorsunuz, hele bi Yamaha Vmax, Honda Magna V65, VTX 1800 ve Valkyre Rune'a da bi bakiversenize .........

    yahu şimdide ben gülüyorum teşekkürler...

    gogulu sevmiyorsunuz siz arka odadaki devasa kütüphanenizden 2 dk da çıkartıp yazdınız tabi

    çapır kültürüne ait değil o verdiğiniz örnekler vede benim yazdıklarımı doğruluyorsunuz aslında..

    çünkü o makinaların üzerine monte edilen motorlar bahsettiğim karakterde yani ciğerlidir..

    oysa gerçek çapırcı adam hızda yapmaz 3 saniyede 100 e çıkma merakıda yoktur..

    vmax gibi makinalar şehirde cafe önlerinde takılan yeni yetme paralı vatandaşlar için..

    neyse ben sidik yarışı fikrinize katılmıyorum burası forumdur seviye düşmedikçe 2 teker üzerine yazmak,çizmek,tartışmak keyif verir..

    teşekkürler...

  13. #173
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yahu şimdide ben gülüyorum teşekkürler...

    gogulu sevmiyorsunuz siz arka odadaki devasa kütüphanenizden 2 dk da çıkartıp yazdınız tabi

    çapır kültürüne ait değil o verdiğiniz örnekler vede benim yazdıklarımı doğruluyorsunuz aslında..

    çünkü o makinaların üzerine monte edilen motorlar bahsettiğim karakterde yani ciğerlidir..

    oysa gerçek çapırcı adam hızda yapmaz 3 saniyede 100 e çıkma merakıda yoktur..

    vmax gibi makinalar şehirde cafe önlerinde takılan yeni yetme paralı vatandaşlar için..

    neyse ben sidik yarışı fikrinize katılmıyorum burası forumdur seviye düşmedikçe 2 teker üzerine yazmak,çizmek,tartışmak keyif verir..

    teşekkürler...


    Cruiser da, SS de hızlıdır, çünkü arabaya nazaran hafiftir, sadece hızlı oldukları yerler farklıdır. SS'ler yüksek devirde yüksek güç üretir. Cruise'lar ise düşük devirde yüksek tork üretir. Yüksek hacimli SS ve cruiserların 3000 devirdeki tork değerlerini karşılaştırın, anlarsınız ne dediğimi.

    Yazdığım modeller için Google'a bakma ihtiyacım yok ;) tabii ki aklımdan yazdım.

    Vmax yeni yetmeler için değil, seksenlerdeki power cruiser furyasiyla V65 ile beraber üretilmiştir.

    Sonuç: motorsikletlerin arabalardan çabuk hızlanmasını sağlayan en önemli faktör, hafif olmalarıdır.

  14. #174
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Pulsar 200NS

    Şehir içi 3-5k devir arası kullanım 100km 2.6LT
    Şehir içi hunharca kullanm 6-9k devir arası 100km 3.5LT'ye yakın

  15. #175
    fthaltan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    bws 100, cb125e, pulsar 200ns, daelim S3
    Agirlik hizlanmada onemli, ilintili... 250 lik standart bir motoru 60kg olan, artcisi ve kendisi toplam 165kg olandan daha hizli 100e ulastirir. Nedeni 105 kg lik farktir. Yoksa agir olan mi once 100e varir

  16. #176
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı fthaltan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Agirlik hizlanmada onemli, ilintili... 250 lik standart bir motoru 60kg olan, artcisi ve kendisi toplam 165kg olandan daha hizli 100e ulastirir. Nedeni 105 kg lik farktir. Yoksa agir olan mi once 100e varir
    Motorsiklet tam hızlanıyorken arkadan hızla koşturup gelip atlarsa motorsikletin üzerine belki

  17. #177
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Vay be haşmet abi bir bize cevap yazmadın be !
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  18. #178

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Yazışmalar fizik kurallarını zorlayacak noktaya taşınmış. Motosikletler hafif olduklarından çabuk hızlanırlar. Kuvvet = kütle x ivme veya ivme = kuvvet / kütle. Bu kadar basittir. Kuvvet dediğimiz şey de motosikletin tekerleği üzerindeki çekiş kuvvetidir. Aksini iddia edenle sonuna kadar tartışabilirim.

    Bir de ilave yapayım, hızlanma ile yakıt tüketimi arasında ezbere bağlantı kuramazsınız.

  19. #179
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    Mt09 şehir içi yüksek devirli kullanım 6,5 - 8 lt arası. uzun yol 100-130 arası 4,45 lt 100kmde

  20. #180
    essegesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul kadıköy
    Motosikleti
    Kymco New Grand Dink 250--Honda CB 900F Hornet
    Peki,ben de sorayım.

    Tamam,motosikletler hafif olduğu için çabuk hızlanıyor,ama hangi araba 16000 devir çeviriyor ? Formula araçları hariç.İsteseler arabalara da bu deviri çeviren motor yapamazlar mı? Yaparlar.Ama bu sefer araba için en önemli şey olan tork düşer,ömürleri kısalır.

    Motosikletler hafif olduğu için çok fazla torka gerek duymazlar,hafif yapıları dolayısı ile yüksek devire müsaittir.


9. sayfa BirinciBirinci ... 7891011 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)