özgcngdk, potenza ve karalı'ya çok teşekkürler. dediklerinize dikkat ederek bir süre daha motoru dinlemeye gözlemeye devam edeceğim. yine değişen birşey olmazsa servise bi sorarım filtre-subap sıkıntısı var mıdır diye,
Motor soğukta daha verimli çalışır, çünkü;
-hava giriş sıcaklığı daha düşüktür ve yanma odasına giren oksijen daha yoğundur.
Motor soğukta daha verimsiz çalışır, çünkü;
-içindeki yağ soğuktur ve yaz aylarında kullanılan daha yüksek viskoziteli yağlar kışın kullanılırsa bu verimsizliğe sebep olur ama yağ çok ince (düşük viskoziteli) seçilirse de hararet yapma ihtimali artacaktır.
-akü soğukta daha verimsiz hale gelir ve ateşleme kalitesini olumsuz etkiler.
Sebepleri bunlardır, bütün varsayımlara bunlarla ulaşılabilir.
Böyle hafiften bi gülme geliyo ama du bakalım Beyler ben arabada kaputu kaldırıp aküyü değiştiremiyor da servisi çağırıyorken, varyatör diye bişeyden bahsediyo millet forumda arada sıra, telafuzu ne güzel, acaba benim oğlumda da var mıdır acaba varyatör diye meraklanıyorken bir de "viskozite" çıktı başıma
Geldiğim nokta itibariyle anladığım şu ki, bahsettiğim sorunun birden fazla sebebi olabilirmiş, ya da bu bir sorun da olmayabilirmiş neyse, beni üzerinden atmadığı sürece oğlumla yola devam edeyim bir süre daha :D :D sonrasına allah kerim,
cevap verme zahmetinde bulunan herkese bir kez daha teşekkürler :D
Not: Bir de "alternatör" diye birşey var, o da çok havalı duruyor motorda
Rica ederim 40yapar kardeş,tesbitlerin doğrudur,gerisi traştır..Çok kulak asma her yazılana...
9 senedir bu sitedeyim,ne kasaplar,ne traşçılar,neler gördük...O soğuk yağ ısınana kadar neler neler olur motorda..
Kazasız sürüşler..
Açık bir dille yazdığım yazıda mı sorun var? Teknik terimleri anlaşılmama çabasından değil, öyle gerektiği için kullanan biriyim. Hayır, inşallah yanlış anlamışımdır yazdıklarınızı yoksa yardımcı olmak adına yazdığım bu yoruma böyle yorumlar yapıyorsanız yazık yani.
tamamen soğuk havadan gereksiz kurcalattırma makinayı.
yok yok içiniz rahat olsun, size veya bir başkasına değil tamamen kendime gülüyorum, valla Herkes dili döndüğünce ve iyi niyetiyle yardımcı oluyor, bir şeyler söylüyor... Söylüyor ama kime Konuya çok hakim olmayınca ölü balık gibi kalıyor, boş boş bakıyorum. Filtre değiştir, motoru ısıt, gazı dikkatli aç, servise git de daytona bi daha çaksın gibi tavsiyeleri anlıyorum amenna! Ama işin içine daha teknik konular/kavramlar girdi mi hakkaten bi gülme geliyor bana, elimde değil
Soğuk havalarda araçlar biraz daha fazla yakıt harcıyor bu tartışmasız ama ilk mesajınıza istinaden bahsettiğiniz şey bir otomobil olsaydı baskı- balata olayına da bakmak gerekirdi diye düşünüyorum.. Ki bildiğim kadarıyla vitesssiz (otm. vites) motorlar da bu aksam kullanılıyor..
Herkes söylemiş bir de ben düşüncelerimi yazayım.
Yağ kalın gelmiş olabilir,
hava sıcaklığıyla birlikte ilk hareketlerde motor soğuk olduğundan bir nebze performans kaybı oluyor. En azından 1-2 dakika da olsa durduğu yerde çalıştırıp motoru ısıtmakta fayda var.
