Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

250cc motorda ABS?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs candır abs süperdir abs siz motora binmek ölüme gitmektir. vay arkadaş :D ne çok fren yapmayı bilmeyen varmış :D defalarca başlıklarda tartışıldı. satarım büyütürüm diyosan absli al 2. elde çok faaydası var. abs yi baştacı yapmışsınız. motosiklet dik konumdayken durmayı fren yapmayı beceremeyen adamlar sever absyi asılır frenlere tık tık tık durur. motor freni nedir kayma noktası nedir, virajda fren nasıl yapılır hangi senaryoda nasıl tepki göstereceğini bilmeyen arkadaşlar abs aşığı olmuşlar. kusura bakmayın hakkaten dik konum dışında bi işe yaramayacaksa sevmişim öyle absyi. virajın ortasında beni kurtarmıyor. sadece dik konumda işe yarıyor. hafif yatık bile olsan düşme ihtimalin olur abs ye güvenip hart diye ön frene asılırsan. bana bi yararı yok. absli motor kullanmadım hiç hep karadüzen motosikletler kullandım genelde enduro ve kros. hiç de fren yaparken düşmedim.

    acemiysen yeni sürücüysen alışmamak lazım abs ye ama mutlaka absli al. abs ye güvenip bam güm fren yaparsan bigün abs siz bi motora bindiğinde "kazalarım" diye başlık açmak zorunda kalırsın.
    çok sıktı bu abs muhabbeti artık.

    özet olarak diyorum ki. abs aşığı olmayın. fren yapmayı öğrenin. ha bi de robot olmanıza gerek yok abssiz seri bi şekilde durmanız için. lastikleriniz iyi olsun. ve tecrübeniz olsun. fren tecrübeniz motorunuza/tepkisine olan tecrübeniz.

    panik frenle ilgili dün sabah başıma gelen hadise:
    kavşaktan sağa dönüyorum kamyon parketmiş sağa yola 3 tane lise talebesi atladı ama öyle bi atlama değil. frenlere ne dozajda basacağım ve motorun tepkisi ne olacak o tepkiye karşılık benim cevabım ne olacak tecrübeli olduğumu düşünüyorum. arkaya fazla bastım tabikide ön freni de kullandım. arka kaydı. ÖN KAYMADI! KAYDIRMADIM! arka kayınca ne yapacağımı biliyorum bildiğimi uyguladım. ha abs olsa alışkanlık olarak öne abanırdım BELKİ.. belki diyorum. çünkü abanmaya alışmışım. ve yatık motor. hoop çocukları da motora bindirir 2 3 metre gezintiye çıkardık.
    siz de tecrübe manyağı olmuşsunuz ben olsam bu kadar güvenmezdim kendime. Merak etmeyin sizin bu sıkıntılarınız için de kompleks ABS sistemleri geliştiriliyor. KTM'de kullanılan Bosch'tan sonra yine bir Alman Continental'dı sanırım BMW S1000XR da kullanılacak olan virajda fren yapmayı sağlayacak bir sistem geliştirdi.

    Siz istemesenizde bütün motorlar bir gün ABS li olacak. Ha ben zaten enduro kullanıyorum ara sıra toprağa da girdiğimden muhakkak kapatılabilir ABS sistemine sahip bir motorum olacak o yüzden diğerleri gibi dertlerim de olmayacak
    telike ve coollanigy bunu beğendiler.
    Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
    https://www.facebook.com/BoutiqueMoto


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(Tuzla)
    Motosikleti
    2023 CF 650MT- 2023 Peugeot Django
    abs sisteminin kalitesi ve çalışma tarzı da çok önemli.

    motoru hep abs siz kullandığım için ahkam kesemem. ancak binmediğim araba kalmadı. arabadan örnek vereyim. bir önceki aracım renault laguna ile şu anki aracım golf 7 nin abs sisteminin performansı arasında dağlar kadar fark var. golfteki abs nin performanısının yanında lagunanınki at arabasının tahta kollu fren sistemi gibi kalıyor. ha keza hyundai'nin hemen her modeline bindim, bmw ya da honda'nın abs sistemi ile alakası yok. belki hepsinin abs kiti de aynı markadır ama fark yazılımdan mıdır uygulamadan mıdır bilemem ancak aşırı fark var.

  3. #43
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    Alıntı Cuhara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sende üretici olsan ve piyasada ABS'siz motorlar varken, ürettiğin makinaya ABS koyarsan, bunun parasını bizden çatır çatır alırdın Almazdım deme, sende alacak gibi bir duruş var
    ben fark yaratır, abs li model için iki çuval daha para istemezdim.
    Cuhara bunu beğendi.

