Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

250cc motorda ABS?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    yalnız şöyle bır durum var sız frenı sıktıkca motorun hızı zaten baya düştü yani abs nın devreye gırıcegı bır durum olmadı. abs anı frenlerde devreye gırer zaten fren tutmadıkca sızın dahada sıkmanız onu devreye sokmaz. yanı en son atıyorum hızınız 30 km ıken o freni köküne kadar sıksaydınız o anda gırerdı devreye . abs nın ıslak zemındekı performansını dırek hıssedıcektınız. sız kademelı bir şekilde arttırdıgınız ıcın abs devreye gırmemıs eğer direk frene sertçe sıksaydınız abs dırek devreye gırıcek ve demek ıstedıgım seyı bızzat yasıcaktınız.
    solmyr bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    10 senedir motosiklet kullaniyorum MT-07 hayatimdaki ilk ABSli motordur ve cok canimi sikiyor. Islak havada hic devreye girdigine rastlamadim (tecrubemi ovmek icin demiyorum ama ondan kaynaklandigini dusunuyorum). Kuru havada ise 4-5 defa devreye girdi ve fren mesafemi gereksiz yere uzatti.

    Soyle bir gercek de var. En son ABSsiz motorumun frenleri Bremboydu, bilen bilir simsek gibi duran fren ve kaliperlere sahiptir.

    ABS konusunda cc ya da guc farketmez. Egitim alin, ABSye muhtac olmayin.
    xawa bunu beğendi.

  3. #23
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Abs ye güvenip iş yapamam algılar sürekli açık çok daha temkinli ve defansif sürüyorum şurda dururum burda yavaşlarsam şu şekil gecerim surda şu kadar gaz kesmeliyim Aea nın dedigi gibi önemli olan dozajlamayı iyi ayarlamak frensiz sürmek daha eylenceli
    xawa bunu beğendi.

  4. #24
    xbuky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2014
    Şehir
    İZMİR
    Kendi düşüncem, mesela abs'li bir motorla başladıysak bence diğer motorlarımızda abs li olmalı. Şöyle düşünün abs li başladık 125cc abs li 250cc sonra 600 lük aldık abs'siz bence kötü sonuçlar doğurabilir. En güzeli abs'siz başlangıç motoru almak onuda kullanmak alışmak. sonra yine abs tercih edilebilir. Ama bende freni kitlediğimi pek hatırlamıyorum, sonuçta eğitimi aldın mı yoldan çıkacak tehlikeyi bile önceden sezip hızını ayarladıktan sonra sorun yok

  5. #25
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Absli almak istiyorsan absli alınabilir ama absye güvenirsen en kolay yerde bile patlıyabilirsin sen genede abssiz motor sürüyormuşsun gibi sür

  6. #26
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Hala abs yi tarşıyoruz... Elin gavuru 250cc ye bile zorunluluk getirmişken.

    Kitlemeden fren yapıyorsan zaten Abs girmezki devreye.
    Ben Abs yi çok ama çok nadir devreye sokuyorum.

    İnsanız , canımız sıkkındır vs bir şekilde dikkatimiz dağınık olabilir.
    O anda yandan bir araba çıkarsa tüm güç asılırsın frene. İstediğin kadar eğitimli ol insani bir harekettir bu.
    Abs yi bu durumda kullanmış ve yararlanmış olursunuz işte.

    Abs belki hayatınızda 1 kere lazım olur .
    Ben 1 kere garanti kazadan Abs sayesinde kurtuldum.
    Beyine sahip olmayan bir taksi sürücüsü yüzünden. İlk defa motor üstünde bukadar fütursuzca sert frene asıldım.

    Abs konusu cidden sıkmaya başladı.

    Diyorsanızki;

    Ben robotum, her zaman aynıyım, duygularım yok , programlandım.
    İşte ozaman abs ye gerek yok.

