10 puanlık uzmanlık sorusu
Reklamlar
-
Arkadaşlar selamlar,
Forumda aramaya çalıştım ama bir sonuç elde edemedim. Sıkıntı şu,
2014 xmax 250 abs kullanıyorum. 2350 km'de. 1000 bakımını 25 Ekim'de Kuruçeşme Daytona'da yaptırmıştım. Motorumda hiçbir değişiklik ekleme çıkarma vs yok, fabrikadan çıktığı haliyle duruyor. Sorun şu ki, daha önce 3,4 olan hatta ara ara yaptığım kısa mesafeli (50-80 km) şehir dışı sürüşlerinden sonra 3,3'e inen, rodaj sonrası 3,4'te sabitlenen yakıt tüketimi anlam veremediğim bir şekilde son iki haftada biraz arttı ve an itibariyle 3,7'ye dayandı. Acaba tekerlek basıncı vs mi değişti de tüketim arttı dedim, bi ölçtürdüm basınta da bir sorun, bir değişme yok.
Bu ara yine yaklaşık 10 gündür farkettiğim bir değişiklik de şu ki, iş yerimden çıkarken yaklaşık bi 100 metre kadar normal sayılacak bi yokuş var, şimdiye kadar sorunsuz sıkıntısız çıkan makine son zamanlarda biraz zorlanmaya başladı. Hatta bu akşam bi hissettirdi kendini.
tekerlek basınçları aynı, benzini hep aynı yerden alıyorum, her seferinde motoru ısıtıp da hareket ediyorum, kilo almadım ve hemen hemen aynı giysilerle kullanıyorum...
Motorda ve kullanım alışkanlığında değişen bir şey olmamasına rağmen yakıt tüketimindeki bu artışının ve performans düşüklüğünün sebebi ne olabilir, normal midir, ne bileyim misal havaların soğumasıyla bir alakası var mıdır?
Bir de, ufak tefek bakımla hallolacak bir şeyse eğer servis bunun için tahminen kaç para kitler?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler,
Sağlıcakla kalın, yemek sipariş ederken 'yolların kötü olduğunu ve motorcunun acele etmeden dikkatlice kullanmasını' hatırlatmayı unutmayın,
Reklamlar
-
benim arabamda 11 litre ile 150 km gidiyordu..son seferde 117 km de bitti..bende anlam veremedim..yol bilgisayarı ısrarla 7.2l/100 km diye ididia ediyor..sanırım pompacı birazda bize pompalamış...
sizin sorununuz ise sadece havaların soğukluğu ile alakalı..motor çalışma sıcaklığına daha geç ulaşır.otomatik jigle daha çok devrede kalır..yani kışın soğukta araçlar daha fazla yakıt harcarlar...
-
tozlu kirli ya da çok islak zeminde kullandıysanız hava filtrenize bir baktırın derim.onun haricinde soğuk hava da evet motor ısınana kadar bir süre daha fazla devir çevirir fakat soğuk hava sıcak havaya göre daha verimli yanma sağlar
-
soğuk havada motor daha fazla yakar
-
benimki 4 lt yakıyor
-
-
cevap veren herkese teşekkürler, en çok da daha iyi hissetmemi sağladığı için logan07'ye
yakıt tüketimi soğuktan dolayı artı diyelim, bu motorun performansına da etki eder mi peki?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------
Karalı adlı üyeden alıntı
Daytona servisi traş ;)
hay allah, çok yakındı halbuki... eyüp civarında varmış bi tane, 4000'e oraya giderim muhtemelen
-
benimki son bır ıkı haftadır gitmiyor hatta ciddi ciddi işkillendim bu motor niye gitmiyor diye sonra soğuktandıııırr dedim dvm ettim. ha bu arada ben bin bakımına 35 tl verdim (sırf i.nelik olsun diye yazayım dedim )
-
Hava filtren kirli olabilir. Subap ayarın gevşek olabilir. (bu durum çekiş düşüklüğüne ve fazla yakmasına yol açar) Bujin yeterli ateşleme yapmıyo olabilir. Sen daha iyi bir servis bulup bütün sıkıntılarını say. Elbet çözümü vardır. O motorun o kadar yakması normal değil.