  4. #44
    Cuhara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Şehir
    Beylerbeyi / İstanbul
    Alıntı copycat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs sisteminin kalitesi ve çalışma tarzı da çok önemli.

    motoru hep abs siz kullandığım için ahkam kesemem. ancak binmediğim araba kalmadı. arabadan örnek vereyim. bir önceki aracım renault laguna ile şu anki aracım golf 7 nin abs sisteminin performansı arasında dağlar kadar fark var. golfteki abs nin performanısının yanında lagunanınki at arabasının tahta kollu fren sistemi gibi kalıyor. ha keza hyundai'nin hemen her modeline bindim, bmw ya da honda'nın abs sistemi ile alakası yok. belki hepsinin abs kiti de aynı markadır ama fark yazılımdan mıdır uygulamadan mıdır bilemem ancak aşırı fark var.
    Haklısın, ya araçların tonajlarına göre değişiyor ya da mekanik sistemin durma eylemine verdiği tepkiye göre

    Mesela benim dikkatimi çeken ise Kawasaki'nin Z 250SL için kullandığı dünyanın en hafif ABS sistemiymiş, 2kg. Normal şartlarda bir ABS sisteminin ortalama ağırlığını bilen var mı?

    Alıntı celikat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben fark yaratır, abs li model için iki çuval daha para istemezdim.
    Senin gibi üreticiye helal olsun Bir gün üretim yaparsan, ilk müşterin burada
    Kazasız, belasız, bol keyifli sürüşler dilerim...

  5. #45
    hellboys - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2012
    Şehir
    Tekirdağ/Muratlı
    Motosikleti
    Honda CBR 600FA 2013
    benim abs li olarak ilk motorum 600f sadece arka lastiği kitlememe izin vermiyor buda benim için güzel birşey ama absli motosiklet aldım diye frenlre haşırt diye basmam önceki motorumda brembo vardı ön frende önü hiç kitlemedim ama önle arkayı kombine yapınca arka hep kitliyodu ve motosiklet biraz daha hızlanıyordu arka kaydığı için 600f te ise abs ye güvenerek fren yapmadım daha denedim çalışıo ama panik durumum olmadı sanırım olsada eski yöntemden devam lastiğimin limitlerini bilmek zorundayım ne kadar basınçta kayacağını falan bunları bilirsem absye ihtiyaç duymadan durabilirim zaten motosiklet absli diye her zaman devreye girecek hali yok fren mesafesini uzatıyor diyorlar neye göre uzatıyor tek açıdan bakmamak lazım olaya abs siz modellerde arka lastiği kitleyerek mesafeyi uzatıyor ona bakılırsa demem o ki abslide alsanız motosikletinizi freninizi kitleyene kadar sıkmayın tam sınıra kadar sıkarsanız zaten o daha hızlı yavaşlayacaktır ama derseniz bende abs var amk sık gitsin o işte yaş sonuçta lastik itlendikten sonra devreye giren bir sistem kitlenmeden önce devreye girmiyyor eğer biraz yatık bir konumdaysanız zaten motosiklet kayacaktır benim şahsi düşüncem bu

  6. #46
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    Alıntı Cuhara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısın, ya araçların tonajlarına göre değişiyor ya da mekanik sistemin durma eylemine verdiği tepkiye göre

    Mesela benim dikkatimi çeken ise Kawasaki'nin Z 250SL için kullandığı dünyanın en hafif ABS sistemiymiş, 2kg. Normal şartlarda bir ABS sisteminin ortalama ağırlığını bilen var mı?



    Senin gibi üreticiye helal olsun Bir gün üretim yaparsan, ilk müşterin burada
    çok basit bir örnek vereyim. z-moto'nun yerinde benim şirketim olsaydı şu anda her köşe başında bir kawasaki görüyor olurdun. pazarı ele geçirmenin ne demek olduğunun kimse farkında değil.

