Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

10 puanlık uzmanlık sorusu

    REKLAM ALANI
  1. #21
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Karalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soğuk ta motor daha iyi gitmezmi yav yoksa benmi yanlış hatırlıyorum
    evet soğukta daha iyi çalıştırıp ideal ısıya ilk ulaştığında gaz tepkisi ve gidişi daha güçlü, sıkışık trafikten kurtulunca o kadar olmuyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    40yapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 ABS
    özgcngdk, potenza ve karalı'ya çok teşekkürler. dediklerinize dikkat ederek bir süre daha motoru dinlemeye gözlemeye devam edeceğim. yine değişen birşey olmazsa servise bi sorarım filtre-subap sıkıntısı var mıdır diye,
    Potenza bunu beğendi.

  3. #23
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı 40yapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar selamlar,

    Forumda aramaya çalıştım ama bir sonuç elde edemedim. Sıkıntı şu,

    2014 xmax 250 abs kullanıyorum. 2350 km'de. 1000 bakımını 25 Ekim'de Kuruçeşme Daytona'da yaptırmıştım. Motorumda hiçbir değişiklik ekleme çıkarma vs yok, fabrikadan çıktığı haliyle duruyor. Sorun şu ki, daha önce 3,4 olan hatta ara ara yaptığım kısa mesafeli (50-80 km) şehir dışı sürüşlerinden sonra 3,3'e inen, rodaj sonrası 3,4'te sabitlenen yakıt tüketimi anlam veremediğim bir şekilde son iki haftada biraz arttı ve an itibariyle 3,7'ye dayandı. Acaba tekerlek basıncı vs mi değişti de tüketim arttı dedim, bi ölçtürdüm basınta da bir sorun, bir değişme yok.

    Bu ara yine yaklaşık 10 gündür farkettiğim bir değişiklik de şu ki, iş yerimden çıkarken yaklaşık bi 100 metre kadar normal sayılacak bi yokuş var, şimdiye kadar sorunsuz sıkıntısız çıkan makine son zamanlarda biraz zorlanmaya başladı. Hatta bu akşam bi hissettirdi kendini.

    tekerlek basınçları aynı, benzini hep aynı yerden alıyorum, her seferinde motoru ısıtıp da hareket ediyorum, kilo almadım ve hemen hemen aynı giysilerle kullanıyorum...

    Motorda ve kullanım alışkanlığında değişen bir şey olmamasına rağmen yakıt tüketimindeki bu artışının ve performans düşüklüğünün sebebi ne olabilir, normal midir, ne bileyim misal havaların soğumasıyla bir alakası var mıdır?

    Bir de, ufak tefek bakımla hallolacak bir şeyse eğer servis bunun için tahminen kaç para kitler?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler,

    Sağlıcakla kalın, yemek sipariş ederken 'yolların kötü olduğunu ve motorcunun acele etmeden dikkatlice kullanmasını' hatırlatmayı unutmayın,

    gazı milim fazla açsan bu kadar farkeder. zannedersem istanbuldasınız. havalar soguk bu ara motor geç ısınıyor yolda gıderken bıle motorun ısısında ufak azalma oluyor yerler ıslak yoldaki sürtünmeniz farklı bu yuzden 0.2- 0.3 puan benzin artısı olması normal.
    40yapar, Potenza ve mehmetenis bunu beğendiler.

  4. #24
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Alıntı Potenza adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş dert etme,tamamen soğuk havalardan kaynaklanıyor bu durum.İlk çalışmada özellikle bu havalarda biraz daha (yani 0,3-0,4lt.) kadar fark eder.
    Traşçısı bitmez bu sitenin,1350km. önce değişen hava filtresinin dolması yada tıkanması için çölde filan kullanman lazım anca.Yeterki değiştiğinden emin ol.
    Bu havalarda ilk hareketten sonra gaz teline daha hassas davran.Belki ters rüzgar alıyorsundur bu aralar,yada rüzgara maruz kalıyorsundur vs...vs..
    Birader ben motor soguklugundan bahsetmiyorum hava soguklugundan bahsediyorum+motor sogukken tork daha fazla olur+ben kendimi bile traş edemiyorum ;)
    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

  5. #25
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Motor soğukta daha verimli çalışır, çünkü;
    -hava giriş sıcaklığı daha düşüktür ve yanma odasına giren oksijen daha yoğundur.