    Daha başks birşey yazmayacağım.
    Hakkınızda Hayırlısı olsun İnşallah.
    Kazasız belasız sürüşler dilerim herkese ...
    Siyah&Beyaz, Cuhara, YouSuffer ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #27
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    abs candır abs süperdir abs siz motora binmek ölüme gitmektir. vay arkadaş :D ne çok fren yapmayı bilmeyen varmış :D defalarca başlıklarda tartışıldı. satarım büyütürüm diyosan absli al 2. elde çok faaydası var. abs yi baştacı yapmışsınız. motosiklet dik konumdayken durmayı fren yapmayı beceremeyen adamlar sever absyi asılır frenlere tık tık tık durur. motor freni nedir kayma noktası nedir, virajda fren nasıl yapılır hangi senaryoda nasıl tepki göstereceğini bilmeyen arkadaşlar abs aşığı olmuşlar. kusura bakmayın hakkaten dik konum dışında bi işe yaramayacaksa sevmişim öyle absyi. virajın ortasında beni kurtarmıyor. sadece dik konumda işe yarıyor. hafif yatık bile olsan düşme ihtimalin olur abs ye güvenip hart diye ön frene asılırsan. bana bi yararı yok. absli motor kullanmadım hiç hep karadüzen motosikletler kullandım genelde enduro ve kros. hiç de fren yaparken düşmedim.

    acemiysen yeni sürücüysen alışmamak lazım abs ye ama mutlaka absli al. abs ye güvenip bam güm fren yaparsan bigün abs siz bi motora bindiğinde "kazalarım" diye başlık açmak zorunda kalırsın.
    çok sıktı bu abs muhabbeti artık.

    özet olarak diyorum ki. abs aşığı olmayın. fren yapmayı öğrenin. ha bi de robot olmanıza gerek yok abssiz seri bi şekilde durmanız için. lastikleriniz iyi olsun. ve tecrübeniz olsun. fren tecrübeniz motorunuza/tepkisine olan tecrübeniz.

    panik frenle ilgili dün sabah başıma gelen hadise:
    kavşaktan sağa dönüyorum kamyon parketmiş sağa yola 3 tane lise talebesi atladı ama öyle bi atlama değil. frenlere ne dozajda basacağım ve motorun tepkisi ne olacak o tepkiye karşılık benim cevabım ne olacak tecrübeli olduğumu düşünüyorum. arkaya fazla bastım tabikide ön freni de kullandım. arka kaydı. ÖN KAYMADI! KAYDIRMADIM! arka kayınca ne yapacağımı biliyorum bildiğimi uyguladım. ha abs olsa alışkanlık olarak öne abanırdım BELKİ.. belki diyorum. çünkü abanmaya alışmışım. ve yatık motor. hoop çocukları da motora bindirir 2 3 metre gezintiye çıkardık.
    xawa bunu beğendi.

  8. #28
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    istediğimiz zaman kapatabiliyor muyuz abs sistemini, sonuçta elektronikmis?

  9. #29
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Pazar şileye giderken köy yollarına girdim.. Karnım açtı,yanlış sapaktan sapmıştım geldiğim yolu dönüyordum,etrafta evler,insanlar vardı ilgimi çekiyorlardı.. Önümde 2 araba vardı yavaş gidiyorlardı yola göre.. Birini geçtim ikincisi için pozisyon aldım.. Sol tarafta bir taraftan insanlara bakıyordum(göz atıp çektim seyretmedim yani) bir yandan boşluk ararken yere set çektiklerini farketmedim.. Öndeki araba sertçe fren yaptı ben arkasında kaldım sola kaçacak zamanım yoktu frenleri kullandım.. Arka+ön beraber biraz hızlı ama direk asılmadım.. Yer çamurluydu ön tekeri kitledim.. Nasıl topladım hala bilmiyorum ancak gidon bir sağ-sol çırptı freni bıraktım topladı.. Öndeki araba aynadan baktı hatta nasıl ses çıktıysa..

    Diyeceğim o ki; Açtım,sabırsızdım,dikkatim dağınıktı ve normalde yapmayacağım kötü zeminde yakın takip yüzünden kaza yapıyordum.. Abs olsaydı bu kadar heyecan yaşamazdım.. Ben hata yaptım ancak motorumda hatamı telafi edecek donanım yoktu.. Düzgün bir abs sistemi lastik kilitlenmesinde devreye girmeli diyorum.. Beni olabildiğince motor üzerinde tutmaya çalışsın bana yeter..