  7. #47
    Cuhara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Şehir
    Beylerbeyi / İstanbul
    Alıntı celikat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok basit bir örnek vereyim. z-moto'nun yerinde benim şirketim olsaydı şu anda her köşe başında bir kawasaki görüyor olurdun. pazarı ele geçirmenin ne demek olduğunun kimse farkında değil.
    Haklısın, ürün için istenen fiyatlar anormal Ama bu z-moto a-moto b-moto için de aynı. Sorun ülkenin ekonomisinde. Motosiklete gelene kadar, daha nelere uçuk paralar ödediğini bir düşün. Sadece motosiklet değil. Kendi ülkenin parasının değerini düşün. Yurtdışından bilmem kaç EURO'ya gelen makinanın ötv kdv mtv sini bir düşün. Sonrada bunları senin döviz kuruna göre hesaplayıp, ortaya çıkan rakamı düşün Yani bizim şuanda şikayet ettiğimiz fiyatlara etki eden ülke ekonomisidir Yani yerli üretici olsan bile, bu ekonomi altında ezilen vatandaşa büyük yardımların olamayacaktır. Ne yazık ki sende bu saçma pazar içerisinde rekabet etmek zorunda kalacaktın.
    Kazasız, belasız, bol keyifli sürüşler dilerim...

  8. #48
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren mesafesini uzattığına ben inanmıyorum. Öncelikle frenleme tekniği açısından bakarsak bunu şöyle destekleyeblirim: ABS sadece tekerlek kitlendiğinde devreye girer. Fren mesafesinin en kısa olabilmesi için de tekerlekleri kitlemeden durabilmek gerekir. Dolayısıyla siz ABS'siz bir motorda tekerlek kitlemeden durabiliyorsanız, aynı motorun ABS'li olanında da durabilirsiniz. ABS var diye her seferinde frenlere asılarak durmanın da bir manası yok.

    Diğer taraftan diyelim ki ABS devreye girerek durmaya çalıştınız. Bu durumda fren mesafesi uzar mı kısalır mı bunu kimse bilemez. Herkes ABS sistemi frenleri sıkıp bırakıyor diye aradaki boşukların fren mesafesini uzatacağını düşünüyor ama o sıkıp bırakmalar saniyede defalarca oluyor. Ayrıca sürekli sürtünen fren diskinde ısınmadan dolayı sürtünme kuvveti değişiyor ve fren daha az etkili olmaya başlıyor. Bunu eskiden kullandığımız Renault 12 aracında çok iyi gözlemlemiştim. Sürekli fren yapınca bir süre sonra frenler etkisini ısınmadan dolayı çok kaybediyorlardı, oysa pompalayarak durunca çok daha etkili oluyordu. Şu videoyu bir izleyin :

    https://www.youtube.com/watch?v=2j32751P1tQ

    Konuyu açan arkadaşın sorusuna gelince, tekerlekleri kitlenen her taşıt aracında ABS olması iyidir. Önemli olan ABS yokmuş gibi fren yapmayı öğrenmek ve ABS'yi can simidi gibi yanında taşımaktır. Şahsi görüşüm, berbat lastikleri olan ufak motorlarla motosiklet kullanmayı öğrenen arkadaşlar (gerçekten öğrenenlerden bahsediyorum, apaçilerden değil), ABS'siz bir motorda parası bol olup direk eğitimle R1200GS kullanmaya başlayanlardan çok daha iyi frenleme yapabilirler. Bu arkadaşlar sonrada ABS'liye geçerse bir zararı olmaz ama tam tersi durumda çok kötü şeyler olabilecektir. Ha, R1200GS kullanıcı olan kişi sonraki yıllarda ABS'siz bir motor alır mı ? Hiç sanmıyorum.
    bu yazıda tek yanlış nokta yok. ama bir "ama" eklemek istiyorum (kırmızı kısım gereksiz bilgi içerir.)

    teoride abs'nin elbette her durumda daha kısa fren sunması gerekir. ama uygulamada en iyi ihtimalle bile, teorideki mesafeyi geçmesi gayet normal.

    mesela lisede çoğumuz atış hareketleri diye, bir havan topunun gittiği mesafeyi hesapladık. ama asla o top, hesapladığımız mesafeyi gerçekte gitmiyor. teorik mekanik diye cafcaflı adı olan bir derse ilk girdiğimde yine lisedeki bu basit soruyu hoca yazıp çözdüğünde, dersin adı gibi cafcaflı olmadığını düşünüp sevinmiştim. soruyu yazıp çözmemiz 1dk sürdü. sonra hoca bu durur mu? yapıştırdı cevabı "bakalım gerçek dünya'da ne kadar gidiyor" deyip mesafeyi hesaplamak 2 saatlik dersin tamamını ve 12metrekare tahtanın 2 3 defa dolup boşalması sonucu, yine kesin değil, yaklaşık bir değer bularak soruyu çözmüştü.

