Fren mesafesini uzattığına ben inanmıyorum. Öncelikle frenleme tekniği açısından bakarsak bunu şöyle destekleyeblirim: ABS sadece tekerlek kitlendiğinde devreye girer. Fren mesafesinin en kısa olabilmesi için de tekerlekleri kitlemeden durabilmek gerekir. Dolayısıyla siz ABS'siz bir motorda tekerlek kitlemeden durabiliyorsanız, aynı motorun ABS'li olanında da durabilirsiniz. ABS var diye her seferinde frenlere asılarak durmanın da bir manası yok.
Diğer taraftan diyelim ki ABS devreye girerek durmaya çalıştınız. Bu durumda fren mesafesi uzar mı kısalır mı bunu kimse bilemez. Herkes ABS sistemi frenleri sıkıp bırakıyor diye aradaki boşukların fren mesafesini uzatacağını düşünüyor ama o sıkıp bırakmalar saniyede defalarca oluyor. Ayrıca sürekli sürtünen fren diskinde ısınmadan dolayı sürtünme kuvveti değişiyor ve fren daha az etkili olmaya başlıyor. Bunu eskiden kullandığımız Renault 12 aracında çok iyi gözlemlemiştim. Sürekli fren yapınca bir süre sonra frenler etkisini ısınmadan dolayı çok kaybediyorlardı, oysa pompalayarak durunca çok daha etkili oluyordu. Şu videoyu bir izleyin :
https://www.youtube.com/watch?v=2j32751P1tQ
Konuyu açan arkadaşın sorusuna gelince, tekerlekleri kitlenen her taşıt aracında ABS olması iyidir. Önemli olan ABS yokmuş gibi fren yapmayı öğrenmek ve ABS'yi can simidi gibi yanında taşımaktır. Şahsi görüşüm, berbat lastikleri olan ufak motorlarla motosiklet kullanmayı öğrenen arkadaşlar (gerçekten öğrenenlerden bahsediyorum, apaçilerden değil), ABS'siz bir motorda parası bol olup direk eğitimle R1200GS kullanmaya başlayanlardan çok daha iyi frenleme yapabilirler. Bu arkadaşlar sonrada ABS'liye geçerse bir zararı olmaz ama tam tersi durumda çok kötü şeyler olabilecektir. Ha, R1200GS kullanıcı olan kişi sonraki yıllarda ABS'siz bir motor alır mı ? Hiç sanmıyorum.