-
10 Aralık 2014, 23:22
#10
logan07 adlı üyeden alıntı
benimki son bır ıkı haftadır gitmiyor
hatta ciddi ciddi işkillendim bu motor niye gitmiyor diye sonra soğuktandıııırr dedim dvm ettim. ha bu arada ben bin bakımına 35 tl verdim
(sırf i.nelik olsun diye yazayım dedim )
vay çakaalll, bize 95 lira döşedi daytona, iki yağ değiştirdi o kadar, başka bişey yok... Ama dur, bunun acısını yazlık monttan çıkarmam lazım :D :D
-
10 Aralık 2014, 23:24
#11
gt r air mont harbiden güzel görünüyor ve 407 tl ye buldum
-
10 Aralık 2014, 23:27
#12
mtgemlik adlı üyeden alıntı
Hava filtren kirli olabilir. Subap ayarın gevşek olabilir. (bu durum çekiş düşüklüğüne ve fazla yakmasına yol açar) Bujin yeterli ateşleme yapmıyo olabilir. Sen daha iyi bir servis bulup bütün sıkıntılarını say. Elbet çözümü vardır. O motorun o kadar yakması normal değil.
havaların güzel olduğu bi gün eyipteki servise uğrayayım, da çok tutar mı hava filtresi ve o dediğiniz subabı kontrol etmeleri?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------
logan07 adlı üyeden alıntı
gt r air mont harbiden güzel görünüyor ve 407 tl ye buldum
servisten tasarruf ettiklerinle her renginden alırsın valla internette mi yoksa bayide mi buldun? fiyat iyiymiş bu arada
-
10 Aralık 2014, 23:30
#13
n11 de 438 tl ye vardı bugun gordum ancak satılmıs sanırım. internetten bulabildim mağazaya gitme şansım yok. ama mağazaya gitsem dişini çekerim adamın 380 lere indiririm. n11 ve hepsiburada da çek puan ayın oyun bonus vs ile 380 lere yine mal edilebilir. yazlık mont için en ideali bu gibi ama rengi bilemedim yazlık montu siyah mı alsam diye düşünmekliyim
-
10 Aralık 2014, 23:31
#14
[QUOTE=40yapar;3495526]havaların güzel olduğu bi gün eyipteki servise uğrayayım, da çok tutar mı hava filtresi ve o dediğiniz subabı kontrol etmeleri?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------
Subap ayarına 30 tl alıyorlar çoğu yerde. Ama sizin durumunuz nasıl olur bilmem. Hava filtresi hakkında bilgim yok ama çokta pahalı birşey değil.
-
10 Aralık 2014, 23:31
#15
belli bi süre ısındıktan sonra düzelir performansı. ama ısınma uzun sürer haliyle. hava filtreniz kirlenmiş olabilir enjeksiyon olabilir sübablar olabilir yani çok fazla bakılacak yer var açıkçası. değişen tek şey mevsim diyorsunuz. ki arkadaşların dediği gibi bence de bunun etkisi de olabilir.
-
10 Aralık 2014, 23:36
#16
sen serviste taktın, montta da takacan gibi duruyor, net... ben pes ediyorum kardeş, büyüksün
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------
mtgemlik ve telike... teşekkürler, ben yine de geçerken bi daytona'ya uğrayıp en azından fiyat sorayım...
-
10 Aralık 2014, 23:38
#17
hava filtresine bakın derdim ama motor daha 2 bindeymiş.. bence bakılacak birşey yok
-
10 Aralık 2014, 23:44
#18
Soğuk ta motor daha iyi gitmezmi yav yoksa benmi yanlış hatırlıyorum
-
10 Aralık 2014, 23:53
#19
Karalı adlı üyeden alıntı
Soğuk ta motor daha iyi gitmezmi yav yoksa benmi yanlış hatırlıyorum
Valla banada hep öyle oluyor. Sabah motoru çalıştırır çalıştırma yallah. Fişek gibi birde soğukken çekişi daha iyi gibi.
-
11 Aralık 2014, 00:12
#20
Kardeş dert etme,tamamen soğuk havalardan kaynaklanıyor bu durum.İlk çalışmada özellikle bu havalarda biraz daha (yani 0,3-0,4lt.) kadar fark eder.
Traşçısı bitmez bu sitenin,1350km. önce değişen hava filtresinin dolması yada tıkanması için çölde filan kullanman lazım anca.Yeterki değiştiğinden emin ol.
Bu havalarda ilk hareketten sonra gaz teline daha hassas davran.Belki ters rüzgar alıyorsundur bu aralar,yada rüzgara maruz kalıyorsundur vs...vs..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)