    demem o ki. bu abs'lerin çoğu kağıt üzerindeki gibi çalışmayabiliyor. bu aslında elektronik bir işlem. bu işlemi hesaplayan bir işlemci var. hesaplama yöntemi için ufak bir yazılım var. bu komutları uygulaması gereken kaliper disk vs. teorideki gibi olmayabiliyor. lastik kaymadan kaydı sanıp bırakabiliyor. saniyede mesela 10 kere yapması gerekirken, yeteği gereği 5 kere yapabiliyor. iki teker arasında bazı durumlarda olması gereken hız farkını anormal görüp gerekli gereksiz devreye girebiliyor. diski, kaliperin yapısı kalitesi, lastik durumu abs'ye bazı yanlış bilgilerin gitmesini sağlayabiliyor.

    ama manuel olduğun her şey sizin elinizde. birkaç ufak kayma sonucu, lastiğin ve motosikletin limitlerini öğrenip, abs'den daha iyi fren kullanmanız muhtemel. illa bir elektronik yardımcı olacaksa esp olmasını tercih ederim

    abs bazı durumlarda her ihtimale karşı manuel'den iyi olabilir. ancak sürprizlerle dolu bir dünya. bazı anlarla freni sıktığınızda başınıza ne geleceğini bilemiyorsunuz. manuel'de ve abs'de de kaza ihtimali elbette var. manuel'de az sonra olacakları tahmininiz çok daha tutarlı ve olacaklara hazırlık daha kesin sonuçlar da verebilir.

    abs daha avantajlı ama atla deve değil. demek istediğimin özeti bu. vazgeçilmez olmamalı.
    xawa bunu beğendi.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  9. #49
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    ABS gerekli gereksiz tartışmasının, kendisi bile gereksiz. ABS Güvenlik ekipmanıdır.

    Arabamızda ABS var diye bütün gün frene köküne kadar basmıyorsak, motor da ABS var diye fren kontrolü yapılamaz diye bir şey yok.

    Fren mesafesini uzatır kısaltır kısmı ise, asfalta lastiğin kalitesine ve hava durumuna bağlıdır.

    Eğer bütün şartlar eşitse, ABS li motor daha kısa mesafede durur.

    Benim bildiklerimin bu yönde.
    beko12345 ve zapalka bunu beğendiler.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  10. #50
    Pangea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha WR 125 X
    Karşınıza araba çıktığında fren tekniklerini unutup Allah diyerek hart diye frene bastığımız için ABS kesinlikle gerekli bir teknoloji.Çoğu teker kitlenmesi kaza yada düşme ile sonuçlanıyor kaliteli lastik+ABS+acil durumda sakin kalmak hayat kurtarır.

  11. #51

    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Şehir
    Kadıköy
    250cc bir motosiklet 140-150 km sürate çıkar. 600cc bir motosikletle 150km süratle giderken yaptığınız (Allah korusun) kaza ile 250cc ile 150km süratle giderken yaptığınız kaza arasında ne fark var? ABS bize yardımcı, teknolojinin nimeti. Mümkün olan her emniyeti almamız gerekmiyor mu?

    Arkadaş bu 'ABS gereksiz' diyen birinin sonraki cümlesini dinlemeyin, okumayın. Bu tip insanlar 'istanbuldan antalyaya parmak arası terlikle gittik, 280-300...' şeklinde övündüğünü iyi bir şey yaptığını zanneden insanlar oluyor genellikle. Abs sistemine gereksiz diyor, eğitim şart diyoruz. Ne edelim.
    beko12345 bunu beğendi.

  12. #52
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Video konuşsun ben anlatmaktan yoruldum.


  13. #53
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı ahmetkorkmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KTM 1190 ADVENTURE

    MSC, yatık konuma bağlı çekiş kontrolü ve kombine fren işlevine sahip bir ABS’den oluşan, dünyanın ilk yatık konuma bağlı çalışan viraj ABS’sidir.
    msc çok ayrı bişey vardı videosu. msc için para veririm fazladan ama abs motosiklette gereksiz bence. dik konumda fren yapamicaksam ne zaman yapıcam?? ki msc daha çok kurtarıcı olur abs den.

    ki dikkat ederseniz abs kullanımında bile vites düşürürerek duruyor.

    ahmetkorkmaz ve xawa bunu beğendiler.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  14. #54