    Motor soğukta daha verimsiz çalışır, çünkü;
    -içindeki yağ soğuktur ve yaz aylarında kullanılan daha yüksek viskoziteli yağlar kışın kullanılırsa bu verimsizliğe sebep olur ama yağ çok ince (düşük viskoziteli) seçilirse de hararet yapma ihtimali artacaktır.
    -akü soğukta daha verimsiz hale gelir ve ateşleme kalitesini olumsuz etkiler.

    Sebepleri bunlardır, bütün varsayımlara bunlarla ulaşılabilir.
    motorcu48 ve mehmetenis bunu beğendiler.

  6. #26
    40yapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 ABS
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor soğukta daha verimli çalışır, çünkü;
    -hava giriş sıcaklığı daha düşüktür ve yanma odasına giren oksijen daha yoğundur.

    Motor soğukta daha verimsiz çalışır, çünkü;
    -içindeki yağ soğuktur ve yaz aylarında kullanılan daha yüksek viskoziteli yağlar kışın kullanılırsa bu verimsizliğe sebep olur ama yağ çok ince (düşük viskoziteli) seçilirse de hararet yapma ihtimali artacaktır.
    -akü soğukta daha verimsiz hale gelir ve ateşleme kalitesini olumsuz etkiler.

    Sebepleri bunlardır, bütün varsayımlara bunlarla ulaşılabilir.
    Böyle hafiften bi gülme geliyo ama du bakalım Beyler ben arabada kaputu kaldırıp aküyü değiştiremiyor da servisi çağırıyorken, varyatör diye bişeyden bahsediyo millet forumda arada sıra, telafuzu ne güzel, acaba benim oğlumda da var mıdır acaba varyatör diye meraklanıyorken bir de "viskozite" çıktı başıma

    Geldiğim nokta itibariyle anladığım şu ki, bahsettiğim sorunun birden fazla sebebi olabilirmiş, ya da bu bir sorun da olmayabilirmiş neyse, beni üzerinden atmadığı sürece oğlumla yola devam edeyim bir süre daha :D :D sonrasına allah kerim,

    cevap verme zahmetinde bulunan herkese bir kez daha teşekkürler :D

    Not: Bir de "alternatör" diye birşey var, o da çok havalı duruyor motorda
    mehmetenis ve Potenza bunu beğendiler.

  7. #27
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Rica ederim 40yapar kardeş,tesbitlerin doğrudur,gerisi traştır..Çok kulak asma her yazılana...
    9 senedir bu sitedeyim,ne kasaplar,ne traşçılar,neler gördük...O soğuk yağ ısınana kadar neler neler olur motorda..
    Kazasız sürüşler..
    40yapar bunu beğendi.

  8. #28
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Bencede traş çok bu sitede

  9. #29
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Açık bir dille yazdığım yazıda mı sorun var? Teknik terimleri anlaşılmama çabasından değil, öyle gerektiği için kullanan biriyim. Hayır, inşallah yanlış anlamışımdır yazdıklarınızı yoksa yardımcı olmak adına yazdığım bu yoruma böyle yorumlar yapıyorsanız yazık yani.
    Potenza ve mehmetenis bunu beğendiler.

  10. #30
    uğuR1000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    istanbul,İÇERENKÖY
    Motosikleti
    BMW F650 GS-R 1150 GS-R 1200 GSAK1200 LT-R 1200 GS
    tamamen soğuk havadan gereksiz kurcalattırma makinayı.
    40yapar bunu beğendi.

  11. #31
    40yapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 ABS
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açık bir dille yazdığım yazıda mı sorun var? Teknik terimleri anlaşılmama çabasından değil, öyle gerektiği için kullanan biriyim. Hayır, inşallah yanlış anlamışımdır yazdıklarınızı yoksa yardımcı olmak adına yazdığım bu yoruma böyle yorumlar yapıyorsanız yazık yani.
    yok yok içiniz rahat olsun, size veya bir başkasına değil tamamen kendime gülüyorum, valla Herkes dili döndüğünce ve iyi niyetiyle yardımcı oluyor, bir şeyler söylüyor... Söylüyor ama kime Konuya çok hakim olmayınca ölü balık gibi kalıyor, boş boş bakıyorum. Filtre değiştir, motoru ısıt, gazı dikkatli aç, servise git de daytona bi daha çaksın gibi tavsiyeleri anlıyorum amenna! Ama işin içine daha teknik konular/kavramlar girdi mi hakkaten bi gülme geliyor bana, elimde değil
    Potenza ve mehmetenis bunu beğendiler.