  10. #30
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istediğimiz zaman kapatabiliyor muyuz abs sistemini, sonuçta elektronikmis?
    her marka modelde kapatamıyorsun hocam
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  11. #31
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kusura bakmayın hakkaten dik konum dışında bi işe yaramayacaksa sevmişim öyle absyi. virajın ortasında beni kurtarmıyor. sadece dik konumda işe yarıyor. hafif yatık bile olsan düşme ihtimalin olur abs ye güvenip hart diye ön frene asılırsan. bana bi yararı yok. absli motor kullanmadım hiç hep karadüzen motosikletler kullandım genelde enduro ve kros. hiç de fren yaparken düşmedim.
    KTM 1190 ADVENTURE

    MSC, yatık konuma bağlı çekiş kontrolü ve kombine fren işlevine sahip bir ABS’den oluşan, dünyanın ilk yatık konuma bağlı çalışan viraj ABS’sidir.
    telike bunu beğendi.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  12. #32
    Cuhara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Şehir
    Beylerbeyi / İstanbul
    Yani bu konuda bu kadar karşıt görüşlü kişi olması biraz komik olmuş Karşı çıkan arkadaşlara sormak istediğim bir kaç şey var;

    Acaba motosiklet üstünde tüm korunma ekipmanlarını takıyorlar mı?
    Tüm ekipmanlar takılı iken, en ufak sıkıntılı durumda, yahu korunuyorum zaten, şimdi kim kurtarmaya çalışacak deyip kendilerini yere fırlatıyorlar mı?

    Yani diyeceğim o ki;

    Al kardeşim, al ABS'li olsun. Sen ABS yokmuş gibi davran. Ama o süper reflekslerinin ve mükemmel ön sezi yeteneğinin duraksadığı zamanlarda destek olsun sana. ABS var diye frenleri sürekli kökleyen birinin zaten motosiklet kullanması saçma olur. Ayrıca bazı yerlerde görüyorum ki, kuru yerde mesafeyi uzatır denmiş Evet doğru uzatır Ama neden uzatır? Garç diye frene basınca, lastikleri kilitlemediğin için mesafe artar. Peki ya kilitleseydi, kaç kişi lastikleri kilitlenmiş bir motoru dengede tutabilir? Herkes tutamayacaktır.

    Kuru zemin durumunda iki farklı sonuç var. 1.si ABS'li ise uzayan durma mesafesi,2.si ABS'siz ise kilitlenen lastikler Sonuç olarak diyeceğim o ki, bu iki sonuç ile karşılaşıyorsan, zaten fren yapmak konusunda o an için ya geç kaldın, ya da bu konu hakkında tecrüben yok.

    Hala gülesim geliyor ya :D ABS var hadi köküne kadar abanalımmm:D Arabasında ABS olanlar bu şekilde mi basıyorlar:D

    Yapmayın, bu yorumlarla kendinizi olmasa da, bir başkasını zararlı bir duruma sokabilirsiniz.

    Kask takıyorum ama buğu oluyor demekle, ABS var kuru yerde mesafe uzuyor demek arasında hiç bir fark yoktur.

    ABS güvenliktir. Artısı, eksisi olmaz.

    Sürçülisan ettiysek affola
    Seko, beko12345, Vitus ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #33

    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 ve Honda Shadow 600
    Yıllardır trafikte çeşit çeşit araba kullandım. Bugün yarın ninja 250sl alacağım. Açıkcası ABS li almayı düşünüyorum. ABS var diye arabada bile kontrolsüz fren yapmaz kimse ama gün gelir ihtiyaç olur. Trafikte kaza yapma ihtimaliniz sadece sizin bilgi ve becerinize bağlı değildir. Aynı zamanda karşınızdaki sürücüye, yol ve hava şartlarına ve diğer bir çok faktöre bağlıdır. 2 teker üzerinde kaza yapmak emniyet kemerli, hava yastıklı araba ile kaza yapmaya benzemez.

    "Bence" ABS gereklidir. Bakınız "bence" diyorum. Siz abs li alın ama yokmuş gibi davranın, bütçeniz uygun ise.