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı hellboys adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim abs li olarak ilk motorum 600f sadece arka lastiği kitlememe izin vermiyor buda benim için güzel birşey ama absli motosiklet aldım diye frenlre haşırt diye basmam önceki motorumda brembo vardı ön frende önü hiç kitlemedim ama önle arkayı kombine yapınca arka hep kitliyodu ve motosiklet biraz daha hızlanıyordu arka kaydığı için 600f te ise abs ye güvenerek fren yapmadım daha denedim çalışıo ama panik durumum olmadı sanırım olsada eski yöntemden devam lastiğimin limitlerini bilmek zorundayım ne kadar basınçta kayacağını falan bunları bilirsem absye ihtiyaç duymadan durabilirim zaten motosiklet absli diye her zaman devreye girecek hali yok fren mesafesini uzatıyor diyorlar neye göre uzatıyor tek açıdan bakmamak lazım olaya abs siz modellerde arka lastiği kitleyerek mesafeyi uzatıyor ona bakılırsa demem o ki abslide alsanız motosikletinizi freninizi kitleyene kadar sıkmayın tam sınıra kadar sıkarsanız zaten o daha hızlı yavaşlayacaktır ama derseniz bende abs var amk sık gitsin o işte yaş sonuçta lastik itlendikten sonra devreye giren bir sistem kitlenmeden önce devreye girmiyyor eğer biraz yatık bir konumdaysanız zaten motosiklet kayacaktır benim şahsi düşüncem bu
    Pc41 kasa CBR600FA sadece arkayı kilitlemeye izin vermiyor..????...Ön kilitleniyor mu pekii???...
    The Power of The Dreams.

  15. #55
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs candır abs süperdir abs siz motora binmek ölüme gitmektir. vay arkadaş :D ne çok fren yapmayı bilmeyen varmış :D defalarca başlıklarda tartışıldı. satarım büyütürüm diyosan absli al 2. elde çok faaydası var. abs yi baştacı yapmışsınız. motosiklet dik konumdayken durmayı fren yapmayı beceremeyen adamlar sever absyi asılır frenlere tık tık tık durur. motor freni nedir kayma noktası nedir, virajda fren nasıl yapılır hangi senaryoda nasıl tepki göstereceğini bilmeyen arkadaşlar abs aşığı olmuşlar. kusura bakmayın hakkaten dik konum dışında bi işe yaramayacaksa sevmişim öyle absyi. virajın ortasında beni kurtarmıyor. sadece dik konumda işe yarıyor. hafif yatık bile olsan düşme ihtimalin olur abs ye güvenip hart diye ön frene asılırsan. bana bi yararı yok. absli motor kullanmadım hiç hep karadüzen motosikletler kullandım genelde enduro ve kros. hiç de fren yaparken düşmedim.

    acemiysen yeni sürücüysen alışmamak lazım abs ye ama mutlaka absli al. abs ye güvenip bam güm fren yaparsan bigün abs siz bi motora bindiğinde "kazalarım" diye başlık açmak zorunda kalırsın.
    çok sıktı bu abs muhabbeti artık.

    özet olarak diyorum ki. abs aşığı olmayın. fren yapmayı öğrenin. ha bi de robot olmanıza gerek yok abssiz seri bi şekilde durmanız için. lastikleriniz iyi olsun. ve tecrübeniz olsun. fren tecrübeniz motorunuza/tepkisine olan tecrübeniz.

    panik frenle ilgili dün sabah başıma gelen hadise:
    kavşaktan sağa dönüyorum kamyon parketmiş sağa yola 3 tane lise talebesi atladı ama öyle bi atlama değil. frenlere ne dozajda basacağım ve motorun tepkisi ne olacak o tepkiye karşılık benim cevabım ne olacak tecrübeli olduğumu düşünüyorum. arkaya fazla bastım tabikide ön freni de kullandım. arka kaydı. ÖN KAYMADI! KAYDIRMADIM! arka kayınca ne yapacağımı biliyorum bildiğimi uyguladım. ha abs olsa alışkanlık olarak öne abanırdım BELKİ.. belki diyorum. çünkü abanmaya alışmışım. ve yatık motor. hoop çocukları da motora bindirir 2 3 metre gezintiye çıkardık.
    Çok büyük risk altındasınız.
    Kendinize dikkat edin derim.

    Birde ilk motorunuz sanırım, başka konuda yazmıştınız.

    Klasik ""ben biliyorum abi "" sendromu..

    Oysaki hiçbirşey bilmiyorsunuz...

    Siz abs siz motora binerseniz binin. Hiç umrumda değil.

