kim ne derse desin bence her motor da abs şart
abs istemeyen de abs siz alsın fakat yalan yanlış bilgilerler burda birşeyler öğrenmek isteyenleri yanlış düşüncelere sokmasın...
kim ne derse desin bence her motor da abs şart
abs istemeyen de abs siz alsın fakat yalan yanlış bilgilerler burda birşeyler öğrenmek isteyenleri yanlış düşüncelere sokmasın...
bomba konu açmışın bravo...ilgiyle okuyorum..öğrenmiş olucam bende...
arabayla motosiklet karşılaştırmak güzel örnek aynen aynen. motosiklet eğitimlerinde verilen ilk ders: kafanı kaldır ileriye bak. motosiklet sürüyosunuz araba değil ona göre abs iyi bişey mi yoksa çok da bi yararı yok mu anlarsınız. bi arkadaşım motorunu isteyen birine şu cevabı vermişti. "herkes kullanıyo zaten bu ***dumunun motorunu"
asıl abs iyidir ilk baştan absli motor al demekle insanlara yalan yanlış bilgiler öğretiyorsunuz
yeni başlayan birinin ilk yapması gereken şey fren yapmayı öğrenmesi absli motor alması değil! cahil cahil saçma sapan yorumlarınızı kendinize saklayın!
Aslında araba kullanmayı öğrenirken öğretilmesi gereken ilk şey;
http://www.artmotoakademi.com/akadem...eler.php?id=28
bence Abs gereklidir,hele Abs kapatılabiliyorsa toprakta,stabilize yollarda da rahatlıkla kullanılabilir.
abs gerekli özllkle ıslak zeminde. Ama mutlaka olmazsa olmaz değil bence.kuru zeminde özellkle yazın ülkemizin stabil olmayan yollarında duruş mesafesi ciddi derecede uzayabiliyor.(denedim) motosiklet kullanımı için uygun olan havalarda abs ve combi fren olmayan motorlarda sürüş hissi daha iyi..
Fark sadece 1000 tl ise düşünmeden absli versiyon alınır.
" Doğru çalışan güvenli duruş " sisteminin faydası zararı tartışılmış
Hani karburatormu enjeksiyonmu tartışılsa anlarım, insan ömrü üzerine hiçbir etkisi yok ( maddi yıpranma hariç )
Gün gelip yaşam ile ölümü ayıran bir sisteme, kullanımı zevksiz, gereksiz, sıkıcı falan diyenlerin intihara meyilli olduklarını düşünüyorum
Bazı gerçekleri sırf iki lira fazla vermemek için görmezden gelmeyin. Her motosiklet gider, birçoğu gittiği gibi duramaz.
ABS siz motosiklet panik frende sizin istediğiniz şekilde tepki vermez, kontrol dışı kafasına göre kayar...bir miktar müdahale edilebilir ama yüksek ihtimal yerde patlamak kaçınılmaz.
Nekadar gereksiz bir tartışma olmuş, ABS her dakika kullanacağınız bir ekipmanmış gibi lanse ediliyor kafalar o yüzden karışıyor.
Abs öyle zırtbırt devreye giren bişey değil. Nezaman freni köklersin o zaman abs devreye girer, bu durumda zati ABS sürekli hayatımızda olan bir unsur değil. Öyleymiş gibi davranıp insanları aldatmanın anlamı yok. Ben ABS'li motor kullanıyorum. Bu ilk motorum, 6000 km yol yaptım. Abs'nin devreye girdiği frenleme 3-4'ü geçmez. Bütün mesele fren yapmayı ögenmeniz. Fren yapma becerinize göre hareket etmeniz, beceriniz yetmediğinde hesabınız tutmadığında abs size destek çıkacak. Bu ekipman bu mantıkla kullanıldıgında işe yarar.
İşin özü sen kardeşim (ortaya söylüyorum) zırt bırt freni köklüyorsan zırtbırt ABS devreye giriyorsa ve bundan şikayet ediyorsan sen zaten belanı arıyorsun demektir. Seni zaten ABS kurtarmaz günlerin sayılıdır
Hava yastığı bir kere lazım olur, durumun el verdiği halde tercih etmemek ne demek ki, benim anlayamadığım birşey
Duke200 ABS yerine, aynı paraya, daha hızlı giden ama Duke ABS gibi sağlıklı çizgisinde duramayan 600cc birşey almak ne demek mesela...
Biri çıkıp tane tane bu kafayı açıklarsa belki göremediğim mantıklı sebepler vardır
Uygun konuyu buldum sanırım biraz eski tabi,
Şimdi hem sataşıp hem de başımdan geçeni yazayım,
@Telike bunu açıklasın
Şehir içi ana yoldan sola dönüşe geçilmiş, sağda tali yol var, normalde hiç kimse yan yoldan çıkan araca dönüşe başlamışken hatta başlamadan da zaten yol vermiyor, özellikle bu yolda ki her gün onlarc defa bu yolu kullanıyorum,
Önümüzdeki araç wolswagen transporter tarzı bir araç, büyük olanlarından değil, aracın sol teker hizasından muhtemelen 30/40 kmh arası bir hızda seyrediyorum
Sola dönüş başlıyor ve o esnada karşıdan gelen araçların yolunda tam dönüşte çukur var ve çoğu araç kullandığım şeride çok yakın veya ihlal ederek giriyor,
Dönüşe başlıyoruz araçla aramda en fazla 5 metre var, hız 30/40 kmh civarı, bir saniyeliğine geniş dönen araç var mı diye yolu kontrol ettiğim sırada önümdeki wolswagen tali yoldan çıkmak isteyen araca yol vermek için duruyor
Akabinde önümde durmuş wolswagen, ensede bir elektrik, kombine gibi fren ve ön teker anında salıyor kendini o esnada hemen freni bırakıp sola ani manevra ile sol farı sıyırıp karşıdan gelen araçların arasında ancak duruyorum, arkama dönüp el kol hareketilerime müteakip korna ve küfürler eşliğinde gazı kökleyip uzaklaşıyorum,
O esnada daha tali yoldan çıkacak aracın çıkmamış olduğunu görüyorum, neys
Şimdi bu durumu 125cc scooter ile yaşadım, soru şu aynı olayı abs li bir motosiklet ile yaşasaydım ne olurdu?
2. Soru virajda fren
Virajda veya virajlarda veyahut dönemeçlerde fren yapmama mevzuu kuryeler içinde geçerli midir hocam ))
Teşekkürler.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)