Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
10. sayfa BirinciBirinci ... 89101112 ... SonuncuSonuncu

100 Km'de Ne Kadar Benzin Tüketiyorsunuz ?

    REKLAM ALANI
  1. #181
    kerimoz_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2015
    Şehir
    Siirt
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    Şehiriçi 5,5 - 6 arası , şehirdışı 4,5 - 5 arası


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #182
    Eagle7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT
    mt-07
    kendi ekranındaki ortalama yakıt 5lt.
    4.8 idi sanırım biraz hızlanmışım bu aralar

  3. #183
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her benzin aldığımda depoyu full'lerim, hepsini de fuelio'ya yazarım .

    CRF250L ile 58 depo ortalaması: 4.28 l/100 km
    En kötü 4.88 l/100 km, en iyi 3.69 l/100 km.

    Dip gaz, seri kalkışlar yaparak 4-4.5 arası çıkarıyordum çoğunlukla.
    Sonda e5 boğaziçi köprüsü üzerinden işe gidip gelmeye başladım, son 3 depodur 3.7 çıkıyor. 90-100 nadiren 110 hızlarda gidiyorum.
    En son ne zaman işe gittin :D seni görmüş olabilirim.

    Arkadaşlar bu aralar istanbuldayım. Motorun ne kadar yaktığını tespit etmek istiyorsanız motorunuzu bana getirin test ederim sonucu bildiririm. (Uzun zamandır gazlamadım motorumdan ayrıyım lütfen lütfen :(((((( )
    Adalet yok,eşitlik yalan. Hepimiz insanız ulan!! |Ne kadar yükselsende hayat 180' & Saygım kadar kinim de var

  4. #184
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı A.Volkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haşmet usta benim efsane 98 model xei corolla hybrid olsa tadından yenmez
    Ne yazayım bilemedim. Ya sizin araba erken üretilmiş, ya hibrit teknolojisi geç kalmış.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:40 ----------

    Alıntı essegesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki,ben de sorayım.

    Tamam,motosikletler hafif olduğu için çabuk hızlanıyor,ama hangi araba 16000 devir çeviriyor ? Formula araçları hariç.İsteseler arabalara da bu deviri çeviren motor yapamazlar mı? Yaparlar.Ama bu sefer araba için en önemli şey olan tork düşer,ömürleri kısalır.

    Motosikletler hafif olduğu için çok fazla torka gerek duymazlar,hafif yapıları dolayısı ile yüksek devire müsaittir.
    Yüksek devir kullanarak güç üretme, tork eksikliği yanında bir çok dezavantajla birlikte geliyor.

    1. Yüksek devirde hava benzin karışımı ve ekzos dumanının hareketi için cok az zaman kalıyor. Bu durumda aç kapa bekleye vakit kalmıyor. Ekzos ve benzin sübapları aynı anda açık kalmak zorunda kalıyor. Yakıt sarfiyatı müthiş artıyor.

    2. Bu "hot cam" profili düşük devirde çok düşük güç ve aşırı benzin sarfiyatı, ve düzensiz rolantiyi getiriyor. Çok düşük devirde zaten motor çalışmıyor bile. Yüksek rolanti, yine yüksek yakıt sarfiyatı demek.

    3. O hızlı devre ayak uydurabilmesi için sert sübap yayları kullanılıyor, bu da artan sürtünme demek, o da yıpranma ve yakıt sarfiyatı demek.

    4. Hidrolik valf ayarı yüksek devirde mümkün olmadığı için düzenli aralıklarla valf ayarı yaptırmak zorunda kalıyoruz. Bakım miktarı artıyor. Valf ayarı bozuldukça güç düşüyor, yakıt sarfiyatı ve yıpranma artıyor.

    Velhasıl arabalar boşuna öyle değil. Yüksek devirli araba ise ancak egzotik markalarda mevcut. Çünkü onlar da hafif motordan yüksek güç üretme peşindeler. Egzotik markalara istisna Honda'nın S2000 modeli. 9000 devre çıkıyor o alet. Hemde de 1000 devirde sorunsuz rolantisi var. Çünkü 5850 devirde VTEC ile "hot cam"e geçiyor, ve performans, ses, güç ve yakıt tüketimi motorsiklet moduna geçiyor 2010'da Ferrari 458 çıkana kadar turbosuz litre başına en çok güç üreten motor Honda S2000'nin F20'siydi: Litre başına 120 beygir.