    Ama bu yanlış düşüncenizi insanlarla paylaşmayın...

    100.000 lerce km yapan insanlar ben bilmiyorum daha bu işi derken , siz ilk motorda bu güvene nasıl ulaştınız ?
    Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?

  16. #56
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı beko12345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok büyük risk altındasınız.
    Kendinize dikkat edin derim.

    Birde ilk motorunuz sanırım, başka konuda yazmıştınız.

    Klasik ""ben biliyorum abi "" sendromu..

    Oysaki hiçbirşey bilmiyorsunuz...

    Siz abs siz motora binerseniz binin. Hiç umrumda değil.

    Ama bu yanlış düşüncenizi insanlarla paylaşmayın...

    100.000 lerce km yapan insanlar ben bilmiyorum daha bu işi derken , siz ilk motorda bu güvene nasıl ulaştınız ?
    adımınızı sağlam basarsanız güveniniz artar güveniniz artarsa bu da düşünce sisteminizin işleme sistemiyle alakalı olarak hatasız pür dikkat ve yaptığınız işte başarılı olmanızı sağlar. bunu motosiklet olarak düşünmeyin bir hayat felsefesi olarak düşünün. herşey adımı sağlam basmakla başlıyor.
    evet ilk motorum ve 1 sene içerisinde sadece asfaltta plakalı motosiklet ile 15bin km tecrübem var. enduroda saat tutmadım hiç.

    ha bir de bir dostumuz toprağa gireceğim zaman abs kapatırım yazmış. ben altımızdaki ful elektronik motosiketlerle toprak çamura girmenizi pek tavsiye etmem. ben hayatta girmem. onun yerine şööyle bi crf250r ile vın vın güzel endurolar yapabilirsiniz. ufak bi toprak yol görüp toprağın üstünden geçmek enduro değildir. yanlış anlamayın sakın beni tecrübenizle içimden geçmeye çalışmışsınız ama etrafınıza baktığınızda benim gibi düşünen onlarca usta pilot, 100binleri devirmiş pilot görebilirsiniz.

    absli motosiklet kesinlikle almam msc li motosiklet evet param varsa verip alabilirim. çünkü boşa verilmiş bir para değil. teknoloji gerçektan ağlatacak şekilde güzel. biraz sürüşün zevkini çıkartmak için elektronikten kurtulmak gerekiyor. kontrolü insan yapımı elektronik bir alete bırakmak bana biraz ters geliyor. kontrol benim elimde olmalı. kaza bile yapacaksam elektronik bir alete güvendiğim için değil veya elektronik bir aletin hatasından ddolayı değil kendi hatamdan dolayı yapmayı tercih ederim. böylelikle hatalarımdan ders alabilir bir sonraki adımımı doğru atarım. peki yeni başlayan seviyesinde absye alışmış biri teker kitlemenin ne demek olduğunu bilmeden bu hatayı yapmamayı nasıl öğrenecek? eğitimlerde bile bunu öğretiyorlar.. insanları tanımadan yargılamayın lütfen. anlattığımda çelikat arkadaşa zamanında hayabusası var diye yapılan muameleyi görmek istemediğim için anlatmaya çekindiğim çok şey var. usülüne uygun bir dille parçasını nsundum size.

    kalın kalın yazmışsınız millete bişeyler biliyorum havası yaratmak için fakat bilmediğiniz şeyler var ilk motorum ama ilk defa motosiklet sürmüyorum bunu da belirteyim! yere sağlam basın ki bi sonraki adımınızı güvenle atabilesiniz.

    saygılarımı sunarım efendim. abs siz motora binmek ölüm değildir unutmayın
    xawa bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  17. #57
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adımınızı sağlam basarsanız güveniniz artar güveniniz artarsa bu da düşünce sisteminizin işleme sistemiyle alakalı olarak hatasız pür dikkat ve yaptığınız işte başarılı olmanızı sağlar. bunu motosiklet olarak düşünmeyin bir hayat felsefesi olarak düşünün. herşey adımı sağlam basmakla başlıyor.
    evet ilk motorum ve 1 sene içerisinde sadece asfaltta plakalı motosiklet ile 15bin km tecrübem var. enduroda saat tutmadım hiç.