Yağı fazla koymuş olabilirler.
İlk çalıştırmalardaki motor ideal ısınma sıcaklığına çıkıncaya kadar çok yaktığını farz edersek, bir de havaların soğuk oluşu ile teknik olarak motorların bir nebze daha performanslı çalışması(ideal çalışma sıcaklığında iken)
0.4 litre fark ettiriyor olabilir.
Ben bir problem olduğunu sanmıyorum. Bir de acaba rodaj bitti diye gazı biraz daha çok açıyor olabilir misiniz?
Motorun garantisi var sonuçta. İlle de baktirmak istersen gotur baktir. 5 kuruş da verme. Kitapçığı kaselemedilerse kitapciga kaseyi de vurdur. Garanti dışı kallmasin. 14bin parayı basıp almışsın. Daha neyini bileceksin motorun yok varyatoru kılı tugu. Ustası baksın etsin binsin test sürüşü yapsın. Şikayetini kayda gecirsinler. Hiiic kafa yorma. Ben hiç birseyini bilmiyorum merak da etmiyorum. Motoru aldığım gün "usta kim burada dedim? Bir genç geldi hayırlı olsun dedi anahtarı getir dedim getirdi 30 kağıt bahşiş sıktım. Ben bakimlara getiririm bakar ayarlarsin iki yıl garantisi varmış. bundan sonra motora yıldırım düşse senden bilirim dedim. Estiginde sorun olduğunda götürürüm ücretsiz ilgilenir test sürüşü yapar vs. Esnaflik ahlaki da bunu gerektirir.
muhtemelen ilk söyledikleriniz, çünkü rodajdan sonra baya bi kullandım, eskiye nazaran biraz daha rahat açıyordum gazı ama yine de 3,4'e sabitlenmişti. bu dediğim son 2 haftadır vs oldu, yan, 150-200 km kadar oldu...
şimdiye kadar yazılanlardan anladığım havaların soğuması ve ona bağlı olarak bir sürü şeyin tam olarak şey olmaması nedeniyle yakıt sarfiyatının artması...
Yakıt sarfiyatını çok dert etmiyorum, çünkü her halükarda otomobil kullanan kekolardan daha az yakıt masrafım var (Not: coşmayın hemen len, arabaya benzin alınca ben de bu kapsama giriyorum). Asıl korkum motorun performansındaki düşüştü... Bir şeyleri ihmal edip motora zarar vermekten korkuyordum. Anlaşılan o kadar kötü bir şey değilmiş
aramızda traş deyipte berbere jilet satan arkadaşlar var
2007 den beridir buradayım ne insanlar dönem dönem geldiler geçtiler mete abi gibi bazıları hala burdalar bazılarıda asla bilmediğimiz kişiler
artı kaldıki yazın sıcağında hararet yapan motorların açtığı fan motoru yorup sarfiyata etki etmiyor sanki .motor sporlarından tutunda yeni süpercharger teknolojisine kadar ama her zaman soğuk havayı motorun yanma odasına götürebilmektir ancak burada anlaşılamıyan mevzu ilk çalıştırmadaki motoru ısıtma evresidir.
unutmayınki elektirik aksamının bile dolaylı yoldan yakıt sarfiyatı söz konusudur.şuan leptoplarınızdan yazı yazarken bile makinanız ısındığı için fan çalışıyorsa onu soğutmak için daha fazla enerji sarfiyatı gerekir performans düşür saygılarımla...
An itibariyle ben (temsili) https://pbs.twimg.com/media/A7sChjGCIAAkyr6.jpg
Şaka bir yana kazansinlar kalkinsinlar ama işlerini düzgün yapsınlar. Şakaya gelir aletler değil motosikletler. Teknik hata-arizadan hiçbirimiz kaza yapmak istemeyiz. Ben servisimden memnun olduğum için sonraki motosikletimi de sadece yamahadan bakıyorum. Motosikletin sağlığı ile ilgili aklına takılan en ufak birsey de servise danışmanı tavsiye ederim.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)