  14. #34

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kesinlikle gereksiz bir özelliktir. fren mesafesini uzatır. kaymayı önler ve gereksiz ve zararlı bir güven verir. abs'siz bir motosiklete bindiğinizde, alışkanlıktan ötürü ilk frende asvalt ile buluşmanızı sağlayabilir. fren kullanmayı öğrenmek için abs'siz motosiklet tercih edilmeli.
    Fren mesafesini uzattığına ben inanmıyorum. Öncelikle frenleme tekniği açısından bakarsak bunu şöyle destekleyeblirim: ABS sadece tekerlek kitlendiğinde devreye girer. Fren mesafesinin en kısa olabilmesi için de tekerlekleri kitlemeden durabilmek gerekir. Dolayısıyla siz ABS'siz bir motorda tekerlek kitlemeden durabiliyorsanız, aynı motorun ABS'li olanında da durabilirsiniz. ABS var diye her seferinde frenlere asılarak durmanın da bir manası yok.

    Diğer taraftan diyelim ki ABS devreye girerek durmaya çalıştınız. Bu durumda fren mesafesi uzar mı kısalır mı bunu kimse bilemez. Herkes ABS sistemi frenleri sıkıp bırakıyor diye aradaki boşukların fren mesafesini uzatacağını düşünüyor ama o sıkıp bırakmalar saniyede defalarca oluyor. Ayrıca sürekli sürtünen fren diskinde ısınmadan dolayı sürtünme kuvveti değişiyor ve fren daha az etkili olmaya başlıyor. Bunu eskiden kullandığımız Renault 12 aracında çok iyi gözlemlemiştim. Sürekli fren yapınca bir süre sonra frenler etkisini ısınmadan dolayı çok kaybediyorlardı, oysa pompalayarak durunca çok daha etkili oluyordu. Şu videoyu bir izleyin :

    https://www.youtube.com/watch?v=2j32751P1tQ

    Konuyu açan arkadaşın sorusuna gelince, tekerlekleri kitlenen her taşıt aracında ABS olması iyidir. Önemli olan ABS yokmuş gibi fren yapmayı öğrenmek ve ABS'yi can simidi gibi yanında taşımaktır. Şahsi görüşüm, berbat lastikleri olan ufak motorlarla motosiklet kullanmayı öğrenen arkadaşlar (gerçekten öğrenenlerden bahsediyorum, apaçilerden değil), ABS'siz bir motorda parası bol olup direk eğitimle R1200GS kullanmaya başlayanlardan çok daha iyi frenleme yapabilirler. Bu arkadaşlar sonrada ABS'liye geçerse bir zararı olmaz ama tam tersi durumda çok kötü şeyler olabilecektir. Ha, R1200GS kullanıcı olan kişi sonraki yıllarda ABS'siz bir motor alır mı ? Hiç sanmıyorum.
    Cuhara ve zapalka bunu beğendiler.

  15. #35
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    250 cc motora abs koyarak daha fahiş fiyattan çakabilme imkanına kavuşuyorlar. üç kuruşluk abs koyup otuzüç kuruş pahalıya satıyorlar. pazarlama taktiği yani.

  16. #36
    logan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Otomobil piyasası çok mu farklı sanki? Kiytirik bir xenon. Kiytirik bir geri görüş kamerası ee ne oldu teknoloji paketi koyduk +5bin. Elbette pazarlama stratejisi olacak firmaların. Pazarlama stratejisi sorguluyorsaniz motosiklete extra aldığınız aksesuarlara bakın. Adam motosikleti yarım halde satıyor. Sırt dayama yok ama istersen +550 yan koruma lazımsa +450 bence bu tür zerzevattan önce abs gerekli. Ve yavaşça freni siktiginizda devreye falan girmiyor.
    Cuhara bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    05 Mayıs 2013
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2014 XTZ660 Tenere
    kesinlikle ihtiyaç var.
    xmax250 ABS vardı ben de ve 1 kez beni cok ciddi bir kazadan kurtardı, düşseydim eğer eve km 250 km uzaktaydım. toplayıp gelebilmem çok zordu.