    ha bir de bir dostumuz toprağa gireceğim zaman abs kapatırım yazmış. ben altımızdaki ful elektronik motosiketlerle toprak çamura girmenizi pek tavsiye etmem. ben hayatta girmem. onun yerine şööyle bi crf250r ile vın vın güzel endurolar yapabilirsiniz. ufak bi toprak yol görüp toprağın üstünden geçmek enduro değildir. yanlış anlamayın sakın beni tecrübenizle içimden geçmeye çalışmışsınız ama etrafınıza baktığınızda benim gibi düşünen onlarca usta pilot, 100binleri devirmiş pilot görebilirsiniz.

    absli motosiklet kesinlikle almam msc li motosiklet evet param varsa verip alabilirim. çünkü boşa verilmiş bir para değil. teknoloji gerçektan ağlatacak şekilde güzel. biraz sürüşün zevkini çıkartmak için elektronikten kurtulmak gerekiyor. kontrolü insan yapımı elektronik bir alete bırakmak bana biraz ters geliyor. kontrol benim elimde olmalı. kaza bile yapacaksam elektronik bir alete güvendiğim için değil veya elektronik bir aletin hatasından ddolayı değil kendi hatamdan dolayı yapmayı tercih ederim. böylelikle hatalarımdan ders alabilir bir sonraki adımımı doğru atarım. peki yeni başlayan seviyesinde absye alışmış biri teker kitlemenin ne demek olduğunu bilmeden bu hatayı yapmamayı nasıl öğrenecek? eğitimlerde bile bunu öğretiyorlar.. insanları tanımadan yargılamayın lütfen. anlattığımda çelikat arkadaşa zamanında hayabusası var diye yapılan muameleyi görmek istemediğim için anlatmaya çekindiğim çok şey var. usülüne uygun bir dille parçasını nsundum size.

    kalın kalın yazmışsınız millete bişeyler biliyorum havası yaratmak için fakat bilmediğiniz şeyler var ilk motorum ama ilk defa motosiklet sürmüyorum bunu da belirteyim! yere sağlam basın ki bi sonraki adımınızı güvenle atabilesiniz.

    saygılarımı sunarım efendim. abs siz motora binmek ölüm değildir unutmayın
    Diğer yazılarınıza karşılık birşey yazmayacağım, son sözünüze karşılık yazayım. Kısa olsun.


    Evet Abs siz motor ölüm değildir.
    Montsuz binmekte ölüm değildir. Kasksız binmekte ölüm olmayabilir herzaman öyle düşünürsek.

    Fakat biz botundan , eldivenine kadar giyiyoruz değil mi?
    Eldivenin ölüm anlamına gelmediğini bilsek bile...
    Ekstra güvenlik önlemi almanın ne zararı var ?

    Bundan sonra yazmayacağım. Gereksiz polemiğe girmeyeceğim. Değişen birşey yok çünkü belliki.

    Ayrıca asla ve asla sizin suçladığınız gibi ben bilirim diye bir egom yoktur. Kimseye motosiklet sürmek hakkındada üstünlük taslamam.

    Kazasız sürüşler dilerim...
    telike bunu beğendi.

  18. #58
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    Abs li absiz tartışmasından bağımsız olarak abs yi cc ye bağlamak saçma. 40 ile giderken bile çalışır. Abs konusunda ise; güzel bir şey olacak ama bence şu an değil. Bmw 700 gs de bile gerçekten lastiğin kolay kolay kitlenmeyeceği gayet tutuşun iyi olduğu bi zeminde bile zart zurt devreye giriyor. Çekiş kontrol sistemi de aynı şekilde. Hassasiyetini hiç beğenmemiştim ama S1000rr tarzı yüksek teknoloji ve bol ayarı olan makinelerde sanıyorum ki güzel bi sürüş sağlar( race abs ve bol kademeli çekiş kontrol sistemi). Bi gerçek var ki arkadaşlar haklı; yakın zamanda ister sevelim ister sevmeyelim abs siz motor kalmayacak.
    beko12345 bunu beğendi.

  19. #59
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı beko12345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diğer yazılarınıza karşılık birşey yazmayacağım, son sözünüze karşılık yazayım. Kısa olsun.


    Evet Abs siz motor ölüm değildir.
    Montsuz binmekte ölüm değildir. Kasksız binmekte ölüm olmayabilir herzaman öyle düşünürsek.

    Fakat biz botundan , eldivenine kadar giyiyoruz değil mi?
    Eldivenin ölüm anlamına gelmediğini bilsek bile...
    Ekstra güvenlik önlemi almanın ne zararı var ?

    Bundan sonra yazmayacağım. Gereksiz polemiğe girmeyeceğim. Değişen birşey yok çünkü belliki.