  12. #32

    Üyelik
    12 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Soğuk havalarda araçlar biraz daha fazla yakıt harcıyor bu tartışmasız ama ilk mesajınıza istinaden bahsettiğiniz şey bir otomobil olsaydı baskı- balata olayına da bakmak gerekirdi diye düşünüyorum.. Ki bildiğim kadarıyla vitesssiz (otm. vites) motorlar da bu aksam kullanılıyor..
    40yapar bunu beğendi.

  13. #33
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Herkes söylemiş bir de ben düşüncelerimi yazayım.
    Yağ kalın gelmiş olabilir,
    hava sıcaklığıyla birlikte ilk hareketlerde motor soğuk olduğundan bir nebze performans kaybı oluyor. En azından 1-2 dakika da olsa durduğu yerde çalıştırıp motoru ısıtmakta fayda var.
    Yağı fazla koymuş olabilirler.
    İlk çalıştırmalardaki motor ideal ısınma sıcaklığına çıkıncaya kadar çok yaktığını farz edersek, bir de havaların soğuk oluşu ile teknik olarak motorların bir nebze daha performanslı çalışması(ideal çalışma sıcaklığında iken)
    0.4 litre fark ettiriyor olabilir.
    Ben bir problem olduğunu sanmıyorum. Bir de acaba rodaj bitti diye gazı biraz daha çok açıyor olabilir misiniz?
    mehmetenis bunu beğendi.

  14. #34
    logan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Motorun garantisi var sonuçta. İlle de baktirmak istersen gotur baktir. 5 kuruş da verme. Kitapçığı kaselemedilerse kitapciga kaseyi de vurdur. Garanti dışı kallmasin. 14bin parayı basıp almışsın. Daha neyini bileceksin motorun yok varyatoru kılı tugu. Ustası baksın etsin binsin test sürüşü yapsın. Şikayetini kayda gecirsinler. Hiiic kafa yorma. Ben hiç birseyini bilmiyorum merak da etmiyorum. Motoru aldığım gün "usta kim burada dedim? Bir genç geldi hayırlı olsun dedi anahtarı getir dedim getirdi 30 kağıt bahşiş sıktım. Ben bakimlara getiririm bakar ayarlarsin iki yıl garantisi varmış. bundan sonra motora yıldırım düşse senden bilirim dedim. Estiginde sorun olduğunda götürürüm ücretsiz ilgilenir test sürüşü yapar vs. Esnaflik ahlaki da bunu gerektirir.
    Potenza bunu beğendi.

  15. #35
    40yapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 ABS
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkes söylemiş bir de ben düşüncelerimi yazayım.
    Yağ kalın gelmiş olabilir,
    hava sıcaklığıyla birlikte ilk hareketlerde motor soğuk olduğundan bir nebze performans kaybı oluyor. En azından 1-2 dakika da olsa durduğu yerde çalıştırıp motoru ısıtmakta fayda var.
    Yağı fazla koymuş olabilirler.
    İlk çalıştırmalardaki motor ideal ısınma sıcaklığına çıkıncaya kadar çok yaktığını farz edersek, bir de havaların soğuk oluşu ile teknik olarak motorların bir nebze daha performanslı çalışması(ideal çalışma sıcaklığında iken)
    0.4 litre fark ettiriyor olabilir.
    Ben bir problem olduğunu sanmıyorum. Bir de acaba rodaj bitti diye gazı biraz daha çok açıyor olabilir misiniz?
    muhtemelen ilk söyledikleriniz, çünkü rodajdan sonra baya bi kullandım, eskiye nazaran biraz daha rahat açıyordum gazı ama yine de 3,4'e sabitlenmişti. bu dediğim son 2 haftadır vs oldu, yan, 150-200 km kadar oldu...

