Motosiklet devrildiğinde neden çalışmaz?
Reklamlar
-
Merhabalar,
Motosiklet yan yattığında, düştüğünde neden çalışmaz varmı bunun teknik bir bilgisi? Şimdiye kadar iki defa yatırdım motoru ikisinde de aynı olay oldu. Birinde gaz vererek marşladığımda çalıştı, diğerinde yokuş aşağı vurdurarak çalıştırabildim. Sebebini bilen varmıdır merak ettim?
Reklamlar
-
Denge sensorunubservise göster istersen
-
karbüratördeki benzin dökülebileceği için, yeniden dolana kadar bir süre çalışmayabilir
-
Mantıkla salliyorum; yan yattiginda depodaki yakıt azsa, yakıt yerine hava çekiyor olabilir.
-
genelde güvenlik sebebiyle çalışmaz. kaza anında yere yakıt ve yağ döküldüğünden (özellikle yakıt sıkışma yapmaması için tahliye olur) birikintinin ateş alıp parlama yapmaması için motor çalışmaz. mt-07 ile yere yattığımda ekranda slide yazdı ve motor kapandı. tekrar çalıştırmaya çalıştığımda da çalışmadı.
burada yapılması gereken motoru doğrultup kontağı tamamen kapatmak ve motorun bu durumdan çıkması için kontak kapalıyken 5 saniye kadar bekleyip tekrar kontağı açmaktır. ancak daha basit elektroniğe sahip motorlarda da aynı durum var mı bilmiyorum. uzun yıllar önce bir kere ybr ile kaza yapmıştım ama ne oldu tam hatırlamıyorum.
-
Sensör var kardeşim, yarış motorlarında bu sensör yoktur. Bu sebeple düştüklerinde deli gibi çalışmaya devam ederler.
-
Aslında benim merak ettiğim motor düştükten sonra kaldırdığımızda çalışmaması, yerdeyken stop etmesini sormamıştım. Tam açıklayamadım sanırım
-
Viteste kalmasından dolayı da olabilir. Benimkinde anahtarı kapat/aç yaparak resetlemek gerekiyor ondan sonra çalıştırabiliyorsun.
Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/
Atılgan'ın Seyir Defteri : https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/262332-at%C4%B1lgan%C4%B1n-seyir-defteri/
-
Ayaklık müşürünün bozulması ve ayaklığın açık olduğunu zannetmesi olabilir.
-
11 Aralık 2014, 18:06
#10
tigermbz adlı üyeden alıntı
karbüratördeki benzin dökülebileceği için, yeniden dolana kadar bir süre çalışmayabilir
Burda 100de 100 Cevabı vermişler zaten, ama vurdurarak çalıştırmak zorunda kalman için baya uzun süre çalıştıramamış olman lazım?
-
11 Aralık 2014, 18:06
#11
o olabilir bu olabililr değil kesin cevap vereyim. enjeksiyonlu enduro motorla da düştüm karbüratürlü ve ayaktan marşlı motorla da
enjeksiyonlu olan bastım çalıştı hiç sıkıntı yok. karbüratörlü olanla çamur altında yaroım saate yakın uğraştım. yani öyle şu olabilir bu olabilir değil karbüratörden kaynaklı.
-
11 Aralık 2014, 18:15
#12
güvenlık amaclı olarak motor bır sure calısmaz bu süre öyle 15-20 dk falan degıldır. ben eski ktm duke 200 ü düşürdüğümde 5 dkka kadar calısmadı nedeni ise güvenlik amaçlıymış bunu servisten öğrendim.
-
11 Aralık 2014, 18:31
#13
copycat adlı üyeden alıntı
genelde güvenlik sebebiyle çalışmaz. kaza anında yere yakıt ve yağ döküldüğünden (özellikle yakıt sıkışma yapmaması için tahliye olur) birikintinin ateş alıp parlama yapmaması için motor çalışmaz. mt-07 ile yere yattığımda ekranda slide yazdı ve motor kapandı. tekrar çalıştırmaya çalıştığımda da çalışmadı.
burada yapılması gereken motoru doğrultup kontağı tamamen kapatmak ve motorun bu durumdan çıkması için kontak kapalıyken 5 saniye kadar bekleyip tekrar kontağı açmaktır. ancak daha basit elektroniğe sahip motorlarda da aynı durum var mı bilmiyorum. uzun yıllar önce bir kere ybr ile kaza yapmıştım ama ne oldu tam hatırlamıyorum.
ybr için problem olmuyor kontagı aç marşa bas aynen devam
-
11 Aralık 2014, 18:48
#14
Ya karbüratördeki benzın dökülür yada boğulur . Depodan direk vakumsuz baglı motorlarda karbüratör tahliyesı genelde hava girişindedir . Yan yatınca hava fıltresine doğru bayır yukarı çıkmaya çalışmayan benzın oldugu gıbı sılındıre gider orayı doldurur hatta kartere bile inebilir . Silindiri kurutana kadar çalışmaz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)