  18. #38
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Şu videoyu izleyerek abs nin gerekli yada gereksiz olduğuna kendiniz karar verin. Nerde 53mt nerde 39mt


  19. #39
    Cuhara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Şehir
    Beylerbeyi / İstanbul
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren mesafesini uzattığına ben inanmıyorum. Öncelikle frenleme tekniği açısından bakarsak bunu şöyle destekleyeblirim: ABS sadece tekerlek kitlendiğinde devreye girer. Fren mesafesinin en kısa olabilmesi için de tekerlekleri kitlemeden durabilmek gerekir. Dolayısıyla siz ABS'siz bir motorda tekerlek kitlemeden durabiliyorsanız, aynı motorun ABS'li olanında da durabilirsiniz. ABS var diye her seferinde frenlere asılarak durmanın da bir manası yok.

    Diğer taraftan diyelim ki ABS devreye girerek durmaya çalıştınız. Bu durumda fren mesafesi uzar mı kısalır mı bunu kimse bilemez. Herkes ABS sistemi frenleri sıkıp bırakıyor diye aradaki boşukların fren mesafesini uzatacağını düşünüyor ama o sıkıp bırakmalar saniyede defalarca oluyor. Ayrıca sürekli sürtünen fren diskinde ısınmadan dolayı sürtünme kuvveti değişiyor ve fren daha az etkili olmaya başlıyor. Bunu eskiden kullandığımız Renault 12 aracında çok iyi gözlemlemiştim. Sürekli fren yapınca bir süre sonra frenler etkisini ısınmadan dolayı çok kaybediyorlardı, oysa pompalayarak durunca çok daha etkili oluyordu. Şu videoyu bir izleyin :

    https://www.youtube.com/watch?v=2j32751P1tQ

    Konuyu açan arkadaşın sorusuna gelince, tekerlekleri kitlenen her taşıt aracında ABS olması iyidir. Önemli olan ABS yokmuş gibi fren yapmayı öğrenmek ve ABS'yi can simidi gibi yanında taşımaktır. Şahsi görüşüm, berbat lastikleri olan ufak motorlarla motosiklet kullanmayı öğrenen arkadaşlar (gerçekten öğrenenlerden bahsediyorum, apaçilerden değil), ABS'siz bir motorda parası bol olup direk eğitimle R1200GS kullanmaya başlayanlardan çok daha iyi frenleme yapabilirler. Bu arkadaşlar sonrada ABS'liye geçerse bir zararı olmaz ama tam tersi durumda çok kötü şeyler olabilecektir. Ha, R1200GS kullanıcı olan kişi sonraki yıllarda ABS'siz bir motor alır mı ? Hiç sanmıyorum.
    Video çok faydalı olmuş Seko, eline sağlık

    Alıntı celikat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250 cc motora abs koyarak daha fahiş fiyattan çakabilme imkanına kavuşuyorlar. üç kuruşluk abs koyup otuzüç kuruş pahalıya satıyorlar. pazarlama taktiği yani.
    Haklısın Ne yazık ki motosikletin üstüne bakır tel konsa,altın fiyatına satılıyor. Sadece motosiklet için değil, tüm ürünler için geçerli bu. Araba, bilgisayar, fotoğraf makinası, bisiklet, mutfak robotu v.b. Ama bu eklenen bazı özelliklerin gereksiz olduğunu göstermez. Malı satan kişinin haksız kazanç elde ettiğini gösterir. Klima olan araba ile olmayan arasında çok fark vardır. Aradaki fark klimanın gerçek değeri değildir. Ama tüm piyasa fiyatları bu şekilde yaptı diye, kimse klimaya kötüsün sen diyemez Klima buna alınır, içerler, gaz kaçırır

    Ayrıca 1000 TL'lik fark varsa, göze batmayacaktır. Gönül isterdi ki hepsinde standart olsun. Fiyatları da aynı kalsın. Ancak gerçek dünyaya dönersek, bu mümkün değil. Sende üretici olsan ve piyasada ABS'siz motorlar varken, ürettiğin makinaya ABS koyarsan, bunun parasını bizden çatır çatır alırdın Almazdım deme, sende alacak gibi bir duruş var
    Kazasız, belasız, bol keyifli sürüşler dilerim...

  20. #40
    logan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Valla ben olsam daha bile fazla isterdim. Bir monta bin kağıt bir bota bin kağıt eldivene 300-400 kağıt veren insanlarla dolu bu motosiklet piyasası. Abs opsyonuna az bile diyorlar bence.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)