    şimdiye kadar yazılanlardan anladığım havaların soğuması ve ona bağlı olarak bir sürü şeyin tam olarak şey olmaması nedeniyle yakıt sarfiyatının artması...

    Yakıt sarfiyatını çok dert etmiyorum, çünkü her halükarda otomobil kullanan kekolardan daha az yakıt masrafım var (Not: coşmayın hemen len, arabaya benzin alınca ben de bu kapsama giriyorum). Asıl korkum motorun performansındaki düşüştü... Bir şeyleri ihmal edip motora zarar vermekten korkuyordum. Anlaşılan o kadar kötü bir şey değilmiş
    mehmetenis ve Potenza bunu beğendiler.

  16. #36
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    aramızda traş deyipte berbere jilet satan arkadaşlar var
    2007 den beridir buradayım ne insanlar dönem dönem geldiler geçtiler mete abi gibi bazıları hala burdalar bazılarıda asla bilmediğimiz kişiler
    artı kaldıki yazın sıcağında hararet yapan motorların açtığı fan motoru yorup sarfiyata etki etmiyor sanki .motor sporlarından tutunda yeni süpercharger teknolojisine kadar ama her zaman soğuk havayı motorun yanma odasına götürebilmektir ancak burada anlaşılamıyan mevzu ilk çalıştırmadaki motoru ısıtma evresidir.
    unutmayınki elektirik aksamının bile dolaylı yoldan yakıt sarfiyatı söz konusudur.şuan leptoplarınızdan yazı yazarken bile makinanız ısındığı için fan çalışıyorsa onu soğutmak için daha fazla enerji sarfiyatı gerekir performans düşür saygılarımla...
    mehmetenis bunu beğendi.

  17. #37
    40yapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 ABS
    Alıntı logan07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun garantisi var sonuçta. İlle de baktirmak istersen gotur baktir. 5 kuruş da verme. Kitapçığı kaselemedilerse kitapciga kaseyi de vurdur. Garanti dışı kallmasin. 14bin parayı basıp almışsın. Daha neyini bileceksin motorun yok varyatoru kılı tugu. Ustası baksın etsin binsin test sürüşü yapsın. Şikayetini kayda gecirsinler. Hiiic kafa yorma. Ben hiç birseyini bilmiyorum merak da etmiyorum. Motoru aldığım gün "usta kim burada dedim? Bir genç geldi hayırlı olsun dedi anahtarı getir dedim getirdi 30 kağıt bahşiş sıktım. Ben bakimlara getiririm bakar ayarlarsin iki yıl garantisi varmış. bundan sonra motora yıldırım düşse senden bilirim dedim. Estiginde sorun olduğunda götürürüm ücretsiz ilgilenir test sürüşü yapar vs. Esnaflik ahlaki da bunu gerektirir.
    En sonunda olacağı bu valla...

    Bu arada yazayım mı yazmayayım mı diye tereddüt ettim ama eksik kalmasın, yazayım: senin 30 verdiğine ben 50 vermiştim Kurban olayım bana bi daha paradan bahsetme, piyasayı tek başıma ayakta tutuyormuşum gibi geliyor artık...
    mehmetenis bunu beğendi.

  18. #38
    logan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Ben motoru kaça aldigimdan hiç bahsetmeyeyim o zaman
    40yapar bunu beğendi.

  19. #39
    40yapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 ABS
    Alıntı logan07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben motoru kaça aldigimdan hiç bahsetmeyeyim o zaman
    An itibariyle ben (temsili) https://pbs.twimg.com/media/A7sChjGCIAAkyr6.jpg

  20. #40
    logan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şaka bir yana kazansinlar kalkinsinlar ama işlerini düzgün yapsınlar. Şakaya gelir aletler değil motosikletler. Teknik hata-arizadan hiçbirimiz kaza yapmak istemeyiz. Ben servisimden memnun olduğum için sonraki motosikletimi de sadece yamahadan bakıyorum. Motosikletin sağlığı ile ilgili aklına takılan en ufak birsey de servise danışmanı tavsiye ederim.
    mehmetenis ve 40yapar bunu beğendiler.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)