    Ayrıca asla ve asla sizin suçladığınız gibi ben bilirim diye bir egom yoktur. Kimseye motosiklet sürmek hakkındada üstünlük taslamam.

    Kazasız sürüşler dilerim...
    yanlış anlama dostum polemik yaratmaya çalışmıyorum ama ilk motorun galiba diye kalın harflerle yazman bildiğin ego göstergesidir. napiyim 4 ay içerisinde 4 motor değiştirip bu benim 5. motorum mıu diyim? sürmediğim ktm mi kalmadı kawa kx mi xr650r mı crf mi? peki şimdi ilk plakalı asfalt motosikletim bu diye kalkıp bi de ilk motorun galiba diye belirtince güzel mi oluyor? 3 bin km de bir motor değiştirmek değil bir motosikelte alışmak için 10bin km civarında kullanmak gerekiyor bilmem farkında mısın dostum. ben senin bu söylediğine takıldım bunu da belirteyim. yoksa tartışma ortamı yaratacak olursak abs sevdalıları ayrıdır abs güvenliktir ama olmazsa olmaz değildir diyenler ayrıdır. insanları yermeye çalışmayın. ayıptır

    ben de seninle burada sohbetime son vericem hiçbir şekilde bi cevap hakkım olduğunu düşünmüyorum başka da. boşuna tartışmanın alemi yok. kim neye biniyosa binsin ama önce bi fren yapmasını öğrensin.

    unutmayın arkadaşlar abs kurtarır mı evet kurtarır. ama abs yi devreye zart zurt sokan adam da fren yapmayı bilmiyordur bu kadar net! o motoru dik konumda abs ile aynı mesafede durduramayacaksanız fren yapmayı biliyorum demeyin. onu da geçtim hadi biarz daha uzun mesafede durdurun insan hatasının toleransını ekleyelim. ama dikken zart zur kayıp düşecekseniz ilk önce bi fren yapmayı öğrenin
    xawa bunu beğendi.

  20. #60
    maxiscooter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2013
    Şehir
    K.K.T.C.
    Bizim insanimiz guvenlik teknolojilerinde nedense cok gec kabullenme huyu var. Aslinda simdi bi teknoloji olsa moto sabit kamerayla cekim yapsa facebooka girse oradan paylassa bizim turk halki cin malo motorda bile standart olsun ister ama abs yada guvenlik teknolojisi oldumu bu kadar kabullenmez.

    Daha once baska bir konuda da yazmistim bundan 10sene once abs liaraba dedginizse suan ust yazilardaki gibi muhabbetler donuyordu. O zamanlar satislari artan hyundailer falan abs falan koymayip ucuza cok araba satti ki bi cok marka avrupa standart sunarken burda opsiyon bile sunmadi. Peki simdi o zaman abs istemeyen kisilere ne oldu? Aman araba alacaksa birak abs yi esp si bile olsun demeye basladilar. Hafifi ticari ve kucuk sinifta bile artik esp standart(genel itibari ile). Bu da bana gore bi 4-6 yil sonra notosiklette msc sartmi baslikli konular gorecegimizi dusunuyorum.


    Abs sartmi konusuna bende elbette ki olmali diyorum. Bi kac arkadas yazmis ama ben tekrarlayim. Abs size her kosulda kisa fren mesafesi vermesi icin tasarlanmamistir. Adindanda anlasilacagi uzere anti-blokaj sistemidir. Bu size maksimum fren gucu uygularken dahi tekerinizin donmeye devam edip sizin motorunuza yon verme yetenigini devam etmesini saglamaktadir. Abi bir durumda siz farkli 2yuzeyden gecebilirsiniz. Mesela kuru asfaltta ilerlerken ani fren yapmaniz gerektiginde az ilerdeki islanmis yuzeyde ne kadar dozda fren yapmaniz gerektiginiz dusunmemenize yardimci olur. Siz tam guc verirsiniz frene ve o yuzey degisimindede maksimum gucu kendi hesaplayip ayarlar siz sadece yola konsantre olup tehlikeden kacacak yeri dusunursunuz. Kimi zaman uzatabailir durma mesafesini ama kontrol hep sizde olur...insanlar bunca seyi hesaplayip bu kadar surede bunu kontrol edebilecek duzeyde olsaydi bu yeteneklerini gelistirme kursu acilirdi ve motora abs koymazlardi diye dusunuyorum. Alacagim motorda abs opsiyonu olur ve 1000tl fark %99 abs li olani alirdim


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)