  5. #185
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ........Honda'nın S2000 modeli. 9000 devre çıkıyor o alet. Hemde de 1000 devirde sorunsuz rolantisi var. Çünkü 5850 devirde VTEC ile "hot cam"e geçiyor, ve performans, ses, güç ve yakıt tüketimi motorsiklet moduna geçiyor ..............

    hocam siz sidik yarıştırıyorsunuz dediğiniz için yazmayacağım dedim ama dayanamadım

    bakın demek ki motosiklet modu (hani benim ciğerli dediğim) diye birşey varmış ki kendiniz de yazıyorsunuz..

    dediğiniz s2000 bu moda nasıl geçiyor,nasıl böyle seri olabiliyor,herhalde 2 tekeri bırakıp şase ikiye bölünerek hafiflemiyor değil mi

    asıl önemli olan bölüm yani motorda ki değişiklik buna etkendir...

    cam zamanlaması değişerek emme supapı daha erken açılıyor ve zengin karışımlı harita çalışmaya başlıyor yani motosiklet motoru gibi canlı karaktere bürünüyor..ağırlığı değişmeden sadece motor çalışma karakteri değişerek bambaşka bir canavara dönüşüyor

  6. #186
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam siz sidik yarıştırıyorsunuz dediğiniz için yazmayacağım dedim ama dayanamadım

    bakın demek ki motosiklet modu (hani benim ciğerli dediğim) diye birşey varmış ki kendiniz de yazıyorsunuz..

    dediğiniz s2000 bu moda nasıl geçiyor,nasıl böyle seri olabiliyor,herhalde 2 tekeri bırakıp şase ikiye bölünerek hafiflemiyor değil mi

    asıl önemli olan bölüm yani motorda ki değişiklik buna etkendir...

    cam zamanlaması değişerek emme supapı daha erken açılıyor ve zengin karışımlı harita çalışmaya başlıyor yani motosiklet motoru gibi canlı karaktere bürünüyor..ağırlığı değişmeden sadece motor çalışma karakteri değişerek bambaşka bir canavara dönüşüyor
    Tabii ki böyle bir şey var, reddediyor değilim. Ancak bakın yüksek devir, motorun gücünü maksimum iki katına arttırır. Ancak litre sınıfı bir motorsiklet, orta büyüklükte bir arabadan en az altı kat daha hafif... Dolayısıyla hafiflik en önemli etken motorsikletlerin seri olmasında.

    Cruiser'ların bir çoğu hot cam kullanmıyor. Zaten beş bin devirde bitiyor gücü aletin. Ona rağmen gayet seriler bir arabaya göre. Çünkü çok daha hafifler.

  7. #187
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Busasına ve kullanıcısına göre değişiyor ortalama 7 litre

  8. #188
    adenizkusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Motosikleti
    Honda Cbr 500 R
    Cbr 500 ile 4 - 4,5 lt

  9. #189
    norace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2007
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Suzuki Address
    2008 CBF 150 2.7 lt/100km (şehir içi-dışı fark etmiyor)
    Azcık da yağ yakıyor.

  10. #190

    Üyelik
    22 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda - PCX
    2014 burgman200 sakin kullanıma 3,2-3,4 şehiriçi trafikte kalınca 3,6-3,8

  11. #191

    Üyelik
    09 Mart 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    2015 xmax 250 abs
    en iyi 2.8 lt.
    en kötü 4.9 lt.
    genelde 4.2 lt

  12. #192
    ahmetk. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Kymco X-Town CT250
    1.8 - 2 lt.

  13. #193

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi Griso (2007) HD Sportster XL (1997)
    Şimdilik makine 10.2 gösteriyor. Çokta agresif olduğum söylenemez. Söylense söylense acemi denir herhalde Bakalım azaltabilirim umarım. Moto Guzzi Griso motorum.

  14. #194
    KIDI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Motorum yok tüketemiyom

  15. #195
    sonalp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2015
    Motosikleti
    yamaha tracer
    Yamaha MT09 Tracer şehir içi uslu mod (B) 5.2, şehir dışı apaçi mod (STD-A) 5.8.

  16. #196
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KawasakiZ50SL
    z250 sl 4.5 litre altına düşmedim devirli kullanıyorum.Son dikkat ettiğimde depo fuldü bir kademe kalıp yanıp sönmeye başladığında 113 km yol yapmıştım ışık yanıp söndükten sonra kaç km daha gidiyor bilmiorum.
    Adem Balkan bunu beğendi.

  17. #197
    Adem Balkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    Gömeç_Balıkesir
    Motosikleti
    Yamaha Xenter 150
    Eski motorum 2011 model Honda CBF 150 ile tek kişi sehirler arası yolda 80-85 km hızla 100 km.de 2,4 - 2,6 litre arası,
    Yeni motorum 2014 model Yamaha Xenter 150 ile tek kişi şehirler arası yolda 80 - 85 km hızla 100 km.de 2,4 - 2,5 litre arası agresif kullanmam sakin kullanıcıyım motoru sıkıştırmam.
    Xenter 150 ile bir çok defa 5,5 litre benzinle 220 - 230 km yol yaptım

  18. #198
    bilalefe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2012
    Şehir
    Istanbul
    sehir disi 2.2 lt
    sehi ici 2.5

    bajaj boxer 150

  19. #199
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    salcano wolf 125 uzun yol 4 litre şehir içi 3.5. neden böyle bilmiyorum

  20. #200
    OnNumero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2014
    Şehir
    Bursa - Çanakkale
    Motosikleti
    CBR 250 2015 - PCX 150 2015
    CBR 250 = 100/4 - 4.5 Litre

    PCX 150 = 100/1.9 - 2.5 Litre
    Adem Balkan bunu beğendi.


10. sayfa BirinciBirinci ... 89101112 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)