Şehiriçi 5,5 - 6 arası , şehirdışı 4,5 - 5 arası
Şehiriçi 5,5 - 6 arası , şehirdışı 4,5 - 5 arası
mt-07
kendi ekranındaki ortalama yakıt 5lt.
4.8 idi sanırım biraz hızlanmışım bu aralar
Adalet yok,eşitlik yalan. Hepimiz insanız ulan!! |Ne kadar yükselsende hayat 180' & Saygım kadar kinim de var
Ne yazayım bilemedim. Ya sizin araba erken üretilmiş, ya hibrit teknolojisi geç kalmış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:40 ----------
Yüksek devir kullanarak güç üretme, tork eksikliği yanında bir çok dezavantajla birlikte geliyor.
1. Yüksek devirde hava benzin karışımı ve ekzos dumanının hareketi için cok az zaman kalıyor. Bu durumda aç kapa bekleye vakit kalmıyor. Ekzos ve benzin sübapları aynı anda açık kalmak zorunda kalıyor. Yakıt sarfiyatı müthiş artıyor.
2. Bu "hot cam" profili düşük devirde çok düşük güç ve aşırı benzin sarfiyatı, ve düzensiz rolantiyi getiriyor. Çok düşük devirde zaten motor çalışmıyor bile. Yüksek rolanti, yine yüksek yakıt sarfiyatı demek.
3. O hızlı devre ayak uydurabilmesi için sert sübap yayları kullanılıyor, bu da artan sürtünme demek, o da yıpranma ve yakıt sarfiyatı demek.
4. Hidrolik valf ayarı yüksek devirde mümkün olmadığı için düzenli aralıklarla valf ayarı yaptırmak zorunda kalıyoruz. Bakım miktarı artıyor. Valf ayarı bozuldukça güç düşüyor, yakıt sarfiyatı ve yıpranma artıyor.
Velhasıl arabalar boşuna öyle değil. Yüksek devirli araba ise ancak egzotik markalarda mevcut. Çünkü onlar da hafif motordan yüksek güç üretme peşindeler. Egzotik markalara istisna Honda'nın S2000 modeli. 9000 devre çıkıyor o alet. Hemde de 1000 devirde sorunsuz rolantisi var. Çünkü 5850 devirde VTEC ile "hot cam"e geçiyor, ve performans, ses, güç ve yakıt tüketimi motorsiklet moduna geçiyor 2010'da Ferrari 458 çıkana kadar turbosuz litre başına en çok güç üreten motor Honda S2000'nin F20'siydi: Litre başına 120 beygir.
hocam siz sidik yarıştırıyorsunuz dediğiniz için yazmayacağım dedim ama dayanamadım
bakın demek ki motosiklet modu (hani benim ciğerli dediğim) diye birşey varmış ki kendiniz de yazıyorsunuz..
dediğiniz s2000 bu moda nasıl geçiyor,nasıl böyle seri olabiliyor,herhalde 2 tekeri bırakıp şase ikiye bölünerek hafiflemiyor değil mi
asıl önemli olan bölüm yani motorda ki değişiklik buna etkendir...
cam zamanlaması değişerek emme supapı daha erken açılıyor ve zengin karışımlı harita çalışmaya başlıyor yani motosiklet motoru gibi canlı karaktere bürünüyor..ağırlığı değişmeden sadece motor çalışma karakteri değişerek bambaşka bir canavara dönüşüyor
Tabii ki böyle bir şey var, reddediyor değilim. Ancak bakın yüksek devir, motorun gücünü maksimum iki katına arttırır. Ancak litre sınıfı bir motorsiklet, orta büyüklükte bir arabadan en az altı kat daha hafif... Dolayısıyla hafiflik en önemli etken motorsikletlerin seri olmasında.
Cruiser'ların bir çoğu hot cam kullanmıyor. Zaten beş bin devirde bitiyor gücü aletin. Ona rağmen gayet seriler bir arabaya göre. Çünkü çok daha hafifler.
Busasına ve kullanıcısına göre değişiyor ortalama 7 litre
2008 CBF 150 2.7 lt/100km (şehir içi-dışı fark etmiyor)
Azcık da yağ yakıyor.
2014 burgman200 sakin kullanıma 3,2-3,4 şehiriçi trafikte kalınca 3,6-3,8
2015 xmax 250 abs
en iyi 2.8 lt.
en kötü 4.9 lt.
genelde 4.2 lt
Şimdilik makine 10.2 gösteriyor. Çokta agresif olduğum söylenemez. Söylense söylense acemi denir herhalde Bakalım azaltabilirim umarım. Moto Guzzi Griso motorum.
Yamaha MT09 Tracer şehir içi uslu mod (B) 5.2, şehir dışı apaçi mod (STD-A) 5.8.
z250 sl 4.5 litre altına düşmedim devirli kullanıyorum.Son dikkat ettiğimde depo fuldü bir kademe kalıp yanıp sönmeye başladığında 113 km yol yapmıştım ışık yanıp söndükten sonra kaç km daha gidiyor bilmiorum.
Eski motorum 2011 model Honda CBF 150 ile tek kişi sehirler arası yolda 80-85 km hızla 100 km.de 2,4 - 2,6 litre arası,
Yeni motorum 2014 model Yamaha Xenter 150 ile tek kişi şehirler arası yolda 80 - 85 km hızla 100 km.de 2,4 - 2,5 litre arası agresif kullanmam sakin kullanıcıyım motoru sıkıştırmam.
Xenter 150 ile bir çok defa 5,5 litre benzinle 220 - 230 km yol yaptım
salcano wolf 125 uzun yol 4 litre şehir içi 3.5. neden böyle bilmiyorum
CBR 250 = 100/4 - 4.5 Litre
PCX 150 = 100/1.9 - 2.5 Litre
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)